Ahoj
Tak po zdárné tatrovce bych chtěl udělat něco nenáročného a brát to spíše jako oddechovku. V šuplíku se mi válí dost nakoupených škodovek eReSek od Mega Graphic. Modely jsou nádherné jen v mém případě není na ně už tolik místa , tak jsem přemýšlel co s tím. Jelikož mám rád VDT tak jsem se rozhodl všechny tyto modely zmenšit z 1:24 na 1:35. Poměr mezi měřítky je 0,68 takže krásně vyjdou dva zmenšené listy na jeden papír A4 o gramáži 160g/m2 tzn. 1 A3ka překopírována na 1 A4ku.
A čím teda začít? Tak jako spousta lidí jsem si i já pořídil ABC 10/2014, kde se nachází Škoda 200RS od Františka Sochora
Něco málo o stroji:
Rok výroby: 1974
Obsah motoru: 1997
Vrtání: 87mm
Zdvih: 84 mm
Kompresní poměr: 11:1
Výkon: 119.8kW(163k)/6000 otáček za minutu
Kroutící moment: 210Nm/5000 otáček za minutu
Hmotnost vozu: 805 kg
Akcelerace 0-100:
Maximální rychlost: 210 km/h
Převody: stálý 4,429, I -3,181, II - 1,833, III - 1,261, IV - 0,962, V - 0,759, Z - 3,324
Speciální sportovní automobil s motorem vzadu a pohonem zadních kol, s určením pro automobilové soutěže. Rok výroby 1974. Čtyřdobý řadový vodou chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem OHC. Jeden vačkový hřídel v hlavě poháněný ozubeným řetězem. Dva dvojité karburátory Weber 45 DCOE 2 s čističem vzduchu. Mazání se suchou skříní pInoprůtokový čistič oleje a chladič oleje. Vrtání a zdvih 87x84 mm, zdvihový objem 1997 cm3, stupeň komprese 11 :1. Největší výkon 119,8 kW (163 k)/6000 otáček za min, největší točivivý moment 210 N.m/5000 min. Suchá jednokotoučová spojka Fichtel Sachs s talířovou pružinou. Pětistupňová převodovka firmy Porsche, posunutá o 100 mm dopředu. Samosvorný diferenciál. Přední náprava lichoběžníková s prodlouženými závěsnými rameny a řídicí tyčí. Zadní náprava s vlečenými rameny se šikmou osou kývání, Tlumiče Koni Sport. Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s posilovačem. Přední kotoučové Girling, zadní bubnové. Upravená karoserie z automobilu Skoda 1 10 R Coupe. Přední víko a střecha z hliníku, kapota motoru z laminátu. Náporový chladič v přídi vozu. Ochranný rám zasahující až do oblasti čelního skla. Rozvor náprav 2400 mm, rozchod kol 1418/1369 mm. Celkové rozměry 4000/1680/1190 mm. Pohotovostní hmotnost 805 kg. Kola litá dělená 7x13 resp. 10x13. Největší rychlost 210 km/h.
zdroj: http://www.skodateam.cz/Skoda_200RS
a teď už model
Jedná se o nenáročnou stavbu, je však potřeba dobře naohýbat díly. V mém malém měřítku je to trochu oříšek udržet přesný tvar tak jak to má být. Karoserie je pěkná jediné co se mi nelíbí je podvozek. Přemýšlím jakou variantu udělat zda rally nebo okruhovou tím pádem bude trochu jinačí podvozek včetně kol. Uvidíme. Auto jsem vyfotil v porovnání s tatrovkou.
ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 1.10.2013 15:17
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 1.10.2013 15:17
- Bydliště: Praha
Re: ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
Ahoj, tak jsem postoupil zas o něco dál a udělal na 200RS podvozek. Jedná se o známý podvozek od mega graphic, který prodělal menší úpravy. Vylepšil jsem tlumiče, které se mi vůbec nelíbily.
již osazený podvozek
teď už zbývají jen drobnosti - zrcátka výfuk atd a je hotovo. Následovat bude škoda 130RS
PS: omlouvám se za horší kvalitu fotek, bylo to foceno večer a telefonem
již osazený podvozek
teď už zbývají jen drobnosti - zrcátka výfuk atd a je hotovo. Následovat bude škoda 130RS
PS: omlouvám se za horší kvalitu fotek, bylo to foceno večer a telefonem
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 1.10.2013 15:17
- Bydliště: Praha
Re: ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
tak jelikož slaví 130rs 40let tak jsem se pustil i do tohoto stroje
zde menší reklama
http://www.auto-mania.cz/skoda-130-rs-a ... tem-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
v reklamě se jedná o model ŠKODA 130RS Rallye Monte Carlo (byla vydána v roce 2008 byly zde 2 modely... verze z Monte Carla a Barumka)
zde menší reklama
http://www.auto-mania.cz/skoda-130-rs-a ... tem-video/" onclick="window.open(this.href);return false;
v reklamě se jedná o model ŠKODA 130RS Rallye Monte Carlo (byla vydána v roce 2008 byly zde 2 modely... verze z Monte Carla a Barumka)
Re: ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
No jo to jsou naši krasavci.
Dobrá práce.
Dobrá práce.
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 1.10.2013 15:17
- Bydliště: Praha
Re: ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
Škoda 130 RS - všeobecně
Škoda 130RS je nejúspěšnější závodní automobil Škodovky. Homologovaný byl v roce 1975 a koncepčně vycházel z prototypů 180RS a 200RS, od kterých převzal podvozek. Pohon byl zajišťován vyladěným motorem 1289 OHV s osmikanálový hlavou válců. Automobil se vyráběl v letech 1975 až 1981 .
