Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Přeji pěkný den, kolegové.
Ti, kteří zaregistrovali mou předchozí stavbu, asi nebudou mou volbou dalšího modelu příliš překvapeni. Rozhodl jsem si doplnit CA-18 o přívěs CP-11.
Něco o předloze, jako obvykle ze serveru http://www.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;:
Cisternový přívěs CP-11 slouží k přepravě a skladování pohonných hmot. Ocelová nádrž je na horní horní ploše opatřena třemi průlezy umožňujícími přístup do jednotlivých komor čistění a plnění. Průlezy jsou vybaveny víkem s odvzdušňovacím ventilem. Uvnitř nádrže se nachází vlnolamy omezující pohyb přepravované tekutiny.
Výrobce: CHEPOS, závody chemického a potravinářského strojírenství, závod Košice
Technicko-taktická data
Hmotnost:
- pohotovostní: 5 100 kg
- celková: 15 200 kg
Rozměry:
- délka: 7 492 mm
- šířka: 2 480 mm
- výška: 2 695 mm (nezatížený přívěs), 2 645 mm (zatížený přívěs)
- světlá výška: 580 mm (pod stáčecí jednotkou v zatíženám stavu)
Objem cisterny:
- skutečný: 12 540 l
- užitečný: 11 000 l
Pérování: listová, půleliptická pera
Ráfek: 8,0 - 20
Pneumatika: 11,00 - 20
Řízení: rejdovanou nápravou
- výška oje nad vozovkou: 930 mm (nezatížený přívěs), 880 mm (zatížený přívěs)
- délka oje: 1 800 mm
- průmer oka oje: 40 mm
Provozní brzdy:
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: vzduchový, přetlakový, dvouokruhový
Parkovací brzdy
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: přímočinný s mechanickým převodem
Hned zkraje musím přiznat, že tato stavba se mi jeví být poněkud smůlovatá, což vzápětí podpořím nezvratnými důkazy.
Stavbu jsem zahájil v druhé půlce června a vše podrobně dokumentoval, abych to později mohl prezentovat včetně drobných úprav při stavbě nádrže. Na samotné zvřejnění nebyl moc čas ani nálada. A když už na to došlo, zjistil jsem, že jsem nějakou záhadou (či spíše vlastní hloupostí) přišel o veškerý nafocený materiál... Takže i obligátní foto originálu je již z pokročilého stadia rozstříhanosti:
Tak a teď pár slov o stavbě. Vše jde velmi dobře; nikoho asi nepřekvapí, že model pěkně sedí. Co mě maličko překvapilo, byly drobné nepřesnosti v označení dílů. Našel jsem jich několik a to ještě nejsem na konci. Ne že by to nějak komplikovalo stavbu, jde o prkotiny, ale u modelů RW jsem na to zvyklý nebyl, proto to zmiňuji. Samotná stavba začíná hlavní částí nástavby - cisternou. Tvar nádrže mají zajistit tři žebra, rovnoměrně rozmístěná v plášti. Ty jsem ještě doplnil dalšími dvěma u předního a zadního okraje, aby u okrajů tvar lépe držel a aby se mi lépe nalepovala čela cisterny. Tohle řešení se mi celkem osvědčilo, nádrž se stavěla velmi dobře. I kompletace dalších částí cisterny byla bezproblémová. Jen je třeba pečlivě hlídat geometrii, protože na bocích nádrže jsou dlouhé tenké díly, které na sebe vzájemně navazují a malá chyba může znamenat velký problém. Bohužel, další důkaz smůly (či spíše nešikovnosti) je v tom, že sice se model vyloupl docela obstojně, ovšem právě při kompletaci nástavby mi diky časté manipulaci s nádrží na plášti mírně vykoukly obrysy žeber, ačkoliv byl po uzavření nádrže povrch krásně hladký
Aktuální stav stavby:
Dále mám zkompletovanou ohrádku:
Poprvé jsem stavěl tento typ ložiska a musím se přiznat, že jsem nadšen. Perfektní, jednoduché a funkční řešení:
Nyní se chystám na přední nápravu a tažnou oj. Oj, oj, to je hrůza. Jestli něco nemám rád, tak je to tvarování úzkých trubiček. A čím delší trubička, tím hůř. Z tohoto papíru je to fakt očistec. Každopádně pokud si někdo chce trubičky natrénovat, mohu CP-11 vřele doporučit.
