B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Vrah vietnamských dětí,
symbol studené války,
tak to je B-52 - osmimotorový těžký strategickýbombardovací letoun.
Prototyp poprvé vzlétl v r.1952, do služby vstoupil v r.1955. Dodávky 170ks verze "D" začaly r.1956.
B-52 nahradil stroje B-36 a B-47. Jeho úkolem bylo létat ve velkých výškách nad nepřátelským územím a podnikat konvenční nebo jaderné útoky. Rychlý rozvoj protilet.střel země-vzduch a nadzvuk.stíhacích letadelsi vynutil změnu této taktiky na průnik v co nejnižší výšce a vyhnout se tak protiletadlové obraně protivníka.
B-52 slouží u Velitelství strategického letectva nepřetržitě již od r.1955. Úctyhodný výkon na typ, jenž měl být původně jen přechodnou konstrukcí, dočasným řešením. Počítalo se, že už v 60-tých letech je nahradí supersonické bomb. B-58 a pak B-70 Walkyrie. B-52 je však přežil a přežil i mnohé jiné potencionální nástupce: F-111, F-4, F-117, B-1. Nyní jsou ve výzbroji USAF jen stroje verze "H" a s jejich službami se počítá až do r.2045, tedy neuvěřitelných 90 let od vzletu prototypu.
Bombardéry B-52 prošly mnoha bojišti. Masově byly použity ve Vietnamu (1964-75) , smutnou proslulost získaly kobercovým bombardováním měst a pralesa. Válka ve Vietamu byla sice velkým úspěchem B-52, ale zároveň i jeho nejtemnější hodinou. Pověsti vraha dětí z Namu se úplně nezbavil dodnes.
něco z TTD:
posádka - 6
motory - 8
hm.prázdná - 83 250kg
hm.vzletová -220 000kg
R : 56,39m
D : 49,04m
V : 14,7 m
symbol studené války,
tak to je B-52 - osmimotorový těžký strategickýbombardovací letoun.
Prototyp poprvé vzlétl v r.1952, do služby vstoupil v r.1955. Dodávky 170ks verze "D" začaly r.1956.
B-52 nahradil stroje B-36 a B-47. Jeho úkolem bylo létat ve velkých výškách nad nepřátelským územím a podnikat konvenční nebo jaderné útoky. Rychlý rozvoj protilet.střel země-vzduch a nadzvuk.stíhacích letadelsi vynutil změnu této taktiky na průnik v co nejnižší výšce a vyhnout se tak protiletadlové obraně protivníka.
B-52 slouží u Velitelství strategického letectva nepřetržitě již od r.1955. Úctyhodný výkon na typ, jenž měl být původně jen přechodnou konstrukcí, dočasným řešením. Počítalo se, že už v 60-tých letech je nahradí supersonické bomb. B-58 a pak B-70 Walkyrie. B-52 je však přežil a přežil i mnohé jiné potencionální nástupce: F-111, F-4, F-117, B-1. Nyní jsou ve výzbroji USAF jen stroje verze "H" a s jejich službami se počítá až do r.2045, tedy neuvěřitelných 90 let od vzletu prototypu.
Bombardéry B-52 prošly mnoha bojišti. Masově byly použity ve Vietnamu (1964-75) , smutnou proslulost získaly kobercovým bombardováním měst a pralesa. Válka ve Vietamu byla sice velkým úspěchem B-52, ale zároveň i jeho nejtemnější hodinou. Pověsti vraha dětí z Namu se úplně nezbavil dodnes.
něco z TTD:
posádka - 6
motory - 8
hm.prázdná - 83 250kg
hm.vzletová -220 000kg
R : 56,39m
D : 49,04m
V : 14,7 m
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
hahááá.... tož grtuluju k vile, páč jinam tohle neschováš... jo seš odvážnej..super
-
- Příspěvky: 579
- Registrován: ned 22.1.2012 19:28
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Tak tohle vypadá zajímavě budu sledovat jak to bude velké
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
O kousek nahoru a budeš vědět 1,5 x 1,7m
Těším se též na vysledek
Ať se ti daří Jakub.
Těším se též na vysledek
Ať se ti daří Jakub.
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Zdravím,
Vojta zavěšuje v muzeu mého drobečka. Jak píše Tomys, na jeho umístění potřebujete vilu a na přepravu pořádnou bednu:
Tohle je moje původní krabice 50x50x160 cm, do Renaultu Kongoo se vešla při sklopené části zadních sedaček úplně přesně. Po změně vozidla jsem musel změnit i bednu a balit zvlášť trup a křídla.
