Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- atlon
- Příspěvky: 106
- Registrován: pát 20.1.2012 22:43
- Bydliště: Levice, Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
to je chyba poliakov. lasery na 1:25 majú hrúbku 3,5 mm, a keď sa pália tak sa pália zo "sendviču" (1+1+1,5 mm kartóny)
keby robím lasery na 1:32 tak by boli riešené ako sendvič 1,5 + 0,75 mm kartóny
Poliak ti toto nebude riešiť , aby ti niečo "sendvičoval"
keby robím lasery na 1:32 tak by boli riešené ako sendvič 1,5 + 0,75 mm kartóny
Poliak ti toto nebude riešiť , aby ti niečo "sendvičoval"
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
No jo no. Takové polovičaté řešení se Orliku moc nepovedlo. Navíc vylaserovánky jsou o obrysovou čáru (tu odpálenou část) menší, než díl ve vystřihovánce
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Lukáši, ty špalky nelep dopředu, nevyjde ti to. Už mám pár kol od Petera za sebou, takže už vím, že je potřeba nalepit čtyři špalky na plášt proti sobě a potom dát teprve bočnici. Jinak tu bočnici nevycentruješ přesně a na tak velkém kole je to hodně vidět.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Už jsem na to taky přišel, a na tom druhém kole jsem to přesně tak udělal. I tak vycentrovat tak velké celky není nic jednoduchého. Tady to taky autor mohl udělat modelářsky přívětivější, kupř. že by se na vnitřní kužel z rubu nalepil pásek, který by nadoraz dosedl do výřezu v kruzích B. Pak by se přesně mohl vlepit vnitřek bočnice a vnější zubatý obvod by se pak postupně dolepil podle potřeby.
Naposledy upravil(a) Lukáš dne stř 21.3.2018 21:10, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 7.4.2012 14:39
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Takze zase vidim ze sa stala niekde chyba .
Lukas zatial super praca ale
Diely kolesa treba tvarovat tak ako ich mas na tom preciarknutom kolese .ak to tak tvarovat nebudes nebude ti to sediet ani nahodou uz len z dovodu ze laser je nizsi ako ma byt .
inak odporucam radsej vycentrovat koleso stredom a nadbytocny dezen na bocniciach odstrihnut
Za dalsie prerabanie do 1,32 zo sebou nesie aj to ze niektore diely hlavne vysky dielov sa nedaju dokonale prepocitat lebo vychadzaju cisla ako 2,3,77777777 co je na prd lebo nie sme strojari ale tym ze v orliku dezen urobili este nizsi ako ma byt tak si stym proste bez podlepenia celku behuna na potrebnu hrubku neporadis .
Dufam ze ta toto neodradi od zbytku modelu a prajem ti vela uspechov .
Som rad ze vidim ze sa to lepi a nesedi to len niekde v sufliku
V dohladnej dobe ho niektory uvidite na aj na zivo pocitam ze po auguste sa uvidime aj z mojimi modelmi na nejakej vecsej vystave .
Lukas zatial super praca ale
Diely kolesa treba tvarovat tak ako ich mas na tom preciarknutom kolese .ak to tak tvarovat nebudes nebude ti to sediet ani nahodou uz len z dovodu ze laser je nizsi ako ma byt .
inak odporucam radsej vycentrovat koleso stredom a nadbytocny dezen na bocniciach odstrihnut
Za dalsie prerabanie do 1,32 zo sebou nesie aj to ze niektore diely hlavne vysky dielov sa nedaju dokonale prepocitat lebo vychadzaju cisla ako 2,3,77777777 co je na prd lebo nie sme strojari ale tym ze v orliku dezen urobili este nizsi ako ma byt tak si stym proste bez podlepenia celku behuna na potrebnu hrubku neporadis .
Dufam ze ta toto neodradi od zbytku modelu a prajem ti vela uspechov .
Som rad ze vidim ze sa to lepi a nesedi to len niekde v sufliku
V dohladnej dobe ho niektory uvidite na aj na zivo pocitam ze po auguste sa uvidime aj z mojimi modelmi na nejakej vecsej vystave .
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Tak to je slovo do pranice.
Jak sem psal, z návodných kreseb mi vytvarování jednoznačně neplyne, určitě by se hodil alespoň schématický řez.
Bohužel už mám tři kola v takové fázi rozpracovanosti, že úplně předělat už to nepůjde, jelikož odřezávání bočnice od špalků by zřejmě napáchalo víc škody než užitku. Snad se mi aspoň podaří "nepovedené" části schovat v rámci dvojmontáží.
Každopádně velký dík. Je určitě lepší vědět, že jsem to dělal blbě, než nevědět vůbec.
Jak sem psal, z návodných kreseb mi vytvarování jednoznačně neplyne, určitě by se hodil alespoň schématický řez.
Bohužel už mám tři kola v takové fázi rozpracovanosti, že úplně předělat už to nepůjde, jelikož odřezávání bočnice od špalků by zřejmě napáchalo víc škody než užitku. Snad se mi aspoň podaří "nepovedené" části schovat v rámci dvojmontáží.
