GPM
Moderátor: Vojta Č.
Re: GPM
Bude to dobrý základ pro různé rakousko-uherské i československé konverze - zvlášť v kombinaci s GPM 144, kde je kromě obvyklé pětadvacetiny bývalého R-U vlaku Smialy s klasickým dělovým vozem jako bonus i model téže sestavy v H0. Většina dochovaných vozidel c.k. obrněných vlaků přešla po roce 1918 do Milovic, některá oklikou přes Slovensko, kde padla v r. 1919 do rukou čs. armády při bojích proti Maďarské a Slovenské republice rad. A tenhle model má i původní československou kamufláž (až na ty smrťáky ).
Ještě mě napadlo, že v ABC kdysi vyšel taky v H0 i model neopancéřované lokomotivy 310.4, které v Milovicích taky mívali.
Ještě mě napadlo, že v ABC kdysi vyšel taky v H0 i model neopancéřované lokomotivy 310.4, které v Milovicích taky mívali.
Re: GPM
no hlavne maji chybu na obalce - podle ni ma Mi-6 v meritku 1:33 10x10 cm.. ma tam byt 101x101 cmJirka Z. píše:Nevím, jestli je to jenom můj pocit, ale přijde mi, že GPM v poslední době vydává hodně chaoticky. Přestože již na trhu existuje model s pořadovým čísle 486, tak nyní se objevila novinka v číslem 455...
Re: GPM
A abys v tom měl ještě větší chaos Jirko,tak v pondělí se objevila novinka s číslem 479 Ale je pravda že ta loď byla ohlášená už tak 3 měsíce zpátky,zelený vrtulník taky.Takže dostane číslo v řadě,jen třeba se objeví na trhu později než vyšší číslo.A vem si takový Maly Modelarz,ten má na zatím posledním modelu z března číslo 1-2-3 2013.
Re: GPM
Zajímavá novinka
https://sklep.gpm.pl/modele-kartonowe/w ... -258-tz-22" onclick="window.open(this.href);return false;
https://sklep.gpm.pl/modele-kartonowe/w ... -258-tz-22" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: GPM
Ať hledám, jak hledám, nikde to tu nevidím, takže i když to není úplně žhavá novinka, tady o ní zatím nejspíš nikdo (na rozdíl od zahraničních fór) nereferoval. Jde o železniční nákladní vůz řady Ghs/Oppeln v měřítku 1:25 výrobce Draccus Models.
GPM k vlastnímu modelu dodává i laserové doplňky a nápisy.
Německé vozy svařované konstrukce G(h)s/Oppeln (o rozdílu viz dále) a jim podobné (s plošinou nebo brzdařskou budkou) byly v různých variantách vyráběny od začátku 30. let až do konce války v tisícových sériích (uvádí se celkem skoro 30 000 kusů) a staly se tak vůbec nejpočetnějšími německými nákladními vozy správy DR období 1933 - 1945. Historicky jsou spjaty s vojenskou dopravou na všech evropských frontách WWII i s transporty do všech hitlerovských koncentračních a vyhlazovacích táborů. Značné množství vozů se v r. 1945 stalo válečnou kořistí a dost jich tak přešlo i k ČSD, kde byly provozovány až do 80. let, nejdříve jako řada Zr, po přečíslování v r. 1966 dostaly mezinárodní označení Gklm. Několik se jich u nás dochovalo dodnes a prezentovanému modelu odpovídá například tento vůz ze sbírky klubu KHKD:
Rozdíl mezi vozy Gs a Ghs je jen v dosazeném parním potrubí, jinak jsou na pohled stejné. Možnost jednoduché konverze modelu na provedení jiné železniční správy spočívající ve změně nápisů se nabízí sama.
Uzavřel bych tuto stručnou informaci s tím, že polský vydavatel tentokrát vydal model velmi užitečný i pro české a slovenské modeláře a vhodně doplňující především modely a diorámata na téma železniční a vojenské techniky.
Edit: Při hledání podkladů k tomuto textu jsem narazil na informaci, že NVA (Národní lidová armáda) DDR používala tyto vozy v 50. - 70. letech jako tzv. Mannschaftswagen pro vojenské přepravy osob. Vozy dostaly kamna a lavice, některé dokonce i kuchyňské vybavení.
A ještě jedna poněkud obskurní informace, z dnešního pohledu naprostá šílenost V r. 1973, kdy se na přelomu července a srpna ve východním Berlíně konala světová monstrakce - X. Světový festival mládeže a studentstva, jich bylo v těchto úpravách údajně v provozu ještě 2500. Sloužily v soupravách vlaků pro tuzemské účastníky festivalu, kterých údajně 400 zvláštních vlaků složených z těchto vozů odvezlo zdarma ze všech koutů NDR do Berlína až 200 000. Aby se východoněmecké DR těmto přepravami nezahltily, účastníci festivalu nesměli používat pravidelných vlaků. Jak vidno, jsou-li v naší komunitě příznivci soudruhů z NDR, i oni si nepochybně přijdou na své...
GPM k vlastnímu modelu dodává i laserové doplňky a nápisy.
Německé vozy svařované konstrukce G(h)s/Oppeln (o rozdílu viz dále) a jim podobné (s plošinou nebo brzdařskou budkou) byly v různých variantách vyráběny od začátku 30. let až do konce války v tisícových sériích (uvádí se celkem skoro 30 000 kusů) a staly se tak vůbec nejpočetnějšími německými nákladními vozy správy DR období 1933 - 1945. Historicky jsou spjaty s vojenskou dopravou na všech evropských frontách WWII i s transporty do všech hitlerovských koncentračních a vyhlazovacích táborů. Značné množství vozů se v r. 1945 stalo válečnou kořistí a dost jich tak přešlo i k ČSD, kde byly provozovány až do 80. let, nejdříve jako řada Zr, po přečíslování v r. 1966 dostaly mezinárodní označení Gklm. Několik se jich u nás dochovalo dodnes a prezentovanému modelu odpovídá například tento vůz ze sbírky klubu KHKD:
Rozdíl mezi vozy Gs a Ghs je jen v dosazeném parním potrubí, jinak jsou na pohled stejné. Možnost jednoduché konverze modelu na provedení jiné železniční správy spočívající ve změně nápisů se nabízí sama.
Uzavřel bych tuto stručnou informaci s tím, že polský vydavatel tentokrát vydal model velmi užitečný i pro české a slovenské modeláře a vhodně doplňující především modely a diorámata na téma železniční a vojenské techniky.
Edit: Při hledání podkladů k tomuto textu jsem narazil na informaci, že NVA (Národní lidová armáda) DDR používala tyto vozy v 50. - 70. letech jako tzv. Mannschaftswagen pro vojenské přepravy osob. Vozy dostaly kamna a lavice, některé dokonce i kuchyňské vybavení.
A ještě jedna poněkud obskurní informace, z dnešního pohledu naprostá šílenost V r. 1973, kdy se na přelomu července a srpna ve východním Berlíně konala světová monstrakce - X. Světový festival mládeže a studentstva, jich bylo v těchto úpravách údajně v provozu ještě 2500. Sloužily v soupravách vlaků pro tuzemské účastníky festivalu, kterých údajně 400 zvláštních vlaků složených z těchto vozů odvezlo zdarma ze všech koutů NDR do Berlína až 200 000. Aby se východoněmecké DR těmto přepravami nezahltily, účastníci festivalu nesměli používat pravidelných vlaků. Jak vidno, jsou-li v naší komunitě příznivci soudruhů z NDR, i oni si nepochybně přijdou na své...