Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Taky se těším na barvu, až ta bílá přestane rušit tento modelářský pamlsek . Zatím LUXUS
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Díky kluci, také se těším na barvení ale co si budem povídat ještě je na tom práce jak na kostele.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj, jsem tu s malým postupem. Od minule jsem pokračoval řízením, narazníkem a brzdovým systémem.
Nárazník dal celku ten pravý šmrnc. U řízení jsem zatím nedělal spojovací tyče které prochází rámem, raději je zhotovím až budu mít hotové diferenciály a kardany aby mi to někde nekolidovalo. Poté přišli na řadu brzdové válce či co to je.
Do vnitřku rámu jsem udělal rozvod brzdových trubiček a hadičky k jednotlivým kolům jsem udělal i s ochranou pružinou. Těch trubek a kabelů je tam ve skutečnosti více ale nechtěl jsem to přeplnit,na rámu si ještě užiju rozvody oleje do hydropřevodovky.
Tímto jsem ukončil práce na rámu, další věci které na něj ještě přijdou budu zkoušet jen na sucho, nebylo by pak možno dostat se všude s barvou už teť to nebude sranda.Jinak jsem dnes při focení zápasil s nedostatkem světla, tak fotky nejsou úplně v topu.Celkový počet dílů se přehoupl přez 1000 na 1166 a 850 ks matic a nýtů.Chybu jsem odhalil jen jednu a to uložení páky řízení sestava 61, trubička díl 61a je krátká je potřeba jí vyrobit novou na délku 12mm.
Nárazník dal celku ten pravý šmrnc. U řízení jsem zatím nedělal spojovací tyče které prochází rámem, raději je zhotovím až budu mít hotové diferenciály a kardany aby mi to někde nekolidovalo. Poté přišli na řadu brzdové válce či co to je.
Do vnitřku rámu jsem udělal rozvod brzdových trubiček a hadičky k jednotlivým kolům jsem udělal i s ochranou pružinou. Těch trubek a kabelů je tam ve skutečnosti více ale nechtěl jsem to přeplnit,na rámu si ještě užiju rozvody oleje do hydropřevodovky.
Tímto jsem ukončil práce na rámu, další věci které na něj ještě přijdou budu zkoušet jen na sucho, nebylo by pak možno dostat se všude s barvou už teť to nebude sranda.Jinak jsem dnes při focení zápasil s nedostatkem světla, tak fotky nejsou úplně v topu.Celkový počet dílů se přehoupl přez 1000 na 1166 a 850 ks matic a nýtů.Chybu jsem odhalil jen jednu a to uložení páky řízení sestava 61, trubička díl 61a je krátká je potřeba jí vyrobit novou na délku 12mm.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Skvělá a hlavně čistá práce Vojto.
Sem tam vidím stopy po zabroušení a vůbec žádné třepení hran. Impregnuješ to nějak, nebo to ten papír v pohodě dává?
Sem tam vidím stopy po zabroušení a vůbec žádné třepení hran. Impregnuješ to nějak, nebo to ten papír v pohodě dává?
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj a díky Vašku, ničím to nenapouštím, papír je ok. Občas je nějaký ohyb trochu chlupatý, tak ho vždy lehce břebrousím a je to dobré. Uvidíme co ještě vyleze po základní barvě
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj, přidávám poslední příspěvek tohoto roku.Před vánoci nebylo moc času ale práce úplně nestála a od posledně jsem pokračoval točnou, skluzem a bednou na nářadí, tím jsem dokončil zadní část rámu.Poté jsem pokračoval olejovou nádrží a diferenciály.
Bedna na nářadí sestava 103,dil 103 je moc široký a bedna se pak nevejde do rámu, skluz, sestava 101, díly 101c jsou taktéž dlouhé a musí se zkrátit, já je udělal z plastové trubičky.Trochu jsem zápasil s olejovou nádrží, plášť jsem si špatně natvaroval spojem na viditelné místo tak jsem si to dal ještě jednou.
Chtěl bych všem popřát do nového roku 2022,vše nejlepší a hlavně zdraví.
Bedna na nářadí sestava 103,dil 103 je moc široký a bedna se pak nevejde do rámu, skluz, sestava 101, díly 101c jsou taktéž dlouhé a musí se zkrátit, já je udělal z plastové trubičky.Trochu jsem zápasil s olejovou nádrží, plášť jsem si špatně natvaroval spojem na viditelné místo tak jsem si to dal ještě jednou.
Chtěl bych všem popřát do nového roku 2022,vše nejlepší a hlavně zdraví.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Vypadá to parádně a je vidět , že je ten model hodně detailní . Tady mě vždycky zajímá jak se všude dostaneš s pistolí . Některé místa snad ani nejdou nastříkat .
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj,od předposledního příspěvku vše zkouším (i fotím) jen na sucho, protože vevnitř by to opravdu nešlo celé nastříkat. Detailní to je, dnes jsem podlepoval díly na všechny převodovky a jen to by dalo na samostatný model
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ano. Pecka!
