Vaše představa......

Aneb Kavárna - vítáni jsou slušní hosté
Uživatelský avatar
Vojta Č.
Administrátor
Příspěvky: 1356
Registrován: pon 5.12.2011 16:28
Bydliště: Matka měst

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Vojta Č. »

Schumy, mírni se ve svém svatém nadšení! Osobní útoky si nech od cesty.

Mimochodem tyhle žížalovitosti jsou k čemu? Jako městská doprava? Nebo kratší meziměstská? Naprosto nechápu, jak se ta dvojkloubová věc řídí, předjíždí, vyhýbá a vůbec jak to funguje v normálnim provozu.
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Schumy.0003 »

Podle mě to je stejné jako kloubák normální, akorát se s tím musí trochu jezdit více ze široka.....
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Jirka »

Vojta Č. píše:Mimochodem tyhle žížalovitosti jsou k čemu? Jako městská doprava? Nebo kratší meziměstská? Naprosto nechápu, jak se ta dvojkloubová věc řídí, předjíždí, vyhýbá a vůbec jak to funguje v normálnim provozu.
Záleží na tom, jestli a jak by byly řízené nápravy.
Nedávno jsem byl na prohlídce výrobního závodu DAFu v Eidhovenu. Pro návštěvníky tam mají "vláček", se kterým projíždějí přes výrobní halu. Přestože to má asi 4 vagónky s klasdckou ojí, tak vláček díky řízenám nápravám dokáže dokáže projet i pravoúhlou zatáčkou a nepotřebujhe k tomu více jak cca 0,5 m šířka vozovky navíc.
I takový 12-ti nápravový podvalník s natáčecími koly dokáže neuvěřitelné věci, určitě lépe manévruje než klasický tahačový návěs.
Takže při dobře navržené konstrukci bych se anii dvoukloubáku v městském provozu nebál :)
kpt.Budha
Příspěvky: 72
Registrován: sob 21.1.2012 7:57

Re: Vaše představa......

Příspěvek od kpt.Budha »

ex Karosa...to je přesně to, co stačí o této firmě říci a jít dál :-)
Uživatelský avatar
Vojta Č.
Administrátor
Příspěvky: 1356
Registrován: pon 5.12.2011 16:28
Bydliště: Matka měst

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Vojta Č. »

Obrázek

Obrázek

(jestli je to teda on :D)
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Schumy.0003 »

Kluci toto by bylo od SORky dobré:

Obrázek

A vypadá to k světu.... To co vymyslela SORka a z hlediska jizdy nemožné, na zatočení je to moc dlouhé.......
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představa......

Příspěvek od AmatER »

kloubák v tlačném uspořádání (motor vzadu, hnací zadní náprava) je bohužel nerealizovatelný nesmysl - je nutné tlumit dvě točny proti sobě. Což by skončilo zkroucené a zaseklé na první křižovatce za fabrikou... samozřejmě "papír snese všecko", že.

Ta divná divoká elektrická věc jménem ENB23,5 by měla řízenou (vlečenou) zadní nápravu, takže z hlediska průjezdného profilu naprosto ok, mělo by se s tím dát jezdit lépe, než s klasickým tlačným kloubákem a nesrovnatelně lépe, než s dvoukloubákem. Trakčně opět mnohem lepší, neboť hnací by byly druhá i třetí náprava. Vozidlo ale naráží na legislativu, kdy kloubový autobus s dvěma články smí být dlouhý maximálně 18,75 m (capacitaro má u nás homologaci zatím na výjimku, ve zbytku EU už platí trochu jiná pravidla), ing. Černý opět poněkud předbíhá dobu (mmch. jeho poslední realizovanou konstrukcí v karose jsou kloubové sedmistovky, jestli si tady mohu přihřát trochu pálipolíffky :D ).

Jízdní profil volva B9S je možné vidět tu:
Obrázek Obrázek

VanHool AGG300 má "výhodu" v řízené nápravě na obou vlecích, což je ovšem náročné na spolehlivost.
Obrázek Obrázek
V Hamburku, kde se přerostlé děti z Ropidu inspirovali v nasazení dvoukloubáků na lince 5 (jedna z nejvytíženějších linek autobusové MHD v Evropě) a chtějí takovou hračku stůj-co-stůj i v Praze, se jich ovšem snaží zbavit, protože spolehlivé prostě nejsou. A taky je nutné zohlednit, že tam jezdí v podstatě jen na rovině... a taky nemají kvůli své délce a řízeným nápravám obou vleků zpátečku.

