Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOVO
Moderátor: jozkin
Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOVO
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1921 jako lokomotiva s univerzálním využitím. Byla použitelná pro nákladní i osobní vlaky zejména na vedlejších tratích a taktéž při posunu ve stanicích.
Technická data:
Výkon: 544 kW
Nejvyšší rychlost: 50km/h
Výrobce: První Českomoravská
Nejvyšší rychlost: 50km/h
Přezdívka: velký bejček
iABC.cz, http://www.abicko.cz/clanek/3d-modely/7 ... 3-001.html
(Zdroj: Železniční muzeum Výtopna Jaroměř http://www.spolecnost-zeleznicni.cz/)
Vystřihovánka vyšla v ABC 5. září 2007 jako třetí součást série Historická železnice. Autorem je Michal Dudáš. Vystřihovánka obsahuje 115 číslovaných dílů. Návodných kreseb je opět několik a to ZDE.
Hned první informace, kterou web časopisu na stránce návodu poskytuje, je upozornění na opravu, která se týká špatného číslování dílů 36 a 80, respektive 37 a 81. Vysvětlení je popsáno dostatečně, nicméně předem bych měl asi upozornit, že to nejsou jediné chyby. Ze všech mašinek v sérii je tato nejsložitější a také obsahuje nejvíc nedostatků. Není to nic až tak závažného, ale spousta drobných chybiček někdy dokáže pokazit dojem víc, než jedna velká. Tak snad na nic nezapomenu.
Díl 2 je v přední části o několik desetin mm širší, než díl 1. Ten se přes něj ohýbá, takže je dobré s tím počítat. Plochy pro přilepení dílů 60 a 65 na dílu 3 jsou zbytečně velké z hlediska výšky. Je potřeba zaretušovat spodní části ploch v délce zhruba 5mm. Možná drobnost, ale tady by to mohlo být vidět. A místo pro díl 28 je potřeba přiretušovat od čtverečku směrem nahoru. Díl 11 je nepatrně delší, než obvod dílu 10, je dobré přilepit okraje a dotvarovat oblouček. Zkracování nemá smysl, moc to vidět nebude. Boční nádrže na vodu jsou velmi náročné na přesnost. To ale nic nemění na tom, že díly 15 a 19 mají prostě větší obvod a je potřeba je seříznout. Uhlí 25 je asi o 0,2mm delší, než by měl. Doporučuji ohnout hlouběji v zadní části, jinak to tam elegantně nezapadne. U dílů 26 a 27 se opakuje situace z nádrží. Značky na kotli pro díly 46 jsou moc vepředu, lépe zaretušovat a počkat, jak to vyjde. Totéž u značky pro díl 98, ten totiž ve vystřihovánce zcela chybí. Otvor pro komín v dílech 31 a 37 (ten druhý viz oprava návodu) je větší, než spodní průměr komína 38. Nejlepší by asi bylo, vyřezat otvor o pár desetin menší. Díl 40 bych rozhodně nepodlepoval nijak silně, 0,5mm je určitě tvarovatelné maximum. Díl 42 má větší obvod, než na něj navazující 41. Zkoušet a zkracovat. Díl 43 je totiž také menší, než originální velikost 42. Díly 45 nelze lepit podle značek pro ně. Jsou na výšku menší, takže propadnou. Celkem mě to překvapilo. Doporučuji přilepit na spodní značku a zaklopit ke kotli. Táhla 70 a 73 je dobré podlepit jenom po spojovací část s táhly 71 a 74, případně tu kostičku odříznout a nalepit natupo. Rozhodně by táhla měla být v rovině, jinak se s tím nebude možné domluvit. Díl 75 by měl mít červenou značku. Číslo 82 zřejmě chybí. Již zmíněný díl 98 chybí. Nad zadní okna k uhláku patří clony 100, ty jsou ale chybně označené jako 103, tedy stejně, jako clony nad zadní světla. K uhláku tedy patří ty s ostrým rohem, zatímco nad světla ty s oběma rohy kulatými. Díl 104 je o něco delší, což není na závadu. Díl 105 je delší o hodně. Je to s nimi ale ještě složitější, protože podle návodné kresby jsou tečky na kotli pro 104 nahoře, zatímco v reálu jsou dole a tečka pro díl 105 je více vzadu, což ale znamená zkrátit díl 105 ještě víc. Pokud jde o stojánek, tam sedí všechno dobře. Akorát bych doporučil lehce zvětšit rozteč kolejí asi o 0,2mm, protože jinak tam lokomotiva nezapadne a bude se těžko přemlouvat.
A protože tímto je série hotová, přidávám ještě jednu fotku celé squadry. Takže nashledanou u elektrických vozů do města.
