Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
Ahoj,
tak jsem se do novinky od RW pustil taky. UNC sice ještě není komplet, ale neodolal jsem a řízl do Pragy.
Na rozdíl od dvou jiných kolegů modelářů tady na fóru jsem nezačal motorem, ale koly. Spokojený ale nejsem! Seděl jsem u toho dnes 6 hodin, zatím přidám dvě fotky. Bočnice plášťů budu dělat vlastní, originál se mi prostě bez popraskání nepodařil natvarovat.
tak jsem se do novinky od RW pustil taky. UNC sice ještě není komplet, ale neodolal jsem a řízl do Pragy.
Na rozdíl od dvou jiných kolegů modelářů tady na fóru jsem nezačal motorem, ale koly. Spokojený ale nejsem! Seděl jsem u toho dnes 6 hodin, zatím přidám dvě fotky. Bočnice plášťů budu dělat vlastní, originál se mi prostě bez popraskání nepodařil natvarovat.
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
Nezoufej, je dobré bočnici z rubu navlhčit (naslinit) a hlavně nespěchat. Prsty to kolem dokola musíš oběhnout několikrát. TEO k tomu kdysi udělal perfektní videonávod. Takže s chutí do toho, méně povedené kousky se schovají na vnitřní straně kol.
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
Nezoufám, bočnici jsem z rubu vlhčil, prsty to několikrát dokola oběhnul, nespěchal. Návod Tea jsem mockrát viděl... A nejen jeho. Můžu zkusit ještě jednu, ale maximálně 2 jsou možné nepovedené. Víc kol schovaných není. Moc tomu nevěřím, spíš budou kola jinou metodou - např. jako na mé 815 UDS, či 148 S3...
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
Maximálně dvě nepovedené? Podle mě nepůjdou příliš vidět vnitřky tupláků - to jsou 4 bočnice a určitě i minimálně ta strana rezervy, která bude naplácnutá pod podlahu korby .
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
Ano, máš pravdu. Takže jich můžu zkazit víc. Asi jim dám ještě šanci..
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
Ony bočnice kol od RW se podle mého postupu tvarují docela blbě. Zde jsem si pomohl trošku jinak. Celou bočnici jsem stočil do trychtýřovitého tvaru, slepil pomocnou chlopničkou a potom teprve následovalo tvarovaní. Akorát zde je potřeba být opatrnější při překlapování v určitém místě do požadovaného tvaru. Musel bych asi zase k tomu vytvořit video pro snadnější pochopení.
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
Já bych řekl, že tvar jsem celkem vychytal, ale problém je v tom, že mi popraskal tisk. Možná je to rukama, nevím. Tvaroval jsem mezi prsty a ráfek jsem chtěl dotvarovat tyčinkou. Při tom jsem ale z ráfku sedřel skoro všechnu barvu. Ještě to zkusím jinak, ale spíš budou bočnice dělané vlastní technologií, kterou vymyslel Fantomas666 nebo jak se tady Přemek jmenuje.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Praga S5T-3 krátký valník / RipperWorks / 1:32
To praskání a stírání barvy je prostě slabinou digitálního (laserového) tisku. A pokud se u této technologie použije ofsetový papír, tak o to větší problém nastává. Je-li však použit papír pro laserový tisk, je to malinko menší problém.....pár modelů tisknutých touto technologií jsem měl na pracovním stole, takže jakous takous zkušenost mám.
Re: Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
Tak jsem tady s dalším, a na nějakou dobu posledním, reportem. Stavbu jsem myslel opravdu vážně, takže jsem doplnil i matice na kola. Nicméně, kola jsem odložil a zkusil něco náročnějšího na tvarování, tedy předek auta. Nevím, jestli je to rukama, ale barva se prostě v mikroploškách loupe a zůstávají po jakémkoliv pokusu o natvarování bílá místa. Opravdu jsem se snažil, vlhčil, válel jemně kulatinkou a tak dál... Rád si počkám na stavbu od dalších dvou borců a třeba se mi potvrdí, že na tohle prostě jenom nemám. Přidám dvě fotky z galerie (od první stačí klikat v galerii doleva, druhá je v galerii předposlední). Jsou tam například blatníky v různé fázi zpracování, skončil jsem maskou a jejím celkem složitým lemem. Už na první fotce je vidět, co mi tisk udělal po tom, co jsem je vykroužil díru "kornajsnou" do jednoho z dílů. Jak to celé zatím dopadlo, vidíte tady:
Snad ještě jen dodám - pokud budu mít chuť udělat "papírový kit" (tedy papírák stříkaný pistolí), dodělám tohoto budoucího kostlivce ze skříně.
Snad ještě jen dodám - pokud budu mít chuť udělat "papírový kit" (tedy papírák stříkaný pistolí), dodělám tohoto budoucího kostlivce ze skříně.
Re: Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
U složitějšího tvarování je problém s ditálním tiskem hold problém. Já to vyřešil lehkých postřikem laku, pak mi tisk nepraskal, když jsem dělal betu.
Zde můj druhý pokus. první dopadl stejne jako Váš.
Blatníky jsem navlhčené omotal gumičkou okolo krabičky na režnou nit. Byl to ideální průměr, taky lehce zaoblený okraj mi hodně pomohl.
Zde můj druhý pokus. první dopadl stejne jako Váš.
Blatníky jsem navlhčené omotal gumičkou okolo krabičky na režnou nit. Byl to ideální průměr, taky lehce zaoblený okraj mi hodně pomohl.
Re: Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
Ano Vojto, o tom lakování jsme si v SZ psali (a potykali si ). Já jsem ale chtěl otestovat model v surovém stavu, bez úprav.
Re: Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
Aha. Promiň. Komentář jsem psal tak nějak automaticky, aniž bych se díval na jméno. Polepším se, slibuji.
Re: Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
Zdravím.
Jak se zdá, tak "nová technologie tisku", zvlášť u takto tvarově náročných modelů, nemá budoucnost.
Jak se zdá, tak "nová technologie tisku", zvlášť u takto tvarově náročných modelů, nemá budoucnost.
Re: Praga S5T-3 / RipperWorks / 1:32
S tím bych souhlasil. Je to docela problém.