9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Opravdu se těším na každý tvůj příspěvek . PARÁDNĚ slepený .
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Fantazie, tohle je vysoká modelářská.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Ňákej tejden jsem zde nebyl a jen mi padla brada. Špica !!! ...a pak už dočista bez slov
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Čau všichni,
kluci, velké díky za podporu a slova chvály, byl jsem potěšen a překvapen zároveň Vašimi ohlasy. Zase taková hitparáda to myslím ale není. Rozhodně nevadí, když "zanášíte" vlákno příspěvky, jsem za ně rád. Buď poradí a poučím se z nich, když se mi podaří udělat nějakou botu nebo něco přehlédnou anebo prostě jen potěší, když se naopak někdy něco povede Udělat zaoblené přechody na kabině ale kupodivu nebyl až takový problém, čelo kabiny a boční hrany se lepily v podstatě samy, nejhorší bylo udělat rohy na kapotě a na střeše. Tam si pomáhám tak, že z rubu dílu vždy odloupnu vrstvu papíru, aby byl díl co nejtenčí a jednotlivé "pásky" rohů potom postupně lepím k sobě, nakonec z rubu přetřu lepidlem a vyhladím spoje pomocí ocelových kuliček na tyčce. Sadu takových udělátek jsem zakoupil někde na výstavě a koupi vřele doporučuji, protože to jsou zdatní pomocníci.
Teď už ale k dalšímu pokroku...
Oprava volantu
Na popud zvenčí (díky Tomášovi S. ) jsem se ještě vrátil k volantu a tak nějak od oka jsem ho zkrátil. Naštěstí jsem při jeho vlepování do kabiny nebyl tak důkladný, jak jsem se obával a náprava se obešla bez trvalých následků na interiéru. Na první fotce je původní verze, na druhé potom upravená.
Kabina
Pak už jsem se mohl věnovat kabině a jejímu dokončení. Ještě jsem si trošku pohrál s čelní maskou nad chladičem. Podle fotek předlohy jsem totiž zjistil, že horní část masky je ve skutečnosti plastičtější s otvory a škvírami. Proto jsem horní část masky odřízl, zmenšil, vyřízl naznačené otvory, podlepil papírem, zaretušoval a přilepil zpět tak aby vznikla ona zmiňovaná škvíra. Bohužel pro mě jsem na tento zlepšovák přišel až po slepení celé kabiny, tak jsem masku musel odřezávat z dílu už přilepeného na modelu. Není to tedy tak čisté jak bych si přál a jak by to mohlo být, kdybych to dělal ještě v placatém stavu na stole, ale snad to je koukatelnější než bez úpravy.
U světel jsem musel z repasu případně barevného odpadu přelepit díl 310c barevným dílem, protože originál díl ve vystřihovánce není barevný a okraje tohoto dílu jsou vidět. Omlouvám se za kvalitu fotek, ale jsou to jen pracovní rychlovky od stolu focené mobilem a nechtělo se mi kvůli tomu vytahovat foťák a chystat zátiší.
Blinkry jsem udělal z průhledné fólie. Bohužel dva přední blinkry se mi jakž takž podařily snad po třiceti neúspěšných pokusech a navíc po vytažení fólie se "zamlžily" a jsou tedy v podstatě neprůhledné. Boční blinkry tvoří vyseknutá kolečka z průhledné fólie podlepená stříbrnou hliníkovou páskou.
Poklopy na střeše kabiny nejsou ve vystřihovánce nijak označeny na podlepení. Já jsem je podlepil alespoň kancelářským papírem a možná by to sneslo i čtvrtku, vypadají pak více plasticky.