To je zatím vše a slibuji, že o fotky se budu příště starat mnohem lépe, abych příště měl co ukazovat.
Ti, kteří zaregistrovali mou předchozí stavbu, asi nebudou mou volbou dalšího modelu příliš překvapeni. Rozhodl jsem si doplnit CA-18 o přívěs CP-11.
Něco o předloze, jako obvykle ze serveru http://www.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false;:
Cisternový přívěs CP-11 slouží k přepravě a skladování pohonných hmot. Ocelová nádrž je na horní horní ploše opatřena třemi průlezy umožňujícími přístup do jednotlivých komor čistění a plnění. Průlezy jsou vybaveny víkem s odvzdušňovacím ventilem. Uvnitř nádrže se nachází vlnolamy omezující pohyb přepravované tekutiny.
Výrobce: CHEPOS, závody chemického a potravinářského strojírenství, závod Košice
Technicko-taktická data
Hmotnost:
- pohotovostní: 5 100 kg
- celková: 15 200 kg
Rozměry:
- délka: 7 492 mm
- šířka: 2 480 mm
- výška: 2 695 mm (nezatížený přívěs), 2 645 mm (zatížený přívěs)
- světlá výška: 580 mm (pod stáčecí jednotkou v zatíženám stavu)
Objem cisterny:
- skutečný: 12 540 l
- užitečný: 11 000 l
Pérování: listová, půleliptická pera
Ráfek: 8,0 - 20
Pneumatika: 11,00 - 20
Řízení: rejdovanou nápravou
- výška oje nad vozovkou: 930 mm (nezatížený přívěs), 880 mm (zatížený přívěs)
- délka oje: 1 800 mm
- průmer oka oje: 40 mm
Provozní brzdy:
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: vzduchový, přetlakový, dvouokruhový
Parkovací brzdy
- druh: třecí, bubnové, čelisťové, vnitřní
- systém: přímočinný s mechanickým převodem
Hned zkraje musím přiznat, že tato stavba se mi jeví být poněkud smůlovatá, což vzápětí podpořím nezvratnými důkazy.
Stavbu jsem zahájil v druhé půlce června a vše podrobně dokumentoval, abych to později mohl prezentovat včetně drobných úprav při stavbě nádrže. Na samotné zvřejnění nebyl moc čas ani nálada. A když už na to došlo, zjistil jsem, že jsem nějakou záhadou (či spíše vlastní hloupostí) přišel o veškerý nafocený materiál... Takže i obligátní foto originálu je již z pokročilého stadia rozstříhanosti:
Tak a teď pár slov o stavbě. Vše jde velmi dobře; nikoho asi nepřekvapí, že model pěkně sedí. Co mě maličko překvapilo, byly drobné nepřesnosti v označení dílů. Našel jsem jich několik a to ještě nejsem na konci. Ne že by to nějak komplikovalo stavbu, jde o prkotiny, ale u modelů RW jsem na to zvyklý nebyl, proto to zmiňuji. Samotná stavba začíná hlavní částí nástavby - cisternou. Tvar nádrže mají zajistit tři žebra, rovnoměrně rozmístěná v plášti. Ty jsem ještě doplnil dalšími dvěma u předního a zadního okraje, aby u okrajů tvar lépe držel a aby se mi lépe nalepovala čela cisterny. Tohle řešení se mi celkem osvědčilo, nádrž se stavěla velmi dobře. I kompletace dalších částí cisterny byla bezproblémová. Jen je třeba pečlivě hlídat geometrii, protože na bocích nádrže jsou dlouhé tenké díly, které na sebe vzájemně navazují a malá chyba může znamenat velký problém. Bohužel, další důkaz smůly (či spíše nešikovnosti) je v tom, že sice se model vyloupl docela obstojně, ovšem právě při kompletaci nástavby mi diky časté manipulaci s nádrží na plášti mírně vykoukly obrysy žeber, ačkoliv byl po uzavření nádrže povrch krásně hladký
Aktuální stav stavby:
Dále mám zkompletovanou ohrádku:
Poprvé jsem stavěl tento typ ložiska a musím se přiznat, že jsem nadšen. Perfektní, jednoduché a funkční řešení:
Nyní se chystám na přední nápravu a tažnou oj. Oj, oj, to je hrůza. Jestli něco nemám rád, tak je to tvarování úzkých trubiček. A čím delší trubička, tím hůř. Z tohoto papíru je to fakt očistec. Každopádně pokud si někdo chce trubičky natrénovat, mohu CP-11 vřele doporučit.
To je zatím vše a slibuji, že o fotky se budu příště starat mnohem lépe, abych příště měl co ukazovat.
Naposledy upravil(a) Toptop dne sob 12.9.2015 11:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32
Jsem tu s dalším postupem.
Kompletace tažné oje a nosiče přední nápravy byla bezproblémová.
Dále jsem se pustil do odpružení. Tady jsem si užil. Dle návodu má být každé jednotlivé pero podlepeno čtvrtkou. Zřejmě jsem majitelem nějaké fortelné čtvrtky, která je nepatrně silnější, ne jak by měla být a než si autor modelu představoval. U jednotlivého dílu je ten rozdíl desetinky milimetru zanedbatelný, když se ovšem znásobí sedmnáctkrát, už to poznat je. Když jsem pak nasucho poskládal celou sestavu pera, vyšlo mi pero jak pro stotunovou lokomotivu. Hned mi bylo jasné, že takto ne. Podle dílu 6z1 (třmen pera) jsem si zjistil požadovanou celkovou výšku sestavy a zjistil, že musím ubrat 2 mm. Takže jsem 17x4 perka ztenčoval... Celkem zábava. Ještěže jsem to zjistil před lepením. Pokud by bylo pero slepené, nezbylo by než všechno vyrobit znovu.
Hotová pera jsem usadil na jejich místa.
Následovala práce na nápravách. Nejprve jsem zhotovil čtvero brzdových válců a pak je nainstaloval na nápravy.
No a na závěr jen doplnění, že kromě prací na podvozku, něco málo se děje i na vršku cisterny.
To je pro dnešek vše. Teď se budu potýkat s instalací náprav na vozidlo, z čehož mám celkem obavy. Snad se to povede.
Kompletace tažné oje a nosiče přední nápravy byla bezproblémová.
Dále jsem se pustil do odpružení. Tady jsem si užil. Dle návodu má být každé jednotlivé pero podlepeno čtvrtkou. Zřejmě jsem majitelem nějaké fortelné čtvrtky, která je nepatrně silnější, ne jak by měla být a než si autor modelu představoval. U jednotlivého dílu je ten rozdíl desetinky milimetru zanedbatelný, když se ovšem znásobí sedmnáctkrát, už to poznat je. Když jsem pak nasucho poskládal celou sestavu pera, vyšlo mi pero jak pro stotunovou lokomotivu. Hned mi bylo jasné, že takto ne. Podle dílu 6z1 (třmen pera) jsem si zjistil požadovanou celkovou výšku sestavy a zjistil, že musím ubrat 2 mm. Takže jsem 17x4 perka ztenčoval... Celkem zábava. Ještěže jsem to zjistil před lepením. Pokud by bylo pero slepené, nezbylo by než všechno vyrobit znovu.
Hotová pera jsem usadil na jejich místa.
Následovala práce na nápravách. Nejprve jsem zhotovil čtvero brzdových válců a pak je nainstaloval na nápravy.
No a na závěr jen doplnění, že kromě prací na podvozku, něco málo se děje i na vršku cisterny.
To je pro dnešek vše. Teď se budu potýkat s instalací náprav na vozidlo, z čehož mám celkem obavy. Snad se to povede.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32
Krásně Ti to přibývá a vypadá to dost dobře.
