PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Moderátor: jenda.e
PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Zdravím,
chtěl bych se s vámi podělit o dokončování tohoto tančíku, který je zároveň mým prvním polákem.
Proč tu nebude stavba celá ? Fórum jsem objevil teprve nedávno, kdy už jsem vše, kromě kol a pásů měl hotové.
Pak jsem chvíli váhal jestli sem model dát nebo ne, ale nakonec jsem nějak sebral odvahu a je tu.
Něco k předloze:
Tanky PzKpfw IV Ausf. G byly prvními stroji, které dostaly širší zimní pásy tzv. Ostketten (nebo též někdy Winterketten). Poprvé to bylo na podzim roku 1942. Tyto pásy měly německým strojům usnadnit pohyb v oceánech bahna, ve které se každé jaro a podzim měnila většina ruských silnic. Prvenství patřilo strojům verze G ještě v jedné věci. Byla to aplikace pasty Zimmerit, která sloužila jako ochrana před magnetickými minami. Nešlo však o standardní úpravu a zdaleka ne všechny tanky této verze byly pastou opatřeny. Tanky verze G sjížděly z výrobních linek do června 1943 a celkem jich vzniklo 1687 exemplářů. Nejmarkantnější změnou oproti strojům starších verzí byla bezpochyby instalace představného pancíře na boky trupu a okolo věže, samozřejmě kromě její čelní stěny. Tento pancíř, nazývaný Schürzen (zástěry), se skládal z plátů o síle 5 mm, které se zavěšovaly na nosníky na bocích nástavby a na střeše věže. Schürzen sloužily jako ochrana před kumulativními střelami. Představné pláty na bocích věže byly opatřeny panty aby se daly odklopit a umožnily tak přístup k bočním průlezům věže. Stroje verze G však ještě nebyly představným pancířem vybavovány standardně, takže jej neměly zdaleka všechny vozy.
http://www.panzernet.net/panzernet/stra ... ky/pz4.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cs.wikipedia.org/wiki/PzKpfw_IV" onclick="window.open(this.href);return false;
Teď už nějaké fotky, v jakém stavu je tank nyní:
To co mě na modelu mrzí, jsou blatníky a zadní napínací kola, která se mi opravdu nepovedla.
Na druhou stranu mi tento neúspěch dodal zkušenosti, jak to udělat příště.
Zbývají mi ještě pojezdová kola a pásy, ze kterých mám docela strach ..., no uvidíme.
Prozatím je to odemne vše, uvidíme se u dalšího postupu.
chtěl bych se s vámi podělit o dokončování tohoto tančíku, který je zároveň mým prvním polákem.
Proč tu nebude stavba celá ? Fórum jsem objevil teprve nedávno, kdy už jsem vše, kromě kol a pásů měl hotové.
Pak jsem chvíli váhal jestli sem model dát nebo ne, ale nakonec jsem nějak sebral odvahu a je tu.
Něco k předloze:
Tanky PzKpfw IV Ausf. G byly prvními stroji, které dostaly širší zimní pásy tzv. Ostketten (nebo též někdy Winterketten). Poprvé to bylo na podzim roku 1942. Tyto pásy měly německým strojům usnadnit pohyb v oceánech bahna, ve které se každé jaro a podzim měnila většina ruských silnic. Prvenství patřilo strojům verze G ještě v jedné věci. Byla to aplikace pasty Zimmerit, která sloužila jako ochrana před magnetickými minami. Nešlo však o standardní úpravu a zdaleka ne všechny tanky této verze byly pastou opatřeny. Tanky verze G sjížděly z výrobních linek do června 1943 a celkem jich vzniklo 1687 exemplářů. Nejmarkantnější změnou oproti strojům starších verzí byla bezpochyby instalace představného pancíře na boky trupu a okolo věže, samozřejmě kromě její čelní stěny. Tento pancíř, nazývaný Schürzen (zástěry), se skládal z plátů o síle 5 mm, které se zavěšovaly na nosníky na bocích nástavby a na střeše věže. Schürzen sloužily jako ochrana před kumulativními střelami. Představné pláty na bocích věže byly opatřeny panty aby se daly odklopit a umožnily tak přístup k bočním průlezům věže. Stroje verze G však ještě nebyly představným pancířem vybavovány standardně, takže jej neměly zdaleka všechny vozy.
http://www.panzernet.net/panzernet/stra ... ky/pz4.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cs.wikipedia.org/wiki/PzKpfw_IV" onclick="window.open(this.href);return false;
Teď už nějaké fotky, v jakém stavu je tank nyní:
To co mě na modelu mrzí, jsou blatníky a zadní napínací kola, která se mi opravdu nepovedla.
Na druhou stranu mi tento neúspěch dodal zkušenosti, jak to udělat příště.
Zbývají mi ještě pojezdová kola a pásy, ze kterých mám docela strach ..., no uvidíme.
Prozatím je to odemne vše, uvidíme se u dalšího postupu.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Na prvního poláka to vůbec nevypadá špatně. Určitě se nemáš za co stydět.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Taky bych řekl, že na prvního poláka je to slušný. Zkušenosti se dají nabrat jen stavěním a tohle je krásná první vlaštovka. Pásů se neboj, pokud nebudou ze článků jako u mě, pak je to brnkačka, jen je to zdlouhavé. Držím pěsti ke zdárnému dokončení a těším se do čeho stříhneš příště
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Jen tak dál...pevnou ruku, čistý střih, nebo řez a ono to musí dopadnout !! Sleduji a u mě zatím dost dobré !!
