Kamaz 49252 Dakar 1996 / Spidamodels /1:32/ HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Kamaz 49252 Dakar 1996 / Spidamodels /1:32/ HOTOVO
Poté co mě přesvědčil bernie, rozhodl jsem se, že přece jenom odprezentuji svůj pokus o modelařinu.
Kamaz je můj druhý model v tomto měřítku, první CASka 815 před dokončením dostala dva boční údery od dětí a skončila na vrakovišti.
Model jsem začal stavět vloni, pak jsem na nějakou dobu stavbu přerušil a věnoval jsem se Spidovým modelům 1:53.
Jako první jsem udělal přední nárazník.
Následoval rám, ze kterého jsem měl obavu, aby se mi nezkroutil, nakonec to dopadlo dobře.
Pak přišly na řadu listová pera a části motoru a převodovka.
Tady moje stavba skončila na konci března 2012.
Pokračování stavby - prosinec 2012 a na řadě byly obě nápravy a nachystání rámu na nápravy.
Přilepená listová pera na nápravách a následně dokompletování na rám.
Poté přišla na řadu nástavba. Tady jsem šel na to odzadu, kdy k zadnímu čelu jsem přilepil zadní část nástavby pak střední a nakonec přední a přední čelo. Bohužel střední a přední část mi nesedla a lehce se zvlnila. Bylo to poznat a musel jsem to natvrdo rozstřihnout a slepit na tupo. Proto taky chybí fotky z pravé strany Následovalo sání a výfuky.
Další postup - nástavba přilepená k rámu.
Pokus o bombírovaná kola, dezény od TEA a šup s tím na nápravy.
Následovala kabina, kde jsem k přilepení skla a vnitřních bočních částí k vnějším použil oboustrannou lepící pásku. Výsledek mě překvapil, boky kabiny jsou pěkně rovné.
Sedačky a vnitřní ochranný rám kabiny. Po zdlouhavých peripetiích, které byly zapříčiněny mou neschopností udělat rám kovový, rozhodl jsem se, že jej udělám ze špejle, přece jen rám nebude tak vidět.
Poslední postup a model před dokončením. Dodělávám vnější ochranný rám a rám na nástavbě - oba dva schnou po nátěru. A abych neseděl se založenýma rukama, tak jsem začal stavět "Bonverku" v 1:32.
Snad nevadí, že jsem stavbu prezentoval takto hromadně, že jsem nevkládal příspěvky postupně, ale moc jsem si nevěřil, že by bylo co předvádět.
Znovu musím poděkovat berniemu, nebýt jeho asi bych do toho nešel. Díky.
Spidovi patří díky za to, že model svou složitostí je i pro méně zdatné lepiče, jako jsem já.
Tak to je zatím vše.
Kamaz je můj druhý model v tomto měřítku, první CASka 815 před dokončením dostala dva boční údery od dětí a skončila na vrakovišti.
Model jsem začal stavět vloni, pak jsem na nějakou dobu stavbu přerušil a věnoval jsem se Spidovým modelům 1:53.
Jako první jsem udělal přední nárazník.
Následoval rám, ze kterého jsem měl obavu, aby se mi nezkroutil, nakonec to dopadlo dobře.
Pak přišly na řadu listová pera a části motoru a převodovka.
Tady moje stavba skončila na konci března 2012.
Pokračování stavby - prosinec 2012 a na řadě byly obě nápravy a nachystání rámu na nápravy.
Přilepená listová pera na nápravách a následně dokompletování na rám.
Poté přišla na řadu nástavba. Tady jsem šel na to odzadu, kdy k zadnímu čelu jsem přilepil zadní část nástavby pak střední a nakonec přední a přední čelo. Bohužel střední a přední část mi nesedla a lehce se zvlnila. Bylo to poznat a musel jsem to natvrdo rozstřihnout a slepit na tupo. Proto taky chybí fotky z pravé strany Následovalo sání a výfuky.
Další postup - nástavba přilepená k rámu.
Pokus o bombírovaná kola, dezény od TEA a šup s tím na nápravy.
Následovala kabina, kde jsem k přilepení skla a vnitřních bočních částí k vnějším použil oboustrannou lepící pásku. Výsledek mě překvapil, boky kabiny jsou pěkně rovné.
