Dřevěné mosty a lávky
- TOm.a.s.h.
- Příspěvky: 186
- Registrován: sob 21.1.2012 0:50
- Bydliště: Chýně
Re: Dřevěné mosty a lávky
Krásná práce! Opravdu se mi to líbí a hodně tomu pomáhá hezké zapracování s mini krajinkou
- hromadko.s
- Příspěvky: 496
- Registrován: sob 21.1.2012 9:56
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
Re: Dřevěné mosty a lávky
Paráda
Re: Dřevěné mosty a lávky
Teda člověče, paráda. Moc hezký
Re: Dřevěné mosty a lávky
Moc hezký stavby a suprový terény.
Ta voda vypadá dobře - nemohl bys to trochu popsat? Třeba u Pekla - někde průhledná voda a jinde bíle zpeřená v kombinaci s kameny. Co je to za materiál a jak to je zpracovaný?
Ta voda vypadá dobře - nemohl bys to trochu popsat? Třeba u Pekla - někde průhledná voda a jinde bíle zpeřená v kombinaci s kameny. Co je to za materiál a jak to je zpracovaný?
Re: Dřevěné mosty a lávky
Klobouk dolů, ta voda vypadá vážně dobře. Nešlo by přidat tento popis do rubriky "Jak na to"?
Re: Dřevěné mosty a lávky
Perfektní návod.
Díky
Díky
Re: Dřevěné mosty a lávky
Tohle je opravdu pecka.
Kde berete ten dřevěný materiál na stavbu?
Kde berete ten dřevěný materiál na stavbu?
- Dalibor Zálešák
- Příspěvky: 116
- Registrován: pon 2.7.2012 12:22
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: Dřevěné mosty a lávky
Jsou to krásné, originální kousky. Budou k vidění v Nera?
Re: Dřevěné mosty a lávky
Tak to už se těším, letos se taky poprvé chystám do Neratek
Re: Dřevěné mosty a lávky
Ahoj, hezký... a co náš písecký nejstarší stojící most... ten strčí do kapsy i slavný Karlův v Práglu. Měl jsem tendenci, že bych ho eventuelně spáchal, když jsem ten písecký patriot, ale vyšlo mi to měřítkově hrozně nudloiviutý, buď by to bylo moc dlouhý, nebo zas moc úzký. Tak jsem to zatím pustil ledu. Zlatý autobusy...
Re: Dřevěné mosty a lávky
Tak on ten písecký starý most taky vždycky nevypadal takhle.
Např. krajní oblouk o téměř dvojnásobném rozpětí (kvůli plavbě vorů) než zbývajících šest není původní a kdybyste ho v modelu vynechali, hned by byl most skoro o čtvrtinu kratší...
Ani sochy na mostě nebyly vždycky, ale až od 18. století. (Kříž tam byl dřív.) A most měl na obou stranách věže, které vzaly za své až v 18. a 19. století. (Jednu vzala velká voda, druhou zbořili spolu s hradbami, když začala překážet dopravě.)
Historici architektury a jiní puristi se možná ohradí, ale i zkrácený model bez soch by mohl být pěkný.
Např. krajní oblouk o téměř dvojnásobném rozpětí (kvůli plavbě vorů) než zbývajících šest není původní a kdybyste ho v modelu vynechali, hned by byl most skoro o čtvrtinu kratší...
Ani sochy na mostě nebyly vždycky, ale až od 18. století. (Kříž tam byl dřív.) A most měl na obou stranách věže, které vzaly za své až v 18. a 19. století. (Jednu vzala velká voda, druhou zbořili spolu s hradbami, když začala překážet dopravě.)
Historici architektury a jiní puristi se možná ohradí, ale i zkrácený model bez soch by mohl být pěkný.
Re: Dřevěné mosty a lávky
Já bych byl pro model mostu v současné podobě. Sochy na mostě jsou repliky, originály jsou tuším v Prácheňském muzeu. Originály byly replikami nahrazeny kolem roku 2000 při větší opravě mostu a to je zachránilo před poničením během povodně v roce 2002, kdy byly už repliky strženy do vody. Ten velký krajní oblouk bych nevynechával, ten k našemu mostu prostě patří a bez něj by to nebylo ono.
A ještě zajímavost - až do roku 1993 přes Kamenný most projížděly vozy písecké MHD. To dobře pamatuji a mnohokrát jsem autobusem přes most jel.
A ještě zajímavost - až do roku 1993 přes Kamenný most projížděly vozy písecké MHD. To dobře pamatuji a mnohokrát jsem autobusem přes most jel.
Re: Dřevěné mosty a lávky
Tak tento mostek se mi do paměti zapsal "skvěle" řešeným úzkým podjezdem cyklostezky, fakt by mě zajímalo co k tomu koho vedlo...
Jinak ten mostek o vlákno nad tímto je taky dobrý (název Ďáblův a nebo Svatý) .
Jinak ten mostek o vlákno nad tímto je taky dobrý (název Ďáblův a nebo Svatý) .