Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp
Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp byl hvězdicový motor, široce rozšířený v amerických letadlech během 30. a 40. let. Šlo o dvouhvězdicový, vzduchem chlazený 14-válec.
14 válců, 30 litrů, nějakých 1200 koňských sil. Samá pěkná jména - Liberator, Catalina, Privateer, P-36 Hawk, Skytrain, Dakota, Devastator, Wildcat... Legenda.
(ano, i na tomhle obrázku je motor )
odkazy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26 ... _Twin_Wasp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neam.org/index.php?option=com_co ... it&id=1074" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pw.utc.com/R1830_Twin_Wasp_Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak si samozřejmě potřebuju rozjet nějakej dlouhodobej projekt a tohle je přesně to ono
A jestli k tomu bude letadlo a jaký, to se nechte zatím překvapit (já taky uvidím...)
Tak já jdu na to. 28krát to samý. Proti pásům nic moc, chápu A uvidíme jak s tuningem, asi to bude nějaký vytírače zraku chtít, aby se zakrylo, co to vlastně kolegové z GPM vykonstruovali
Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp byl hvězdicový motor, široce rozšířený v amerických letadlech během 30. a 40. let. Šlo o dvouhvězdicový, vzduchem chlazený 14-válec.
14 válců, 30 litrů, nějakých 1200 koňských sil. Samá pěkná jména - Liberator, Catalina, Privateer, P-36 Hawk, Skytrain, Dakota, Devastator, Wildcat... Legenda.
(ano, i na tomhle obrázku je motor )
odkazy:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26 ... _Twin_Wasp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://neam.org/index.php?option=com_co ... it&id=1074" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pw.utc.com/R1830_Twin_Wasp_Engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak si samozřejmě potřebuju rozjet nějakej dlouhodobej projekt a tohle je přesně to ono
A jestli k tomu bude letadlo a jaký, to se nechte zatím překvapit (já taky uvidím...)
Tak já jdu na to. 28krát to samý. Proti pásům nic moc, chápu A uvidíme jak s tuningem, asi to bude nějaký vytírače zraku chtít, aby se zakrylo, co to vlastně kolegové z GPM vykonstruovali
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Tak to vypadá na nějaký masakr, který v následujícím vlákně skončí pod nějakou kapotou. Přeju trpělivost a sleduju.
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Je to takovej zvláštní pocit, dělat něco pořád dokola. Prvních pět kousků je hrůza, pak se člověk dostane do takovýho stavu, že pak odloží poslední a řekne si "A to je všechno?"
Takže všechny základy válců:
A připravit na další etapu, cíl je tohle:
To žebrování na horní části je nakreslený nějak podivně, tak to nažebruju takhle půlmetrem tenkýho drátku a přetřu. S tou hlavou válce se asi víc tahat nebudu, tohle se dá s minimální úpravou udělat z těch dílků ve vystřihovánce (u těch krajních hrbů vyhodit tu trojúhelníčkovou mezičást) a vypadá to cca přijatelně. Navíc doufám, že tahle část už bude trochu schovaná...
A je super, že se to vejde do malý krabičky
Takže všechny základy válců:
A připravit na další etapu, cíl je tohle:
To žebrování na horní části je nakreslený nějak podivně, tak to nažebruju takhle půlmetrem tenkýho drátku a přetřu. S tou hlavou válce se asi víc tahat nebudu, tohle se dá s minimální úpravou udělat z těch dílků ve vystřihovánce (u těch krajních hrbů vyhodit tu trojúhelníčkovou mezičást) a vypadá to cca přijatelně. Navíc doufám, že tahle část už bude trochu schovaná...
A je super, že se to vejde do malý krabičky
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Dobře že ses do ni pustil. Sakra to bude kus nábytku...
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Někde hodně daleko. Jsem se do toho pustil takhle, abych měl alibi, až si to cestou rozmyslím. Křídla přes tři formáty A3 na šířku mě fakt děsej. A takhle se můžu opichovat s motorem jak dlouho chci a pak se tvářit "hele, hotovo ".