Dále jsem na kabinu přilepil zbývající díly jako třeba jakýsi bazmek co vypadá jako dvě zásuvky, dále pak chladič, nárazník, madla, rohože na nárazník a zespodu držák kabiny. Nakonec jsem na čelo a boky kabiny přidal nýtky. Tímto je tedy kabina hotova až na tažné lano a mřížky na zadních oknech kabiny, tomu se ale budu věnovat až někdy v další fázi. Teď mě pomalu ale jistě čeká, abych všechno, co jsem doposud slepil a odložil do různě malých krabiček, zkompletoval do jednoho celku a ten přesunul do jedné a asi pořádně velké krabice od bot
Chyby
* V nákresu chybně označen díl 310L
* Díly 321 a 321a jsou v nákresu chybně označeny jako 314 a 314a
* Díl 310c nutné zaretušovat nebo přelepit z repasu koloru
* Díly 315 vhodné podlepit
* Chybějící díl 317 - vynechané číslování
kluci, velké díky za podporu a slova chvály, byl jsem potěšen a překvapen zároveň Vašimi ohlasy. Zase taková hitparáda to myslím ale není. Rozhodně nevadí, když "zanášíte" vlákno příspěvky, jsem za ně rád. Buď poradí a poučím se z nich, když se mi podaří udělat nějakou botu nebo něco přehlédnou anebo prostě jen potěší, když se naopak někdy něco povede Udělat zaoblené přechody na kabině ale kupodivu nebyl až takový problém, čelo kabiny a boční hrany se lepily v podstatě samy, nejhorší bylo udělat rohy na kapotě a na střeše. Tam si pomáhám tak, že z rubu dílu vždy odloupnu vrstvu papíru, aby byl díl co nejtenčí a jednotlivé "pásky" rohů potom postupně lepím k sobě, nakonec z rubu přetřu lepidlem a vyhladím spoje pomocí ocelových kuliček na tyčce. Sadu takových udělátek jsem zakoupil někde na výstavě a koupi vřele doporučuji, protože to jsou zdatní pomocníci.
Teď už ale k dalšímu pokroku...
Oprava volantu
Na popud zvenčí (díky Tomášovi S. ) jsem se ještě vrátil k volantu a tak nějak od oka jsem ho zkrátil. Naštěstí jsem při jeho vlepování do kabiny nebyl tak důkladný, jak jsem se obával a náprava se obešla bez trvalých následků na interiéru. Na první fotce je původní verze, na druhé potom upravená.
Kabina
Pak už jsem se mohl věnovat kabině a jejímu dokončení. Ještě jsem si trošku pohrál s čelní maskou nad chladičem. Podle fotek předlohy jsem totiž zjistil, že horní část masky je ve skutečnosti plastičtější s otvory a škvírami. Proto jsem horní část masky odřízl, zmenšil, vyřízl naznačené otvory, podlepil papírem, zaretušoval a přilepil zpět tak aby vznikla ona zmiňovaná škvíra. Bohužel pro mě jsem na tento zlepšovák přišel až po slepení celé kabiny, tak jsem masku musel odřezávat z dílu už přilepeného na modelu. Není to tedy tak čisté jak bych si přál a jak by to mohlo být, kdybych to dělal ještě v placatém stavu na stole, ale snad to je koukatelnější než bez úpravy.
U světel jsem musel z repasu případně barevného odpadu přelepit díl 310c barevným dílem, protože originál díl ve vystřihovánce není barevný a okraje tohoto dílu jsou vidět. Omlouvám se za kvalitu fotek, ale jsou to jen pracovní rychlovky od stolu focené mobilem a nechtělo se mi kvůli tomu vytahovat foťák a chystat zátiší.
Blinkry jsem udělal z průhledné fólie. Bohužel dva přední blinkry se mi jakž takž podařily snad po třiceti neúspěšných pokusech a navíc po vytažení fólie se "zamlžily" a jsou tedy v podstatě neprůhledné. Boční blinkry tvoří vyseknutá kolečka z průhledné fólie podlepená stříbrnou hliníkovou páskou.
Poklopy na střeše kabiny nejsou ve vystřihovánce nijak označeny na podlepení. Já jsem je podlepil alespoň kancelářským papírem a možná by to sneslo i čtvrtku, vypadají pak více plasticky.
