Aby se informace o přípravě tohoto modelu dostala mezi více modelářů, dovolil jsem si po delší době prezentovat stavbu i na tomto fóru.
Představuji veřejnosti model lotusu 107, jehož předlohou byl vůz startující v mokrém závodě GP Belgie 1992. Vydavatele zde neuvádím, bude se nejspíš jednat o limitovanou edici vydanou, na základě zájmu o model.
Vystřihovánka bude obsahovat 3xA4 tisku modelu, 1xA4 návodu s kresbou, aršík laserem gravírovaných mokrých dezénů, 2 aršíky pomocných laserem vyřezaných dílů.
Zde přináším náhled na vystřihovánku a již připravené dezénky. Pomocné laserem vyřezané díly musím ještě teprve doladit.
Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24 HOTOVO
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24
Model jsem zatím lepil na přeskáčku, z důvodů že jsem až dnes ráno byl schopen zařídit si vypálení potřebných pomocných dílků.
Do sestavené špičky trupu, jsem osadil slepený kokpit a odzkoušel dát dohromady komín, na kterém autor udělal nějaké opravy. Na jeho pravé straně je vidět malý prořez, do kterého osadím laserem vyřezané očko vypínání elektroniky.
Připravil jsem si kapotáž bočních pontonů a kryt motorové části. To vše jen tak nasucho vyzkoušel s komínem a špičkou dát do kupy. Na jedné z fotek je u kapotáže položená bočnice. Tímto bych rád naznačil, že správně natvarované díly se lepí velice dobře a skoro samy.
Dál jsem si připravil podlahu s difusorem. Po dodání laserových pomocných dílů jsem na podlahu osadil proužky určené pro přilepení bočnic kapotáže a žebro, na které jsem v dalším průběhu stavby osadil špičku s kokpitem. Na podlaze vidíte špičkou skalpelu seškrábaná místečka pro nalepení chladičů. Na laserovém tisku díly lepené herkulesem zcela nedrží, tak dost často přistupuji k tomuto kroku.
Při klasickém postupu lepení si díly ramen podvozku a jejich vzpěr, podlepuji kanclákem (80gr). Zde bude pro lepení náprav použito laserem vyřezaných dílů (kreslící čtvrtka 200gr), které se oblepí originál díly ze šmikajdy a budou mít potřebnou tloušťku materiálu tvořící plastičnost ramen nápravy.
Pomocí dalších dílů vyřezaných laserem ze strojní lepenky tloušťky 1mm, jsem slepil část kanálů k chladičům bočních pontonů.
Byl jsem zvědavý, jak vypadá přední část s nasazenými koly... Tak jsem si je na sucho odzkoušel - zatím jsou to jen polotovary, ke kterým budou nalepeny nabombírované bočnice a vnější disky opatřené ráfky.
No a nyní už pokračuji tak nějak podle psaného návodu k modelu. K sestavenému motoru byla přilepena rozvodovka. Ramena zadní nápravy a jejich vzpěry jsem slepil stejným způsobem jako ta přední. Ta jsem osadil na rozvodovku. Následovalo přilepení tlumičů. Mezi ramena jsem osadil náboje a chlazení k brzdám. Opět zkouška celku na podlaze a následující přilepení.
Nyní jsem si vypůjčil kola z hotového modelu LC90, abych mohl celý model posadit na podložku a přední nápravu zafixovat zalepením vzpěr do čumáku modelu.
Pro dnešek je to vše. Zítra toho moc neslepím....mám jiné povinnosti.
Do sestavené špičky trupu, jsem osadil slepený kokpit a odzkoušel dát dohromady komín, na kterém autor udělal nějaké opravy. Na jeho pravé straně je vidět malý prořez, do kterého osadím laserem vyřezané očko vypínání elektroniky.
Připravil jsem si kapotáž bočních pontonů a kryt motorové části. To vše jen tak nasucho vyzkoušel s komínem a špičkou dát do kupy. Na jedné z fotek je u kapotáže položená bočnice. Tímto bych rád naznačil, že správně natvarované díly se lepí velice dobře a skoro samy.
Dál jsem si připravil podlahu s difusorem. Po dodání laserových pomocných dílů jsem na podlahu osadil proužky určené pro přilepení bočnic kapotáže a žebro, na které jsem v dalším průběhu stavby osadil špičku s kokpitem. Na podlaze vidíte špičkou skalpelu seškrábaná místečka pro nalepení chladičů. Na laserovém tisku díly lepené herkulesem zcela nedrží, tak dost často přistupuji k tomuto kroku.
Při klasickém postupu lepení si díly ramen podvozku a jejich vzpěr, podlepuji kanclákem (80gr). Zde bude pro lepení náprav použito laserem vyřezaných dílů (kreslící čtvrtka 200gr), které se oblepí originál díly ze šmikajdy a budou mít potřebnou tloušťku materiálu tvořící plastičnost ramen nápravy.
Pomocí dalších dílů vyřezaných laserem ze strojní lepenky tloušťky 1mm, jsem slepil část kanálů k chladičům bočních pontonů.
Byl jsem zvědavý, jak vypadá přední část s nasazenými koly... Tak jsem si je na sucho odzkoušel - zatím jsou to jen polotovary, ke kterým budou nalepeny nabombírované bočnice a vnější disky opatřené ráfky.
No a nyní už pokračuji tak nějak podle psaného návodu k modelu. K sestavenému motoru byla přilepena rozvodovka. Ramena zadní nápravy a jejich vzpěry jsem slepil stejným způsobem jako ta přední. Ta jsem osadil na rozvodovku. Následovalo přilepení tlumičů. Mezi ramena jsem osadil náboje a chlazení k brzdám. Opět zkouška celku na podlaze a následující přilepení.
Nyní jsem si vypůjčil kola z hotového modelu LC90, abych mohl celý model posadit na podložku a přední nápravu zafixovat zalepením vzpěr do čumáku modelu.
Pro dnešek je to vše. Zítra toho moc neslepím....mám jiné povinnosti.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24
Tenkrát, když jsem dělal úplně první model od Mirka Fabiána, netuše jak mají disky vypadat, udělal jsem chybu v lepení a sestavil je jinak, než to mělo být. Až jednou přišlo na řeč, jak se vlastně mají disky lepit, pochopil jsem jejich konstrukci a systém slepení. Takže to vypadá tak, že do stočeného a slepeného proužku pláště disku se vlepí kuželová část a na ni potom vyřezaná hvězdice paprsků. Já jsem disk doplnil kroužkem znázorňující ráfek disku. Takto vzniklý disk poté zasunu do předem slepeného kola.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24 HOTOVO
TEO ty nikdy nezklameš. Krásně řezané dezény.
- Daniel Svoboda
- Příspěvky: 6
- Registrován: pon 1.4.2013 13:47
- Bydliště: Pardubický kraj
Re: Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24 HOTOVO
Moc pěkné TEO
- štefíno
- Příspěvky: 902
- Registrován: sob 21.1.2012 10:33
- Bydliště: Zlín / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24 HOTOVO
No jooo, paráda...jako vždy
- Michal Dostál
- Příspěvky: 439
- Registrován: sob 21.1.2012 12:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lotus 107 GP Belgie 1992 / M.Fabián / 1:24 HOTOVO
Dezény jsou fakt skvělé, model tak též.
Pěkná práce Teo.
Pěkná práce Teo.