Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 / Hotovo
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 / Hotovo
Lancia Delta S4 je speciál skupiny B, kterým Lancia navázala na úspěchy modelu 037. Oproti této legendě byla Delta vyvíjena od základu jako čtyřkolka. Čtyřválec přeplňovaný dvěma turby měl v sériovém autě pro potřeby homologace výkon 250 koní při 1200 kg a maximálku 225 km/h. Tabulková spotřeba 10,8 l/100 km asi moc přesná nebyla...
Soutěžní speciál byl o něco vyladěnější a výkon se zvýšil postupně až na 480 koní, přičemž se Delta dala krátkodobě natlakovat na turbech až k 650 koním. S výkonem postupně vývojem klesala i hmotnost až na 850 kg, takže z nuly na stovku na šotolině byla Delta za 2,3 sekundy. Delta se v barvách různých týmů a v různých vývojových evolucích výrazně zapsala do rallyeové historie celou řadou vítězných úspěchů. Mezi Lancií a Peugeotem tehdy panovala obrovská rivalita a obě značky se předháněly ve vývoji. Kromě úspěchů se bohužel Delta S4 zapsala do historie i poslední kapkou do poháru tolerance skupiny B, když po mnoha kolizích s někdy až šílenými diváky přišla tragická havárie Henriho Toivonena a Sergia Cresta v rámci Korsické Rallye 1986.
Předlohou modelu je vůz F. Tabatona a L. Tedeschiniho ze SanRema 1986, kde posádka po první etapě odstoupila ze závodu. Atraktivitě předlohy to zejména barvou ovšem neubírá a Michal Ružička ji tehdy zvolil jako první ze tří variant pro sérii RSC. Takže ano, už jsem měl tu možnost ji jednou lepit a byla to pohoda, ovšem pochopitelně ne ve finální tiskové barvě. Ihned po vytištění jsem se do ní tehdy pustil znovu a měl jsem v plánu pár úprav. Stavbu jsem několikrát přerušoval kvůli dalším testům a nakonec jsem se k ní dlouho nevracel. Před nadcházejícím podzimem ale potřebuju potrénovat, tak jsem ve volné chvíli exhumoval a pokročil.
V přesnosti modelu narozdíl od polského kostlivce není problém, konečně když to jeden lepí počtvrté, tak už by to bylo podezřelé. Ve stavu exhumace jsem měl hotovou podlahu s interiérem a přední nápravou a rozpracovaný motorový prostor. Bohužel se mi tehdy podařilo zaprasit podlahu shora jak vepředu, tak vzadu, tak doufám, že to nebude moc vidět. Tehdejší úpravy spočívaly v předělání vrtule chladiče vepředu (bude mřížka, tak tam bude vidět), volantu z drátu (ano, možná že snad u mě i poprvé), bočnic kol z opravného setu bez reklam a úpravy zadní nápravy, kde jsou teď vinuté pružiny a tlumiče z drátu a trubičky papíru. Kromě mřížek v karoserii další úpravy neplánuju. Sice jsem tehdy myslel, že bych mohl prořezat disky, ale po přilepení krytů by to bylo zbytečné. Bohužel mě tehdy nenapadlo prořezat díry v zadní výztuze a v obnovené éře už bylo natolik zpracováno, že do toho nebudu vrtat. No a oproti tehdy testovanému provedení budou světelné rampy z nočního testu před závodem.
Jako první teda motor se vším možným kolem, jako aktuální pokrok:
A pár celkových pohledů.
Kola, vedení vzduchu ke chladičům a na zkoušku retuše světelné rampy z doby před exhumací. Světla mírně upravena protlačením a přetřením herkulesem.
Tak snad to tentokrát dokončím
Soutěžní speciál byl o něco vyladěnější a výkon se zvýšil postupně až na 480 koní, přičemž se Delta dala krátkodobě natlakovat na turbech až k 650 koním. S výkonem postupně vývojem klesala i hmotnost až na 850 kg, takže z nuly na stovku na šotolině byla Delta za 2,3 sekundy. Delta se v barvách různých týmů a v různých vývojových evolucích výrazně zapsala do rallyeové historie celou řadou vítězných úspěchů. Mezi Lancií a Peugeotem tehdy panovala obrovská rivalita a obě značky se předháněly ve vývoji. Kromě úspěchů se bohužel Delta S4 zapsala do historie i poslední kapkou do poháru tolerance skupiny B, když po mnoha kolizích s někdy až šílenými diváky přišla tragická havárie Henriho Toivonena a Sergia Cresta v rámci Korsické Rallye 1986.
