Právě je pon 25.9.2017 7:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32 HOTOVO
PříspěvekNapsal: ned 20.12.2015 17:44 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Tak a teď střihnu do historie. Tahle Tatra se mi vždycky líbila, i když se historicky nikdy moc neujala ve stínu slavné P V3S. Proto jsem rád, že spatřila světlo světa u fy PK Graphica. VašekH chce příští rok v Pace trhnout rekord v počtu vystavených Tatrovek, tak tohle bude doufám jedna z nich.

Tatra 128 pochází z roku 1951, kdy byl vznesen požadavek na nový terénní automobil pro čs. armádu. Je to v podstatě narychlo předělaná zkrácená verze T 111 včetně zmenšeného motoru. Jde o vzduchem chlazený osmiválec 9884 cm3, max. výkon byl 130 k. Přestože T 128 vynikala průjezdností terénu, v důsledku příliš vysoké hmotnosti prohrála vývoj s nově kosntruovanou P V3S.
Obrázek
Obrázek


Naposledy upravil VaclavJirka dne stř 20.7.2016 16:56, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: ned 27.12.2015 16:28 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Trochu jsem o Vánocích tvořil a základní díly podvozku jsou připravené ke kompletaci.

Jen nevím, jestli jsem dobře zkonstruoval kardany, protože mi tam vznikla díra, kterou budu muset po vlepení poloos vyplnit a zaretušovat.
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: ned 27.12.2015 17:02 
Online
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Příspěvky: 1041
Bydliště: Havlíčkův Brod
Bohužel u dílů přední nápravy nejspíš došlo k nějaké chybě. Zde na obrázku jsou Tebou zmiňované díly nakresleny v originální podobě od autora a hnedle i navrhovaná oprava, aby to vše na nápravě fungovalo tak jak má.....po nasunutí na poloosu zde budou malé otvory, ale nebude to tak znatelné....je to vidět na fotce....

Obrázek

Obrázek

Pokud Ti pomůže report ze stavby, tak zde na spřáteleném DF-ku PMHT.... http://www.pmht.net/forum/viewtopic.php?f=44&t=1418 Jsou tam popsány i další některé drobné neduhy modelu. Třeba Tvou rukou nevzniknou...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 29.12.2015 22:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 3.10.2014 18:28
Příspěvky: 5
Prohlédl jsem si odkaz na stavbu na "spřáteleném webu". Krásná čistá stavba, zaujaly mě ale brzdové válce na zadních polonápravách - zatím všechny T128, které jsem měl možnost vidět, mají zadní polonápravy identické - resp. není levá a pravá, ale obě zcela stejné, a to platí i o umístění brzdových válců. Proto je na první pohled nelogicky na pravé straně vozu brzdový válec umístěn směrem dopředu, na levé straně směrem dozadu.
Nicméně to nechci tvrdit paušálně, je možné, že první série T128 (s těmi stěrači dole a táhly od rozvodovky ke krajům na přední nápravě) měly levou a pravou zadní polonápravu.

Na vystřihovánce se rozlišuje levá a pravá polonáprava - brzdové válce jsou na obou umístěny vzadu.

A zdá se mi to, nebo nemá vystřihovánka polonápravy vůči sobě posunuté (levá vpřed, pravá vzad) ;) ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: stř 30.12.2015 13:42 
Online
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Příspěvky: 1041
Bydliště: Havlíčkův Brod
U žádného modelu jakékoli tatry z produkce českých autorů, jsem nenarazil na posunutí poloos. Když už některý z modelářů u své stavby prezentuje toto posunutí, tak je to vždy jeho vlastní invence a vylepšení modelu. Není to neobvyklý jev, kdy si to konstrukčně autoři zjednoduší. Brzdové válce jsem osadil podle informace vyčtené z návodné kresby. Nesnažím se dohledávat fotky originálů.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: sob 9.1.2016 15:03 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Zdravím všechny v novém roce, hodně zdraví a kvalitního lepidla, a opět spěchám s pokrokem na podvozku této krásné Tatřice. Podvozek s centrální nosnou rourou mám hotov. Až na malý, již avizovaný, problém s kardany, který jsem ale jednoduše vyřešil, se vystřihovánka staví dobře. Díly na sebe sedí. Občas jsem se u některých detailů trochu zamotal v návodové kresbě, ale nakonec jsem vše vždy našel.

Listová péra jsem natřel rezem od Revellů. Nátěr dílů dělaných ze špejlí s papírovou omotávkou, provádím akrylovou khaki barvou, která úplně neladí s tiskem na podvozku, nicméně snad se to dá omluvit určitou patinou. Přední nápravu jsem udělal napevno, takže nepůjde zatáčet, což tak činím vždycky kvůli pevnosti modelů. Spojovací tyč řízení přední nápravy je udělaná také z papíru.

Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: sob 13.2.2016 13:27 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Zpracoval jsem rám korby, který je osazen na centrální nosnou troubu. Popravdě řečeno už se ani nedivím, že Tatra 128 byla příliš těžká, protože toho železa tam bylo fakt hodně. Například výztuhy zadního nárazníku jsou jak sloup vysokého napětí. Na druhou stranu modelářsky to zpracovat je požitíčko. Jinak vystřihovánka se zatím chová velice dobře. Modeláře uvyklého na styl "PK Graphica" překvapí poměrně hodně i papírových dílů, které se musí podle návodu udělat "samo domo" a dobarvit, ale není to zatím nic těžkého.
Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 16.2.2016 17:03 
Offline

Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Příspěvky: 672
Bydliště: Nová Paka
Paráda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: pon 28.3.2016 17:59 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Ty kryty vahadel trochu připomínají vajíčka :D , tak jsem si odpoledne složil motor. A přidávám ještě rozložené díly korby.

Obrázek
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: čtv 31.3.2016 5:40 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
...a hotová korbice krabice.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: sob 30.4.2016 14:35 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Napevno připevněna korba a osazen motor s převodovkou.

Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: stř 4.5.2016 19:14 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Poslední foto celého interiéru. Pak už to bude vidět jen okénky. Stačilo jim tenkrát opravdu málo.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: stř 4.5.2016 21:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Příspěvky: 853
Bydliště: Uherský Brod
Tolik jim toho nestačilo opravdu ani tehdy... :roll:

Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: http://www.tatra-club.com/forum-tema/na ... 573?kols=6
:arrow: https://goo.gl/msE9Pe


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 128 / PK Graphica / 1:32
PříspěvekNapsal: pon 11.7.2016 17:48 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Mám hotová kola. Model jich má jenom 5 a ještě jednoduchých. Ale stejně. V tom horku...

No a zkusmo nasazená kapota. Vašku, jestli ještě pořád chystáš ten rekord papírových Tatrovek v Pace, tak ona tam snad i ta moje 128ka nakonec bude. I když. I když to bude jeden z mých modelů s nejméně zvládnutou retuší atd. :?

Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20.7.2016 16:52 
Offline

Registrován: pát 10.8.2012 20:10
Příspěvky: 93
Bydliště: Jaroměř
Tak je konečně hotovo. Po téhle Tatřici jsem toužil od té doby, co jsem se dozvěděl, že existovala. A jsem rád, že PK Graphica s ní přišla. Stavba to nebyla jednoduchá a co mi kazí radost, jsou hrubé chyby, které jsem udělal. Základem je nezvládnutí khaki retuše. Zejména kvůli tomu nebude nikdy tento model soutěžní. Já se ty barvy zkrátka nenaučím. Nevyhovuje mi to. Nebaví. Dále se přiznám, že jsem si poněkud zjednodušil práci a některé drobné detaily jsem vynechal. Sací potrubí, konec výfukového potrubí. Zapomněl jsem před uzavřením kabiny dát dovnitř výdechy topení. Na obrázcích ještě chybí zadní závěs. Ten ještě musím natřít a osadit. Co mi na vystřihovánce vadilo, bylo velké množství dílů, které bylo nutno zcela vyrobit a nabarvit, nebo byly jednostranné a tedy nutné dobarvit. Taktéž se přiznám, že jsem občas plaval v návodu. Například jsem plně nepochopil umístění těsnícího pásu za kapotou, která mi taktéž plně nesedla na model. Textový návod jsem záhy opustil a jel pouze podle kreseb. Já odchovanec mistra Vyškovského, ale i prvních modelů PK Graphica, které z něj vycházely, jsem zkrátka zvyklý na určitý "luxus". Tím ale nechci vystřihovánku samotnou vůbec kritizovat. I PK Graphica zkrátka přechází k světovému (polskému) trendu, který se i u nás prosazuje a zkrátka někomu vyhovuje, někomu ne. Dík. za pozornost a za rady.

Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz