železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25 / HOTOVO
Moderátor: jozkin
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Masakr. Máš to parádní. Tvé reporty jsou super. Jen tak dál.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Páni, zkootere, to je moc nádherná práce. Prošel jsem celou galerii a zmohl jsem se akorát na jedno "páni" za druhým. Moc se těším na pokračování a na konečný výsledek. Jste tady na fóru všichni moc šikovní, já když lepím, tak to mám šíleně upatlané .
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Čaute lepiči a lepičky,
jsem zpět, tentokrát v rekordním čase Tělo děla jsem oblepil nějakými těmi drobnostmi a přináším Vám více fotek a méně keců
Na vrch děla nalepeny krycí pásky a koleje, přilepena čela, panty...
... vyklápěcí poklop plus nějaká drobotina...
zvedací mechanismus děla...
Spodní část těla děla jsem po zasunutí zvedacího mechanismu zakryl, dolepil krycí pásky, zakryl servomotor, dokončil jsem čep na jedné straně...
... a pojezdové lyžiny, kolečka a ďouru pro čep na druhé straně.
Dílků už moc nezbývá, ale o to větší to je drbačka. Mockrát díky za slova chvály, fakt si toho vážím a nakopne to k další činnosti. Bohužel k dokonalosti to má daleko a chyb tam je víc než dost, vím o nich. Tentokrát jsem sice na žádnou nepřesnost nenarazil, ale vinou mých volšových rukou se mi podařilo ušmudlat bočnice děla a zrovna na těch nejviditelnějších místech, i když to na fotkách asi není moc vidět. Snad to v konečném důsledku bude koukatelné. Pro dnešek vše, tak zase někdy...
I'll be back
jsem zpět, tentokrát v rekordním čase Tělo děla jsem oblepil nějakými těmi drobnostmi a přináším Vám více fotek a méně keců
Na vrch děla nalepeny krycí pásky a koleje, přilepena čela, panty...
... vyklápěcí poklop plus nějaká drobotina...
zvedací mechanismus děla...
Spodní část těla děla jsem po zasunutí zvedacího mechanismu zakryl, dolepil krycí pásky, zakryl servomotor, dokončil jsem čep na jedné straně...
... a pojezdové lyžiny, kolečka a ďouru pro čep na druhé straně.
Dílků už moc nezbývá, ale o to větší to je drbačka. Mockrát díky za slova chvály, fakt si toho vážím a nakopne to k další činnosti. Bohužel k dokonalosti to má daleko a chyb tam je víc než dost, vím o nich. Tentokrát jsem sice na žádnou nepřesnost nenarazil, ale vinou mých volšových rukou se mi podařilo ušmudlat bočnice děla a zrovna na těch nejviditelnějších místech, i když to na fotkách asi není moc vidět. Snad to v konečném důsledku bude koukatelné. Pro dnešek vše, tak zase někdy...
I'll be back
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Ty teď valíš, dobře se na to kouká.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Čaute, tak jsem opět tu...
Držák osy děla
Konečně jsem dokončil jsem držák osy děla, který už jsem měl rozpatlaný dříve. Oproti originálu jsem vsunul kulaté boční kryty držáku do jeho těla. Dle návodu se mají tyto kryty přilepit zvnejšku, což se mi moc nelíbí, proto jsem zvolil metodu zásunu . Sice to byla piplačka, a musí se patřičně zkrátit výztuhy, které se lepí dovnitř těla držáku (viz foto 2), ale jde to a výsledek dle mého vypadá lépe takto. Rovněž jsem zespodu podlepil základnu držáku kartonem, aby se mi nezbortila, až do držáku upevním dělo. Přeci jen to je macek.
Podpěra děla
Základnu podpěry jsem obohatil o nýty a matice šroubů. Tělo podpěry jsem zevnitř začernil, jinak vnitřek prosvítá skrz vrchní dva otvory. Vrchní pásek podpěry, na kterém bude ležet samotné dělo, jsem do držáku upevnil pomocí osky z drátu a z vnějšku opět onýtoval.
