Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Máš to moc pěkný. Sleduju se zájmem.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Po téměř roce práce hlásím, že mám hotovo. Tedy možná na 100%, možná na 99,9%, vysvětlím později. Ale pěkně popořadě.
Už při studiu modelu jsem si říkal, že chodníček na vrchu cisterny by potřeboval trochu vytunit; pouhá destička s načrtnutou mřížkou mě zcela neuchvátila. Nakonec jsem se s prosbou obrátil na laserového mága TEA a on velmi ochotně a rychle vytvřil nádhernou mřížku. Doplnil jsem ji jen tenkou nosnou hranou a výsledek vypadal asi takto:
Ještě jednou velký dík, Zdeňku.
Následně jsem zbudoval kola:
A pak už nebyl vyhnutí a musel jsem se postit do neoblíbeného drátkování. Jak už jsem zmínil dříve, na tento model jsem se poprvé vybavil plastovými profily Evergreen a opravdu jsem je hojně a s úspěchem využil. Zde žebříček:
Pak už jen vše sesypat dohromady a výsledek je zde.
Krátké zhodnocení: model zcela ve vysokém standardu RW. Jediná drobná chybka s velikostí podběhu byla zmíněna, ale je celkem snadno řešitelná. Ostatní nedostatky jsem si nadělil sám svou nešikovností, viz foto. Na modelu jsem udělal oproti základnímu modelu následující změny: TEOdezény a TEOchodníček, "zasklení" všech světel, blinkrů a majáků, 3D výfukové potrubí, klec na pohon čerpadla ze síťoviny, 3D volant a to bude asi vše. Model se stavěl fakt parádně a dost jsem si ho užil a i přes zmíněné nedostatky z něj mám celkem radost.
A teď abych vysvětlil ta procenta z úvodu. Mám jeden dotaz: Když už mám cisternu na PHM, je mi líto nechat ji prázdnou; rád bych si splnil motoristův sen o vlastnictví plné cisterny benzínu. (Kdykoliv krmím naše rodinné přibližovadlo, mám tento sen) Přihotovil jsem tedy sobě takovéto pěkné cedulky:
A můj poněkud Nerudovský dotaz zní: Kam s nimi? Fotografií tohoto vozidla jsem našel jen málo. Viděl jsem, že byly cedulky na bocích nástavby u každé ze tří nádrží zvlášť, ale nevím, jestli na obou stranách nebo jen na jedné? A co vzadu? Takovou fotku jsem nenašel vůbec. A vepředu jsem viděl tabulku prázdnou, čemuž jsem už vůbec nerozuměl... Máte-li někdo nějaké další průkazné fotky, nebo víte něco o pravidlech označování vozidla, byl bych vděčný za každou pomoc. Pokud nebudu mít jistotu jak to tam dát, radši to nechám prázdné. Díky
Už při studiu modelu jsem si říkal, že chodníček na vrchu cisterny by potřeboval trochu vytunit; pouhá destička s načrtnutou mřížkou mě zcela neuchvátila. Nakonec jsem se s prosbou obrátil na laserového mága TEA a on velmi ochotně a rychle vytvřil nádhernou mřížku. Doplnil jsem ji jen tenkou nosnou hranou a výsledek vypadal asi takto:
Ještě jednou velký dík, Zdeňku.
Následně jsem zbudoval kola:
A pak už nebyl vyhnutí a musel jsem se postit do neoblíbeného drátkování. Jak už jsem zmínil dříve, na tento model jsem se poprvé vybavil plastovými profily Evergreen a opravdu jsem je hojně a s úspěchem využil. Zde žebříček:
Pak už jen vše sesypat dohromady a výsledek je zde.
Krátké zhodnocení: model zcela ve vysokém standardu RW. Jediná drobná chybka s velikostí podběhu byla zmíněna, ale je celkem snadno řešitelná. Ostatní nedostatky jsem si nadělil sám svou nešikovností, viz foto. Na modelu jsem udělal oproti základnímu modelu následující změny: TEOdezény a TEOchodníček, "zasklení" všech světel, blinkrů a majáků, 3D výfukové potrubí, klec na pohon čerpadla ze síťoviny, 3D volant a to bude asi vše. Model se stavěl fakt parádně a dost jsem si ho užil a i přes zmíněné nedostatky z něj mám celkem radost.
