železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25 / HOTOVO
Moderátor: jozkin
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
To máme teprve devátého v měsíci a adeptů na foto měsíce mraky.
Gratulace k dokončení. Na provedení je vidět, že ti po celou stavbu nechybělo nadšení a radost z díla.
Ať se daří
Gratulace k dokončení. Na provedení je vidět, že ti po celou stavbu nechybělo nadšení a radost z díla.
Ať se daří
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
To je masakr . Gratuluji k dokončení tohoto veledíla .
V Kyjově nachystáme velllllllllkej stůl .
V Kyjově nachystáme velllllllllkej stůl .
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Gratuluji k dokončení tohoto kusu nábytku.Je to pěkná potvora,jen nechybí ti madlo na těch jakoby dvířkách na předposlední fotce že tam jsou dva bílé flíčky??
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Prostě super nádherný kus nábytku. Naprostá paráda, gratuluji k dokončení tohoto vagónku
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Velké díky všem, fakt si vašich ohlasů vážím a jsem rád, že se dílo líbí.
Kaktusak: Prostory už objednány, snad se vejdu
CSR: Ve šmikajdě samotné žádná madla nejsou, ale pravda je, že jsem je plánoval, leč pozapomněl na ně Díky za připomenutí. Už jsem zkouknul dobové fotky a nějaký štuplík tam ještě lípnu.
Kaktusak: Prostory už objednány, snad se vejdu
CSR: Ve šmikajdě samotné žádná madla nejsou, ale pravda je, že jsem je plánoval, leč pozapomněl na ně Díky za připomenutí. Už jsem zkouknul dobové fotky a nějaký štuplík tam ještě lípnu.
Naposledy upravil(a) zkooter dne stř 10.9.2014 19:44, celkem upraveno 1 x.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Parádní model i provedení.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Je to super a to jak model tak report
- hromadko.s
- Příspěvky: 496
- Registrován: sob 21.1.2012 9:56
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Moc pěkný, radost pohledět
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Velmi povedené a perfektní celý report. Sem jsem vždycky rád nakukoval
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Štěbetali vrabci, že prej v Kyjově z toho byl pohár Kyjovské radnice ......
Tak to má být, první model a hned všem na soutěži vytřít zrak.
Tak to má být, první model a hned všem na soutěži vytřít zrak.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Jsou mi ti vrabci pěkně ukecaní.... zato dobře informovaní Bylo to ale překvapení, že jsem málem zakecal předání ceny Slovy Karla Gotta .... Tohle jsem fakt nečekal Ještě jednou velké dík...
No a abyste si nemysleli, že jsem s tím šlahnul, tak jen náhled věcí budoucích. Pracuji na kolejích a je to děěěsně zdlouhavá a nudná práce. Dávám dohromady patky kolejí (nebo jak to nazvat). Na 1,5 metru kolejí bude třeba dle mých výpočtů tak nějak bajvočko 60 pražců, tzn. 120 patek. Každá patka se skládá z 20 dílků, takže to dává celkem 2400 dílků jen na kolejích, ufff Více na fotkách. Teď se asi delší dobu neuvidíme
No a abyste si nemysleli, že jsem s tím šlahnul, tak jen náhled věcí budoucích. Pracuji na kolejích a je to děěěsně zdlouhavá a nudná práce. Dávám dohromady patky kolejí (nebo jak to nazvat). Na 1,5 metru kolejí bude třeba dle mých výpočtů tak nějak bajvočko 60 pražců, tzn. 120 patek. Každá patka se skládá z 20 dílků, takže to dává celkem 2400 dílků jen na kolejích, ufff Více na fotkách. Teď se asi delší dobu neuvidíme
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Ty "patky" jsou podkladnice se svěrkama. V tutom případě to vypadá na podkladnici žebrovou. Svěrky pak drží na podkladnici paty tzv. širokopatních kolejnic - čili tady v tom názvosloví jsi se zrovna trefil výrazem, kterej označuje jinou část železničního svršku
Tady to je krásně vidět: http://www.szdc.cz/obrazky/zeleznice-cr ... obr.14.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Těm čtyřem vrutom v rohach se řiká vrtule
Tady to je krásně vidět: http://www.szdc.cz/obrazky/zeleznice-cr ... obr.14.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Těm čtyřem vrutom v rohach se řiká vrtule
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
60 pražců je nějak moc. Já mám kolej dlouhou 103 cm a mám tam 36 pražců. Pražec šířka 10 mm a vzdálenost mezi pražci 20 mm.
Jinak vrtule znám velmi dobře. Byly doby, kdy jsem jich bouchal 12 000 ks za směnu. Naštěstí už je to hodně dávno.
Jinak vrtule znám velmi dobře. Byly doby, kdy jsem jich bouchal 12 000 ks za směnu. Naštěstí už je to hodně dávno.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Rozdělení počtu pražců na délku kolejového pole záleží na únosnosti svršku (resp. ono je to definováno fakticky obráceně, ale netřeba tu ventilovat komplet problematiku). Má-li K5 (E) 218 tun celkem při 12 nápravách, odpovídá to nápravové hmotnosti 18,2 t (±autobus), což bylo už tehdy v Německu už relativně běžné zatížení (první německé jednotné rychlíkové parní lokomotivy řady 01 měly dokonce lehce přes 20 tun na hnací a spřažených nápravách, zatímco u nás pracovaly značně lehčí rakouské konstrukce a 16 t/nápr už znamenalo prostě moc těžkou lokomotivu). Jelikož středoevropské železnice po válce převzaly spoustu stavebních i provozních předpisů po německých železnicích, není žádnou zásadní chybou použít moderní předpisy - ty dělí rozdělení pražců na pět tříd a-e s osovu vzdáleností pražců:
Takže pokud má být pod kanónem kolej realistická, má mít rozdělení pražců d nebo e a tedy v 1:25 na 1,5 metru 61 až 69 pražců a na koleji alespoň jeden styk kolejových polí (kolejová pole se běžně dělají 25 metrů dlouhá). Upřímnou soustrast
- 830 mm
- 754,5 mm
- 675 mm
- 611 mm
- 544 mm
Takže pokud má být pod kanónem kolej realistická, má mít rozdělení pražců d nebo e a tedy v 1:25 na 1,5 metru 61 až 69 pražců a na koleji alespoň jeden styk kolejových polí (kolejová pole se běžně dělají 25 metrů dlouhá). Upřímnou soustrast