Avia A31 / Attimon / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
L 3000
Příspěvky: 88
Registrován: sob 21.1.2012 21:28
Bydliště: Brno

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od L 3000 »

Moc se mi líbí tahle Aviácká debata :-)
Měl bych na Jirky dotázek můj první náklaďák byla Avie 31 izoterma krátká.
Měla řazení origo na podlaze,byl to 4kvalt a kam se podíváš byli ruský nápisy.
Pamatuju si,že rychleji jak 70v hodině nejela za to do kopce měla sílu člověk
skoro nemusel řadit .
Nevíš o těchto Aviich něco bližšího??
Jinak jsem jezdil s různýma Aviama,ale to už je dávno .... :D
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Jirka »

Správná otázka, já jsem tady psal předtím o tuzemském provedení a o exportním pro Afriku. Toto je ještě něco jiného.

Jestli se nemýlím, tak to byla tzv. verze A31.1/4 K exportní provedení brzd (SSSR), což znamenalo, že měla řazení na podlaze (tedy A31.1), čtyřkvalt (to je to /4) a mechanickou ruční brzdu jako starší typ A31 (exportní provedení pro SSSR) a úplně všude nápisy v azbuce :D. Tohle provedení mělo rám ze staré A31, takže kdyby ses podíval na rám pod kabinu, tak bys tam určitě našel tzv. "motýla", což byl držák na levém podélníku, na kterém býval dříve uchycen převod pro táhla řazení pod volantem :). Na rámu pro tuzemské provedení A31.1 už tenhle držák nebyl. A jestli jela do kopce tak tam měla převod v zadní nápravě ten největší, který se dělal. Ale katalog ND mám v práci, tak ti teď nedokáži říct, jaký přesně byl, už si to po 20-ti letech opravdu nepamatuji :D

Jinak existovaly ještě tzv.předpisové verze, což byly verze vycházející ze základní vydané dokumentace a výrobními předpisy upravené danému zákazníkovi.

Pro Hynka - vím, že existovala i Technická instrukce OTS, podle které se nechaly i staré kabiny předělat na řazení na podlaze, nemusela se dávat generálkovaná. Dost si to majitelé předělávali i sami, protože to bylo přece jen komfortnější a hlavně podstatně přesnější řazení. Ale řazení na podlaze naběhlo opravdu až od 7/1988.

Pro moderátory: Možná by bylo vhodnější toto vlákno rozdělit a přenést diskuzi o Aviích do Obecné, abychom to tu LSD moc nezasírali kecy které se modelu až tak netýkají ;)
Naposledy upravil(a) Jirka dne čtv 6.12.2012 7:31, celkem upraveno 1 x.
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Jirka »

Práce ve vývoji Avii byla občas i nebezpečná, takhle třeba dopadl jeden prototyp, který zhruba v rychlosti 120km/h vyletěl z dálnice kousek před Mladou Boleslaví poté, co mu praskl kloub na hlavním táhle řízení. Jen pár lidí by z fotky poznalo, o jaký prototyp se jednalo:
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomys
Příspěvky: 1059
Registrován: pon 12.12.2011 10:56
Bydliště: Sparta, Greece

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Tomys »

Tak tu si pamatuju. Už si ji ukazoval v tématu Bouráci a bouračky :-)
Hynek
Příspěvky: 21
Registrován: ned 22.1.2012 16:09

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Hynek »

Jirka: Není to náhodou N530?
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Jirka »

N530 je už opravdu hodně vousatý projekt, s tím jsem se už v Avii nesetkal, zase tak starý nejsem :D :).

To co je na fotce, je prototyp vozu AN 31, který měl nahradit začátkem 90.let klasickou A31.1. Sériový vůz měl mít novou sklopnou kabinu, kotoučové brzdy na přední nápravě, turbomotor, kola 17,5" s pneu 205/75 R17,5 a nějaká další vylepšení. Rám a nápravy ale vycházely z původní řady A31.1. Bohužel se na ahájení výroby nenašly za socialismu peníze a po roce 1989 zase měli noví strategičtí partneři jiné priority než Avii - třeba Mercedes asi její likvidaci, proč by jinak zastavil vývoj vozu?. Motor se zesílenými převodovkami a se zesílenou ZN se nakonec montoval do sériových vozů A 31T.