Drobotina
K tomu není co dodat, fotodokumentace postačí...
Úchyty poklopů
Z dřevěného kolíčku jsem si vyrobil takové udělátko alias kopýtko na vytváření oček z drátu. Drátek jsem omotal kolem kopyta, potom rozstříhal a dotvaroval kleštěmi. Zbývá už jen nabarvit a přilepit
Pro dnešek vše, pokračování příště...
P.S. Protože se blíží doba, kdy budu stavět svoje první kolejiště, v podstatě jen násep s kolejemi, chci se tedy zeptat, jaké s tím máte zkušenosti, jak postupovat případně nějaké odkazy? Hrubou představu sice mám (dřevěné špalíky na pražce, polystyrén na násep a pak kamínky a koleje), ale je to pro mě naprosto španělská vesnice, tak se radši zeptám zkušenějších než bych později litoval. Když už jsem Leopolda dotlačil do cílové rovinky, nerad bych zmršil finiš Předem díky.
Držák osy děla
Konečně jsem dokončil jsem držák osy děla, který už jsem měl rozpatlaný dříve. Oproti originálu jsem vsunul kulaté boční kryty držáku do jeho těla. Dle návodu se mají tyto kryty přilepit zvnejšku, což se mi moc nelíbí, proto jsem zvolil metodu zásunu . Sice to byla piplačka, a musí se patřičně zkrátit výztuhy, které se lepí dovnitř těla držáku (viz foto 2), ale jde to a výsledek dle mého vypadá lépe takto. Rovněž jsem zespodu podlepil základnu držáku kartonem, aby se mi nezbortila, až do držáku upevním dělo. Přeci jen to je macek.
Podpěra děla
Základnu podpěry jsem obohatil o nýty a matice šroubů. Tělo podpěry jsem zevnitř začernil, jinak vnitřek prosvítá skrz vrchní dva otvory. Vrchní pásek podpěry, na kterém bude ležet samotné dělo, jsem do držáku upevnil pomocí osky z drátu a z vnějšku opět onýtoval.
Drobotina
K tomu není co dodat, fotodokumentace postačí...
Úchyty poklopů
Z dřevěného kolíčku jsem si vyrobil takové udělátko alias kopýtko na vytváření oček z drátu. Drátek jsem omotal kolem kopyta, potom rozstříhal a dotvaroval kleštěmi. Zbývá už jen nabarvit a přilepit
Pro dnešek vše, pokračování příště...
P.S. Protože se blíží doba, kdy budu stavět svoje první kolejiště, v podstatě jen násep s kolejemi, chci se tedy zeptat, jaké s tím máte zkušenosti, jak postupovat případně nějaké odkazy? Hrubou představu sice mám (dřevěné špalíky na pražce, polystyrén na násep a pak kamínky a koleje), ale je to pro mě naprosto španělská vesnice, tak se radši zeptám zkušenějších než bych později litoval. Když už jsem Leopolda dotlačil do cílové rovinky, nerad bych zmršil finiš Předem díky.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Podložku bych nijak nekomplikoval. Koleje bych stáhnul odsud http://www.astra28.eu/szyny.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pražce nařezat ze 7 mm silné balzy a namořit ořechovým mořidlem. Kamínky koupit tady http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/sterk-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Smícháním těchto ingrediencí vznikne jednoduchá, hezká a účelná podložka.
Tož tak ...
Pražce nařezat ze 7 mm silné balzy a namořit ořechovým mořidlem. Kamínky koupit tady http://www.modely.biz/modelova-zeleznice-2/sterk-1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Smícháním těchto ingrediencí vznikne jednoduchá, hezká a účelná podložka.
Tož tak ...
