TATRA T 815 CAS 32 / AK MODELY / 1:32 BETATEST

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od vašekh »

Model vypadá velmi dobře. Skvělý počin.
Ohledně interiéru nástavby- zcela zbytečná věc z mého pohledu. Interiér by stavěl jen modelář, který na to má chuť. A kdo bude chtít tak si ho sám postaví.
Myslím si, Tomáši, že model byl skutečně změřen poctivě autorem....
Mě se zase líbí, že nástavba je dělena na tři části dle skutečnosti a podle auta jak vypadá. Třeba se dočkáme i pozdější verze po rekonstrukci v THT.
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od mahdy »

A já napjatě čekal od AK modelů další mutaci Š 706 a ona zase Tatra :x :evil:
Ale jinak model moc hezky zpracovaný...
Pavel M.
Příspěvky: 533
Registrován: pát 20.1.2012 22:52
Bydliště: Liberec

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Pavel M. »

Já jsem teda spíš čelal jiný vozidlo požární ochrany.
Nástavba mě netrápí,že nebude otevřená.
Chtěl jsem se zeptat autora zda neplánuje i prvovýjezdové vozidlo Liaz 101.860?
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Tomáš S. »

Kubaxx píše:Nevím, koho tim autorem myslis, ale jestli myslíš Zola, tak je to jeho názor. Ja nikde neprezentoval, ze by to melo byt nejak výjimečné.
Uvedl jsi, že pro tento model jsi se rozhodl také proto, že nejsi spokojený s tím co se dá momentálně sehnat -> logicky to tedy znamená to, že jsi měl zájem udělat co nejlepší model T815, ne? A když má být něco nejlepší, tak je to z mého pohledu pochvala, nebo ne? :)
Kubaxx píše:Interiér nastavby nutne znovu stavet nebude, protože zadny není. Nejak me ty interiéry neberou.. Preferuji vozidla uzavrena. A fajnšmekry, kteri budou chtit interier si ho jiste zvládnou vyrobit. Docela si me pobavil hláškou "nezbylo sil".
To, že vyjádřím připomínku k tomu, že mi chybí interiér mi rozhodně nepřijde jako "tlachání o ničem" - je to úplně normální zpětná vazba k tomu co mi na modelu chybí a mrzí mě, že to tam není... Já osobně mám interiéry v oblibě a soudě podle toho co běžně modeláři nejen VDT staví, tak nejsem sám (stačí se podívat do sekce pásová technika, tam jsou často interiéry, které se ani nedají otevřít). Podle toho co píšeš teda nechápu proč jsi zpracovával motor - gor třeba u 706tek - tam nejde ani sklopit kabina - nejde vidět...

A nesouhlasím s tebou, že interiér si zájemci zvládnou vyrobit - není totiž moc podle čeho - podklady na stavbu originálního původního interiéru nejsou běžně dostupné na internetu a nejspíše se ani nedochovalo žádné auto s původním interiérem (možná jako uloženka někde v armádě). Jediná cesta je pořídit si dobové prospekty a sehnat dobové fotografie - vím co to je za hledání a shánění, proto jsem použil spojení, že "nezbylo sil" - zdá se mi to zcela příhodné použít, protože shánění archivních podkladů je prostě často únavné a zlouhavé. Kvůli tomuto hledisku by pro mě osobně byl interiér nástavby tím nejzajímavějším na celém vozidle a opravdu bych ho ocenil.