Sedačky a vnitřní ochranný rám kabiny. Po zdlouhavých peripetiích, které byly zapříčiněny mou neschopností udělat rám kovový, rozhodl jsem se, že jej udělám ze špejle, přece jen rám nebude tak vidět.
Poslední postup a model před dokončením. Dodělávám vnější ochranný rám a rám na nástavbě - oba dva schnou po nátěru. A abych neseděl se založenýma rukama, tak jsem začal stavět "Bonverku" v 1:32.
Snad nevadí, že jsem stavbu prezentoval takto hromadně, že jsem nevkládal příspěvky postupně, ale moc jsem si nevěřil, že by bylo co předvádět.
Znovu musím poděkovat berniemu, nebýt jeho asi bych do toho nešel. Díky.
Spidovi patří díky za to, že model svou složitostí je i pro méně zdatné lepiče, jako jsem já.
Tak to je zatím vše.
Naposledy upravil(a) Josef1975 dne stř 20.3.2013 17:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 - Spidamodels /1:32/
Spokojenost
Proč by tu měl chybět někdo jako ty? Kultivovaný projev v psaném textu. Informační hodnota příspěvku OK. Solidní fotky. Nadprůměrné zpracování.
Jedinou výhradou by mohlo být neobarvený rub výfuků /na stejný odstín jako líc nebo černou - podle vkusu každého soudruha.
Na Bonverku už se těším průběžně a asi nejen já
Proč by tu měl chybět někdo jako ty? Kultivovaný projev v psaném textu. Informační hodnota příspěvku OK. Solidní fotky. Nadprůměrné zpracování.
Jedinou výhradou by mohlo být neobarvený rub výfuků /na stejný odstín jako líc nebo černou - podle vkusu každého soudruha.
Na Bonverku už se těším průběžně a asi nejen já
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 - Spidamodels /1:32/
Fotky celkem slušné, sloh a pravopis v pohodě. Kvalita zpracování modelu se zdá být na slušné úrovni - za mě report na 1.
P.S. Když už Tě sem ten Ota konečně dotáhnul, tak hoď co nejdříve "vlákno" s průběžným reportem stavby dalšího modelu.
P.S. Když už Tě sem ten Ota konečně dotáhnul, tak hoď co nejdříve "vlákno" s průběžným reportem stavby dalšího modelu.
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 - Spidamodels /1:32/
Borci, díky za Vaše odpovědi. Dodá to sílu do další práce. A vlákno o "Bonverce" už je na světě.
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 - Spidamodels /1:32/HOTOVO
Po dlouhém boji a občasných nadávkách a proklínání všeho možného jsem dodělal rám kabiny. Zjistil jsem, že vteřinové lepidlo, opravdu tvrdne za pár vteřin
A toto je celkový výsledek:
Ze stavby jsem měl na začátku obavu, přece jenom to byl můj první model "Dakarovky" v tomto měřítku, ale byl jsem mile potěšen, jak šlo vše bez nějakých větších problémů. V některých fázích stavby jsem se zasekl díky své nešikovnosti, ale nakonec jsem to nějak překonal. Ve výsledku jsem tedy spokojen
A toto je celkový výsledek:
Ze stavby jsem měl na začátku obavu, přece jenom to byl můj první model "Dakarovky" v tomto měřítku, ale byl jsem mile potěšen, jak šlo vše bez nějakých větších problémů. V některých fázích stavby jsem se zasekl díky své nešikovnosti, ale nakonec jsem to nějak překonal. Ve výsledku jsem tedy spokojen
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 - Spidamodels /1:32/
U mě dobrý, sem tam drobná chybka, ale to se časem vyladí samo. Jen tak dál.
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 - Spidamodels /1:32/
Máš to pěkný Doufám,že tě malinko napodobím se s Tatrou,kterou právě lepím
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 / Spidamodels /1:32
Za mě super
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 / Spidamodels /1:32
Tak jako pozór. Hodně luxusní prácička.
Re: Kamaz 49252 Dakar 1996 / Spidamodels /1:32/ HOTOVO
Nádherná práce