Technická data:
Výkon: 544 kW
Nejvyšší rychlost: 50km/h
Výrobce: První Českomoravská
Nejvyšší rychlost: 50km/h
Přezdívka: velký bejček
iABC.cz, http://www.abicko.cz/clanek/3d-modely/7 ... 3-001.html
(Zdroj: Železniční muzeum Výtopna Jaroměř http://www.spolecnost-zeleznicni.cz/)
Vystřihovánka vyšla v ABC 5. září 2007 jako třetí součást série Historická železnice. Autorem je Michal Dudáš. Vystřihovánka obsahuje 115 číslovaných dílů. Návodných kreseb je opět několik a to ZDE.
Hned první informace, kterou web časopisu na stránce návodu poskytuje, je upozornění na opravu, která se týká špatného číslování dílů 36 a 80, respektive 37 a 81. Vysvětlení je popsáno dostatečně, nicméně předem bych měl asi upozornit, že to nejsou jediné chyby. Ze všech mašinek v sérii je tato nejsložitější a také obsahuje nejvíc nedostatků. Není to nic až tak závažného, ale spousta drobných chybiček někdy dokáže pokazit dojem víc, než jedna velká. Tak snad na nic nezapomenu.
Díl 2 je v přední části o několik desetin mm širší, než díl 1. Ten se přes něj ohýbá, takže je dobré s tím počítat. Plochy pro přilepení dílů 60 a 65 na dílu 3 jsou zbytečně velké z hlediska výšky. Je potřeba zaretušovat spodní části ploch v délce zhruba 5mm. Možná drobnost, ale tady by to mohlo být vidět. A místo pro díl 28 je potřeba přiretušovat od čtverečku směrem nahoru. Díl 11 je nepatrně delší, než obvod dílu 10, je dobré přilepit okraje a dotvarovat oblouček. Zkracování nemá smysl, moc to vidět nebude. Boční nádrže na vodu jsou velmi náročné na přesnost. To ale nic nemění na tom, že díly 15 a 19 mají prostě větší obvod a je potřeba je seříznout. Uhlí 25 je asi o 0,2mm delší, než by měl. Doporučuji ohnout hlouběji v zadní části, jinak to tam elegantně nezapadne. U dílů 26 a 27 se opakuje situace z nádrží. Značky na kotli pro díly 46 jsou moc vepředu, lépe zaretušovat a počkat, jak to vyjde. Totéž u značky pro díl 98, ten totiž ve vystřihovánce zcela chybí. Otvor pro komín v dílech 31 a 37 (ten druhý viz oprava návodu) je větší, než spodní průměr komína 38. Nejlepší by asi bylo, vyřezat otvor o pár desetin menší. Díl 40 bych rozhodně nepodlepoval nijak silně, 0,5mm je určitě tvarovatelné maximum. Díl 42 má větší obvod, než na něj navazující 41. Zkoušet a zkracovat. Díl 43 je totiž také menší, než originální velikost 42. Díly 45 nelze lepit podle značek pro ně. Jsou na výšku menší, takže propadnou. Celkem mě to překvapilo. Doporučuji přilepit na spodní značku a zaklopit ke kotli. Táhla 70 a 73 je dobré podlepit jenom po spojovací část s táhly 71 a 74, případně tu kostičku odříznout a nalepit natupo. Rozhodně by táhla měla být v rovině, jinak se s tím nebude možné domluvit. Díl 75 by měl mít červenou značku. Číslo 82 zřejmě chybí. Již zmíněný díl 98 chybí. Nad zadní okna k uhláku patří clony 100, ty jsou ale chybně označené jako 103, tedy stejně, jako clony nad zadní světla. K uhláku tedy patří ty s ostrým rohem, zatímco nad světla ty s oběma rohy kulatými. Díl 104 je o něco delší, což není na závadu. Díl 105 je delší o hodně. Je to s nimi ale ještě složitější, protože podle návodné kresby jsou tečky na kotli pro 104 nahoře, zatímco v reálu jsou dole a tečka pro díl 105 je více vzadu, což ale znamená zkrátit díl 105 ještě víc. Pokud jde o stojánek, tam sedí všechno dobře. Akorát bych doporučil lehce zvětšit rozteč kolejí asi o 0,2mm, protože jinak tam lokomotiva nezapadne a bude se těžko přemlouvat.
A protože tímto je série hotová, přidávám ještě jednu fotku celé squadry. Takže nashledanou u elektrických vozů do města.
Naposledy upravil(a) yvan dne ned 22.7.2012 16:19, celkem upraveno 1 x.
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Velmi pěkné dílko - zvolna sumíruji další galerii autora - tentokrát M. Dudáše - časem bych se Ti, s dovolením, ozval pro poskytnutí fotek - máš to prima primissima nostalgica!