Je plno modelářů, co si rádi postaví modely "v plné palbě", ale kdyby tam ty interiéry nebyly, sami by si je nedodělali - takový by se našel možná jednotlivec. Lidi odradí hledání podkladů a nutnost vlastního konstruování poměrně členitého interiéru - mají modelařinu jako odreagování a nechtějí nad tím z tohoto hlediska "přemýšlet" - to je běžná realita a není to žádná kritika, plně tomu rozumím. Jinými slovy, když je model bez interiéru, jakým je hasičská nástavba, doplní si ho možná jeden člověk, ale když se udělá model s interiérem troufám si tvrdit, že to s ním zkusí postavit nadpoloviční většina (nebo třeba udělají jen některé skříně).
Kubaxx píše:Copak existuje nejaky predpis co vsechno musi model mit?
Existuje nějaký předpis na modely? Samozřejmě, že ne, ale v autorství modelů já osobně vidím jistou zodpovědnost - zvlášť u papírového modelářství. Není nás totiž bohužel tolik, abysme mohli vytvořit trh pro větší množství konkurujících produktů jako například plasťáci. Jinými slovy, když dnes vydáš svůj model CAS 32, je v podstatě jisté, že minimálně dalších 5-10 let stejná verze nevyjde (snad až na případ, kdy by ji měl někdo jiný už rozpracovanou a nechtěl by zahodit všechnu práci) - ne úplně proto, že by se nenašel někdo, kdo by si myslel, že to dokáže lépe, ale proto, že by to prostě v naší malé komunitě ve výsledku neprodal, a tak se daný člověk raději vrhne na jinou předlohu - tato skutečnost by podle mě, měla motivovat autory k tomu, aby udělali model co nejlepším ve své kategorii, aby obstál co nejdelší dobu. Aby byl něčím zajímavý i po 5-10 letech...
EDIT: Také jsem zastáncem toho, že celý model by měl mít určitou integritu - když na jedné straně zpracovávám listy ventilátoru chlazení motoru, na druhé straně si můžu hrát klidně s čerpadlem.
Kubaxx píše:Kdo si jej bude chtit porid, pořídí si, kdo ne tak si ho neporidi. Ale takove tlachani o nicem me nebaví. Model je proste se vsim vsudy takovy jaky je a jinaci nebude.
Přesně tahle pasáž je podle mě tlachání o ničem... :roll:

Tolik můj vhled do této problematiky, myslete si o mě co chcete, takový je můj pohled na věc. Třeba s tím někdo nesouhlasí, nebo se naopak najde někdo kdo se s těmito názory ztotožní - každý máme svůj úhel pohledu. Proto jsem to sem napsal, jsme diskuzním fórem a rozhodně mi názory, které jsem výše uvedl, nepřipadají tlacháním o ničem*. ;)


*(na to máme skvělé "diskuze" na FB)... :cry:
Naposledy upravil(a) Tomáš S. dne pát 12.10.2018 13:08, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od JakubSDK »

Hezký den,

za mě osobně také souhlasím s Tomášem, když jsem si prohlížel stavbu, tak ve skrytu duše doufal, že i nástavba dostane pěknou fazónu třeba i s dopňky.. Nedá se porovnávat ale u Liazky od RW je zpracováno vše a není co vytknout.. U této Tatry by to pozvedlo celkový dojem než tako light verze.
Samozřejmě je to čistě autorovo rozhodnutí, že model je v tomto provedení a osobně jsem rád za každý nový atraktivní model, nicméně to i na mě trochu působí, jako když by se už nechtělo dále zpracovávat další detaily ale pro své vnitřní uspokojení rychle model dokončit a pustit do světa (Nic proti tobě Kubo, jen můj osobní názor). Prostě a jednoduše 1000 lidí 1000 názorů a každy si udělá stejně svůj obrázek o daném tématu.
Osobně nejsem nadaný k takovéto tvorbě a smekám před každým, kdo to dělá a jde mu to ;)

Hezký den Jakub.
Kubaxx
Příspěvky: 59
Registrován: sob 18.2.2012 13:59
Bydliště: Jägendorf

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Kubaxx »

