Dobrý den pánové,
mým úkolem je, vám modelářům, představit nový model z řady vydavatelství RipperWorks. Jedná se o model Tatra 815-2 Multilift MK.IV. Trochu změna od červené, nad kterou jsem strávil celkem dost času .
Model představuje hákový nakladač na podvozku Tatra 815-260R81 36 255 8x8.2 s manipulátorem Multilift Mk. IV. Tento komplet je především používán k přepravě ISO kontejnerů nakládaných pomocí H-adaptéru. Kontejner ISO IC i H-adaptér jsou součástí této vystřihovánky.
Nějaká data předlohy modelu:
Základní charakteristika vozidla:
Hákový nakladač je hydraulické nakládací, vykládací a transportní zařízení. Veškeré pracovní pohyby hákového nakladače jsou elektrohydraulicky ovládány a řízeny pomocí elektromagnetických ventilů z ručního ovládacího pultu.
Nástavba vozu Tatra 815-2 Multilift Mk.IV disponuje jednoramenným hákovým nakladačem pro manipulaci se třemi základními typy kontejnerů:
• kontejnery ISO 1C, ISO 1CC, případně speciální kontejnery, které jsou opatřeny rohovými kotvícími prvky,
• kontejnery ACTS (Abroll Container Transport System) pro kombinovanou dopravu zhotovených dle normy DIN 30 722,
• plošinové kontejnery (flatracky), na které se přepravovaný materiál upevní pomocí upínacích prvků a to pro všechny tři typy do maximální hmotnosti 16 500 kg.
Rychlost nakládky trvá řádově do 33 sekund, přičemž manipulační schopnost je 500 mm pod úrovní terénu.
Základní takticko-technická data předlohy:
Podvozek:
• Délka s kontejnerem/bez kontejneru: 9 063/8 630 mm
• Šířka bez kontejneru/s nákladem: 2 500/2 620 mm
• Výška bez (přes hák)/s nákladem: 3 230/4 140 mm
• Světlá výška při celkové hmotnosti: 275 mm
• Rozvor/rozchod přední, zadní: 1 650 + 2 600 + 1 320/2 004, 1 772 mm
• Převis vpředu/vzadu: 1 475/1 635 mm
Hmotnost:
• Hmotnost – mimo komunikace/na kom.: 35 200/32 000 kg
• Hmotnost přípojná: 16 000 kg
Jízdní vlastnosti:
• Vnější stopový průměr zatáčení: max. 24 m
• Nájezdový úhel – vpředu/vzadu: 30/25°
• Stoupavost celé soupravy: 35 %
• Brodivost: 800 mm
Motor T3B-928.70:
• Počet válců: 8 do V
• Objem: 12 667 cm³
• Maximální výkon při 1800 ot/min: 255 kW
• Max. moment síly při 1 000–1 400 ot/min: 1 570 Nm
• Motor pracuje max. při podél./příč. sklonu: 30/20°
• Množství paliva v nádržích/palivo: 370 litrů/nafta motorová NM-35
• Spotřeba paliva – silnice/terén: 54/75l/100 km
• Max. rychlost s omezovačem: 85 km/h
Model mi připadá velmi zajímavý. Stavba proběhla bez větších problémů. Jen ukotvení hlavního ramena jsem musel zpevnit. Už proto, že se při focení dělaly záběry v různých polohách nakládky kontejneru. Při testu se mi původní díly poškodily. Společně s přívěsem pro transport kontejnerů PANAV PV 18 LP tvoří velmi atraktivní sadu.
Další model s modernějším podvozkem, vhodný do série s domíchávačem „Stasis“.
Tak doufám, že se model bude líbit. Patlu zdar.
Vojta78
Tatra 815-2 Multilift Mk.IV / RipperWorks / 1:32 - BETA
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815-2 Multilift Mk.IV / RipperWorks / 1:32 - BETA
Tak toto je opět velmi povedené, jak od autora, tak stavitele.
BTW: Vlastně je škoda, že ses dal na ty betastavby. Tvoji práci bych rád vídal častěji než jednou nebo dvakrát do roka
BTW: Vlastně je škoda, že ses dal na ty betastavby. Tvoji práci bych rád vídal častěji než jednou nebo dvakrát do roka
Re: Tatra 815-2 Multilift Mk.IV / RipperWorks / 1:32 - BETA
Na stavby modelů z vlastního archivu není čas, škoda. Dával bych sem příspěvky častěji. Díky za pochvalu.
Re: Tatra 815-2 Multilift Mk.IV / RipperWorks / 1:32 - BETA
Vojto vždyť beta nemusí být tajná My to doktorovi neřeknemvojta78 píše:Na stavby modelů z vlastního archivu není čas, škoda. Dával bych sem příspěvky častěji. Díky za pochvalu.
Re: Tatra 815-2 Multilift Mk.IV / RipperWorks / 1:32 - BETA
Bomba, jak model tak i slepení.