Právě je pon 12.11.2018 20:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 22.4.2018 20:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj.
Když jsem se probíral nabídkou prodejců na soutěži v Ostravě, tak mi do oka padl tenhle nádherný model. Hrozně se mi líbila kamufláž a celkové grafické provedení. Tak jsem zakoupil a po chvíli rozhodování jsem do toho říznul.

Předlohou modelu je speciální verze, která měla být schopna startu z letadlové lodi. Model T2 byl upraven aby byl schopen startu ze země.
Wikipedia praví:
Bf 109 T byl odvozen od verze Bf 109 E. Zkoušky probíhaly na prototypu Bf 109 V17 (D-IWKU), který byl vybaven čtyřmi pomocnými jednotkami pro start z katapultu. Po havárii prototypu byl nahrazen strojem Bf 109 V17a (TK+HM). Hlavním cílem bylo vytvořit palubní stíhačky pro rozestavěné letadlové lodě Kriegsmarine (klasické Graf Zeppelin, Flugzeugträger B a lehkou letadlovou Seydlitz). Hlavní změnou bylo zvětšení rozpětí na 11,08 m, zesílení konstrukce trupu v místě, kde se mezi pátou a šestou sekcí nacházel úchyt pro katapult, a přistávací hák. Po složení křídla[zdroj?] nepřekračovalo rozpětí 4,59 m. Výzbroj byla tvořena buď čtyřmi kulomety MG 17 ráže 7,92 mm (dva v trupu, dva v křídle), nebo dvěma kulomety MG 17 a dvěma křídelními kanóny MG FF.

Zkoušky prvních Bf 109T-0 byly zahájeny v Itálii, záhy však byly přesunuty do Travemünde. Výroba verzí T-1 a T-2 (Werk-Nr.7728 až 7797) probíhala v první polovině roku 1941. Od června bylo 63 strojů dodáno jednotkám Luftwaffe v Norsku, 42 kusů získala I/JG 77 a cvičné jednotce Jagdgruppe Drontheim připadlo 21 letounů. Koncem prosince 1941 byl vydán příkaz ke stažení všech Bf 109T-2 do Německa, kde měly být v továrně Fieseler urychleně vybaveny na standard T-1. Společnost Messerschmitt však nabídla variantu vycházející z nového pozemního Bf 109G. Nahromaděné Bf 109T-2 proto byly přiděleny noční stíhací NJG 101, JG 300, školní Blindflugschule 10 a Jagdstaffel Helgoland, podléhající II/JG 11. Po britských náletech na Helgoland se jednotka v listopadu 1943 přemístila na jihonorský Lister, kde operovala do léta 1944. Poté zbylé T-2 jako zastaralé předala školním jednotkám.

Bf 109 T-0 - Předvýrobní varianta vznikla přestavbou deseti strojů Bf 109 E-l. Výzbroj tvořily čtyři kulomety MG 17 ráže 7,92 mm (dva v trupu, dva v křídle), nebo dva kulomety MG 17 a dva křídelní kanóny MG FF/M ráže 20 mm. 10 letounů.
Bf 109 T-1 – verze vycházející z Bf 109 E-3 s motorem DB 601 N a plným palubním vybavením. 7 letounů.
Bf 109 T-2 – tato verze prošla úpravou pro použití na pevné zemi, bez palubního vybavení. 70 letadel.
Maximální rychlost verze T byla 570 km/h.


Předkládám potvrzení o originálu :)
Obrázek

Začal jsem kokpitem. Lepil se dobře, na žádný velký problém jsem nenarazil. Je to moje první letadlo a ani jsem se o letadla nikdy nijak zvlášť nezajímal, tak jedu podle modelu a návodovek :) Nějaké vylepšování si ponechám na příští kousek :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Po dokončení kokpitu jsem se pustil do bočních stran. Pravá toho na sobě má docela dost, levá skoro nic :) Lepilo se to dobře, bez chyb, snad jen na mé straně.

Obrázek Obrázek ObrázekObrázek Obrázek

No a po téhle přípravě jsem přikročil k nalepení na kokpit.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

No a na závěr jsem kokpit potáhl obšívkou. Měl jsem z toho trochu strach, ale po pečlivém několikerém přezkoušení na sucho všechno hezky sedlo.