Ke stavbě mám pár připomínek:
- na motrorech si díly sání a výfuku (myslím 37v a 37x) nepřilepuj ke kostře jak je to na návodu, ale k dílům obšívky a na kostru to nalep jako celek, já jsem to udělal podle kresby a vznikla mi tam mezera, takže jsem pak dělal jeden motor znovu.
- u hlavního podvozku si udělej drát A delší a do kostry vyvrtej co nejhlubší otvor podle drátu, tahle "kráva" se na podvozku přilepeném na tupo neudrží
- u postranních podvozků se drát ale prodloužit nedá protože dno podvozkové šachty je přilepeno těsně na horní obšívce křídla, doporučuju proto udělat trojúhelníkové podpěry 44d a 44c rovnou z plechu, pokud drobeček někde stál, tak při každém sebemenším pohybu se mu postranní podvozky na papírových podpěrách vylomily
- na závěsy pod křídla se mi vešly jen tři bomby za sebou, ne čtyři jak je v návodu
Vidím že kostru máš od přítele Lasera, tak ti snad bude sedět obšívka lépe než mně. Vsadil jsem na ruční práci a místy mi nesedla paneláž.
Držím palce, sleduju, a přeju zdárné dokončení.
Vojta zavěšuje v muzeu mého drobečka. Jak píše Tomys, na jeho umístění potřebujete vilu a na přepravu pořádnou bednu:
Tohle je moje původní krabice 50x50x160 cm, do Renaultu Kongoo se vešla při sklopené části zadních sedaček úplně přesně. Po změně vozidla jsem musel změnit i bednu a balit zvlášť trup a křídla.
Ke stavbě mám pár připomínek:
- na motrorech si díly sání a výfuku (myslím 37v a 37x) nepřilepuj ke kostře jak je to na návodu, ale k dílům obšívky a na kostru to nalep jako celek, já jsem to udělal podle kresby a vznikla mi tam mezera, takže jsem pak dělal jeden motor znovu.
- u hlavního podvozku si udělej drát A delší a do kostry vyvrtej co nejhlubší otvor podle drátu, tahle "kráva" se na podvozku přilepeném na tupo neudrží
- u postranních podvozků se drát ale prodloužit nedá protože dno podvozkové šachty je přilepeno těsně na horní obšívce křídla, doporučuju proto udělat trojúhelníkové podpěry 44d a 44c rovnou z plechu, pokud drobeček někde stál, tak při každém sebemenším pohybu se mu postranní podvozky na papírových podpěrách vylomily
- na závěsy pod křídla se mi vešly jen tři bomby za sebou, ne čtyři jak je v návodu
Vidím že kostru máš od přítele Lasera, tak ti snad bude sedět obšívka lépe než mně. Vsadil jsem na ruční práci a místy mi nesedla paneláž.
Držím palce, sleduju, a přeju zdárné dokončení.
-
- Příspěvky: 579
- Registrován: ned 22.1.2012 19:28
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Tak to je obr moc pěkné
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Velikost adaptéru a bomb jsem si na skutečné rozměry nepřepočítával, bomby jsem si děalal v době kdy mi zasychala kostra, a že se tam nevejdou všechny jsem zjistil až při kompletaci.
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Řeším problém se vstupním ústrojím motoru :
A/ Na titulní kresbě je vyveden vstup se 6 lopatkami usměrňovače vzduchu a menším vstupem uprostřed. Stejné uspořádání měly i starší, nižší verze a prototyp.
vytvořil jsem si takový demonstrátor (viz. níže)
B/ Vystřihovánka umožňuje postavit motory s volnými, prázdnými vstupy jen s "kloboučkem" na rotoru. Toto je známé z vyšších verzí.
podobné, ale z plastu - (viz. níže)
C/ Návodové kresby mlčí, nic neřeší, zkrátka nejsou.
Ví někdo co víc odpovídá realitě? Vybrat a stavět A/ či B/ ???
A/ Na titulní kresbě je vyveden vstup se 6 lopatkami usměrňovače vzduchu a menším vstupem uprostřed. Stejné uspořádání měly i starší, nižší verze a prototyp.
vytvořil jsem si takový demonstrátor (viz. níže)
B/ Vystřihovánka umožňuje postavit motory s volnými, prázdnými vstupy jen s "kloboučkem" na rotoru. Toto je známé z vyšších verzí.
podobné, ale z plastu - (viz. níže)
C/ Návodové kresby mlčí, nic neřeší, zkrátka nejsou.
Ví někdo co víc odpovídá realitě? Vybrat a stavět A/ či B/ ???
Re: B-52D Stratofortress / GPM / 1:33
Pokud je jedna o verzi D, tak ma motory PW J57-P-19W nebo -29W, verze tak G/H tak by mely jiz mit motory RR RB211 535E-4