Právě je pon 26.10.2020 0:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 22.7.2018 14:43 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Blíží se 100. výročí Československa a 80. výročí jeho okleštění v roce 1938, což přispělo k mému rozhodnutí, do čeho se na zimu vrhnout. Bude to obrněný automobil Tatra OA vz. 30, který v oněch pohnutých událostech na některých místech naší vlasti s armádou skutečně zasahoval.

Obrněnec byl vyvíjen od konce 20. let minulého století na podvozku 6x4 Tatra T 72, přičemž jedním z hlavních kritérií byla dobrá průchodnost terénem. Čtyřválcový motor Tatra měl výkon 22,1 kW, max. rychlost 60 km/h. Vůz mohl být vyzbrojen 2 až 3 kulomety vz. 26. Čs. armáda jich obdržela si 50 kusů. Zdroj: Wikipedia, ABC

Půjde zároveň o můj první model od Attimonu, jehož konstrukce se přecejen trochu liší od toho, na co jsme zvyklí. Mám k němu "lejzrovánky", což trochu usnadní práci. Na druhou stranu mám trochu obavy z retuše, protože čs. verze je pěkně strakatá.

Obrázek


Naposledy upravil VaclavJirka dne úte 22.10.2019 20:18, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra OA vz. 30 / 1:24 / Attimon
PříspěvekNapsal: ned 29.7.2018 12:24 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Hlásím první krok, a to sestavení zadní poháněné dvojnápravy. Stavěl jsem za pomocí "lejzrované" kostry, i když by to možná šlo i bez ní. Obšívka diferenciálů nakonec trochu přesahovala, takže jsem nakonec ořezával. Ale snad ne víc než milimetr. Lepší než kdyby byla kratší. Ve vystřihovánce není psaný návod, ale výkresy celků jsou dostatečně detailní a dá se podle nich v pohodě stavět. Ani tenká táhla vpředu i vzadu (předpokládám, že jde o příčné stabilizátory) nebyl problém lepit. Na tenčích koncích jsem vytvořil ohnutím pomocí nože "mikrochlopně" asi 1 mm a pak sedly přesně.

Obrázek

Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24
PříspěvekNapsal: ned 26.8.2018 11:41 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Motor a převodovka. Pěkná kulatá prácička. Jak to měli tenkrát kompaktní. Akorát mě mate, že z dostupných podkladů jsem se dozvěděl, že to mělo 4 válec, zatímco tohle vypadá jako 2 válec...

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24
PříspěvekNapsal: sob 19.1.2019 20:13 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Části interiéru jsou připraveny pro kompletaci do karoserie. Ta výbava je skutečně spartánská. A v obrněném vozidle mít nádrž z benzínem přímo před sebou, to nebylo moc bezpečné. Tady je vidět, jak se svět strašně změnil.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24
PříspěvekNapsal: pát 1.2.2019 16:24 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Interiér instalován do karoserie.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra OA vz. 30 / Attimon / 1:24
PříspěvekNapsal: stř 16.10.2019 13:24 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Tatra je na kolech.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.10.2019 15:03 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 119
Bydliště: Jaroměř
Hotovo

Obrázek Obrázek Obrázek ObrázekObrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz