Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / 1:24
Pěkný den všem...již nějakou dobu se průběžně věnuji dalšímu modelu, tedy vlastně modelům, opět z dílny MG od pana Antonického. A volba nemohla směřovat jinam než ke Škodám 130 RS
Náhled na originál/y...
Před nějakou dobou zde Listy ve vlákně u své zmenšené formulky povzdechnul nad ochotou osazenstva místního copycentra, kde jsem se náhodou ocitl při tisku jeho zmíněného vele...tedy vlastně mini-díla Bohužel mohu jen potvrdit jeho slova. Jelikož jsem si chtěl postavit obě verze, jal jsem se k modelu nechat dotisknout druhý podvozek a další potřebné díly, leč výsledek tisku nebyl nic víc než zoufalý...barvy, ostrost, papír...Po několikerém neúspěšném pokusu o tisk, když jsem obsluze sdělil že bych rád měl tisk pokud možno ostrý a co nejpodobnější předloženému originálu, mi bylo mi řečeno, ,,že to by museli ale nastavit tiskárnu,, (patrně něco v tiskařském centru neočekávatelného). Když jsem se zeptal v čem je problém, bylo mi sděleno že na to je potřeba udělat třeba 10 nebo 20 zkušebních výtisků...a ty si samozřejmě budu muset taky zaplatit a to se stále nejistým výsledkem...inu ochota sama Snažení jsem nakonec raději vzdal, zaplatil to co mi bylo do té doby natištěno a časem opatřil další model. Originál je originál...Pro představu o kvalitě práce náhled na díly podvozku originálu a kdysi dotištěné. (Na druhé fotce uprostřed to nejlepší co se dalo bez ladění udělat )
Ale dosti zbytečných řečí, pojďme ke stavbě. Začal jsem podlepením dílů dle návodu (zde se konečně alespoň částečně, uplatnily vytištěné kopie )a přípravou kol...
Hotová kola s dezény a připravené nápravy pro verzi z Monte Carla...
To by bylo na rozjezd vše, teď jen váhám zda s dalšími verzemi pokračovat ve stejném vlákně nebo každému autu udělat vlákno vlastní, přeci jen jde o v podstatě stejný model...? Pokračování brzy
Náhled na originál/y...
Před nějakou dobou zde Listy ve vlákně u své zmenšené formulky povzdechnul nad ochotou osazenstva místního copycentra, kde jsem se náhodou ocitl při tisku jeho zmíněného vele...tedy vlastně mini-díla Bohužel mohu jen potvrdit jeho slova. Jelikož jsem si chtěl postavit obě verze, jal jsem se k modelu nechat dotisknout druhý podvozek a další potřebné díly, leč výsledek tisku nebyl nic víc než zoufalý...barvy, ostrost, papír...Po několikerém neúspěšném pokusu o tisk, když jsem obsluze sdělil že bych rád měl tisk pokud možno ostrý a co nejpodobnější předloženému originálu, mi bylo mi řečeno, ,,že to by museli ale nastavit tiskárnu,, (patrně něco v tiskařském centru neočekávatelného). Když jsem se zeptal v čem je problém, bylo mi sděleno že na to je potřeba udělat třeba 10 nebo 20 zkušebních výtisků...a ty si samozřejmě budu muset taky zaplatit a to se stále nejistým výsledkem...inu ochota sama Snažení jsem nakonec raději vzdal, zaplatil to co mi bylo do té doby natištěno a časem opatřil další model. Originál je originál...Pro představu o kvalitě práce náhled na díly podvozku originálu a kdysi dotištěné. (Na druhé fotce uprostřed to nejlepší co se dalo bez ladění udělat )
Ale dosti zbytečných řečí, pojďme ke stavbě. Začal jsem podlepením dílů dle návodu (zde se konečně alespoň částečně, uplatnily vytištěné kopie )a přípravou kol...
Hotová kola s dezény a připravené nápravy pro verzi z Monte Carla...