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Když ty válce porovnám s reálnou předlohou, myslím si, že ta žebra válců by se nejlépe vyjádřila graficky, kresbou na papíře = PC + tiskárna. Tím, jak jsou jemná a navíc má každý válec ještě jakési uši s kolmými žebry. Tím spíš, že není závit jako závit. Výrobce s tím evidentně nepočítal, nebo to zjednodušil. Osobně si myslím, že pro výsledné modelové vyznění celku bude stěžejní jak vlastní figura válců ve dvou vrstvách, tak ta skrumáž hadiček a trubek v popředí. Řekl bych, že méně je více a také modelové zjednodušení úměrné měřítku. Předpokládám, že průměr motoru je 3 - 4 cm, takže 1/3 - 1/4 úvodního obrázku. Ta žebra jsou tenčí, než tloušťka papíru .
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Pravdu máš, závit není jeden jako druhej, aspoň je to vidět, že to někdo dělal rukou (narozdíl od jiných modelů tady ). Na druhou stranu si myslím, že barva plus tmavý spárování leccos zakryje, půjde vybrat z celého kulatého válce "pohledová" strana, plus na vytírání zraku tam budou ještě fungovat ta táhla ventilů a hadice k hlavě. Ale jo, mám pocit, že jsem si naběh, když chci v zásadě použít to, co je ve vystřihovánce a ne si konstruovat fotorealistickou hlavu válce...
Ale nasadil jsi mi brouka do hlavy. Mimochodem měřítkově nejsem tak mimo. Na tom rozšíření jsem na fotce napočítal cca 16 žeber, než to začne bejt nahoře složitý, a na těch návinech mam tak 14-16 závitů (a pak je ta podivnost nahoře). Trochu mě to trápí, jak to nějak graficky propojit, ale nějak se s tím poperu
Žebra z papírových kroužků (širší užší širší užší šíršíužšíširšíužší) jsem si vyzkoušel na Bosce. Taky to nevypadalo úplně zle, na druhou stranu ta měla těch válců jenom 5
Ale nasadil jsi mi brouka do hlavy. Mimochodem měřítkově nejsem tak mimo. Na tom rozšíření jsem na fotce napočítal cca 16 žeber, než to začne bejt nahoře složitý, a na těch návinech mam tak 14-16 závitů (a pak je ta podivnost nahoře). Trochu mě to trápí, jak to nějak graficky propojit, ale nějak se s tím poperu
Žebra z papírových kroužků (širší užší širší užší šíršíužšíširšíužší) jsem si vyzkoušel na Bosce. Taky to nevypadalo úplně zle, na druhou stranu ta měla těch válců jenom 5
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Stejně to schováš pod kryt, tak je to ganzegál, ne?? vypadá to dobře.
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
No právě, na dobovém snímku také se více věnuji počtu teček na hodním dílu plavek odpočívající seržantky, protože motor je komplet zadeklovaný. I když by to nebylo jinak, ani kdyby byl odkrytý
Vojta to staví metodou: "prostě to tam je".
Tohle není "ža-ve-s"
Vojta to staví metodou: "prostě to tam je".
Tohle není "ža-ve-s"
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Na té fotce lepé seržantky je fakt nějaký motor...? :Obernie píše:...na dobovém snímku také se více věnuji počtu teček na hodním dílu plavek odpočívající seržantky, protože motor je komplet zadeklovaný.
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
Co takhle do těch cívek pustit střídavý proud ? To by v nich mohly i běhat písty.
Re: Pratt & Whitney R-1830 Twin Wasp / 1:33
To je celkem dobrá idea
Jinak něco vidět bude. Podle toho jsem si naplánoval tu úroveň opruzu při stavění
http://richard-seaman.com/Aircraft/AirS ... TheGround/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdybych chtěl stavět třeba takhle, vezmu to jinak nebo se na to vykašlu:
http://farm3.staticflickr.com/2618/4157 ... 483a14.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mimochodem, když se tak vrtám po netu ve fotkách Cataliny, tohle pobavilo - létá to i bez křídel
http://www.alaskaairmuseum.org/flightline/pby.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak něco vidět bude. Podle toho jsem si naplánoval tu úroveň opruzu při stavění
http://richard-seaman.com/Aircraft/AirS ... TheGround/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kdybych chtěl stavět třeba takhle, vezmu to jinak nebo se na to vykašlu:
http://farm3.staticflickr.com/2618/4157 ... 483a14.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mimochodem, když se tak vrtám po netu ve fotkách Cataliny, tohle pobavilo - létá to i bez křídel
http://www.alaskaairmuseum.org/flightline/pby.php" onclick="window.open(this.href);return false;