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Děkuji za uznání slaměný mágu Mé fotografické výplody jsou tvým historickým databázím kdykoliv k dispozici, ať už je na nich cokoliv, co jest z přežvýkaného dřeva do tři-dé formy uplácáno.
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Krásné!
Palec nahoru, těším se na živo na celou sérii
Palec nahoru, těším se na živo na celou sérii
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Perfektně slepeno . Vyčerpávající návod .
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Moc se mi to líbí. Opravdu moc - jak nostalgický ráz vystřihovánek, tak zpracování.
Podařilo se mi tuto sérii sehnat, ale zaráží mě kvalita papíru (ABC jsem již notnou dobu nekupoval, čekal jsem sice něco měkčího, ale ne natolik, že lze přes papír pozorovat noční oblohu). S něčím takovým jsem ještě nedělal a nemám možnost to tisknout na nerozpitelné tiskárně.
Proto bych se rád zeptal na Tvůj názor - neprospělo by k lepší práci plošné podlepení kancl. papírem? Samozřejmě vyjma dílů s předepsanou tloušťkou podlepení a trubiček, do kterých se něco vsouvá. Díky za radu.
Podařilo se mi tuto sérii sehnat, ale zaráží mě kvalita papíru (ABC jsem již notnou dobu nekupoval, čekal jsem sice něco měkčího, ale ne natolik, že lze přes papír pozorovat noční oblohu). S něčím takovým jsem ještě nedělal a nemám možnost to tisknout na nerozpitelné tiskárně.
Proto bych se rád zeptal na Tvůj názor - neprospělo by k lepší práci plošné podlepení kancl. papírem? Samozřejmě vyjma dílů s předepsanou tloušťkou podlepení a trubiček, do kterých se něco vsouvá. Díky za radu.
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Asi by to nevadilo, ale vhodnější je podle mě selektivní způsob. Já jsem velké rovné plochy podlepoval kartonem (podvozek, nádrže na vodu, ...), díly, které jsou byť částečně vidět z rubové strany, zase černým papírem. Kotel je vyztužený smotaným pruhem papíru, dost dílů má svou rubovou stranu, takže výsledná pevnost je tam myslím dobrá. Kola a táhla mají přijít na karton, hrany kol jsou oblepené páskem, ty bych určitě nepodlepoval, a tak dále. Na detaily ten papír stačí, světla, nárazníky a detaily by se asi podlepené tvarovaly hůř. Podložka je pak podlepená celá, horizontální plochy 2mm karton, vertikální výkresem. Řekl bych, že stačí rozumně dávkovat lepidlo, větší plochy podlepit a kroutit se to nebude. Když už, tak bych zvažoval kopii na silnější papír, ale přes 100-120g/m2 bych asi nešel.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon 1.4.2013 17:42
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
Omlouvám se, jsem tu sice nový, ale tahle vystřihovánka je vážně masakr. Jsem klasický H0 modelář, ale vyzdobit si odstavné koleje takovouhle peckou je neodolatelná výzva. Jen nevím, kde splašit tak staré číslo ABC.. Nebo je někde jinde k mání, abych si ji kupříkladu vytiskl? Jinak návod dopodrobna a geniálně napsán, skoro jako manuál k jaderné elektrárně...
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
To je menší problém, než se zdá. Řekni si, co za to tak chceš dát, napiš tady do bazaru, mrkni k MiGovi do obchodu (prodává ABC per partes), mrkni na Aukro, mrkni na nějakou akci (Chodov za 12 dní!), kde se vyskytujou lidi se starejma ABC...
Když to nebudeš chtít mít do týdne, tak to není neřešitelnej problém.
Když to nebudeš chtít mít do týdne, tak to není neřešitelnej problém.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon 1.4.2013 17:42
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
No, rozhodně na to nějak nespěchám... Na Aukru nic není, to už jsem zkoušel... Kdo je to MiG? A odkaz na obchod by byl? Na Chodov se určitě nedostanu a co se týká ceny... Řekněme tak 30,- Kč? Jen nevím, jestli je to moc, či málo. Ale tak nějak bych to viděl...Vojta Č. píše:To je menší problém, než se zdá. Řekni si, co za to tak chceš dát, napiš tady do bazaru, mrkni k MiGovi do obchodu (prodává ABC per partes), mrkni na Aukro, mrkni na nějakou akci (Chodov za 12 dní!), kde se vyskytujou lidi se starejma ABC...
Když to nebudeš chtít mít do týdne, tak to není neřešitelnej problém.
Re: Parní lokomotiva 423.001 / ABC / M. Dudáš / 1:87 / HOTOV
http://www.vltava2000.cz/paper_model/" onclick="window.open(this.href);return false;