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj a díky.
Jak už jsem minule naznačil, další prací na Mazu jsou převodovky. Začnul jsem tímto bonbónkem, jedná se o rozvodnou a zřejmě i redukční převodovku. Má jeden vstup z hlavní převodovky a tři výstupy.Dva z nich kardany pokračují do dalších dvou malých rozvodných skříní a z nich do diferencialů. A třetí výstup nahoře je na naviják. Tato sestava byla poměrně pracná záležitost plná malých dílečků. Bíla část pláště není chybou modelu ale chybou mých ruk. Po vložení do rámu byl mezi držáky a rámem cca. milimetrový hrk do boku který jsem vytěsnil nalepením proužků z kartonu 0.5mm na držáky převodovky. Na bubnu ruční brzdy jsem vytvořil pás obložení i s nýtky
Počet dílů na této převodovce je 147 dílů a 157 šroubů a nýtů, celkem zatím na modelu 1523 dílů a 1052 šroubů a nýtů.
Jak už jsem minule naznačil, další prací na Mazu jsou převodovky. Začnul jsem tímto bonbónkem, jedná se o rozvodnou a zřejmě i redukční převodovku. Má jeden vstup z hlavní převodovky a tři výstupy.Dva z nich kardany pokračují do dalších dvou malých rozvodných skříní a z nich do diferencialů. A třetí výstup nahoře je na naviják. Tato sestava byla poměrně pracná záležitost plná malých dílečků. Bíla část pláště není chybou modelu ale chybou mých ruk. Po vložení do rámu byl mezi držáky a rámem cca. milimetrový hrk do boku který jsem vytěsnil nalepením proužků z kartonu 0.5mm na držáky převodovky. Na bubnu ruční brzdy jsem vytvořil pás obložení i s nýtky
Počet dílů na této převodovce je 147 dílů a 157 šroubů a nýtů, celkem zatím na modelu 1523 dílů a 1052 šroubů a nýtů.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Už to tady sice dvakrát zmiňovali dva takoví "MIMONI" přede mnou, ale ono je to fakt pecka
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Stavba jede famózně. Model mám v archivu. Díky za detekci chyb. Moc to pomůže.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Stavba jede famózně. Model mám v archivu. Díky za detekci chyb. Moc to pomůže.
Re: Maz - 537G + podvalník / Model - KOM / 1:25
Ahoj,díky kluci,
pokračoval jsem malými rozvodovkami a spojovacími hřídelemi.Naivně jsem si myslel že vše nandám do rámu a půjdu od toho. První problém nastal když jsem usazoval první diferenciál a zjistil jsem zě tam nejde. Doporučuji díly č.11e které tam překáží poupravit již při stavbě rámu a odstřihnout z nich konce co jdou dolů a nebo je alespoň zkrátit, já musel použít trochu násilí.
Další problém nastal u diferenciálu druhé nápravy který je v sestavě s převodovkou a částí náhonové hřídele. Sestava se nevejde na místo protože té hřídely zavazí příčná trubka rámu. Musel jsem hřídel odřezat a poté napasovat pod úhlem tak aby se tam vlezla.Tuto sestavu jsem do rámu přilepil napevno, snad to pak půjde nějak nastříkat .
No a vzadu to bylo obdobné,hřídel mezi převodovkami jde trochu z kopce a výškově přesně nenavazuje na vývod z velké rozvodovky ale naštěstí to z boku nejde vidět. A na závěr rám není všude stejně široký(bočnice se zřejmě trochu zvlnily) a tak bylo nutno na každém dyferáku zvlášť vymezit boční vůli v držácích.Toto byla zatím nejhorší práce na modelu. Teť pokračuji hlavní převodovkou.
pokračoval jsem malými rozvodovkami a spojovacími hřídelemi.Naivně jsem si myslel že vše nandám do rámu a půjdu od toho. První problém nastal když jsem usazoval první diferenciál a zjistil jsem zě tam nejde. Doporučuji díly č.11e které tam překáží poupravit již při stavbě rámu a odstřihnout z nich konce co jdou dolů a nebo je alespoň zkrátit, já musel použít trochu násilí.
Další problém nastal u diferenciálu druhé nápravy který je v sestavě s převodovkou a částí náhonové hřídele. Sestava se nevejde na místo protože té hřídely zavazí příčná trubka rámu. Musel jsem hřídel odřezat a poté napasovat pod úhlem tak aby se tam vlezla.Tuto sestavu jsem do rámu přilepil napevno, snad to pak půjde nějak nastříkat .
No a vzadu to bylo obdobné,hřídel mezi převodovkami jde trochu z kopce a výškově přesně nenavazuje na vývod z velké rozvodovky ale naštěstí to z boku nejde vidět. A na závěr rám není všude stejně široký(bočnice se zřejmě trochu zvlnily) a tak bylo nutno na každém dyferáku zvlášť vymezit boční vůli v držácích.Toto byla zatím nejhorší práce na modelu. Teť pokračuji hlavní převodovkou.