Tady se to teda rozjelo :-D. To ze se nedochovala žádná CAS 32 v puvodnim stavu bych zaz tak nesouhlasil, staci jen hledat. Ja ji nasel nedaleko sveho bydliště konkretne v Osoblaze. Stala v garazi s dirou v nádrži. S tou dobovou dokumentací tez neni problém.. Mam komplet vykresy nástavby z dob, kdy bylo auto jeste ve vývoji a fotodokumentaci ke vzniku teto Tatry. Dalsim faktorem je pomer cas straveny studovanim, kreslenim atd/pocet postavenych interiéru. Mam rodinu, 2 deti, chodim do prace, stavim barak.... Takže muj cas je celkem drahý. A nakonec je rozdil v tom jestli ma model 11 stran nebo 15....moje úvaha...placnu... Proda se vic modelu za 300 Kč nez za 400 Kč ...To ze by byl 10 let na trhu, z toho strach nemam...
Pavel M.
Příspěvky: 533
Registrován: pát 20.1.2012 22:52
Bydliště: Liberec

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Pavel M. »

Nebylo by místo tlachání o ničem dát pár obrázků z bety?
LC 736
Příspěvky: 156
Registrován: pon 6.2.2012 12:49

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od LC 736 »

Stavba pokračuje dalej doplnkami nástavby.Dnes vodné delo.
Obrázek
Uživatelský avatar
haageeman
Příspěvky: 726
Registrován: stř 4.2.2015 23:15
Bydliště: Náměšť nad Oslavou

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od haageeman »

Zatím moc hezké, malinko jiná Tatra, já osobně se těším :!: K tomu, co zde bylo napsáno ohledně interiéru nástavby si dovolím přidat taky názor. Kdyby byl, určitě si ho rád postavím, jenže když interiér, už by to chtělo i vybavení do něj... ,,a to už jinde jsme, to už je jiná"... šmikajda. Když bude plný vršek kolem stříkaček, za mě bohatě postačí :!:
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 998
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Tomáš S. »

Kubaxx píše:Tady se to teda rozjelo :-D. To ze se nedochovala žádná CAS 32 v puvodnim stavu bych zaz tak nesouhlasil, staci jen hledat. Ja ji nasel nedaleko sveho bydliště konkretne v Osoblaze. Stala v garazi s dirou v nádrži. S tou dobovou dokumentací tez neni problém.. Mam komplet vykresy nástavby z dob, kdy bylo auto jeste ve vývoji a fotodokumentaci ke vzniku teto Tatry. Dalsim faktorem je pomer cas straveny studovanim, kreslenim atd/pocet postavenych interiéru. Mam rodinu, 2 deti, chodim do prace, stavim barak.... Takže muj cas je celkem drahý. A nakonec je rozdil v tom jestli ma model 11 stran nebo 15....moje úvaha...placnu... Proda se vic modelu za 300 Kč nez za 400 Kč ...To ze by byl 10 let na trhu, z toho strach nemam...
No nevím, co všechno počítáš do původního stavu, každopádně jestli měla původní interiér a vybavení (to jsem považoval za nejvíce problematické), tak prosím pošli pár fotek a jestli máš kontakt, tak třeba i ten a vynasnažím se, aby to auto skončilo ve veteránské péči nebo třeba v muzeu hasičské techniky ve Zbirohu. Protože CAS 32 v původním stavu (tzn. i s vybavením) vzácnost je... ;)

Jestli máš takové dobré podklady tak je to o to větší škoda, ale co už. Ano rozsah by byl větší, ale já osobně bych si klidně připlatil. Myslím, že lidi si dnes víc vybírají, co je pro ně zajímavé, než aby bezhlavě skupovali kvůli nízké ceně. Ale samozřejmě je to tvoje volba. To s časem moc nechápu, vždyť se budeš věnovat zase dalšímu modelu, nebo ne? Stačilo by, aby ten chvíli počkal...