Dále jsem na kabinu přilepil zbývající díly jako třeba jakýsi bazmek co vypadá jako dvě zásuvky, dále pak chladič, nárazník, madla, rohože na nárazník a zespodu držák kabiny. Nakonec jsem na čelo a boky kabiny přidal nýtky. Tímto je tedy kabina hotova až na tažné lano a mřížky na zadních oknech kabiny, tomu se ale budu věnovat až někdy v další fázi. Teď mě pomalu ale jistě čeká, abych všechno, co jsem doposud slepil a odložil do různě malých krabiček, zkompletoval do jednoho celku a ten přesunul do jedné a asi pořádně velké krabice od bot
Chyby
* V nákresu chybně označen díl 310L
* Díly 321 a 321a jsou v nákresu chybně označeny jako 314 a 314a
* Díl 310c nutné zaretušovat nebo přelepit z repasu koloru
* Díly 315 vhodné podlepit
* Chybějící díl 317 - vynechané číslování
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
No ty voe!!!! Jsem si skoro vyhodil hubu z pantu!...... Jirko ty jsi machr
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
O čistotě práce už jsem asi psal, ale rád to zopakuju: Éto óčeň charóšaja rabóta.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Čaute všichni.
Markulin, Vašek S: Kluci, díky moc, jsem rád, že se líbí, pochvala od takových kapacit potěší. Marku s těmi panty ale opatrně, nerad bych tě měl na svědomí
Teď už ke stavbě... Začal jsem s kompletací slepených dílů. Nejdřív jsem musel přilepit výfukové svody, kdy jsem si pomocí papírových klínků zafixoval tlumiče výfuků v rámu podvozku a poté přilepil přední svod, který vede středem rámu k motoru. Následoval přední boční svod, který je nejdříve nutné protáhnout dírou v podvozku a před nalepením na něj navléci trojúhelníkovou vzpěru krytu motorů.
Potom následovalo samotné přilepení kabiny a krytu motorů na podvozek. Začal jsem tím, že jsem k sobě nejdříve slepil kabinu a kryt motorů. Aby vše sedlo jak má, musel jsem trochu ubrousit a dle potřeby upravit hranu vzadu za kabinou pod zadními okny. Přepážku mezi krytem motorů a kabinou jsem ze strany směrem ke kabině polepil zapasem koloru a mezeru mezi krytem a kabinou přelepil zabarveným proužkem papíru. Sice přepážka i mezera jsou vidět jen při pohledu zespodu a do budoucna nepředpokládám, že bych lezl Luně pod sukně nějak často, ale prostě to vidět je a za ten dobrý pocit ta možná zbytečná práce stojí
Kabinu s krytem motorů jsem na podvozek lepil od přední části, tedy nejdříve na nárazník, potom postupně na podvozek a kryt motorů na trojúhelníkové vzpěry. Přepážku krytu motorů jsem na podvozek přilepil pomocí vytvořených chlopní, aby to vše pořádné drželo. Nakonec jsem spojil hřídele vedoucí od motorů k větrákům na vnitřní straně krytu motorů.
Následovaly blatníky, které jsem začal lepit odpředu. Přední blatníky bohužel úplně přesně nelícují se spodní hranou nárazníku, pravý je posunutý celkem o dost, levý je na tom o něco lépe. Bohužel jsem to zjistil až po nalepení, odpárat už to nejde, tak doufám, že se to ve výsledku schová a nebude to moc vidět. Prostřední blatníky by se měly správně lepit společně s přilepením bočních výfukových svodů, protože svody se mají protáhnout skrz díry v blatnících a teprve potom vše přilepit. Protože jsem ale chtěl nejprve přilepit kabinu s krytem motorů, abych se od nich mohl odrazit při lepení prostředních blatníků, musel prostřihnout díru pro výfukové svody v prostředních blatnících až ke kraji blatníku, abych tak mohl blatníky na přilepené svody nasadit z boku. Jakési úchyty na hranách prostředních blatníků jsem přilepil stejně na obou stranách, potvrdilo se mi tedy, že na levém blatníku je místo pro přilepení nakresleno špatně. Z nákresu se mi podařilo vyluštit, že k oběma úchytům na blatnících vedou propojovací drátky od rozvaděče kabeláže na podvozku, který budu lepit v následujících etapách, a dle nákresu jsou oba úchyty umístěny na blatnících vpředu. Tož uvidíme, jestli jsem zvolil správnou cestu.