Předlohou modelu je vůz F. Tabatona a L. Tedeschiniho ze SanRema 1986, kde posádka po první etapě odstoupila ze závodu. Atraktivitě předlohy to zejména barvou ovšem neubírá a Michal Ružička ji tehdy zvolil jako první ze tří variant pro sérii RSC. Takže ano, už jsem měl tu možnost ji jednou lepit a byla to pohoda, ovšem pochopitelně ne ve finální tiskové barvě. Ihned po vytištění jsem se do ní tehdy pustil znovu a měl jsem v plánu pár úprav. Stavbu jsem několikrát přerušoval kvůli dalším testům a nakonec jsem se k ní dlouho nevracel. Před nadcházejícím podzimem ale potřebuju potrénovat, tak jsem ve volné chvíli exhumoval a pokročil.
V přesnosti modelu narozdíl od polského kostlivce není problém, konečně když to jeden lepí počtvrté, tak už by to bylo podezřelé. Ve stavu exhumace jsem měl hotovou podlahu s interiérem a přední nápravou a rozpracovaný motorový prostor. Bohužel se mi tehdy podařilo zaprasit podlahu shora jak vepředu, tak vzadu, tak doufám, že to nebude moc vidět. Tehdejší úpravy spočívaly v předělání vrtule chladiče vepředu (bude mřížka, tak tam bude vidět), volantu z drátu (ano, možná že snad u mě i poprvé), bočnic kol z opravného setu bez reklam a úpravy zadní nápravy, kde jsou teď vinuté pružiny a tlumiče z drátu a trubičky papíru. Kromě mřížek v karoserii další úpravy neplánuju. Sice jsem tehdy myslel, že bych mohl prořezat disky, ale po přilepení krytů by to bylo zbytečné. Bohužel mě tehdy nenapadlo prořezat díry v zadní výztuze a v obnovené éře už bylo natolik zpracováno, že do toho nebudu vrtat. No a oproti tehdy testovanému provedení budou světelné rampy z nočního testu před závodem.
Jako první teda motor se vším možným kolem, jako aktuální pokrok:
A pár celkových pohledů.
Kola, vedení vzduchu ke chladičům a na zkoušku retuše světelné rampy z doby před exhumací. Světla mírně upravena protlačením a přetřením herkulesem.
Tak snad to tentokrát dokončím
Naposledy upravil(a) yvan dne pon 30.3.2020 17:26, celkem upraveno 1 x.
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Na závěr roku jsem to opět odložil, ale jenom abych začal jednu větší věc a dokončil jednu mnohem menší. Takže co byl prostor, pokračuju dál. Není toho pravda moc, ale tak aspoň za aktivitu dám jednu fotku. Díly jsou potištěné rubově černou, ale při přípravě stránek jsem tehdy jaksi pozapomněl na oblouky blatníků, takže ty jsem zabarvil postaru. Dávám si za to černý puntík a do budoucna se pokusím polepšit
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Drobný pokrok. Zadní čelo spojující oba boky a dvě úpravy. První jsou mřížky nahoře ve skle, přičemž z fotek to vypadá, že se mi to moc nepovedlo. Uvidíme, kolik toho bude vidět pod křídlem a případně to asi ještě poladím, nebo předělám. Díry jsou i ve skle, takže to moc podpory neskýtá.
Druhá věc je mřížka v čele. Měl jsem docela strach, navíc je to první z několika a hned ta největší. Výjimečně ovšem na modelu nechávám chlopně, takže i tenký pásek nad mřížkou zdá se stačí na to, aby to drželo bez deformací. Na tu už radši šahat nebudu
Tož zas příště.
Druhá věc je mřížka v čele. Měl jsem docela strach, navíc je to první z několika a hned ta největší. Výjimečně ovšem na modelu nechávám chlopně, takže i tenký pásek nad mřížkou zdá se stačí na to, aby to drželo bez deformací. Na tu už radši šahat nebudu
Tož zas příště.
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Kdyby se to takto nepovedlo mě tak si pískám Paráda
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
No, moc tam vidět není. Nechám to asi tak.
Už před Brnem jsem měl připravenou střechu. Vypadá to na fotkách sice efektně, ale asi bych nedoporučoval to takto dělat. Zepředu ty plošky s panty zavazí, blbě se to pak lepí na bočnice. Na druhou stranu to křídlo tam nevadilo vůbec, ovšem je zase větší šance udělat to nakřivo, protože střecha sama tu rovinu držet nechce a jde to do vrtule. Takže příště (kdybych lepil pátou) bych dal to křídlo nakonec.
Pak byla zase pauza na fofr před Brnem a po Brně jsem to splácal dohromady.
Tož zas brzy. Snad.