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Díky za pochvalu a povzbudivá slova.
Přes víkend jsem čekal, až mi dojdou čepelky, protože u poslední, co byla ostrá se mi ulomila špička, tak jsem s tím nechtěl řezat dál.
Pokračoval jsem tedy včera a dnes, mám vyřezaných asi polovinu dílků na pojezdová kola, kterých je celkem 16.
Díly, které budou spojovat jednotlivá kola k sobě (na fotce nad černými díly) budu ještě upravovat a zakulacovat, tak se nebojte že by byly takové šišaté.
Toť prozatím vše, strohý to příspěvek, ale pokračování příště.
Přes víkend jsem čekal, až mi dojdou čepelky, protože u poslední, co byla ostrá se mi ulomila špička, tak jsem s tím nechtěl řezat dál.
Pokračoval jsem tedy včera a dnes, mám vyřezaných asi polovinu dílků na pojezdová kola, kterých je celkem 16.
Díly, které budou spojovat jednotlivá kola k sobě (na fotce nad černými díly) budu ještě upravovat a zakulacovat, tak se nebojte že by byly takové šišaté.
Toť prozatím vše, strohý to příspěvek, ale pokračování příště.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Mezi zasycháním kol, jsem kouknul na pásy, udělal jsem zkušební článek a zjistil sem, že docela nechápu, jak je mám vyřezávat.
Proto bych vás chtěl požádat o radu, jestli je vůbec vyřezávám dobře.
Vzduch na pásech by měl být vyřezán tak, jak je na prvním obrázku dílek v pravo, ale aby se vlezl na napínací kolo, musí být oříznut tak, jak je díl vlevo.
To by však ale na napínacích kolec vznikla docela velká mezera.
Tak se tedy ptám, řežů to vůbec dobře ?
Jestli tedy autor vůbec počítá s tím, že ten vzduch má být vyřezán.
Proto bych vás chtěl požádat o radu, jestli je vůbec vyřezávám dobře.
Vzduch na pásech by měl být vyřezán tak, jak je na prvním obrázku dílek v pravo, ale aby se vlezl na napínací kolo, musí být oříznut tak, jak je díl vlevo.
To by však ale na napínacích kolec vznikla docela velká mezera.
Tak se tedy ptám, řežů to vůbec dobře ?
Jestli tedy autor vůbec počítá s tím, že ten vzduch má být vyřezán.
- old_Mr_Grim
- Moderátor
- Příspěvky: 801
- Registrován: pon 12.12.2011 11:48
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Podle mě máš špatně to hnací kolo. Ty obecně bývaj široký skoro jako pás (jen o něco málo užší). Viděl bych to, že ten díl mezi jednotlivýma ozubenýma kolama je moc úzkej a celý hnací kolo by mělo bejt nasazený těsně u toho pouzdra převodu. A pak ten vodící zub musí procházet mezi dvojicí pojezdových kol.
V současné době toto řeším u tanku Shinhoto. Taky musím ty díly mezi kolama upravovat, aby mi to pasovalo na pás. Jinak by mi napínací kolo trčelo asi o 0,5cm ven z pásu.
V současné době toto řeším u tanku Shinhoto. Taky musím ty díly mezi kolama upravovat, aby mi to pasovalo na pás. Jinak by mi napínací kolo trčelo asi o 0,5cm ven z pásu.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Na druhou stranu když na fotce srovnám kolo, blatník a pás, tak nepasuje právě šířka pásu.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Hnací kolo máš špatně sesazené a u článků pásu jsi toho vyřezal až moc...
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Lukáši, pás je jen okopírovaný originál, udělal jsem si kopii abych nesestavil něco špatně, tak jak jsem to udělal, nějak měřítkově upravované nebo tak to není.
Sakra, to bych zrovna dal ruku do ohně za to, že jsem to kolo nalepil správně, alespoň so se šířky mezi kotouči týče.
Díky tedy za rady pánové, zkusím to ještě nějak předělat.
Sakra, to bych zrovna dal ruku do ohně za to, že jsem to kolo nalepil správně, alespoň so se šířky mezi kotouči týče.
Díky tedy za rady pánové, zkusím to ještě nějak předělat.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Tím špatným sesazením bylo myšleno posunutí zubů proti sobě..
Že na výžezy v pásu nedosedají kolmo vidíš na fotce..
Že na výžezy v pásu nedosedají kolmo vidíš na fotce..
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Já tenhle tank stavil a kola na pásy seděly velmi dobře. Už model sice nemám, páč se na něm projevil zub času a já se ho zbavil, aby uvolnil místo lepším kouskům, ale také myslím, že to hnací kolo máš špatně.
Re: PzKpfw IV Ausf. G / Modelik / 1:25
Kiwiisku, to také plánuju předělat, když jsem to lepil tak jsem si to vůbec neuvědomil, díky za upozornění.
Ale i tak, ty díry mají prostě jiné rozměry než to kolo, asi jsem ty kola sestavil celá špatně.
EDIT: Ano, skutečne je tomu tak.
Na webu s fotkama už někdo tento model lepil, a taky mu to sedí dobře, jak je vidět na těchto fotkách.
Ale i tak, ty díry mají prostě jiné rozměry než to kolo, asi jsem ty kola sestavil celá špatně.
EDIT: Ano, skutečne je tomu tak.
Na webu s fotkama už někdo tento model lepil, a taky mu to sedí dobře, jak je vidět na těchto fotkách.