A teď abych vysvětlil ta procenta z úvodu. Mám jeden dotaz: Když už mám cisternu na PHM, je mi líto nechat ji prázdnou; rád bych si splnil motoristův sen o vlastnictví plné cisterny benzínu. (Kdykoliv krmím naše rodinné přibližovadlo, mám tento sen) Přihotovil jsem tedy sobě takovéto pěkné cedulky:
A můj poněkud Nerudovský dotaz zní: Kam s nimi? Fotografií tohoto vozidla jsem našel jen málo. Viděl jsem, že byly cedulky na bocích nástavby u každé ze tří nádrží zvlášť, ale nevím, jestli na obou stranách nebo jen na jedné? A co vzadu? Takovou fotku jsem nenašel vůbec. A vepředu jsem viděl tabulku prázdnou, čemuž jsem už vůbec nerozuměl... Máte-li někdo nějaké další průkazné fotky, nebo víte něco o pravidlech označování vozidla, byl bych vděčný za každou pomoc. Pokud nebudu mít jistotu jak to tam dát, radši to nechám prázdné. Díky
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Něco z netu
http://www.brigadyr.net/pozemni_technik ... 5_ca18.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tady je popis ADR:
Vozidla přepravující nebezpečnou látku musí být vepředu a vzadu označena oranžovou tabulí ve tvaru obdélníku o velikosti 30×40 cm.
Pokud je přepravováno několik různých látek, je vozidlo označeno vpředu i vzadu čistou (obecné nebezpečí) oranžovou tabulí stejných rozměrů, jako je uvedeno výše a na boku každé eventuální komory cisterny je samostatně oranžová tabule s Kemler a UN kódem a bezpečnostní značka.
http://www.pozary.cz/clanek/50601-kemle ... -preprave/" onclick="window.open(this.href);return false;
Závěr: já bych tam ty cedulky určitě dal. Určitě to oživí celý zelený model.
P.S. máš to moc hezký.
http://www.brigadyr.net/pozemni_technik ... 5_ca18.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
tady je popis ADR:
Vozidla přepravující nebezpečnou látku musí být vepředu a vzadu označena oranžovou tabulí ve tvaru obdélníku o velikosti 30×40 cm.
Pokud je přepravováno několik různých látek, je vozidlo označeno vpředu i vzadu čistou (obecné nebezpečí) oranžovou tabulí stejných rozměrů, jako je uvedeno výše a na boku každé eventuální komory cisterny je samostatně oranžová tabule s Kemler a UN kódem a bezpečnostní značka.
http://www.pozary.cz/clanek/50601-kemle ... -preprave/" onclick="window.open(this.href);return false;
Závěr: já bych tam ty cedulky určitě dal. Určitě to oživí celý zelený model.
P.S. máš to moc hezký.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Krásná práce a palec nahoru za nápad s cedulkami
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Ty cedulky jsou super oživení a zbytek je opravdu povedený, takže už gratuluju
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Máš to parádní,gratuluju k dokončení.Pěkná Tatra.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Taky bych chtěl mít takové ruce, aby mi zpod nich vypadl tak luxusní model
Profily Evergreen jsi do obloučků ohýbal jakým způsobem? Teplem?
Profily Evergreen jsi do obloučků ohýbal jakým způsobem? Teplem?
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Gratuluju k dokončení. Opravdu velmi povedený model.
Palec nahoru hlavně za zpracování čel nádrže, ale celkově paráda.
P.S. Ta mřížka je z jedný vrstvy kartonu? Z fotek mi to přijde, že je to tak 1mm tlustý.
Palec nahoru hlavně za zpracování čel nádrže, ale celkově paráda.
P.S. Ta mřížka je z jedný vrstvy kartonu? Z fotek mi to přijde, že je to tak 1mm tlustý.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Přidám se ke gratulantům k hotovému modelu. Mě zas nadchlo zpracování trubek, i kdy je ho tam vidět pomálu. Též ta mřížka na horní části nádrže pozvedla model o něco výš. Super model.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Díky všem za pozitivní reakce, potěšily.
Díky, tuhle fotku jsem znal, ale moc nechápal. Teď už té prázdné cedulce rozumím. Logika věci mi říká, že ty cedulky na boku budou na obou stranách. Vycházím z toho, že kdyby to někdo položil na bok, tak aby hasiči věděli co tam mají. Ale pořád mi chybí umístění zezadu, takovou fotku jsem fakt nenašel a fantazírovat se mi moc nechce...rybak píše: Pokud je přepravováno několik různých látek, je vozidlo označeno vpředu i vzadu čistou (obecné nebezpečí) oranžovou tabulí stejných rozměrů, jako je uvedeno výše a na boku každé eventuální komory cisterny je samostatně oranžová tabule s Kemler a UN kódem a bezpečnostní značka.