Společně s přilepením prostředních blatníků na podvozek jsem skrz díry v blatnících protáhl ještě zadní výfukové svody, které vedou od tlumiče výfuků skrz podvozek mezi prostřední kola a až potom jsem blatníky i svody přilepil na svá místa. Teprve teď jsem odstranil papírové klínky, kterými jsem zafixoval tlumiče výfuků v podvozku.
Zbývalo už jen nalepit kola. Přední a zadní kola se lepily v pohodě, u prostředních kol jsem musel z vnitřních disků odstranit část přilepených matiček, aby šla kola vůbec přilepit.
A tady už je Zil v celé své kráse na kolách a v částečně pojízdném stavu. Zbývá už jen nastartovat… Je to docela macek a to nejen rozměrově, ale i váhově. Už teď váží bez pár gramů čtvrt kila a to zdaleka nejsou přilepeny všechny díly a hlavně drátky, které konečnou váhu ještě o něco zvednou.
Ještě mi zbývá přilepit pár různých dílků hlavně v motorové části a na kabině a potom se už budu věnovat postupně zaplňováním podvozku.
Pro dnešek tedy konec hlášení a zase někdy čau…
Markulin, Vašek S: Kluci, díky moc, jsem rád, že se líbí, pochvala od takových kapacit potěší. Marku s těmi panty ale opatrně, nerad bych tě měl na svědomí
Teď už ke stavbě... Začal jsem s kompletací slepených dílů. Nejdřív jsem musel přilepit výfukové svody, kdy jsem si pomocí papírových klínků zafixoval tlumiče výfuků v rámu podvozku a poté přilepil přední svod, který vede středem rámu k motoru. Následoval přední boční svod, který je nejdříve nutné protáhnout dírou v podvozku a před nalepením na něj navléci trojúhelníkovou vzpěru krytu motorů.
Potom následovalo samotné přilepení kabiny a krytu motorů na podvozek. Začal jsem tím, že jsem k sobě nejdříve slepil kabinu a kryt motorů. Aby vše sedlo jak má, musel jsem trochu ubrousit a dle potřeby upravit hranu vzadu za kabinou pod zadními okny. Přepážku mezi krytem motorů a kabinou jsem ze strany směrem ke kabině polepil zapasem koloru a mezeru mezi krytem a kabinou přelepil zabarveným proužkem papíru. Sice přepážka i mezera jsou vidět jen při pohledu zespodu a do budoucna nepředpokládám, že bych lezl Luně pod sukně nějak často, ale prostě to vidět je a za ten dobrý pocit ta možná zbytečná práce stojí
Kabinu s krytem motorů jsem na podvozek lepil od přední části, tedy nejdříve na nárazník, potom postupně na podvozek a kryt motorů na trojúhelníkové vzpěry. Přepážku krytu motorů jsem na podvozek přilepil pomocí vytvořených chlopní, aby to vše pořádné drželo. Nakonec jsem spojil hřídele vedoucí od motorů k větrákům na vnitřní straně krytu motorů.
Následovaly blatníky, které jsem začal lepit odpředu. Přední blatníky bohužel úplně přesně nelícují se spodní hranou nárazníku, pravý je posunutý celkem o dost, levý je na tom o něco lépe. Bohužel jsem to zjistil až po nalepení, odpárat už to nejde, tak doufám, že se to ve výsledku schová a nebude to moc vidět. Prostřední blatníky by se měly správně lepit společně s přilepením bočních výfukových svodů, protože svody se mají protáhnout skrz díry v blatnících a teprve potom vše přilepit. Protože jsem ale chtěl nejprve přilepit kabinu s krytem motorů, abych se od nich mohl odrazit při lepení prostředních blatníků, musel prostřihnout díru pro výfukové svody v prostředních blatnících až ke kraji blatníku, abych tak mohl blatníky na přilepené svody nasadit z boku. Jakési úchyty na hranách prostředních blatníků jsem přilepil stejně na obou stranách, potvrdilo se mi tedy, že na levém blatníku je místo pro přilepení nakresleno špatně. Z nákresu se mi podařilo vyluštit, že k oběma úchytům na blatnících vedou propojovací drátky od rozvaděče kabeláže na podvozku, který budu lepit v následujících etapách, a dle nákresu jsou oba úchyty umístěny na blatnících vpředu. Tož uvidíme, jestli jsem zvolil správnou cestu.