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Tak přesně tyto koleje jsem včera podlepil a už mi schnou pod zátěží Nejde mi ani tak o to, kde sehnat potřebný materiál, ale spíš o know-how, tedy jak do všechno dát do kupy, aby to bylo koukatelný. Nějaké postupy jsem si už sice našel, ale přeci jen, radši se zeptám zkušenějších borců. Každopádně díky za odpověď. Jo a při přípravách jsem narazil na další neznámou veličinu, kolik toho štěrku vlastně bude na takovou krávu potřeba. Podložka je dejme tomu 140 x 25 cm. Nemáte někdo představu, jaká je průměrná spotřeba? Asi to bude pořádný kýbl, co?
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Mně stačil pytlík a půl na 130 cm kolejí. Takže buď v klidu.
A tady se můžeš podívat na moji podložku.
viewtopic.php?f=21&t=1691&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
A tady se můžeš podívat na moji podložku.
viewtopic.php?f=21&t=1691&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Mahdy: Díky moc, nějak se s tím poperu
... a abych jen nespamoval, přináším další nášup fotek...
Úchyty poklopů
Úchyty jsem obarvil a doplnil o nýty...
Držáky zábradlí
Tady žádný zádrhel nenastal, jen bylo třeba každý otvor pro držák krapet přiříznout a rozšířit dle potřeby.
Prozatím vše, příště mě čeká kompletace děla, tak jsem zvědav, jestli bude fungovat nacvičený postup
... a abych jen nespamoval, přináším další nášup fotek...
Úchyty poklopů
Úchyty jsem obarvil a doplnil o nýty...
Držáky zábradlí
Tady žádný zádrhel nenastal, jen bylo třeba každý otvor pro držák krapet přiříznout a rozšířit dle potřeby.
Prozatím vše, příště mě čeká kompletace děla, tak jsem zvědav, jestli bude fungovat nacvičený postup
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Zdar a sílu všem...
Opět jsem krapet pokročil.
Zábradlí
Vrhnul jsem se na zábradlí. Ze svěráku jsem si udělal malou manufakturní linku na výrobu tyček. Nařezal jsem si špejle a pomocí pilky na železo do nich vyrobil zářez na vrchní část zábradlí - madlo. Pomocí kolíčků na prádlo přichytil špejle do úchytů děla, položil drát, natvaroval a zakápl lepidlem.
Komplet
Pak následovala asi nejhorší etapa celé stavby - složit ježka v kleci. Musím říct, že to nebyl žádná prča a dřelo to víc než jsem doufal. Se slovy, když to nejde silou, tak to jde ještě větší silou a za použití hrubého násilí jsem ale dělo narval na své místo a pominu-li pár odloupaných matiček šroubů, tak se operace obešla bez trvalých následků. Až na pár drobností je drobek hotov. Takhle už vypadá Leopold ve své kráse...
Dělo a zvedací mechanismus
Trošku jsem podcenil váhu samotného děla, neudělal jsem dostatečně tuhý píst zvedacího mechanismu, tak Leopoldovi do jeho vzpřímeného stavu musím pomáhat párátkem
Detaily zvedacího maechanismu
Spodní část děla
Pro dnešek vše, pokračování příště.
I'll be back...
Opět jsem krapet pokročil.
Zábradlí
Vrhnul jsem se na zábradlí. Ze svěráku jsem si udělal malou manufakturní linku na výrobu tyček. Nařezal jsem si špejle a pomocí pilky na železo do nich vyrobil zářez na vrchní část zábradlí - madlo. Pomocí kolíčků na prádlo přichytil špejle do úchytů děla, položil drát, natvaroval a zakápl lepidlem.
Komplet
Pak následovala asi nejhorší etapa celé stavby - složit ježka v kleci. Musím říct, že to nebyl žádná prča a dřelo to víc než jsem doufal. Se slovy, když to nejde silou, tak to jde ještě větší silou a za použití hrubého násilí jsem ale dělo narval na své místo a pominu-li pár odloupaných matiček šroubů, tak se operace obešla bez trvalých následků. Až na pár drobností je drobek hotov. Takhle už vypadá Leopold ve své kráse...