Každopádně velký dík. Je určitě lepší vědět, že jsem to dělal blbě, než nevědět vůbec.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 7.4.2012 14:39
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Tak doplnim aby bolo jasne
Bok kolesa musi byt vytvarovany tak ako na obrazkoch ono je mozne ze v navodnej kresbe to nie je vidno ale tu to bude asi kazdemu jasne .
dolezite je sa stym pohrat nie je to nic len tak na rychlovku na tych kolesach dost zalezi pretoze je to konstrukcne navecsi prvok na celom vozidle
samozrejme som tu a ak daco poradim pomozem
som rad ze si sa do toho pustil a dufam ze sa stretnu na nejakej vystave moj 1:25 a tvoj 1:32
casom
Samozrejme ze udane rozmery platia pre 1:25 pre 1:32 treba prepocitat
Hornu cast teda to zosikmenie na dezenie nie je nutne dodrzat je to na kazdom zvas ci bude dezen probrusovat do pozadovaneho tvaru ja som vsak nebrusil a aj tak to vyzera velmi dobre
Bok kolesa musi byt vytvarovany tak ako na obrazkoch ono je mozne ze v navodnej kresbe to nie je vidno ale tu to bude asi kazdemu jasne .
dolezite je sa stym pohrat nie je to nic len tak na rychlovku na tych kolesach dost zalezi pretoze je to konstrukcne navecsi prvok na celom vozidle
samozrejme som tu a ak daco poradim pomozem
som rad ze si sa do toho pustil a dufam ze sa stretnu na nejakej vystave moj 1:25 a tvoj 1:32
casom
Samozrejme ze udane rozmery platia pre 1:25 pre 1:32 treba prepocitat
Hornu cast teda to zosikmenie na dezenie nie je nutne dodrzat je to na kazdom zvas ci bude dezen probrusovat do pozadovaneho tvaru ja som vsak nebrusil a aj tak to vyzera velmi dobre
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Řez je opravdu potřebný, protože toto nelze z návodné kresby vyčíst ani při velké fantazii. Díky moc.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 7.4.2012 14:39
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Este mali detail
Kedze niekolko ludi uz pisalo ze dezeny teda aj v vo vystrihovacke aj palene laserom su zrkadlovo otocene /netusim ako sa to mohlo stat pridavam link na stiahnutie opravy v 1,25 aj v 1,32
ak uz mate dezeny opacne zakupene staci stiahnut podbehy dezenov a tie nasledne vymenit za tie co su vo vystrihovacke .
https://mega.nz/#!uB0znBzD!vpdqtZzy17LN ... dTNh1OksBA" onclick="window.open(this.href);return false;
Kedze niekolko ludi uz pisalo ze dezeny teda aj v vo vystrihovacke aj palene laserom su zrkadlovo otocene /netusim ako sa to mohlo stat pridavam link na stiahnutie opravy v 1,25 aj v 1,32
ak uz mate dezeny opacne zakupene staci stiahnut podbehy dezenov a tie nasledne vymenit za tie co su vo vystrihovacke .
https://mega.nz/#!uB0znBzD!vpdqtZzy17LN ... dTNh1OksBA" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
já su z toho kojot.... Jsou i v pdf dezény otočený?
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Nějaký postup? Potřebuju utratit pár grošů , tak at vím do čeho ne-jít
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Tak jsem dospěl do fáze - kdysi pro mne nepochopitelné - lepení podle ročních období.
A co že to mám rozdělané? To "prachovický" auto? Super..
A kde jsem to skončil? Jo, ty kola? Tak do toho teď nejdu..
Takto jsem model vytahoval a zase schovával několikrát. Moc mne to netěšilo, ale nějaký posun postupně nastal. Zde tedy ukázka pneumatik.
Určitě nechci říct, že to tak má být, nebo že se mi to líbí. Když se ale správné natvarování bočnic dozvíte až po slepení většiny z nich, upravit to moc nejde. Barvení něčeho tak obrovského štětcem se také ukázalo jako špatná volba, budu se muset poohlédnout po nějaké barvě ve spreji.
Už se těším, až střihnu do něčeho barevného.
jarek - Určitě ke koupi nedoporučuji orlikovské lasery. Peníze za ně jsem měl dát na charitu
A co že to mám rozdělané? To "prachovický" auto? Super..
A kde jsem to skončil? Jo, ty kola? Tak do toho teď nejdu..
Takto jsem model vytahoval a zase schovával několikrát. Moc mne to netěšilo, ale nějaký posun postupně nastal. Zde tedy ukázka pneumatik.
Určitě nechci říct, že to tak má být, nebo že se mi to líbí. Když se ale správné natvarování bočnic dozvíte až po slepení většiny z nich, upravit to moc nejde. Barvení něčeho tak obrovského štětcem se také ukázalo jako špatná volba, budu se muset poohlédnout po nějaké barvě ve spreji.
Už se těším, až střihnu do něčeho barevného.
jarek - Určitě ke koupi nedoporučuji orlikovské lasery. Peníze za ně jsem měl dát na charitu
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Fakt jsou lasery od orliku tak špatné? Vždyť jsou v reálu od Draf Model , néé??
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Z mého pohledu nezáleží na tom, kdo je udělal, ale jak. Už jsem popisoval, že výpalky jsou menší, než daný díl, špalky na pneumatiky by měly být o 0,3 (resp. 0,5) mm silnější. A upřímně řečeno, z celého setu jsou zásadní jen nápisy na boky pneu, pro někoho možná i mříž(ka) chladiče a stupačky.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Disky než na ně začnu rvát pneumatiky...