Společně s přilepením prostředních blatníků na podvozek jsem skrz díry v blatnících protáhl ještě zadní výfukové svody, které vedou od tlumiče výfuků skrz podvozek mezi prostřední kola a až potom jsem blatníky i svody přilepil na svá místa. Teprve teď jsem odstranil papírové klínky, kterými jsem zafixoval tlumiče výfuků v podvozku.
Zbývalo už jen nalepit kola. Přední a zadní kola se lepily v pohodě, u prostředních kol jsem musel z vnitřních disků odstranit část přilepených matiček, aby šla kola vůbec přilepit.
A tady už je Zil v celé své kráse na kolách a v částečně pojízdném stavu. Zbývá už jen nastartovat… Je to docela macek a to nejen rozměrově, ale i váhově. Už teď váží bez pár gramů čtvrt kila a to zdaleka nejsou přilepeny všechny díly a hlavně drátky, které konečnou váhu ještě o něco zvednou.
Ještě mi zbývá přilepit pár různých dílků hlavně v motorové části a na kabině a potom se už budu věnovat postupně zaplňováním podvozku.
Pro dnešek tedy konec hlášení a zase někdy čau…
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Tuto stavbu mlčky sleduji od samého začátku. Vlákno jsem si již snad každý měsíc podrobně prošel a ještě jsem neměl odvahu sem vůbec něco napsat, ale teď už musím. Zkrátka to co tu předvádíš včetně detailních popisů stavby je něco úžasného. Přesně tohle je ten důvod, proč každý den otevírám fórum a doufám v nový příspěvek, který bych mohl obdivovat. Jak může někdo vytvořit tak dokonalou retuš zelené nikdy nepochopím. Opravdu skvělá práce a těším se na další příspěvky.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Nádhera chlape.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Krásná práce a moc pěkné fotky.
kde to fotíš ty fotky s takovým modrým pozadím. Já se taky snažím fotit, ale nejde mi to tak, jak vidím tady na foru.
Díky
kde to fotíš ty fotky s takovým modrým pozadím. Já se taky snažím fotit, ale nejde mi to tak, jak vidím tady na foru.
Díky
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Tak teď už to je bomba. Máš můj velký obdiv, Mistře.
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Jirko tobě by měli z Model-komu nabídnout abys jim dělal betastavby . Není moc modelářů kteří dovedou slepit tyto ( podle mě nebetované ) modely tak krásně čistě . Soudím podle toho , že je tam docela hodně chyb .
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Klucííí neblázněte, zase taková paráda to není a Mistrem bych se taky rozhodně nenazýval. Ale samozřejmě mě moc těší, že se potvora škaredá líbí, díky moc
Kaktusak: Jestli někdo dělal u tohoto modelu betu nebo ne, nevím, ale na stránkách Model-Komu jsou ke stažení fotky ze stavby nebarvené verze modelu, takže něco jako betu si asi dělal sám tvůrce. Musím ale dodat, že model, kromě toho, že je detailní a dost rozsáhlý, tak je velice dobře navržený a vše sedí jak má. Pokud si dobře pamatuji, tak prozatím jedinou konstrukční chybu jsem našel na střeše, kde byl moc malý díl prohlubně, a to jak vně tak i uvnitř kabiny. Spíš se dost divím, že vše je tak přesné, vzhledem ke značným rozměrům celého modelu. Nejvíce se chyby objevují "jen" u číslování a značení dílů, což naštěstí nemá vliv na samotnou stavbu. Je to kolikrát jen pěkný vopruz přijít na to, kam který díl patří.
Nejsem si ale úplně jistý jestli by Model-Kom stál o moje betování. S mým šnečím tempem by dříve zkrachovali, než bych něco postavil, kdyby čekali, aby to mohli vydat
Bakendrir: Na focení je dobré si pořídit tvrdý papír v barvě dle libosti každého soudruha a s co největšími rozměry. Určitě se dá koupit v každém dobře vybaveném papírnictví nebo ve výtvarných potřebách. Papír pak stačí jen připevnit na vhodné místo s dobrými světelnými podmínkami a pak už jen fotit. Já papír při každém focení lepím pomocí izolepy nahoře na monitor počítače, dole ke hraně stolu a svůj účel to splní dostatečně. Nafotil jsem svůj skromný pracovní koutek a přiložil dvě fotky, které vydají za tisíc slov...