Dělo a zvedací mechanismus
Trošku jsem podcenil váhu samotného děla, neudělal jsem dostatečně tuhý píst zvedacího mechanismu, tak Leopoldovi do jeho vzpřímeného stavu musím pomáhat párátkem
Detaily zvedacího maechanismu
Spodní část děla
Pro dnešek vše, pokračování příště.
I'll be back...
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
To zábradlí je myslím dobrý nápad.A celkově se mi to líbí a těším se na pokračování tohoto obra.
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Ty krásně čisté velké plochy vypadají parádně Hodně zdaru s finišem
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Pánové díky všem, jsem rád, že se líbí. Bohužel velké plochy nejsou zdaleka tak čisté, jak bych si přál. Holt jsem prase a občasnému upatlaní jsem se neubránil, i když jsem se snažil (teda to neupatlat).
Jinak jsem tu opět s dalším menším pokrokem...
Podavač náboje
Žebříky
Patky bočních žebříků jsem doplnil o nýty, jinak beze změn.
Zábradlí
Zábradlí je obarveno a zatím nalepeno jen na jedné straně. Na druhé se usilovně pracuje
Do úplného konce zbývá už jen přilepit druhé zábradlí a pak retušovací maraton. Přeci jen při manipulaci s modelem se mi občas něco ošoupalo Do finálního HOTOVO však ještě schází koleje a násep, které ale ani náhodou nestihnu do blížícího se Poháru Kyjovské radnice, kam se chystám společně s "Alfonsem" (jak nazvala Leopolda moje žena, když si nemohla vzpomenout na jméno ) Snad mě teda na místě nikdo nebude veřejně nebo i neveřejně lynčovat
Pro dnešek vše, brzy nashledanou nebo spíš naspatlanou
I'll be back...
Jinak jsem tu opět s dalším menším pokrokem...
Podavač náboje
Žebříky
Patky bočních žebříků jsem doplnil o nýty, jinak beze změn.
Zábradlí
Zábradlí je obarveno a zatím nalepeno jen na jedné straně. Na druhé se usilovně pracuje
Do úplného konce zbývá už jen přilepit druhé zábradlí a pak retušovací maraton. Přeci jen při manipulaci s modelem se mi občas něco ošoupalo Do finálního HOTOVO však ještě schází koleje a násep, které ale ani náhodou nestihnu do blížícího se Poháru Kyjovské radnice, kam se chystám společně s "Alfonsem" (jak nazvala Leopolda moje žena, když si nemohla vzpomenout na jméno ) Snad mě teda na místě nikdo nebude veřejně nebo i neveřejně lynčovat
Pro dnešek vše, brzy nashledanou nebo spíš naspatlanou
I'll be back...
Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25
Ahoj všem, jsem opět zde.
Ovládací kolo
Nedalo mi to a na radu kolegy z práce jsem se ještě před samotným finišem vrhnul na předělávku ovládacího kola jeřábu muničního skladu. Namísto původního papírového dílu jsem použil papírový střed, špejle a "O" kroužek a vyšlo mi toto...
Sice jsem nesehnal na chlup stejnou velikost O kroužku, je o pár desetinek mm menší, ale ve výsledku se mi to líbí více než originál.
V této chvíli již můžu směle prohlásit, že LEOPOLD JE HOTOV. Sice do úplného konce mi ještě zbývají koleje, na kterých právě dělám, ale samotný model je dokončen. Z tohoto důvodu taky ještě zcela neuzavírám celý report. No a jestli se Leopold povedl nebo ne posuďte sami.