V roce 1977 si automobilka Škoda zaknihované v silné konkurenci double v kategorii do 1300 cm ³, když dvojice jezdců Václav Blahna a Ľuboslav Hlávka na Rallye Monte Carlo obsadila první příčku v kategorii (12. místo celkově) a dvojice Miroslav Zapadlo - Jiří Motal obsadila druhou příčku v kategorii (15. místo celkově).
Výrobní dokumentace automobilky k vozidlu 130RS byla uvolněna mezi automobilovou veřejnost, což způsobilo, že mnoho nadšenců přestavělo a nadále přestavuje vozu Škoda 110 R Coupé na tento úspěšný závodní model. Na rozdíl od přestaveb Škoda 130 LR, které se dějí ze sériového vozu Škoda 120 nebo Škoda 130 , kterých je velký počet, při přestavbě na Škodu 130RS se snižuje počet původních nezměněných vozů Škoda 110 R. Vzhledem k nevratnému charakteru přestavby a tomu, že vůz Škoda 130RS byl původně homologovaný se 4-stupňovou převodovkou, která je pro většinu mladých "tunerů" nepohodlná, dochází nezřídka k amatérským zásahem do konstrukce karoserie, aby bylo možné vložit 5-stupňovou převodovku z modelu Škoda 130.
zdroj:http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Motor%C5%A1port
a teď už slibovaný model
Škoda 130RS okruhová 1975
Vůz číslo 42, závody v Brně roku 1975 řídili Oldřich Brunclik-Jaroslav Bobek
http://www.trotinarallyeteam.cz/tt-3-sk ... verze.html" onclick="window.open(this.href);return false;
předloha:
Model:
Jedná se o nenáročnou stavbu, je však potřeba dobře naohýbat díly. V mém malém měřítku je to trochu oříšek udržet přesný tvar tak jak to má být, takže jsou zde malé nepřesnosti. Podvozek je standardní od Mega grafiky, u které se mi nelíbí zpracování odpružení. To je nahrazeno z párátka a natočeného drátku. Model se stavěl parádně, retušován fixama a vodovkama.
Škoda 130RS je nejúspěšnější závodní automobil Škodovky. Homologovaný byl v roce 1975 a koncepčně vycházel z prototypů 180RS a 200RS, od kterých převzal podvozek. Pohon byl zajišťován vyladěným motorem 1289 OHV s osmikanálový hlavou válců. Automobil se vyráběl v letech 1975 až 1981 .
V roce 1977 si automobilka Škoda zaknihované v silné konkurenci double v kategorii do 1300 cm ³, když dvojice jezdců Václav Blahna a Ľuboslav Hlávka na Rallye Monte Carlo obsadila první příčku v kategorii (12. místo celkově) a dvojice Miroslav Zapadlo - Jiří Motal obsadila druhou příčku v kategorii (15. místo celkově).
Výrobní dokumentace automobilky k vozidlu 130RS byla uvolněna mezi automobilovou veřejnost, což způsobilo, že mnoho nadšenců přestavělo a nadále přestavuje vozu Škoda 110 R Coupé na tento úspěšný závodní model. Na rozdíl od přestaveb Škoda 130 LR, které se dějí ze sériového vozu Škoda 120 nebo Škoda 130 , kterých je velký počet, při přestavbě na Škodu 130RS se snižuje počet původních nezměněných vozů Škoda 110 R. Vzhledem k nevratnému charakteru přestavby a tomu, že vůz Škoda 130RS byl původně homologovaný se 4-stupňovou převodovkou, která je pro většinu mladých "tunerů" nepohodlná, dochází nezřídka k amatérským zásahem do konstrukce karoserie, aby bylo možné vložit 5-stupňovou převodovku z modelu Škoda 130.
zdroj:http://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Motor%C5%A1port
a teď už slibovaný model
Škoda 130RS okruhová 1975
Vůz číslo 42, závody v Brně roku 1975 řídili Oldřich Brunclik-Jaroslav Bobek
http://www.trotinarallyeteam.cz/tt-3-sk ... verze.html" onclick="window.open(this.href);return false;
předloha:
Model:
Jedná se o nenáročnou stavbu, je však potřeba dobře naohýbat díly. V mém malém měřítku je to trochu oříšek udržet přesný tvar tak jak to má být, takže jsou zde malé nepřesnosti. Podvozek je standardní od Mega grafiky, u které se mi nelíbí zpracování odpružení. To je nahrazeno z párátka a natočeného drátku. Model se stavěl parádně, retušován fixama a vodovkama.
Naposledy upravil(a) houston.vasek dne úte 26.8.2014 13:32, celkem upraveno 1 x.
Re: ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
Tady bych to trochu opravil. Škoda 130RS měla homologovanou i 5-stupňovou převodovku, měla jinak uzpůsobený tunel a převodovka se vešla.houston.vasek píše: Vzhledem k nevratnému charakteru přestavby a tomu, že vůz Škoda 130RS byl původně homologovaný se 4-stupňovou převodovkou, která je pro většinu mladých "tunerů" nepohodlná, dochází nezřídka k amatérským zásahem do konstrukce karoserie, aby bylo možné vložit 5-stupňovou převodovku z modelu Škoda 130.
Jelikož soukromníci přestavují vozy ze seriové 110R, která měla v serii 4-stupňovou musí "tuneři" upravovat.
Ještě bych dodal, že Škoda 130RS a Škoda 130L či Rapid měli převodovky jinak poskládané.
Sorry za OT.
Modely skládáš super
Re: ŠKODOVKY /MIX/ 1:35
Dobrý den , pane houston.vasek mám na vás pár otázek , je možno získat vás mejl ?