Obrázek Obrázek

Zatím jsem spokojen, přeci jen je to první letadélko, chce to víc tvarování než u pásovky, ale je to zábava protože v tom není tolik opakujících se dílů uvidíme, jak mi to půjde dál, přeci jen přechod křídlo trup to bude teprve pořádná zkouška. 8-)
Tak zatím a příště :)


Naposledy upravil Bakendrid dne ned 28.10.2018 21:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.4.2018 7:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 23:21
Příspěvky: 132
Bydliště: Kladno
Hezkej začátek! Bf 109, a navíc "Toni" ;), tady už dlouho nebyl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23.4.2018 20:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Díky :)
Dneska jsem dokončil žebrování čumáku. Na ukazováčku mám sice pěkný mozol, ale stálo to za to :)

Obrázek Obrázek Obrázek

Ale prosím o radu, je lepší čumák přilepit ke kokpitu a obšívat, nebo obšít samostatně? Spíš se kloním k variantě přilepení, ale rád si nechám poradit. :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24.4.2018 8:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Příspěvky: 1467
Bydliště: Brno
Já bych to lepil od kokpitu po čumák, tak jako se to lepí vždycky. :) Jinak zatím pěkná práce. ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 25.4.2018 21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj,
Brzdič - díky, nakonec jsem čumák přilepil a obšívám od kokpitu. Přibyla nějaká obšívka, a hlavně sání, které mi dalo řádně zabrat. Akorát co mě hodně mrzí, tak jsem to při přitláčení moc přitlačil a prolisoval jsem si žebírko + jsem si udělal rýhu do papíru. Nějaký tip jak se toho zbavit?

Na fotkách si můžete udělat obrázek, lepí se to fajně a vše super sedí. Chvála, kterou jsem na Halinského slyšel byla rozhodně zasloužená.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 26.4.2018 6:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Příspěvky: 166
Bydliště: Kroměříž
Vymáčklé žebro nevidím, a ta pomačkanina na chladiči vzadu vypadá celkem dobře jako šrám z provozu. Tisk letadla má patinu, takže bych to neviděl jako velký problém


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 6.5.2018 19:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj,
práce pokračují. Mám hotový hlavní tubus. Bohužel jsem se nevyhnul chybám. Nejsou sice velké, ale bohužel jsou. Ale zase někde ty zkušenosti nabrat musím :)
Promáčklinu na chladiči se mi podařilo zamaskovat. Opatrně jsem odloupnul vrchní vrstvu s tiskem, pinzetou vyhladil a zase přilepil zpátky. Zestárl jsem při tom asi tak o deset let, jak jsem se bál, abych to neroztrhl :D
A teď půjdu na křidélka :) držte mi palce :D

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16.7.2018 18:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj,
jelikož je léto obdobím papírového i mé tempo se zpomalilo. Teď bojuji s křídly, až postoupím, zase něco postnu :)


Obrázek Obrázek Obrázek

hezké léto všem :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31.8.2018 17:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj.
přes vedra a letní aktivity se můj postup značně zpomalil. S křídly jsem trošku bojoval, ale myslím že jsem to zvládl. Kolem podvozkových šachet jsou chyby, ale myslím že nedosah dílu přechodu mezi křídlem a trupem není má chyba. Tak velká chyba, aby mi chyběl takový kus by se musela i někde projevit, navíc je to na obouch stranách cca stejné. To si myslím, že jde za autorem.
Přesah křídla do pravé podvozkové šachty byl způsoben nepřesným natvarování náběžky a ten jde tedy za mnou.
A už k fotkám :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Budu se těšit zase příště, už mi toho tolik nezbývá :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 7.9.2018 6:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Ahoj, k mé velké radosti už model stojí na svých :) udělat ty kola čistě z papíru byla docela fuška, zvláště proto, protože nemám skoro žádné zkušenosti s barvením, ale povedlo se :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Příště už bude zasklená kabinka a pomalu se blížím k cíli, už mi toho moc nezbývá :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 7.9.2018 16:22 
Offline

Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Příspěvky: 99
Bydliště: Zlínský kraj
Pěkné, sleduji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 25.9.2018 7:37 
Offline

Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Příspěvky: 330
Bydliště: Praha
Nevypadá to vůbec špatně


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23.10.2018 17:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 30.1.2017 14:44
Příspěvky: 53
Bydliště: Hradec Králové
Díky kluci :)
už mi toho moc nezbývá :) a pomalu se dostávám do finále. Už nám konečně pomalu začíná modelářská sezóna, tak už to bude přibývat rychleji :)
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.10.2018 6:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 9:17
Příspěvky: 1093
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Ahoj, drobný dotázek, vystřihovánka umožňuje postavit ero se sklopeným křídlem?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 24.10.2018 21:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 23:21
Příspěvky: 132
Bydliště: Kladno
Josko, myslím, že tohle éro sklopná křídla nemělo. Verze T-2 byla pozemní. Verze T-1 byla určena pro Graf Zeppelin, ale ani ta neměla sklopná křídla. Lodní výtah byl s to 11m rozpětí pojmout.

Bakendrid moc pěkně ti to roste. :!:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz