Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Zdravím všechny kolegy modeláře.
Pracuji na modelu Gloster Sea Gladiator od firmy Halinski. Ještě na starém DF jsem tento model prezentoval. Ale jak už to ovšem v životě chodí, ne vždy se vše povede na první pokus. Nepovedla se mi část obšívky. Dal jsem si nějaký čas odpočinek, zakoupil díky numiho sběrce nový výtisk a pustil se do díla nanovo.
Než přejdeme k fotkám stavby, pár slov k předloze a technických údajů.
Byl to britský stíhací dvouplošník používaný Královským letectvem, Královským námořnictvem a letectvy mnoha dalších států během druhé světové války. Byl přímým pokračovatelem stíhacího dvouplošníku Gloster Gauntlet. Svou konstrukcí nevybočoval z konstrukcí typických pro 30. léta, dvouplošník s trupem potaženým plátnem, hvězdicovým motorem a pevným podvozkem. Jedinými moderními prvky byly hydraulické vztlakové klapky a uzavřená pilotní kabina. Do služby u RAF nastoupily Gladiatory v lednu 1937. Už v době svého zavedení do služby byl typ zastíněn novou generací moderních jednoplošných stíhačů. Po vypuknutí druhé světové války bojovaly Gladiatory ve Finsku, Francii a Norsku a i když si vedly poměrně dobře, proti moderním strojům německé Luftwaffe měly jen malou šanci uspět. Gladiatory upravené pro službu na letadlových lodích Royal Navy byly známé pod bojovým jménem Sea Gladiator. Byly úspěšnější, protože jejich nižší rychlost byla výhodná pro operace z palub letadlových lodích a bylo méně pravděpodobné, že se setkají s modernějšími stíhacími letouny protivníka.
Prototyp pod označením S.S.37 poprvé vzlétl 12. září 1934 poháněn hvězdicovým motorem Bristol Mercury VIS o výkonu 475 kW (645 k). Dne 3. dubna 1935 vzlétl vylepšený prototyp s motorem Bristol Mercury IX o výkonu 618 kW (840 k) a dvoulistou dřevěnou vrtulí. Ten se stal základem pro sériovou výrobu 203 kusů Gladiatoru Mk.I pro RAF. Od roku 1937 byly stroje vybavovány třílistou kovovou vrtulí, a od roku 1938 byla dodávána nová verze Gladiator Mk.II s mírně silnějším motorem Bristol Mercury VIIIAS o výkonu 625 kW (850 k). Do ukončení výroby v dubnu 1940 bylo vyrobeno 682 Gladiatorů, z nichž 216 bylo určeno pro export.
Technické údaje:
Posádka: 1 pilot
Rozpětí: 9,8 m
Délka: 8,4 m
Výška: 3,2 m
Nosná plocha: 30 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1560 kg
Vzletová hmotnost: 2205 kg
Pohonná jednotka: 1 × vzduchem chlazený, přeplňovaný, hvězdicový 9válec Bristol Mercury IX
Výkony:
Maximální rychlost: 414 km/h ve výšce 4500 m
Dolet: 710 km
Dostup: 10 200 m
Stoupavost: 11,2 m/s
Výzbroj:
4 × kulomet Browning ráže 7,7 mm
2 × 45kg puma
zdroj: wikipedie
A teď pár fotek, nejdříve náhled na vystřihovánku:
Vystřihovánka je ve formátu B4 a obsahuje:
5 stran dílů na tvrdém papíře
4 strany slabého papíru žeber a šablon
4 strany oboustraně tištěných návodných kreseb ve 3D
1,5 strany psaného návodu
Momentálně mám hotový prostor pilota, tedy v místě, kde jsem kdysi skončil. Chyb, které jsem udělal minule, jsem se snažil vyvarovat, ale udělal jsem zase jiné. Výsledek je tedy takový jaký vidíte na fotkách.
Vnější obšívku v přední části dělám jinak než je psáno v návodu. Plánuji ji slepit jako celek a poté ji nasunout na kostru. Snad vše dopadne tak jak si plánuji, nerad bych to celé opakoval ještě jednou.
A nakonec foto všeho, co mám již poslepované.
Mějte se, V.H.
Pracuji na modelu Gloster Sea Gladiator od firmy Halinski. Ještě na starém DF jsem tento model prezentoval. Ale jak už to ovšem v životě chodí, ne vždy se vše povede na první pokus. Nepovedla se mi část obšívky. Dal jsem si nějaký čas odpočinek, zakoupil díky numiho sběrce nový výtisk a pustil se do díla nanovo.
Než přejdeme k fotkám stavby, pár slov k předloze a technických údajů.
Byl to britský stíhací dvouplošník používaný Královským letectvem, Královským námořnictvem a letectvy mnoha dalších států během druhé světové války. Byl přímým pokračovatelem stíhacího dvouplošníku Gloster Gauntlet. Svou konstrukcí nevybočoval z konstrukcí typických pro 30. léta, dvouplošník s trupem potaženým plátnem, hvězdicovým motorem a pevným podvozkem. Jedinými moderními prvky byly hydraulické vztlakové klapky a uzavřená pilotní kabina. Do služby u RAF nastoupily Gladiatory v lednu 1937. Už v době svého zavedení do služby byl typ zastíněn novou generací moderních jednoplošných stíhačů. Po vypuknutí druhé světové války bojovaly Gladiatory ve Finsku, Francii a Norsku a i když si vedly poměrně dobře, proti moderním strojům německé Luftwaffe měly jen malou šanci uspět. Gladiatory upravené pro službu na letadlových lodích Royal Navy byly známé pod bojovým jménem Sea Gladiator. Byly úspěšnější, protože jejich nižší rychlost byla výhodná pro operace z palub letadlových lodích a bylo méně pravděpodobné, že se setkají s modernějšími stíhacími letouny protivníka.
Prototyp pod označením S.S.37 poprvé vzlétl 12. září 1934 poháněn hvězdicovým motorem Bristol Mercury VIS o výkonu 475 kW (645 k). Dne 3. dubna 1935 vzlétl vylepšený prototyp s motorem Bristol Mercury IX o výkonu 618 kW (840 k) a dvoulistou dřevěnou vrtulí. Ten se stal základem pro sériovou výrobu 203 kusů Gladiatoru Mk.I pro RAF. Od roku 1937 byly stroje vybavovány třílistou kovovou vrtulí, a od roku 1938 byla dodávána nová verze Gladiator Mk.II s mírně silnějším motorem Bristol Mercury VIIIAS o výkonu 625 kW (850 k). Do ukončení výroby v dubnu 1940 bylo vyrobeno 682 Gladiatorů, z nichž 216 bylo určeno pro export.
Technické údaje:
Posádka: 1 pilot
Rozpětí: 9,8 m
Délka: 8,4 m
Výška: 3,2 m
Nosná plocha: 30 m²
Hmotnost prázdného letounu: 1560 kg
Vzletová hmotnost: 2205 kg
Pohonná jednotka: 1 × vzduchem chlazený, přeplňovaný, hvězdicový 9válec Bristol Mercury IX
Výkony:
Maximální rychlost: 414 km/h ve výšce 4500 m
Dolet: 710 km
Dostup: 10 200 m
Stoupavost: 11,2 m/s
Výzbroj:
4 × kulomet Browning ráže 7,7 mm
2 × 45kg puma
zdroj: wikipedie
A teď pár fotek, nejdříve náhled na vystřihovánku:
Vystřihovánka je ve formátu B4 a obsahuje:
5 stran dílů na tvrdém papíře
4 strany slabého papíru žeber a šablon
4 strany oboustraně tištěných návodných kreseb ve 3D
1,5 strany psaného návodu
Momentálně mám hotový prostor pilota, tedy v místě, kde jsem kdysi skončil. Chyb, které jsem udělal minule, jsem se snažil vyvarovat, ale udělal jsem zase jiné. Výsledek je tedy takový jaký vidíte na fotkách.
Vnější obšívku v přední části dělám jinak než je psáno v návodu. Plánuji ji slepit jako celek a poté ji nasunout na kostru. Snad vše dopadne tak jak si plánuji, nerad bych to celé opakoval ještě jednou.
A nakonec foto všeho, co mám již poslepované.
Mějte se, V.H.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Super...těšim se na další postup. Nemůžu se dočkat až i já se někdy pustím do Halinskeho...ať už letadlo či tank...jinak ty mě možná přesvědčíš o koupi tohoto modelu. Tak hodně zdaru....
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Podle mě to máš zatím perfektní a těším se na postup. Zase jedno neokoukané a krásné letadlo.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Báječná retuš
Tvarování budu nadšeně chválit až po celém trupu
Tvarování budu nadšeně chválit až po celém trupu
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Hen tutaj super intík....
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Ahoj,
pokračoval jsem na přední části letadla. Nejprve jsem nalepil oba boky prostoru pilota. Zde nenastal žádný problém, vše do sebe pěkně zapadlo.
Protože jsem se rozhodl slepit celou přední obšívku a nasunout ji na kostru, pokračoval jsem vrchní částí. Díly 10l a 10m mě nešli moc natvarovat, vznikl mi mezi nimi takový nepěkný přechod. Nejspíš to bude v mých rukách. Obě poloviny jsem slepil k sobě, přidal jsem ještě díl 11. Byl to právě tento díl, na kterém jsem v prvním pokusu pohořel. Snažil jsem se, přesto mi vznikla mezi díly 10, 10a a 11 malá mezírka. Příště se musím více zaměřit na tvarování a zkoušení dílů na sucho. Problém je podle mě v radiusu ohybu mezi díly 10 a 11.
Jedno společné foto. Je na něm dobře vidět, jak moc jsem musel brousit kostru, hlavně v její horní části. Myslím si, že díly 10l a 10m mohly být o několik desetinek širší.
A pak to přišlo. Trocha násilí, pár ostřejších slov a bylo to. Naštěstí všechny spoje vydržely a všechny otvory se potkaly. Ještě zbývá doladit retuš hran.
Nakonec jsem s tím, jak to celé dopadlo, celkem spokojen. Myslím si, že kdybych postupoval podle návodu, tak by mi někde na obšívce vznikla mezírka. Přeci jen toho broušení bylo celkem dost.
Mějte se, V.H.
pokračoval jsem na přední části letadla. Nejprve jsem nalepil oba boky prostoru pilota. Zde nenastal žádný problém, vše do sebe pěkně zapadlo.
Protože jsem se rozhodl slepit celou přední obšívku a nasunout ji na kostru, pokračoval jsem vrchní částí. Díly 10l a 10m mě nešli moc natvarovat, vznikl mi mezi nimi takový nepěkný přechod. Nejspíš to bude v mých rukách. Obě poloviny jsem slepil k sobě, přidal jsem ještě díl 11. Byl to právě tento díl, na kterém jsem v prvním pokusu pohořel. Snažil jsem se, přesto mi vznikla mezi díly 10, 10a a 11 malá mezírka. Příště se musím více zaměřit na tvarování a zkoušení dílů na sucho. Problém je podle mě v radiusu ohybu mezi díly 10 a 11.
Jedno společné foto. Je na něm dobře vidět, jak moc jsem musel brousit kostru, hlavně v její horní části. Myslím si, že díly 10l a 10m mohly být o několik desetinek širší.
A pak to přišlo. Trocha násilí, pár ostřejších slov a bylo to. Naštěstí všechny spoje vydržely a všechny otvory se potkaly. Ještě zbývá doladit retuš hran.
Nakonec jsem s tím, jak to celé dopadlo, celkem spokojen. Myslím si, že kdybych postupoval podle návodu, tak by mi někde na obšívce vznikla mezírka. Přeci jen toho broušení bylo celkem dost.
Mějte se, V.H.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Ahoj,
jsem zde s dalším mírným pokrokem ve stavbě. Pokračoval jsem střední částí trupu. Nejprve jsem k celku přilepil díl 12, zde vše dopadlo ještě dobře.
Následovala příprava dílů na dosud nejnáročnější část trupu.
Díly otvoru pro hák jsem kolem dokola podlepil, aby mi vznikla hranka, kvůli lepšímu a pevnějšímu spoji.
No a tady je výsledek. Zapotil jsem se a nejsem vůbec spokojen. Celé mi to nevycházelo, díly jsem nemohl dopasovat. Když mi seděl otvor, neseděly boky a naopak. Nemyslím si, že by byla chyba v dílech vystřihovánky. Celý otvor pro hák mi vycházel posunutý směrem k přední části. Jako kdyby byla celá kostra nepatrně kratší. Možná špatná tloušťka podlepení a chyby se nasčítaly.
Navíc mi díky tomu vznikly na horní části mezírky mezi jednotlivými částmi obšívky. Ve skutečnosti to není až tak viditelné jak na fotce. Navíc si myslím, že bych pokusem o nějakou opravu napáchal ještě víc škody.
Jak už jsem psal, nejsem moc spokojen, ale nedá se nic dělat, pokračuji dál. Příště mě čeká práce na zadní části trupu.
Mějte se, V.H.
jsem zde s dalším mírným pokrokem ve stavbě. Pokračoval jsem střední částí trupu. Nejprve jsem k celku přilepil díl 12, zde vše dopadlo ještě dobře.
Následovala příprava dílů na dosud nejnáročnější část trupu.
Díly otvoru pro hák jsem kolem dokola podlepil, aby mi vznikla hranka, kvůli lepšímu a pevnějšímu spoji.
No a tady je výsledek. Zapotil jsem se a nejsem vůbec spokojen. Celé mi to nevycházelo, díly jsem nemohl dopasovat. Když mi seděl otvor, neseděly boky a naopak. Nemyslím si, že by byla chyba v dílech vystřihovánky. Celý otvor pro hák mi vycházel posunutý směrem k přední části. Jako kdyby byla celá kostra nepatrně kratší. Možná špatná tloušťka podlepení a chyby se nasčítaly.
Navíc mi díky tomu vznikly na horní části mezírky mezi jednotlivými částmi obšívky. Ve skutečnosti to není až tak viditelné jak na fotce. Navíc si myslím, že bych pokusem o nějakou opravu napáchal ještě víc škody.
Jak už jsem psal, nejsem moc spokojen, ale nedá se nic dělat, pokračuji dál. Příště mě čeká práce na zadní části trupu.
Mějte se, V.H.
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Mě se to teda líbí hodně moc a žádný chyby tam nevidím. Tohle letadýlko mám v merku, takže bedlivě sleduju. Zatím to máš velmi parádní a těším se na pokračování.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Ahoj,
Pavel Pejša, díky. Asi se mi podařilo ty chyby dobře skrýt, ale pokud víš co hledat, tak jsou viditelné. Pokud se do něj jednou pustíš, rád se rád na tvoji stavbu podívám. Na tvoje modely je pěkné pokoukání.
Jinak dnešní díl bych nazval: "jak jsem patlal zadní část trupu". Přišel jsem i na nějaké nesrovnalosti ve vystřihovánce.
Nejprve jsem začal kostrou, díly s označením W5. Zde bylo vše v pořádku.
Následně jsem si připravil díl 14d. Narazil jsem na problém v počtu čár podle kterých se má díl z rubu narýhovat. Na pomocné chlopni je jich 25, kdežto na dílu 14d pouze 22. V místech označených "x" jsem dodělal rýhy, tak aby navazovaly na předešlou část trupu.
U posledního dílu se mi nesešla délka s kostrou. Nevím kde je chyba, zda ve vystřihovánce, nebo jsem ji někde udělal já. Už v předchozím příspěvku jsem psal, že mi nevycházel otvor pro hák. Jediné co mě napadá, je síla kartonu, který jsem použil na podlepení. Po přeměření mi ale vyšel přesně 1 mm. Tak nevím, snad až se pustí do stavby někdo další, tak se ukáže. Náprava byla jednoduchá, odtrhl jsem díl W5h a mezi něj a kostru vlepil karton o potřebné síle.
No a tady je výsledek. Celkově nejsem s zadní částí trupu moc spokojenej.
A nakonec jeden celkový pohled.
Mějte se, V.H.
Pavel Pejša, díky. Asi se mi podařilo ty chyby dobře skrýt, ale pokud víš co hledat, tak jsou viditelné. Pokud se do něj jednou pustíš, rád se rád na tvoji stavbu podívám. Na tvoje modely je pěkné pokoukání.
Jinak dnešní díl bych nazval: "jak jsem patlal zadní část trupu". Přišel jsem i na nějaké nesrovnalosti ve vystřihovánce.
Nejprve jsem začal kostrou, díly s označením W5. Zde bylo vše v pořádku.
Následně jsem si připravil díl 14d. Narazil jsem na problém v počtu čár podle kterých se má díl z rubu narýhovat. Na pomocné chlopni je jich 25, kdežto na dílu 14d pouze 22. V místech označených "x" jsem dodělal rýhy, tak aby navazovaly na předešlou část trupu.
U posledního dílu se mi nesešla délka s kostrou. Nevím kde je chyba, zda ve vystřihovánce, nebo jsem ji někde udělal já. Už v předchozím příspěvku jsem psal, že mi nevycházel otvor pro hák. Jediné co mě napadá, je síla kartonu, který jsem použil na podlepení. Po přeměření mi ale vyšel přesně 1 mm. Tak nevím, snad až se pustí do stavby někdo další, tak se ukáže. Náprava byla jednoduchá, odtrhl jsem díl W5h a mezi něj a kostru vlepil karton o potřebné síle.
No a tady je výsledek. Celkově nejsem s zadní částí trupu moc spokojenej.
A nakonec jeden celkový pohled.
Mějte se, V.H.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Ahoj všem,
po delší době jsem zde s mírným pokrokem. Nejprve přišla na řadu část kabiny za pilotem. Všechno sedlo a vyšlo nad očekávání dobře.
Pokus o slepení části svislé ocasní plochy dopadl k mé spokojenosti, opět žádný problém. Zatím jsem ji nelepil k celku. K tomu dojde, až budu mít připravené další části.
A pak jsem se pustil do "mé" verze kulometu browning 7,7 mm. Bylo a stále je to moje trápení. Mám hotový pouze první kus. Snad se tím protrápím a zvládnu všechny čtyři, které na letadle jsou. Doufám, že se moje námaha vyplatí. Protože si myslím, že na modelu vypadá lépe, než jen stočený papír, který nabízí vystřihovánka. Měřítkově asi moc neodpovídá, ale menší už to prostě nedám.
Mějte se, V.H.
po delší době jsem zde s mírným pokrokem. Nejprve přišla na řadu část kabiny za pilotem. Všechno sedlo a vyšlo nad očekávání dobře.
Pokus o slepení části svislé ocasní plochy dopadl k mé spokojenosti, opět žádný problém. Zatím jsem ji nelepil k celku. K tomu dojde, až budu mít připravené další části.
A pak jsem se pustil do "mé" verze kulometu browning 7,7 mm. Bylo a stále je to moje trápení. Mám hotový pouze první kus. Snad se tím protrápím a zvládnu všechny čtyři, které na letadle jsou. Doufám, že se moje námaha vyplatí. Protože si myslím, že na modelu vypadá lépe, než jen stočený papír, který nabízí vystřihovánka. Měřítkově asi moc neodpovídá, ale menší už to prostě nedám.
Mějte se, V.H.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Zdravím všechny modeláře,
stavba stále ještě pokračuje. Je čas opět přidat pár foteček. Nejprve jsem dopatlal druhý kulomet browning 7,7 mm. Poté jsem dokončil takové ty kapky na bocích. Osobně nemám rád tyto druhy dílků, kdy se papír musí tvarovat do více směrů. Bojoval jsem s tím a výsledek je takový nic moc.
Jelikož je tohle mé první letadlo, následoval můj první pokus o slepení křídel. Kostra je celkem pevná a docela dobře se lepila. Následovalo potažení křídel, díly pěkně seděly. Všechny nedostatky jsou výsledek práce mých rukou, ale na první křídla v životě jsem celkem spokojenej.
A jedna fotečka toho, jak budou křídla a trup vypadat společně. Vše je na sucho.
Nechtělo se mi do horního křídla, proto jsem se rozhodl nejprve dokončit zadní část trupu. Řada přišla na směrovku. Zatím jen její základ, ještě přijdou dolepit drobnosti. S přesností vystřihovánky jsem spokojen, vše sedí a dobře se lepí. Retuš je trošku horší, nedaří se mi trefit přesné odstíny a nejsem s ní spokojen.
Příště snad fotky dokončené zadní části trupu, mějte se V.H.
stavba stále ještě pokračuje. Je čas opět přidat pár foteček. Nejprve jsem dopatlal druhý kulomet browning 7,7 mm. Poté jsem dokončil takové ty kapky na bocích. Osobně nemám rád tyto druhy dílků, kdy se papír musí tvarovat do více směrů. Bojoval jsem s tím a výsledek je takový nic moc.
Jelikož je tohle mé první letadlo, následoval můj první pokus o slepení křídel. Kostra je celkem pevná a docela dobře se lepila. Následovalo potažení křídel, díly pěkně seděly. Všechny nedostatky jsou výsledek práce mých rukou, ale na první křídla v životě jsem celkem spokojenej.
A jedna fotečka toho, jak budou křídla a trup vypadat společně. Vše je na sucho.
Nechtělo se mi do horního křídla, proto jsem se rozhodl nejprve dokončit zadní část trupu. Řada přišla na směrovku. Zatím jen její základ, ještě přijdou dolepit drobnosti. S přesností vystřihovánky jsem spokojen, vše sedí a dobře se lepí. Retuš je trošku horší, nedaří se mi trefit přesné odstíny a nejsem s ní spokojen.
Příště snad fotky dokončené zadní části trupu, mějte se V.H.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Paráda... Tyhle stavby mě přivedly k papíru... Doufám, že taky jednou dám něco dohromady takhle parádně... Fakt super...
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Ahoj všem,
v.veverka díky, tvoje stavby pečlivě sleduji. Zdejší fórum mi dalo hodně inspirace, ale myslím si, že mám ještě hodně co zlepšovat.
A nyní ke stavbě. Nejdříve jsem pokračoval na zadní části a připravil jsem si výškovky, snad jsem to pojmenoval správně. Při lepení jsem nenarazil na žádný větší problém. Ještě je zbývá spojit dohromady, ale k tomu dojde řada až později. K trupu jsem nakonec přilepil i pevnou část směrovky a vrátil se k předním dolním křídlům.
Než přilepím křídla k trupu, rozhodl jsem se přilepit držáky na kulomety. Hlavně kvůli manipulaci, kousek křídla se drží lépe jak celé letadlo. Snažil jsem se o pečlivé tvarování, lepení bylo bez problémů. Snad je výsledek alespoň trošku koukatelný.
Dále jsem pokračoval přípravkem, do kterého přijde usadit letadlo při lepení křídel. Přípravek jsem upravil vyříznutím otvorů, kvůli již přilepeným držákům kulometů na křídlech. Inspiroval jsem se stavbou na jednom ruském fóru.
Dolní křídla jsou zatím jen přilepená, ještě zbývá natvarovat a nalepit přechodový díl mezi trupem a křídly.
Děkuji za pozornost, pokračování příště.
Mějte se, V.H.
v.veverka díky, tvoje stavby pečlivě sleduji. Zdejší fórum mi dalo hodně inspirace, ale myslím si, že mám ještě hodně co zlepšovat.
A nyní ke stavbě. Nejdříve jsem pokračoval na zadní části a připravil jsem si výškovky, snad jsem to pojmenoval správně. Při lepení jsem nenarazil na žádný větší problém. Ještě je zbývá spojit dohromady, ale k tomu dojde řada až později. K trupu jsem nakonec přilepil i pevnou část směrovky a vrátil se k předním dolním křídlům.
Než přilepím křídla k trupu, rozhodl jsem se přilepit držáky na kulomety. Hlavně kvůli manipulaci, kousek křídla se drží lépe jak celé letadlo. Snažil jsem se o pečlivé tvarování, lepení bylo bez problémů. Snad je výsledek alespoň trošku koukatelný.
Dále jsem pokračoval přípravkem, do kterého přijde usadit letadlo při lepení křídel. Přípravek jsem upravil vyříznutím otvorů, kvůli již přilepeným držákům kulometů na křídlech. Inspiroval jsem se stavbou na jednom ruském fóru.
Dolní křídla jsou zatím jen přilepená, ještě zbývá natvarovat a nalepit přechodový díl mezi trupem a křídly.
Děkuji za pozornost, pokračování příště.
Mějte se, V.H.
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Ahoj... To jsi mně ani neměl psát, že sleduješ to moje "snažení se..." Skoro přemýšlím, jestli nemám všechno stáhnout
Jinak pěkný progres v Tvém případě a jako již tradičně dokonalé provedení... Jen koukám...
Jak to děláš, že hrany těch ovládacích ploch jsou tak jednolité a nejsou na nich patrné žádné spoje? To nějak tmelíš nebo jak to děláš? A musím smeknout před tou perfektní retuší...
Tak jen dál a díky za Tvé další fotky
Jinak pěkný progres v Tvém případě a jako již tradičně dokonalé provedení... Jen koukám...
Jak to děláš, že hrany těch ovládacích ploch jsou tak jednolité a nejsou na nich patrné žádné spoje? To nějak tmelíš nebo jak to děláš? A musím smeknout před tou perfektní retuší...
Tak jen dál a díky za Tvé další fotky
Re: Gloster Sea Gladiator / Halinski / 1:33
Moc pěkně pokračuješ. Těším se na pokračování
Líbí se mi ten přípravek. Dodržení geometrie a stavbu vůbec to určitě o dost zjednoduší.
Líbí se mi ten přípravek. Dodržení geometrie a stavbu vůbec to určitě o dost zjednoduší.