Přes pákoví řízené nápravy mají všechny moderní vyhlídkové autovláčky - takže vagonky přesně sledují stopu mašinky.
Obrázek
Jen se člověk za volantem celou směnu modlí, aby náhodou nebouchla guma. Pak je to celkem slušná katastrofa.


Mít ty prachy, tak bych bral takovýto parník:
Obrázek

...ale klidně se spokojím i s krátkým Travegem
Obrázek
:D :lol:
Naposledy upravil(a) AmatER dne sob 15.12.2012 19:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 1059
Registrován: pon 12.12.2011 10:56
Bydliště: Sparta, Greece

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Tomys »

Hmm. Možná je to efektní, ale v Praze bych to nechtěl vidět.
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Schumy.0003 »

Takže když, špatně zajede, nemá šanci se vrátit...????
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Schumy.0003 »

Kluci a co tohle???? Motor v přední části hnaná druhá náprava,

Obrázek

Rád bych toho skusil udělat model, jak se to bude chovat....
Uživatelský avatar
opel123
Příspěvky: 160
Registrován: čtv 30.8.2012 9:54

Re: Vaše představa......

Příspěvek od opel123 »

Před časem jsem byl v Holandsku , kde jsem narazil na tento bastl , to foto jsem neudělal já , podařilo se mi ho najít na internetu 8-)
http://www.flickr.com/photos/davydutchy/5611119444/" onclick="window.open(this.href);return false; Nejspíš se jedná o nějakou přestavbu vw transporter :geek: :?:
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 614
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Zrzek »

Všechno, co má víc jak jeden "kloub" je pro Prahu naprosto nevhodné. Navíc - vozový park už je tak rozmanitý, že další takovéto "zlepšení" kvality služeb by znamenalo obrovské investice. Stačí, že po novém roce bude dodán další typ "pindibusů" midibusů - tentokrát to budou vozy Solaris.
Schumy.0003
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 29.1.2012 19:49

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Schumy.0003 »

ČSAD Střední Čechy koupily tři zfundu nové Solarisy do Prahy....
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Vaše představa......

Příspěvek od AmatER »

Zr. - s tou rozmanitostí vozovýho parku se shodneme v technickým duchu (každých 10 jinak stejných aut je jinak vybavených a s jinými komponenty), ale v případě skladby typů neshodneme - DPP by naopak měl v některých případech zauvažovat nad vyšší diverzifikací, jinak začne přicházet o další linky. Navíc takový úder do zátylku může přijít z celkem nečekaných míst...

O akceschopnosti dílny s takovým i makovým vozovým parkem si po 14 + 1 dnech lítání na voze 4045, kterej má zkříženou přední nápravu (samozřejmě extrémně vymlácenou, jak se na B951E u dý pí sluší a patří), několikrát svařovanej stabilizátor a začíná se lámat v oblasti předních ploten zadní nápravy, nedělám iluze.

Ale samozřejmě dvoukloubák extra na 107ce je čiré zoufalství a šlápnutí do Obrázek zároveň. Problém téhle linky se dá řešit i bez ultrakapacitních vozidel, jen je potřeba mít dostatečné množství volných vozidel i řidičů, co se nebojí logicky uvažovat a jednat. "Blbé" na tom je jen to, že se to nedá plánovat, což samozřejmě šotodiletantům z ROPIDu vadí.
Šidi
Příspěvky: 268
Registrován: úte 7.2.2012 18:49
Bydliště: Brno - Lužánky / Bystrc

Re: Vaše představa......

Příspěvek od Šidi »

To je něco strašného, dvojkloubák. V DPmB na autobosech dělám už 41 let. Couvat s ním na zvedáky nebo kanál by byl zážitek. I s normálním kloubem v plné vozovně je to problém. Museli by se překopat odstavné plochy aby se tam vešli. To nevím jak by to dopadlo při zácpě ve městě když by se muselo couvat v kolonách. Co se týče těch hnacích náprav některé kloubové trolejbusy mají dvě.
P.S. U nás v dopravním klubu vyrábí jeden kluk více kloubáky, jak busů i šalin. Roztříhá několik modelů a pak je spojí. Modelářsky nic moc. Ale je autista a je spokojen.
Odpovědět

Zpět na „Obecná diskuse“