Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Moderátor: JOK
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Jasné, podle mne letecká... Model se prodává jako letadlo a doplněk je tahač....
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Za mě - hodnotil bych nejdřív zpracování samotného letadla a pak bych přihlédnul k tomu "doplňku".
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Zrzku vidiš a ja si ho koupil hlavně kvůli Scheuch-schlepper. A letadlo beru jako naklad.
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Dobrý...co na to rozhodčí? Osobně bych to do vyndal z MDT... Prostě vím že je.to vydáno jako ero a tahač je doplněk...
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Tady bych se držel toho, jak to myslel vydavatel. A ten tento model nabízí v e-shopu mezi letadly. I popis k modelu je hlavně o letadle .
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Tak to éro z toho Scheucha-Schleppera, resp. z toho podvalníku, sundej a přihlaš to do MDT.
Podle tohoto - http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/equipment08.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - ten tahač/traktor měl váhu buď 300, nebo 450 kg.
Podle tohoto - http://robdebie.home.xs4all.nl/me163/equipment08.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - ten tahač/traktor měl váhu buď 300, nebo 450 kg.
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Nechci blbě kecat, ale toho francouze bych hodil spíš do MDT - tvarově spíš osobák
VDT jsou spíš kamiony, náklaďáky (tara, liaz apod.) případně vlaky
VDT jsou spíš kamiony, náklaďáky (tara, liaz apod.) případně vlaky
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Komet je na vleku na pásech, schlepr je asi stejný.
Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
ok, já jen že zkoumat hmotnost u některých vozidel mi přijde blbost, spíš bych to bral pocitově a mě prostě do VDT nesedí ...
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
pokud budeme zkoumat hmotnost, tak např. avie A15 zapadne do MDT...
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Avia A15 je určitě VDT, protože má celkovou hmotnost 3.950kg (pokud si dobře pamatuji) a pro její řízení je třeba ŘP skupiny C .
Ačkoliv existovaly verze vozu A21T-FC se sníženou celkovou hmotností na 3.490 kg a i některé obytňáky na podvozcích A15/A20/A21/A21T měly celkovou hmotnost rovněž sníženou na 3.490 kg, tak šlo pouze o atypy a těmi bych se nezabýval .
Ačkoliv existovaly verze vozu A21T-FC se sníženou celkovou hmotností na 3.490 kg a i některé obytňáky na podvozcích A15/A20/A21/A21T měly celkovou hmotnost rovněž sníženou na 3.490 kg, tak šlo pouze o atypy a těmi bych se nezabýval .
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Nemůžu si to odpustit , ale pokud je to jen podle hmotnosti tak Hammer je ještě o několik kilogramů těžší a přesto je v MDT .Šidi píše: Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Dalsim prikladem, ze brat to podle hmotnosti je blbost, je ten zluty VZV co sem daval Standa. Na obdobnem jezdim a ten
vazi 5 tun. S nakladem klidne 8,5 tuny. Proto rikam brat to pocitove a nechat i na modelari urcitou volbu, jestli chce dat model do te nebo one kategorie (pokud je ta moznost) rozhodci by pak meli podle toho pristupovat. Napriklad ignotovat podlozku, a okoli ... pripadne aby se modelar primo poradil s hlavnim rozhocim na soutezi ...
dalším příkladem jsou třeba dodávkz, tz se často dělají v různých provedeních ( kompaktní, prodloužené a td ...) a tz dlouhé se yvýšenou střechou jsou už skoro malé náklaďáky - tudíž ani royměrz se použít nedají. stále to jsou dodávky i kdzž se zvýšenou hmotností ...
vazi 5 tun. S nakladem klidne 8,5 tuny. Proto rikam brat to pocitove a nechat i na modelari urcitou volbu, jestli chce dat model do te nebo one kategorie (pokud je ta moznost) rozhodci by pak meli podle toho pristupovat. Napriklad ignotovat podlozku, a okoli ... pripadne aby se modelar primo poradil s hlavnim rozhocim na soutezi ...
dalším příkladem jsou třeba dodávkz, tz se často dělají v různých provedeních ( kompaktní, prodloužené a td ...) a tz dlouhé se yvýšenou střechou jsou už skoro malé náklaďáky - tudíž ani royměrz se použít nedají. stále to jsou dodávky i kdzž se zvýšenou hmotností ...
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Tady právě cítím pasti, které si organizátoři a rozhodčí sami na sebe šijí. Staneme se odborníky na technicko-taktická data kdejakého vehiklu z opačného konce planety? A na jeho variace promítající se do hmotnosti? Myslím, že se chceme vyhnout složitým debatám mezi rozhodčím a znalcem z řad modelářů, který může "utlouct" rozhodčího svými znalostmi konkrétní předlohy.Šidi píše:...Ten francouz se posuzuje podle hmotnosti a né podle podobnosti.
Skutečně bych tady zapojil selský rozum a pokud se daná potvůrka ...
... podobá spíše žigulíku než tatrovce, držel bych se MDT.
Konečné slovo vždy bude mít organizátor, hlavní rozhodčí a přejímací komisaři, nicméně bych rozhodoval tak nějak pochopitelně pro národ obecný. Čili charakter, chcete-li VZHLED modelu by měl převážit.
Re: Kategorie sporných modelů - PRECEDENSY
Pocit může mít každý jiný, to znamená ,že na každé soutěži to bude v jíné katgorii.
Žigulíka může řídit každý, komu je 18 a má B. Toho francouze může řídit jen ten který má C, zvládl psychotesty, neurologa a další lékařská vyšetření, dále speciální kurz na daný typ vozidla a stálá opakovaná školení. Tak jako u Tatry nebo autobusu. Jsem vojenský řidič v záloze a řidič autobusu. U VZV tvrdím, že většina vozíků se spalovacím motorem patří do VDT. (Káždý rok chodim na školení na VZV.) Ale někdo ho kdysi vzal na soutěž a dal ho do MDT. Proto aby se to nepletlo a zjednodušilo, se udělala vyjímka a vozíky jsou v MDT. To stajné bylo u Hamrů, všechny vojenské patří do VDT, pouze menší civilní do MDT. A zase, aby nebyly problémy jsou všechny v MDT. Aby na soutěži rozhodl až ředitel, hlavní rozhodčí a přejímka je blbost, modelář má vědět do jaké kategorie modely veze.
Žigulíka může řídit každý, komu je 18 a má B. Toho francouze může řídit jen ten který má C, zvládl psychotesty, neurologa a další lékařská vyšetření, dále speciální kurz na daný typ vozidla a stálá opakovaná školení. Tak jako u Tatry nebo autobusu. Jsem vojenský řidič v záloze a řidič autobusu. U VZV tvrdím, že většina vozíků se spalovacím motorem patří do VDT. (Káždý rok chodim na školení na VZV.) Ale někdo ho kdysi vzal na soutěž a dal ho do MDT. Proto aby se to nepletlo a zjednodušilo, se udělala vyjímka a vozíky jsou v MDT. To stajné bylo u Hamrů, všechny vojenské patří do VDT, pouze menší civilní do MDT. A zase, aby nebyly problémy jsou všechny v MDT. Aby na soutěži rozhodl až ředitel, hlavní rozhodčí a přejímka je blbost, modelář má vědět do jaké kategorie modely veze.