K té čtvrtce. Kdysi se v nějakém vlákně doktor vyjádřil, že čtvrtkou myslí stejný papír, na kterém je vytištěn model. Tloušťka se pohybuje sešit od sešitu 0,15 až 0,2mm.
K té čtvrtce. Kdysi se v nějakém vlákně doktor vyjádřil, že čtvrtkou myslí stejný papír, na kterém je vytištěn model. Tloušťka se pohybuje sešit od sešitu 0,15 až 0,2mm.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32
Moc pěkná práce.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32
Další fází stavby bylo nepopulární "drátěné" vybavení. V uvozovkách proto, že jsem stejně jako na CA-18 použil plastové profily. Vcelku se to dalo zvládnout:
Zároveň jsem průběžně doplňoval detaily na vozidlo, takže jsem dospěl do fáze, kdy chybí pouze žebříky, hasicí přístroje a kola:
Kola jsem zhotovil takto:
A teď už finální podoba; stejně jako u CA-18 je i zde model doplněn o tabulky s identifikací převážené látky:
A pak přišel rozkaz "Zapřahat!"
V soupravě s CA-18 to vypadá celkem pěkně, celá souprava je pěkný macek. Celková délka činí 53 cm, což přesahuje mé skladovací možnosti. Prozatím tedy bude souprava skladovaná jako oddělená a já si budu muset napsat Ježíškovi o novou velkou vitrínu.
Model cisternového přívěsu se stavěl velmi dobře; na drobná úskalí jsem upozorňoval v průběhu stavby (několik chyb v označení dílů, podlepování jednotlivých per listových pružin a výsledný součet jejich tlouštěk), ale z celkového pohledu to nestojí za řeč. Vše sedělo naprosto perfektně, model nepotřeboval žádné velké úpravy. Jediné, co jsem udělal, bylo zhotovení dvou žeber navíc, zhotovení cedulek, a pak "zasklení" zadních světel. Jak už jsem uvedl, častou manipulací s cisternou se na potahu přece jen lehce vyrýsovala žebra, ač tam původně po uzavření nádrže nebyla, ale v celkovém pohledu to není až tak příšerné, jak se to zpočátku jevilo. Takže jsem vcelku spokojen.
Zároveň jsem průběžně doplňoval detaily na vozidlo, takže jsem dospěl do fáze, kdy chybí pouze žebříky, hasicí přístroje a kola:
Kola jsem zhotovil takto:
A teď už finální podoba; stejně jako u CA-18 je i zde model doplněn o tabulky s identifikací převážené látky:
A pak přišel rozkaz "Zapřahat!"
V soupravě s CA-18 to vypadá celkem pěkně, celá souprava je pěkný macek. Celková délka činí 53 cm, což přesahuje mé skladovací možnosti. Prozatím tedy bude souprava skladovaná jako oddělená a já si budu muset napsat Ježíškovi o novou velkou vitrínu.
Model cisternového přívěsu se stavěl velmi dobře; na drobná úskalí jsem upozorňoval v průběhu stavby (několik chyb v označení dílů, podlepování jednotlivých per listových pružin a výsledný součet jejich tlouštěk), ale z celkového pohledu to nestojí za řeč. Vše sedělo naprosto perfektně, model nepotřeboval žádné velké úpravy. Jediné, co jsem udělal, bylo zhotovení dvou žeber navíc, zhotovení cedulek, a pak "zasklení" zadních světel. Jak už jsem uvedl, častou manipulací s cisternou se na potahu přece jen lehce vyrýsovala žebra, ač tam původně po uzavření nádrže nebyla, ale v celkovém pohledu to není až tak příšerné, jak se to zpočátku jevilo. Takže jsem vcelku spokojen.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Parádní souprava, oba palce nahoru.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Skvělá práce.
Gratuluji k dokončení.
Gratuluji k dokončení.
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Krásná sestava, velká gratulace k dokončení
- martin1807
- Příspěvky: 430
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Gratulujem k dokončeniu.
Parádne zvládnuta súprava..
Parádne zvládnuta súprava..
Re: Cisternový přívěs CHEPOS CP-11 / RW / 1:32 HOTOVO
Díky chlapi, jsem rád, že se líbí.