To by bylo na rozjezd vše, teď jen váhám zda s dalšími verzemi pokračovat ve stejném vlákně nebo každému autu udělat vlákno vlastní, přeci jen jde o v podstatě stejný model...? Pokračování brzy
Naposledy upravil(a) Jarda F. dne pon 5.2.2018 23:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát 27.1.2012 13:28
Re: Škoda 130 RS RMC/BT / Mega Graphic / M. Antonický /1:24
Krása, opět z toho budou parádní kousky. Doufám, že se ukážeš na Chodově, nejen, že budou k mání nové škodověnky, ale abychom se osobně poznali a pokecali....
- Aki
- Moderátor
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pát 20.1.2012 23:27
- Bydliště: doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS RMC/BT / Mega Graphic / M. Antonický /1:24
bohajeho, to je teda síla, takový copycentrum. za to bych jim nedal ani korunu, profesionálům...
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS RMC/BT / Mega Graphic / M. Antonický /1:24
Michal Antonický: Díky, snad nezklamu Na Chodově se během soboty určitě objevím, když se to povede tak bych vzal i Škodověnky...na setkání se budu rozhodně těšit
Aki: No, ani mi nemluv...
Aki: No, ani mi nemluv...
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS RMC/BT / Mega Graphic / M. Antonický /1:24
Pěkný večer všem...
Po dloouhé době jsem zalovil ve skladišti a vytáhl krabičku s dalším kostlivcem. Vlastně rovnou partičkou Následně i pak zde na fóru a po téměř čtyřech letech si dovolím vlákno oživit, prozatím alespoň lehce. Kdysi jsem se pustil do stavby ,,stotřicítek,, nejprve z dvojvydání RMC/BRT a pak přidal již po druhé, první vydanou, okruhovou verzi a verzi Zolder...Dostal jsem se do stavu, kdy mám připravené, téměř hotové podvozky všech verzí, kola a karoserie zhruba tak v polovině. Ač rozděláno i něco nového, pustil jsem se postupně do prohlížení a zjišťování stavu všech vozů a promýšlení co dál. Na to, že dva roky ležely na poličce, prošly dvěma ofenzívami stěhování a rekonstrukce bydlení a více jak rok odpočívaly v krabičce mezi náhradními díly na vozy 1:1, není to tak hrozné. RMC a BRT celkem v pořádku, u okruhovky jsem zjistil absenci spon kapoty, jednoho světlometu a prahové lišty a Zolderu se budu ještě věnovat, tam přemýšlím o pořízení druhého výtisku a nové karoserii. Jelikož během přestávky vyšla další verze tohoto trhače asfaltu, po krátkém rozmýšlení jsem se rozhodl ji ke skupině přidat a dopřát jí trochu nadstandartní péče, aby časem dohnala pokročilejší kusy a pokračovat v ,,pětistavbě,,
Doufám že se mí podaří v blízké době i tento počin zdárně dokončit...Náhled na to, co je a bude v nejbližších dnech na stole. A o bordelu nemluvím
Příště už pokračování ze stavby, až si to tu trochu zorganizuji
Po dloouhé době jsem zalovil ve skladišti a vytáhl krabičku s dalším kostlivcem. Vlastně rovnou partičkou Následně i pak zde na fóru a po téměř čtyřech letech si dovolím vlákno oživit, prozatím alespoň lehce. Kdysi jsem se pustil do stavby ,,stotřicítek,, nejprve z dvojvydání RMC/BRT a pak přidal již po druhé, první vydanou, okruhovou verzi a verzi Zolder...Dostal jsem se do stavu, kdy mám připravené, téměř hotové podvozky všech verzí, kola a karoserie zhruba tak v polovině. Ač rozděláno i něco nového, pustil jsem se postupně do prohlížení a zjišťování stavu všech vozů a promýšlení co dál. Na to, že dva roky ležely na poličce, prošly dvěma ofenzívami stěhování a rekonstrukce bydlení a více jak rok odpočívaly v krabičce mezi náhradními díly na vozy 1:1, není to tak hrozné. RMC a BRT celkem v pořádku, u okruhovky jsem zjistil absenci spon kapoty, jednoho světlometu a prahové lišty a Zolderu se budu ještě věnovat, tam přemýšlím o pořízení druhého výtisku a nové karoserii. Jelikož během přestávky vyšla další verze tohoto trhače asfaltu, po krátkém rozmýšlení jsem se rozhodl ji ke skupině přidat a dopřát jí trochu nadstandartní péče, aby časem dohnala pokročilejší kusy a pokračovat v ,,pětistavbě,,
Doufám že se mí podaří v blízké době i tento počin zdárně dokončit...Náhled na to, co je a bude v nejbližších dnech na stole. A o bordelu nemluvím
Příště už pokračování ze stavby, až si to tu trochu zorganizuji
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Tak, po téměř měsíci, kdy mne po dopsání minulého příspěvku (a to doslova hned po té), složil jakýsi kolem prolétnuvší moribundus a následovalo období jiných záležitostí, se už pár dní zase konečně věnuji RSkám...