Na obrázku je rozbitý prototyp AN 31N/6, který měl navíc pro zkoušky namontován šestiválec Steyer a servořízení ze Semil. Nškde jsem měl fotku jak vypadal před salty, zkusím ji najít :).

Pár fotek je i na jednom fóru: http://www.avia-club.com/vozidlo/avia-a30-13" onclick="window.open(this.href);return false; . Toho špatného označení typu si nevšímejte, většina lidí má v tom chaos :D
Uživatelský avatar
Raven
Příspěvky: 343
Registrován: pát 20.1.2012 23:39
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Avia A31/Attimon/1:32

Příspěvek od Raven »

Zdene píše:Držím palce v další práci, hlavně to natvarování kabiny bude dost důležitý a bude mít vliv na celkový dojem z modelu... :)

Tento kousek jsem taky zakoupil v Nera (mimojiné) a taky bych rád do něj střihl, předloha je více než zajímavá, předlohu v m. 1:1 (chlaďák) jsem měl možnost řídit v akci asi tak půl roku a již NIKDY VÍCE!!! :lol: 8-)
...já osobně znám člověka, který s tou klasickou Avií co má jak jinak než žlutou plachtu, musel jet za totáče ze Severní Moravy, přes Rusko až do Číny... :lol: pekelná jízda s tímto smrtistrojem...jinak ona není jen královnou našich silnic...je to vlastně nejrychlejší auto na světě :arrow: k vidění ve vedení každé kolony...
...jinak model vypadá zatím hezky, držím palce a budu bedlivě sledovat..
Uživatelský avatar
LSD
Příspěvky: 166
Registrován: sob 21.1.2012 14:21

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od LSD »

nejrychlejší na světě :D :D díky za podporu a abyste nemysleli, že nic nedělám tak už mám hotovou přední nápravu ale fotky jsem nestačil udělat, díky tomu čemusi bílému co se sype venku :D takže doufám že zítra nějaké udělám
Uživatelský avatar
LSD
Příspěvky: 166
Registrován: sob 21.1.2012 14:21

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od LSD »

Zdravím všechny vespolek, fotky jsem nedělal, protože jsem neměl foťák, ale dneska se mi dostal na chvíli do ruky tak alespoň jedna fotka, mizerná, ale aspoň něco :D Obrázek
Uživatelský avatar
LSD
Příspěvky: 166
Registrován: sob 21.1.2012 14:21

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od LSD »

jo a SPZ jsem sprostě ukradl z doktorovy Liazky :oops: , protože jsem jí tak zkopal, že už to mám jenom jako zdroj ND a u Avie žádná SPZ nebyla
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Jirka »

Nechci nic říkat, ale ten spoiler je opravdu divný. Pravděpodobně je i chyba na modelu, horní okraj okna nemá být tak prohnutý nahoru. Proto spoiler vypadá opravdu papodivně.

Správně by měl spoiler vypadat jako třeba na těchto obrázcích, s rovnou spodní hranou:

http://forum.valka.cz/files/a31_194.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mafia4.webnode.cz/images/2000000 ... 31-rar.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Jirka dne čtv 3.1.2013 20:52, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
LSD
Příspěvky: 166
Registrován: sob 21.1.2012 14:21

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od LSD »

Jo, díky moc, budu se snažit s tím něco udělat, doufám že to půjde
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Jirka »

Nevím, zda se ti to kvůli tvaru čelního skla na modelu podaří. Pokud uděláš spoiler s rovnou spodní hranou, tak bude zase odstávat na bocích kabiny. Možná byto chtělo ho posunul kousek dozadu a nad kabinu. I takové spoilery se A31 používaly i když ne moc často.
Zrzek
Moderátor
Příspěvky: 615
Registrován: pon 12.12.2011 20:19

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Zrzek »

Mno, mně se ta horní hrana okna na tom modelu nějak nezdá. Když koukám na tu fotku "vojenské" Avie - ta má horní hranu celkem rovnou a ne do oblouku.
Jirka
Příspěvky: 153
Registrován: sob 21.1.2012 20:29
Bydliště: Pacov

Re: Avia A31 / Attimon / 1:32

Příspěvek od Jirka »

Přesně to jsem napsal :):
Jirka píše:... je i chyba na modelu, horní okraj okna nemá být tak prohnutý nahoru.
Odpovědět

Zpět na „Nákladní vozy a tahače“