Už před Brnem jsem měl připravenou střechu. Vypadá to na fotkách sice efektně, ale asi bych nedoporučoval to takto dělat. Zepředu ty plošky s panty zavazí, blbě se to pak lepí na bočnice. Na druhou stranu to křídlo tam nevadilo vůbec, ovšem je zase větší šance udělat to nakřivo, protože střecha sama tu rovinu držet nechce a jde to do vrtule. Takže příště (kdybych lepil pátou) bych dal to křídlo nakonec.
Pak byla zase pauza na fofr před Brnem a po Brně jsem to splácal dohromady.
Tož zas brzy. Snad.
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Jak na to nemám termín, tak se mi to nějak táhne
Se skly ještě počkám, abych si je moc neošmatlal. Dozadu přidány prvky nasávání:
Vepředu zase čelní sklo. Ve slabé chvilce jsem se rozhodl vyřezat stěrače a podařilo se mi jeden roztrhnout. Snad to neupadne.
A protože dochází na celku pomalu na to, na co se netěším (boční skla, zrcátka), nastal přesun dopředu. Zatím tedy připravené blatníky.
Tak a teď kapota s maskou.
Se skly ještě počkám, abych si je moc neošmatlal. Dozadu přidány prvky nasávání:
Vepředu zase čelní sklo. Ve slabé chvilce jsem se rozhodl vyřezat stěrače a podařilo se mi jeden roztrhnout. Snad to neupadne.
A protože dochází na celku pomalu na to, na co se netěším (boční skla, zrcátka), nastal přesun dopředu. Zatím tedy připravené blatníky.
Tak a teď kapota s maskou.
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Pěkně ti to tatlání jde, jen co je pravda. Ta super čistá podložka je nějaká podezřelá, nemáš náhodou jednu jen na focení?
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Tak ona podložka je skoro nová, mám ju tak dva roky, což je cca 8 modelů teprve Ale jinak já na ní i podlepuju, takže umývám po každém modelu a po každém podlepování tyčinkovým lepidlem, abych si neprasil díly (zejména při rýhování z rubu by to mohl byt problém )
No jinak mi to moc nejde, jednak mi to trvá a druhak jak netrénuju, tak sem si na tu masku moc nevěřil. Což teda poprávu, protože ten pravý roh je výrazně horší. A ani ta fotka neni nic moc.
Tak snad to bude dál už lepší.
No jinak mi to moc nejde, jednak mi to trvá a druhak jak netrénuju, tak sem si na tu masku moc nevěřil. Což teda poprávu, protože ten pravý roh je výrazně horší. A ani ta fotka neni nic moc.
Tak snad to bude dál už lepší.
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
No jo, neleze jinak než s tebou souhlasit, je to fakt hrozný.
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Souhlas s Brzdičem - hrůza, děs na to koukat. Je na čase s tím praštit o zem a rozšlapat to.....
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Nóóóó´.... kdyžs to teda už tak doprasil., tak je asi nejvyšší čas to odvézt do Vřesovic
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Že se nestydíš to sem vůbec dávat .
Nebudeme to rozmazávat , já jdu roztápět kamna a využijeme jednu z mých metod při lepení .
I když je teda pravda , že takový pěkný model jsem ještě nepálil .
Nebudeme to rozmazávat , já jdu roztápět kamna a využijeme jednu z mých metod při lepení .
I když je teda pravda , že takový pěkný model jsem ještě nepálil .
- bedatruhlar
- Příspěvky: 497
- Registrován: pát 20.1.2012 22:36
- Bydliště: kyjovsko
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Na šlapání a pálení modelů tady máme jiné odborníkyZrzek píše:Souhlas s Brzdičem - hrůza, děs na to koukat. Je na čase s tím praštit o zem a rozšlapat to.....
Re: Lancia Delta S4 SanRemo 1986 / RSC / 1:24 /
Dobře vědět předsedo, že před kamarády kamna nezavíráš
Ale pálit se nebude. Pořád mám ještě v paměti TKSko, takže zatím dobré.
Nejdřív přidány rohy a spodní lem
a pak ten zbytek. Zevnitř světla, zvenku rohová aerodynamika, síťky a přívody k brzdám.
Tím je předek téměř hotov, až na přídavné světlomety. Ty přijdou asi ještě před kompletací s karoserií, aby se s tím dalo manipulovat. No a pak ty skla do dveří a zrcátka
Ale pálit se nebude. Pořád mám ještě v paměti TKSko, takže zatím dobré.
Nejdřív přidány rohy a spodní lem
a pak ten zbytek. Zevnitř světla, zvenku rohová aerodynamika, síťky a přívody k brzdám.
Tím je předek téměř hotov, až na přídavné světlomety. Ty přijdou asi ještě před kompletací s karoserií, aby se s tím dalo manipulovat. No a pak ty skla do dveří a zrcátka