Obutím pro poslední přírůstek z roku 1982 jsem dokončil kolečkování a postupně doskládal podvozky do stejného stádia, zbývá vyrobit ,,spojovačky,, řízení a naladit geometrii...
Už se docela těším na něco barevného Pokračování příště
Obutím pro poslední přírůstek z roku 1982 jsem dokončil kolečkování a postupně doskládal podvozky do stejného stádia, zbývá vyrobit ,,spojovačky,, řízení a naladit geometrii...
Už se docela těším na něco barevného Pokračování příště
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Pěkný den...
K mé nelibosti je času nějak méně než bych si přál a tak stavba (stavby) postupují šnečím tempem...
Od minule jsem se konečně posunul k něčemu barevnému a postupně vytvořil nárazníky pro všechny verze a pro vybrané vozy světelné rampy a samozřejmě světla...U světel pro verzi Rally Škoda a jednoho páru RMC jsem pláště světel oproti návodu otočil o 180 stupňů, aby nebyl spoj zbytečně na očích
Doplním jeden drobný postřeh. Jelikož je možnost zvolit variantu světel s kryty či bez, tak pro verzi s krytem je vše v pořádku, v případě že volba padne na světla odkrytá, měly by boční díly světel být bez bílého lemu. Já to ovšem nechal tak, myslím že se s tím smířím
Ještě si dovolím přibrzdit u podvozku. Pan Tau nedávno ve vlákně u svého LRka zmiňoval složitost mechanismu řízení přední nápravy. No a když už jsem to měl na stole, nafotil jsem svůj postup (osvědčený, troufnu si říci )
Jako první si v jednotlivých částech připravím otvory pro osu a následně díly dovyřežu a rozdělím na jednotlivé části...
...ty po té lepím postupně k sobě, jako nástroj k udržení dílů v rovině slouží párátko z něhož bude vytvořena i osa...
...po slepení jehlou upravím otvory pro čepy a po zaschnutí odříznu zbylé přebývající plochy a zarovnám případné nepřešnosti...
...následně obvod dílů napustím řídkým vteřinovým lepidlem, snažím se nezalít úplně otvory pro čepy. Ty po zaschnutí lepidla pročistím vrtáčkem 0,5mm (dle průměru použitého drátku)...
...stejně tak začistím i otvor pro osu kola, aby se v něm točila volně, ale neměla zbytečně velkou vůli. Když je vše tak, jak má být, sestavím celý náboj a zalepím zadní zarážky os. Po zaschnutí následuje retuš, montáž a dolepení zarážky ze strany kola.
Jednoduchou pomůckou zjistím správnou délku a vytvořím jednotlivé čepy. Hotové náboje usadím do připravených ramen
Pokračujeme vytvořením tyče řízení. Dle šablony do svěráčku usadím dva špendlíky přibližně na daný rozměr, drobná odchylka není problém. Z hliníkového drátu pak obtočením kolem špendlíku vytvořím oko pro čep, vytvaruji tyč na které uprostřed udělám smyčku a zakončím druhým okem. (zde rovná pro první okruhovku, ostatní mají tyč ještě zahnutou)...