Jenom se mi podařilo sehnat papír s rozměry pouze cca 70x100cm a musím říct, že by se mi hodil i větší. Kdyby náhodou někdo věděl, kde se dají sehnat i větší rozměry, tak budu rád za jakýkoliv tip. Nejlépe v Brně nebo okolí
Kaktusak: Jestli někdo dělal u tohoto modelu betu nebo ne, nevím, ale na stránkách Model-Komu jsou ke stažení fotky ze stavby nebarvené verze modelu, takže něco jako betu si asi dělal sám tvůrce. Musím ale dodat, že model, kromě toho, že je detailní a dost rozsáhlý, tak je velice dobře navržený a vše sedí jak má. Pokud si dobře pamatuji, tak prozatím jedinou konstrukční chybu jsem našel na střeše, kde byl moc malý díl prohlubně, a to jak vně tak i uvnitř kabiny. Spíš se dost divím, že vše je tak přesné, vzhledem ke značným rozměrům celého modelu. Nejvíce se chyby objevují "jen" u číslování a značení dílů, což naštěstí nemá vliv na samotnou stavbu. Je to kolikrát jen pěkný vopruz přijít na to, kam který díl patří.
Nejsem si ale úplně jistý jestli by Model-Kom stál o moje betování. S mým šnečím tempem by dříve zkrachovali, než bych něco postavil, kdyby čekali, aby to mohli vydat
Bakendrir: Na focení je dobré si pořídit tvrdý papír v barvě dle libosti každého soudruha a s co největšími rozměry. Určitě se dá koupit v každém dobře vybaveném papírnictví nebo ve výtvarných potřebách. Papír pak stačí jen připevnit na vhodné místo s dobrými světelnými podmínkami a pak už jen fotit. Já papír při každém focení lepím pomocí izolepy nahoře na monitor počítače, dole ke hraně stolu a svůj účel to splní dostatečně. Nafotil jsem svůj skromný pracovní koutek a přiložil dvě fotky, které vydají za tisíc slov...
Jenom se mi podařilo sehnat papír s rozměry pouze cca 70x100cm a musím říct, že by se mi hodil i větší. Kdyby náhodou někdo věděl, kde se dají sehnat i větší rozměry, tak budu rád za jakýkoliv tip. Nejlépe v Brně nebo okolí
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Díky moc, to by mě nenapadlo
Re: 9P133 ŁUNA-M / Model-Kom / 1:25
Ahoj všem,
v poslední době jsem jaksi bojoval s nechutí do lepení, tak jsem se nemohl dokopat něco vytvořit. Dost tomu přispělo krásné počasí, návrat k Assassin's Creed a hlavně vidina nezáživných lepících prací, které mě nutně čekaly a do kterých se mě vůbec nechtělo
V posledních pár dnech jsem se ale konečně trochu pochlapil a jako první na řadu přišly rozvody kabeláže. Kryty kabelů a rozvodnu jsem už měl slepené z minula, takže v pohodě. Do rozvodny jsem pak jen dolepil koncovky kabelů a pak kabely samotné.
Kompletaci jsem začal od předního krytu kabelů, který jsem přilepil mezi držáky krytu motorů. Do něho jsem pak postupně nasoukal "kabely" a protáhl je mezi pravým blatníkem a blokem motoru. Potom jsem na kabely nasunul střední kryt kabelů a následovala samotná rozvodna alias "klubko splašených hadů".
Konce kabelů nakonec přišly vlepit do držáku jeřábu, který už jsem měl slepený dávno a který jsem pak jen zafixoval na rámu podvozku.
Pak jsem k blokům motorů přilepil kardanové hřídele a nakonec drátky od rozvodny kabelů po nálevky na bocích blatníků, které vůbec nevím k čem slouží.
