Ahoj
Díky Bassmimouši.
Tak je to tu, model je tímto příspěvkem dokončen.
Stavba mi trvala takřka celý rok, + - pár dní, na modelu jsem pracoval non-stop, tentokrát jsem jej nevyplnil jinou stavbou. Měl jsem obavu že bych se pak k mašince jen horko těžko vracel.
Bohužel samotná vystřihovánka patří k tomu nejhoršímu co jsem měl možnost kdy lepit, spousta dílků vůbec nesedí, mnohdy některé dílky úplně chybí, mizerné návodovky i číslování.
Když se ale přebarvuje, můžete si ledacos vyrobit sami, takže se to dá překousnout, ale zamrzí to.
U tohoto modelu zůstalo původních cca 40% dílků, zbytek je nový, nebo upravený. Tohoto jsem mohl dosáhnout jen díky špičkové dokumentaci od Ondry Nadrchala kterou mi poskytl, která čítala takřka 400 fotek předlohy . Takže tímto mu moc děkuji. A taky Jožkinovi, Ivantovi, Lubošovi a dalším kteří nějak přispěli svojí troškou ke stavbě.
A něco málo statistiky.
Na tuto stavbu jsem ze připravoval skoro 5 let.
Postupně jsem scháněl vše co bylo ke stavbě potřeba, od modelu, doplňků až k podkladům.
Nafotil jsem 368 fotek z průběhu stavby.
Cena, je v ní započteno snad vše na co jsem si vzpomenul – model, podložka, doplňky, barvy, ředidla, olejovky, základovky, papíry, atd, atd. Nakonec jsem se dostal na cenu 3700kč. Což není tak strašný.
Na modelu jsem použil cca 20 metrů drátků a profilů.
Model má solidních 19486 dílků. Samotná lokomotiva má 14949 dílků, tendr má 2587 dílků a podložka 1950 dílků.
Na modelu je cca 6500 šroubů, matic a nýtů.
A strávil jsem nad modelem cca 1800 hodin.
To je asi vše co bych k tomu řek, nic kloudného už mě nenapadá.
Pár detailů.
A na závěr tu mám pár fotek k porovnání, originál vs. model.