...po sejmutí kladívkem jemně z obou stran oka na koncích zaklepnu a přebytek odříznu. Rozklepáním se dá i krásně vymezit vůle k čepu, v případě že je smyčka volnější...
...nakonec zbývá prostrčit tyč otvory v nápravě, spojit s náboji a utažením či povolením smyčky doladit geometrii kol.
Takto složený mechanismus se dá postavit s minimálními vůlemi a spolehlivě pracující, což je velice důležité při dlouhém a nehybném stání ve vitríně Ale mám rád když to co může být funkční, i funkční je To by bylo pro zatím vše, třeba to někdo využije
K mé nelibosti je času nějak méně než bych si přál a tak stavba (stavby) postupují šnečím tempem...
Od minule jsem se konečně posunul k něčemu barevnému a postupně vytvořil nárazníky pro všechny verze a pro vybrané vozy světelné rampy a samozřejmě světla...U světel pro verzi Rally Škoda a jednoho páru RMC jsem pláště světel oproti návodu otočil o 180 stupňů, aby nebyl spoj zbytečně na očích
Doplním jeden drobný postřeh. Jelikož je možnost zvolit variantu světel s kryty či bez, tak pro verzi s krytem je vše v pořádku, v případě že volba padne na světla odkrytá, měly by boční díly světel být bez bílého lemu. Já to ovšem nechal tak, myslím že se s tím smířím
Ještě si dovolím přibrzdit u podvozku. Pan Tau nedávno ve vlákně u svého LRka zmiňoval složitost mechanismu řízení přední nápravy. No a když už jsem to měl na stole, nafotil jsem svůj postup (osvědčený, troufnu si říci )
Jako první si v jednotlivých částech připravím otvory pro osu a následně díly dovyřežu a rozdělím na jednotlivé části...
...ty po té lepím postupně k sobě, jako nástroj k udržení dílů v rovině slouží párátko z něhož bude vytvořena i osa...
...po slepení jehlou upravím otvory pro čepy a po zaschnutí odříznu zbylé přebývající plochy a zarovnám případné nepřešnosti...
...následně obvod dílů napustím řídkým vteřinovým lepidlem, snažím se nezalít úplně otvory pro čepy. Ty po zaschnutí lepidla pročistím vrtáčkem 0,5mm (dle průměru použitého drátku)...
...stejně tak začistím i otvor pro osu kola, aby se v něm točila volně, ale neměla zbytečně velkou vůli. Když je vše tak, jak má být, sestavím celý náboj a zalepím zadní zarážky os. Po zaschnutí následuje retuš, montáž a dolepení zarážky ze strany kola.
Jednoduchou pomůckou zjistím správnou délku a vytvořím jednotlivé čepy. Hotové náboje usadím do připravených ramen
Pokračujeme vytvořením tyče řízení. Dle šablony do svěráčku usadím dva špendlíky přibližně na daný rozměr, drobná odchylka není problém. Z hliníkového drátu pak obtočením kolem špendlíku vytvořím oko pro čep, vytvaruji tyč na které uprostřed udělám smyčku a zakončím druhým okem. (zde rovná pro první okruhovku, ostatní mají tyč ještě zahnutou)...
...po sejmutí kladívkem jemně z obou stran oka na koncích zaklepnu a přebytek odříznu. Rozklepáním se dá i krásně vymezit vůle k čepu, v případě že je smyčka volnější...
...nakonec zbývá prostrčit tyč otvory v nápravě, spojit s náboji a utažením či povolením smyčky doladit geometrii kol.
Takto složený mechanismus se dá postavit s minimálními vůlemi a spolehlivě pracující, což je velice důležité při dlouhém a nehybném stání ve vitríně Ale mám rád když to co může být funkční, i funkční je To by bylo pro zatím vše, třeba to někdo využije
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
parada, dik za obrazkovy navod, ja na to nikdy nemam nervy a lepim to natvrdo, mozna se priste odhodlam a zkusim tohle.