Dále jsem se ještě na skok vrátil k motorům... Musel jsem úplně předělat přívody vzduchu k motorům. Zaprvé jsem zjistil, že jsem je předtím prostě udělal blbě, protože jsem na nich zapomněl udělat obrubu po obvodu a za druhé, a to je vážnější, byly prostě moc velké a narážely na přepážku mezi krytem motorů a kabinou. Vyřezával jsem je sice z oskenovaných dílů šmikajdy, takže by měly sedět, ale oba díly jsem musel na jedné straně o cca 4 mm zkracovat. Z toho tedy plyne ponaučení pro další lepiče...lepit a případně upravit přívody vzduchu až po přilepení motorů a jejich krytu na rám podvozku. Rozdíly jsou patrné i z fotek, kdy na první z nich jsou nahoře původní přívody a dole potom upravené, zkrácené...
Potom už scházelo jen přilepit přívody vzduchu na motory, doplnit potrubí a jakousi propojovací tyčku vzadu mezi bloky motorů a konečně přilepit poklopy nad motory...
Nakonec už jen pár fotek, dokumentujících současný stav obludy...
Chyby
* v nákresu rozvodu kabeláže je chybně označen díl 234h, do kterého se má přilepit jeden drátek z rozvodny. Správně má být označen jako 243h
* moc velké díly přívodu vzduchu k motorům (díly s číslováním 211), nutné upravit a zkrátit dle potřeby
* 2 různé díly chybně označeny jako 332b
Konec hlášení, I'll be back...
v poslední době jsem jaksi bojoval s nechutí do lepení, tak jsem se nemohl dokopat něco vytvořit. Dost tomu přispělo krásné počasí, návrat k Assassin's Creed a hlavně vidina nezáživných lepících prací, které mě nutně čekaly a do kterých se mě vůbec nechtělo
V posledních pár dnech jsem se ale konečně trochu pochlapil a jako první na řadu přišly rozvody kabeláže. Kryty kabelů a rozvodnu jsem už měl slepené z minula, takže v pohodě. Do rozvodny jsem pak jen dolepil koncovky kabelů a pak kabely samotné.
Kompletaci jsem začal od předního krytu kabelů, který jsem přilepil mezi držáky krytu motorů. Do něho jsem pak postupně nasoukal "kabely" a protáhl je mezi pravým blatníkem a blokem motoru. Potom jsem na kabely nasunul střední kryt kabelů a následovala samotná rozvodna alias "klubko splašených hadů".
Konce kabelů nakonec přišly vlepit do držáku jeřábu, který už jsem měl slepený dávno a který jsem pak jen zafixoval na rámu podvozku.
Pak jsem k blokům motorů přilepil kardanové hřídele a nakonec drátky od rozvodny kabelů po nálevky na bocích blatníků, které vůbec nevím k čem slouží.
Dále jsem se ještě na skok vrátil k motorům... Musel jsem úplně předělat přívody vzduchu k motorům. Zaprvé jsem zjistil, že jsem je předtím prostě udělal blbě, protože jsem na nich zapomněl udělat obrubu po obvodu a za druhé, a to je vážnější, byly prostě moc velké a narážely na přepážku mezi krytem motorů a kabinou. Vyřezával jsem je sice z oskenovaných dílů šmikajdy, takže by měly sedět, ale oba díly jsem musel na jedné straně o cca 4 mm zkracovat. Z toho tedy plyne ponaučení pro další lepiče...lepit a případně upravit přívody vzduchu až po přilepení motorů a jejich krytu na rám podvozku. Rozdíly jsou patrné i z fotek, kdy na první z nich jsou nahoře původní přívody a dole potom upravené, zkrácené...
Potom už scházelo jen přilepit přívody vzduchu na motory, doplnit potrubí a jakousi propojovací tyčku vzadu mezi bloky motorů a konečně přilepit poklopy nad motory...
Nakonec už jen pár fotek, dokumentujících současný stav obludy...
Chyby
* v nákresu rozvodu kabeláže je chybně označen díl 234h, do kterého se má přilepit jeden drátek z rozvodny. Správně má být označen jako 243h
* moc velké díly přívodu vzduchu k motorům (díly s číslováním 211), nutné upravit a zkrátit dle potřeby
* 2 různé díly chybně označeny jako 332b
Konec hlášení, I'll be back...