LEOPOLD K5 (E) - levá strana
Ve zvednuté poloze
Detail na podvozky
Pravá strana
Omlouvám se za nehezké puky na prostěradle v pozadí, ale drahá polovička moc tlačila na žehličku . Ono to bylo i tak dost logisticky náročné, zakrýt půlku obýváku, abych mohl "Alfonse" nafotit
PANORAMA
Protože si Leoš přímo říkal o panoramatickou fotku, tak jsem jednu zkusil. Sice spoje nejsou úplně ideální, ale lepší už to nebude...
No a pokud to celé shrnu, stavba šla pěkně od ruky, samozřejmě s přihlédnutím k mým časovým možnostem nebo někdy spíš nemožnostem. Žádný větší zádrhel nenastal, což bylo samozřejmě dáno i tím, že jsem se inspiroval stavbou předchozích lepičů, za což jim posílám velké Ď. Šmikajda sice není bez chyb, ale na které jsem narazil, tak jsem se je snažil popsat nebo již byly popsány v předchozích reportech. Musím říct, že sám za sebe jsem v rámci možností spokojen. Na Leopoldovi se sice nějaká ta chybka najde, ale když uvážím, že to je můj první model po 13 letech a hned polák, tak to mohlo dopadnout i daleko hůř. V podstatě jsem musel totálně překopat své dosavadní know-how a učit se pro mě úplně nové věci. Především zahodit nůžky a fixy a místo toho používat skalpel a tempery a ejhle, ono to je lepší. Snad tedy následující modely budou vzestupnou tendenci co se kvality týče
Pro dnešek vše, pokračování zase příště...
Pěkný večer všem
Ovládací kolo
Nedalo mi to a na radu kolegy z práce jsem se ještě před samotným finišem vrhnul na předělávku ovládacího kola jeřábu muničního skladu. Namísto původního papírového dílu jsem použil papírový střed, špejle a "O" kroužek a vyšlo mi toto...
Sice jsem nesehnal na chlup stejnou velikost O kroužku, je o pár desetinek mm menší, ale ve výsledku se mi to líbí více než originál.
V této chvíli již můžu směle prohlásit, že LEOPOLD JE HOTOV. Sice do úplného konce mi ještě zbývají koleje, na kterých právě dělám, ale samotný model je dokončen. Z tohoto důvodu taky ještě zcela neuzavírám celý report. No a jestli se Leopold povedl nebo ne posuďte sami.
LEOPOLD K5 (E) - levá strana
Ve zvednuté poloze
Detail na podvozky
Pravá strana
Omlouvám se za nehezké puky na prostěradle v pozadí, ale drahá polovička moc tlačila na žehličku . Ono to bylo i tak dost logisticky náročné, zakrýt půlku obýváku, abych mohl "Alfonse" nafotit
PANORAMA
Protože si Leoš přímo říkal o panoramatickou fotku, tak jsem jednu zkusil. Sice spoje nejsou úplně ideální, ale lepší už to nebude...
No a pokud to celé shrnu, stavba šla pěkně od ruky, samozřejmě s přihlédnutím k mým časovým možnostem nebo někdy spíš nemožnostem. Žádný větší zádrhel nenastal, což bylo samozřejmě dáno i tím, že jsem se inspiroval stavbou předchozích lepičů, za což jim posílám velké Ď. Šmikajda sice není bez chyb, ale na které jsem narazil, tak jsem se je snažil popsat nebo již byly popsány v předchozích reportech. Musím říct, že sám za sebe jsem v rámci možností spokojen. Na Leopoldovi se sice nějaká ta chybka najde, ale když uvážím, že to je můj první model po 13 letech a hned polák, tak to mohlo dopadnout i daleko hůř. V podstatě jsem musel totálně překopat své dosavadní know-how a učit se pro mě úplně nové věci. Především zahodit nůžky a fixy a místo toho používat skalpel a tempery a ejhle, ono to je lepší. Snad tedy následující modely budou vzestupnou tendenci co se kvality týče
Pro dnešek vše, pokračování zase příště...
Pěkný večer všem