LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Hotovo
Kdysi dávno na starém fóru, když bylo venku velké vedro, jsem začal lepit Lízu od mistra Vyškovského:
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... php?t=9888
Téměř celý podzim a půl zimy jsem o tom mlčel. Téměř vše jsem totiž dělal dvakrát nebo třikrát. A míval jsem i dlouhá období, kdy mně při pohledu na nedokončený model jímala hluboká deprese, a já nebyl schopen pokračování...
Ale nevzdal jsem to. Zde je výsledek mého půlročního snažení se - učení se:
Z větší části je to postaveno z naskenované zálohy, z menší části z originál albatrosích dílů. Za "rozšmikání albatrosky" už jsem sklidil "obdiv" na starém fóru, tak znovu nemusíte...
Už mně to zase baví a občas se mi i něco povede napoprvé.
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... php?t=9888
Téměř celý podzim a půl zimy jsem o tom mlčel. Téměř vše jsem totiž dělal dvakrát nebo třikrát. A míval jsem i dlouhá období, kdy mně při pohledu na nedokončený model jímala hluboká deprese, a já nebyl schopen pokračování...
Ale nevzdal jsem to. Zde je výsledek mého půlročního snažení se - učení se:
Z větší části je to postaveno z naskenované zálohy, z menší části z originál albatrosích dílů. Za "rozšmikání albatrosky" už jsem sklidil "obdiv" na starém fóru, tak znovu nemusíte...
Už mně to zase baví a občas se mi i něco povede napoprvé.
Naposledy upravil(a) Waclaf dne sob 7.4.2012 14:19, celkem upraveno 1 x.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Máš to pěkný,jen tak dál.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Od posledního příspěvku jsem se pral s kabinou. Trochu jsem si zariskoval a zkusil to z originál albatrosího papíru.
Před časem tu někdo papír albatrosích vystřihovánek přirovnal k překližce. Musím mu podruhé dát za pravdu. Vytvarovat z něj nějaké "ladné" křivky, třeba ty, co jsou na kabině Liazu, to je dost nevděčný úkol...
Navíc ten papír docela slušně tupí skalpel, takže spotřeba odlamovacích čepelek rapidně vzrostla.
Snad jediným pozitivem jsou krásné barvy originál tisku.
Výsledek posuďte sami:
Kabina osazená na sucho (a trochu našišato) na rámu:
No, na veřejnosti mimo toto (shovívavé) fórum, se tím chlubit nebudu.
Ale doma ve vitríně bude mít své místo. Nejspíš u něj bude cedulka "Můj modelářský comeback!"
Před časem tu někdo papír albatrosích vystřihovánek přirovnal k překližce. Musím mu podruhé dát za pravdu. Vytvarovat z něj nějaké "ladné" křivky, třeba ty, co jsou na kabině Liazu, to je dost nevděčný úkol...
Navíc ten papír docela slušně tupí skalpel, takže spotřeba odlamovacích čepelek rapidně vzrostla.
Snad jediným pozitivem jsou krásné barvy originál tisku.
Výsledek posuďte sami:
Kabina osazená na sucho (a trochu našišato) na rámu:
No, na veřejnosti mimo toto (shovívavé) fórum, se tím chlubit nebudu.
Ale doma ve vitríně bude mít své místo. Nejspíš u něj bude cedulka "Můj modelářský comeback!"
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Máš to pěkný.
Jaký uděláš rám? Originál z papíru, nebo z drátu?
Jaký uděláš rám? Originál z papíru, nebo z drátu?
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
To ještě nevím. Váhám. Je to retro-model, resp. "archeologická vykopávka". Kdyby to bylo něco současného, tak je to jasné - drát. Ale v tomto případě...
Naživo jsem viděl za svůj život 2 kousky od tohoto modelu, a oba měli papírový rám. Drátový by byl samozřejmě více "hi-fi".
Těžko říct
Nechám to až na úplný konec.
Naživo jsem viděl za svůj život 2 kousky od tohoto modelu, a oba měli papírový rám. Drátový by byl samozřejmě více "hi-fi".
Těžko říct
Nechám to až na úplný konec.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Okoukni spidovo staré vlákno
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... php?t=6726" onclick="window.open(this.href);return false;
http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... php?t=6726" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Po delší době opět přispěji do vlastního vlákna, a to mírným pokrokem v mezích možností.
Spatlal jsem kola a neodolal pokušení namontovat je na auto:
...a ještě s kabinou osazenou na sucho:
Nejsem s tím 100%-ně spokojen. Vždy, když něco udělám, hned vím, že příště to budu dělat jinak...
Tomu se říká sbírání zkušeností, jestli se nemýlím.
Takže se do mně pusťte - přijímám kritiku a rady. Chválu si strčte za nějaký pěkný klobouk, abych předčasně nezpychnul.
Spatlal jsem kola a neodolal pokušení namontovat je na auto:
...a ještě s kabinou osazenou na sucho:
Nejsem s tím 100%-ně spokojen. Vždy, když něco udělám, hned vím, že příště to budu dělat jinak...
Tomu se říká sbírání zkušeností, jestli se nemýlím.
Takže se do mně pusťte - přijímám kritiku a rady. Chválu si strčte za nějaký pěkný klobouk, abych předčasně nezpychnul.
-
- Příspěvky: 7
- Registrován: pát 23.3.2012 18:20
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Mne sa to páči, na Vyškovského mašinky mám slabosť.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Rozhodnul jsem se udělat ochranný rám z drátů. Nemám s tím zkušenosti, takže tak trochu experimentuju. Fotky sem dávat zatím nebudu, protože si nejsem jistý, jestli to nepoletí do koše...
Zkoušel jsem to tvarovat z ocelového drátu pr. 2 mm. To byl porod... Výsledek: hrůza.
Pak jsem změnil materiál: cínový drát pr. 2 mm. Tvaruje se to samozřejmě mnohem lépe, cín je podstatně měkčí a tvárnější. Tvarově to vypadá nadějně.
"Svařovat" to budu dvousložkovým epoxidovým lepidlem s ocelovým prachem jako plničem (dá se běžně koupit např. v hobbymarketech). Je to hodně "dobrej matroš". Ve fabrice to používáme např. na opravy netěsnících svárů na ocelových svařencích. A ono to kupodivu drží. Dlouhodobě, v oleji, teplotně a dilatačně namáhané! Tak jsem zvědavý, jak se to spřátelí s cínem.
Před pár hodinami jsem si slepil 2 pokusné cínové dráty kolmo k sobě. Za 14 hodin by to mělo mít finální pevnost a tvrdost. Spoj zkusím vybrousit do nějakých pěkných tvarů.
Pak slepím ochranný rám. Když se dílo podaří, hodím sem fotky. Jestli ne, fotky nebudou, drátěný rám nebude, a bude papírový rám...
Ale to jen tak nebude. Zítra mám trochu jiný program, než modelařinu.
No, uvidíme, řekl slepej.
Zkoušel jsem to tvarovat z ocelového drátu pr. 2 mm. To byl porod... Výsledek: hrůza.
Pak jsem změnil materiál: cínový drát pr. 2 mm. Tvaruje se to samozřejmě mnohem lépe, cín je podstatně měkčí a tvárnější. Tvarově to vypadá nadějně.
"Svařovat" to budu dvousložkovým epoxidovým lepidlem s ocelovým prachem jako plničem (dá se běžně koupit např. v hobbymarketech). Je to hodně "dobrej matroš". Ve fabrice to používáme např. na opravy netěsnících svárů na ocelových svařencích. A ono to kupodivu drží. Dlouhodobě, v oleji, teplotně a dilatačně namáhané! Tak jsem zvědavý, jak se to spřátelí s cínem.
Před pár hodinami jsem si slepil 2 pokusné cínové dráty kolmo k sobě. Za 14 hodin by to mělo mít finální pevnost a tvrdost. Spoj zkusím vybrousit do nějakých pěkných tvarů.
Pak slepím ochranný rám. Když se dílo podaří, hodím sem fotky. Jestli ne, fotky nebudou, drátěný rám nebude, a bude papírový rám...
Ale to jen tak nebude. Zítra mám trochu jiný program, než modelařinu.
No, uvidíme, řekl slepej.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32
Hm, nový způsob lepení rámu. Budu sledovat jak dopadneš.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Ende, šlus, finíto, dopatláno jest!
Je to po mém návratu k modelařině první dokončený model (když nepočítám pár "hraček" od Betexy věnovaných dětem). Dopadlo to asi tak, jak jsem čekal. Zdaleka to není dokonalé, ale neskončilo to katastrofou, ani v koši.
Stavěl jsem jej 8 měsíců ( ), přičemž jsem na něj asi tak 3 měsíce ani nesáhnul, takže spíše 5 měsíců. Hodně jsem se při stavbě naučil, a zjistil jsem, že bez slušného "vercajku" to nebude nikdy to pravé ořechové, atd. atd., prostě sbírání zkušeností. Dost dílů jsem dělal 2x, některé i 3x nebo 4x... . Ale když se podívám zpět, tak to mělo smysl.
Svým způsobem mám tohoto modelu plné zuby, a už jej nechci ani vidět, jen za sklem ve vitrínce...
V době, kdy byl tento model aktuální, jsem obdivoval každého, kdo jej dokázal postavit. Moc takových lidí jsem neznal. Vlastně si dnes vzpomínám jen na jednoho (tedy z těch, které jsem znal osobně).
Děkuji mistrovi Vyškovskému za krásný model, ve své době velice obdivovaný.
Kritizujte a raďte dle libosti, chcete-li.
Tím končím! Tvá Máňa.
Je to po mém návratu k modelařině první dokončený model (když nepočítám pár "hraček" od Betexy věnovaných dětem). Dopadlo to asi tak, jak jsem čekal. Zdaleka to není dokonalé, ale neskončilo to katastrofou, ani v koši.
Stavěl jsem jej 8 měsíců ( ), přičemž jsem na něj asi tak 3 měsíce ani nesáhnul, takže spíše 5 měsíců. Hodně jsem se při stavbě naučil, a zjistil jsem, že bez slušného "vercajku" to nebude nikdy to pravé ořechové, atd. atd., prostě sbírání zkušeností. Dost dílů jsem dělal 2x, některé i 3x nebo 4x... . Ale když se podívám zpět, tak to mělo smysl.
Svým způsobem mám tohoto modelu plné zuby, a už jej nechci ani vidět, jen za sklem ve vitrínce...
V době, kdy byl tento model aktuální, jsem obdivoval každého, kdo jej dokázal postavit. Moc takových lidí jsem neznal. Vlastně si dnes vzpomínám jen na jednoho (tedy z těch, které jsem znal osobně).
Děkuji mistrovi Vyškovskému za krásný model, ve své době velice obdivovaný.
Kritizujte a raďte dle libosti, chcete-li.
Tím končím! Tvá Máňa.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Ten rám zdá se mi dost robustní, ale aspoň když líza padne na čumák, nebude ji to tak bolet. Mně se to líbí a moc.
Re: LIAZ 111_154 DAKAR 88 / R.Vyškovský, Albatros / 1:32 /Ho
Pravda ten rám je pořádný. Ale jinak pěkná Albatrosovka.