Jojo, teplem. Docela jsem s tím laboroval, fén ani svíčka se mi neosvědčily; nakonec jsem skončil u misek s horkou a studenou vodou.Vojtik píše: Profily Evergreen jsi do obloučků ohýbal jakým způsobem? Teplem?
Nene, samotná mřížka je focená s bleskem a ten stín to takhle "zplastičnil" Vlastní mřížka byla vyrobená z takové silnější čtvrtky, odhadl bych tak 0,3 mm. Ale neměřil jsem to, snad TEO by dodal přesnější informaci. Až nainstaluju cedulky, provedu druhou foto session, tak zkusím zabrat větší detail.VašekS píše: Ta mřížka je z jedný vrstvy kartonu? Z fotek mi to přijde, že je to tak 1mm tlustý.
viz odpověď Vaškovi, pokusím se nafotit lépe a více.vojta78 píše: Mě zas nadchlo zpracování trubek, i kdy je ho tam vidět pomálu.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Ja by som pridal k tomu označeniu:
Ak máš v každej komore cisterny tu istu latku (podla tvojich tabuliek len benzin 33/1203), tak sa automobil oznacuje touto oranzovou znackou s cislom v predu a vzadu. A na bokoch cisterny a vzadu nalepkou pre triedu 3 a nalepkou pre latku nebezpecnu pre zivotne prostredie.
Ak by si mal ine látzky v komorach, tak potom sa oznacuje v predu a v zadu cistou oranzovou tabulkou a na bokoch kazdej komory konkretnou oranzovou tabulkou s cislami, ALEBO sa oznacuje auto v predu a vzadu s oranzovou tabulkou s cislami pre najnebezpecnejsiu latku (priklad, ak mas v komorach naftu a benzin, tak sa auto oznaci v predu oranz. znackami pre benzin, kedze je velmi horlavi (ciselko 33), kym, nafta je "len" horlava (ciselko 30))
A samozrejme vzdy aj nalepkami pre triedu 3 a latku nebezpecnu pre zivotne prostredie.
Ak máš v každej komore cisterny tu istu latku (podla tvojich tabuliek len benzin 33/1203), tak sa automobil oznacuje touto oranzovou znackou s cislom v predu a vzadu. A na bokoch cisterny a vzadu nalepkou pre triedu 3 a nalepkou pre latku nebezpecnu pre zivotne prostredie.
Ak by si mal ine látzky v komorach, tak potom sa oznacuje v predu a v zadu cistou oranzovou tabulkou a na bokoch kazdej komory konkretnou oranzovou tabulkou s cislami, ALEBO sa oznacuje auto v predu a vzadu s oranzovou tabulkou s cislami pre najnebezpecnejsiu latku (priklad, ak mas v komorach naftu a benzin, tak sa auto oznaci v predu oranz. znackami pre benzin, kedze je velmi horlavi (ciselko 33), kym, nafta je "len" horlava (ciselko 30))
A samozrejme vzdy aj nalepkami pre triedu 3 a latku nebezpecnu pre zivotne prostredie.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Perfektně postaveno , super doplňky . Gratulace
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Máš pravdu, díky za upozornění.Tomáš S. píše:možná jen upravit polohu předního závěsu
Tak to je skvělý, díky moc! (To jsou ale paradoxy, asi bych se měl stydět... Fotka pochází ze stránek firmy, pro kterou pracuju a v budově v pozadí vlevo jsem strávil pěkný rok profesního života)Tomáš S. píše: A tady je hledaná fotka s tabulkou vzadu:
Kopyto na maják: změřil jsem průměr podstavy kužele, v BauMaxu zakoupil dřevěnou kulatinu tohoto průměru, ufikl špalík cca 5 cm dlouhý, upnul do vrtačky a šmirglem osoustružil kužel podle rozměrů z vystřihovánky. Když pominu nákup, časová náročnost tak 10 minut.Tomáš S. píše:Jinak co používáš na kopyta pro majáky, blinkry a podobně?
Blinkry analogicky ze špejle.
Re: Tatra T815 CA-18 / RipperWorks / 1:32
Krásný model, palec nahoru.