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
super, navod, diky
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Tééééda Jardo, to je ale parádní podívaná a super návod, veliké díky. Rád sleduji tvé obohacující stavby
Ať se ti daří Jakub.
Ať se ti daří Jakub.
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Parádní návod a k tomu svatá trpělivost. Smekám před tím lepit 5 x to samé současně.
Ale je vidět že Martankova šestistavba lodiček někoho inspirovala k dalšímu bláznivému počinu.
Je to výzva - kdo dá najednou šest "multikár" od Fandy Sochora nebo šest "dakarek" od Spídi nebo šest autobusů Karosa od Mega Graphic a nebo snad šest kousků T815 od RW.
Ale je vidět že Martankova šestistavba lodiček někoho inspirovala k dalšímu bláznivému počinu.
Je to výzva - kdo dá najednou šest "multikár" od Fandy Sochora nebo šest "dakarek" od Spídi nebo šest autobusů Karosa od Mega Graphic a nebo snad šest kousků T815 od RW.
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Dík za návod. Na mechanismus jsem použil laserem pálené díly a byly nepatrně menší než originál ve vystřihovánce.
-
- Příspěvky: 261
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Pěkný večer pánové... Všem děkujícím - není zač ... Budu rád pokud to někomu pomůže, přeci jen po devíti etapách jsem si vytvořil systém, tak se rád o zkušenost podělím.
JakubSDK: Díky Jakube, doufám že konečně bude na co koukat, až pomalu začnu dávat auta dohromady, zatím je to jako nekonečná příprava
Miloš D. : Ono to vzniklo celkem nevinně, začal jsem dvěmi, pak vyšla třetí, dodatečně jsem znovu sehnal úplně první a rozhodl se stavět najednou, abych si odbyl opakování stejných sestav... A když pak v průběhu čtyřleté přestávky vyšla poslední, bylo jasno Přišlo mi to lepší než se postupně ke stejnému modelu několikrát vracet, ikdyž...
Co se autobusů týče, ty mi zbývají už jen dva, ale třeba ty Multikáry
Pan Tau: Vida, po laserech jsem také pokukoval, ale když už byla sada k dostání, zbývala mi poslední náprava a tak jsem zůstal u klasiky, takže s nimi zkušenost nemám...škoda, mohlo to být zajímavé porovnání
JakubSDK: Díky Jakube, doufám že konečně bude na co koukat, až pomalu začnu dávat auta dohromady, zatím je to jako nekonečná příprava
Miloš D. : Ono to vzniklo celkem nevinně, začal jsem dvěmi, pak vyšla třetí, dodatečně jsem znovu sehnal úplně první a rozhodl se stavět najednou, abych si odbyl opakování stejných sestav... A když pak v průběhu čtyřleté přestávky vyšla poslední, bylo jasno Přišlo mi to lepší než se postupně ke stejnému modelu několikrát vracet, ikdyž...
Co se autobusů týče, ty mi zbývají už jen dva, ale třeba ty Multikáry
Pan Tau: Vida, po laserech jsem také pokukoval, ale když už byla sada k dostání, zbývala mi poslední náprava a tak jsem zůstal u klasiky, takže s nimi zkušenost nemám...škoda, mohlo to být zajímavé porovnání
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Super návod !! Díky .
Re: Škoda 130 RS ,,Quintet" / Mega Graphic / M. Antonický /1
Zdravím vespolek
Jardo moc pěkný návod mechanismu natáčení kol,mám něco podobného,ale
tohle je ještě lepší.
Jen se chci zeptat jak silný máš ten drátek.
Mnoho úspěchů při dokončení.
Pavel
Jardo moc pěkný návod mechanismu natáčení kol,mám něco podobného,ale
tohle je ještě lepší.
Jen se chci zeptat jak silný máš ten drátek.
Mnoho úspěchů při dokončení.
Pavel