Nikde jsem nepsal, že by byl 10 let na trhu, ale že dalších 5-10 let nic jiného nevyjde - to je celkem rozdíl...
Uživatelský avatar
Ričmond
Příspěvky: 697
Registrován: ned 2.12.2012 13:38
Bydliště: Předměřice n. Jizerou

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Ričmond »

Zajímavé, jak jsou někteří autoři chytlaví :D
Na jednu stranu se nedivím, drbeš se s tím a pak se najde nevděčník :D

Na druhou stranu - když to vezmu podle sebe (a podle toho jak jsou které modely rychle pryč) se podle mě prodávají hlavně modely, které když přijdou, vyrazí dech - rozsahem, velikostí, propracovaností.. (viz. Spidova tatra - nestihnul jsem předprodej..) Modelů je hodně (oproti plastu pořád málo, ale s tím kolik toho mají lidé v archvivech a s tempem jakým lepí je jich hodně) a lidé si vybírají. Osobně je mi jedno jestli je cena 4 nebo 5 nebo 9 stovek, ale musí to pro mě být zajímavé (předloha, masakr rozsah...) a stejně to většinou koupím jako podporu autorovi - s tím co mám v archvivu bych potřeboval 100 let a 35 hodinové dny...

Co se mi hodně nelíbí, je argument, že modelář si interiér udělá - neudělá. Nechce se mi shánět podklady, rýsovat, barvit... chce se mi relaxovat u něčeho již hotového a jsem ochoten za to platit.

A popravdě, s tím jak jsou zpracované první 3 AK modely (všechny mám) jsem ten interiér tak nějak očekával.
Líbila se mi netatrovácká série, konečně něco nového a ono to byl jenom klid před další tatrou... (chápu, že je pro autora srdcovka jak píše), ale právě kvůli tomu, že je to srdcovka a další tatra tak by mělá být topová, aby to lidé koupili...

Toť za mě, Kubovi držím palce v další tvorbě ;-)
bronek
Příspěvky: 116
Registrován: sob 21.1.2012 11:07

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od bronek »

Naprostý souhlas s Ričmondem ;)
yvan
Příspěvky: 972
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od yvan »

Tlachání o ničem, nevděčník, to jsou výrazy. Podle mě už tu dlouho nebyla tak konstruktivní debata.

Samozřejmě je na autorovi, jaký rozsah zvolí a co do toho zahrne, trh je nám všem znám a jenom dobře, když bude čím zaujmout. Osobně se mi to líbí a držím palce jak autorovi tak testerovi, aby jim vydrželo nadšení. U mě třeba nebude mít interiér nástavby vliv na to, jestli si to pořídím, ale spíš na to, jestli se do toho výhledově pustím. Kdyby tam byl, ještě líp i s vybavením, tak by to byl ultimátní model, ale jinak to třeba pro mě zas taková srdcovka není. Určitě bych ten interiér nedodělával svépomocí, to v žádném případě. Sháněním podkladů a kreslením a přirovnáváním až na stole by to sežralo tolik času, že bych ho radši věnoval jiným modelům, protože výsledek by byl stejně nejistý. Ale je jasné, že by to pro autora i testera znamenalo strávit u toho návrhu a zkoušení o dost víc času a pokud by se na tom měli oba utavit, tak by to byla škoda a nemusel by vyjít taky vůbec a v nejhorším případě taky žádný jiný.
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Lukáš »

Velmi si vážím práce autora modelu, testera i Tomáše Straňáka. Plně se ztotožňuji s tím, co zde bylo napsáno ohledně interiéru nástavby. Bez toho to prostě top model nikdy nebude a v současné době je spousta lidí si za top model ráda připlatí. Oproti dosavadním modelům je toto velký krok stranou a přesný průměr torzních tyčí to už u mne nezachrání. Je to samozřejmě na rozhodnutí autora, který jde s kůží na trh, použité "argumenty" mi však neodbytně připomínají kdysi proběhlou diskusi o kratším pendolinu (tehdy se s nimi ale oháněl malý kluk).
Pavel M.
Příspěvky: 533
Registrován: pát 20.1.2012 22:52
Bydliště: Liberec

Re: TATRA T 815 CAS 32/AK MODELY/1:32/BETATEST/

Příspěvek od Pavel M. »

Ahoj
jak pokračuje beta?
Odpovědět

Zpět na „Hasiči a vozidla veřejných (komunálních) služeb“