Tatra T815 AD20 / RW / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra T815 AD20 / RW / 1:32 HOTOVO
Po krátké odmlce jsem tady zas a jak jsem slíbil, pustil jsem se do AD20ky. Je to pro mě srdcovka, zaprvé mám rád jeřáby, za druhé ho máme doma a páčkama jsem poprvé hýbal už v 6ti. A na polici s AD28 mu bude určitě dobře:) Doufám, že ho zdárně dokončím.
O podvozku T815 už tady byly popsány mraky, takže jenom pár údajů o nástavbě:
Výrobce: ČKD (pořád se dělá)
Nosnost: 20t/3m (při maximálním vyložení by to mělo být nějak kolem půl tuny)
Vlastní hmotnost: 24t
Nová nástavba stojí kolem 8 milionů + 2 za podvozek.
Tady je jeho pár fotek a tabulka nosnost/vzdálenost: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... BQ&dur=965
Originál:
Neplánuju žádné úpravy oproti návodu, možná nějaké minimální, ale to až když mě něco napadne během stavby.
Začal jsem podle návodu nárazníkem:
Poprvé jsem na retuš černé zkusil použít tuš. Dělá se s tím dobře, perfektně kryje, rychle schne a je krásně černá. Jenom pozor na množství, když je jí moc rozpíjí se a hned může být černé i to, co nemá.
U nárazníku se mi trochu zamlžily skla Paraboly jsem lepil na herkules v domnění, že to neudělá tak jak vteřiňák. V první chvíli jsem byl nadšený a až jsem nárazník zavřel tak začal vystupovat opar.
A stupačku na něho v této fázi určitě lepit nebudu.
Tak třeba bude má stavba nápomocná ostatním uživatelům, upřímně se trochu divím, že ho tady ještě nikdo neprezentoval. Ale na druhou stranu to chápu. Jestli má doma každý tolik modelů co já.. Ale ADčko jsem kupoval s tím, že každopádně bude TEN další
O podvozku T815 už tady byly popsány mraky, takže jenom pár údajů o nástavbě:
Výrobce: ČKD (pořád se dělá)
Nosnost: 20t/3m (při maximálním vyložení by to mělo být nějak kolem půl tuny)
Vlastní hmotnost: 24t
Nová nástavba stojí kolem 8 milionů + 2 za podvozek.
Tady je jeho pár fotek a tabulka nosnost/vzdálenost: http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... BQ&dur=965
Originál:
Neplánuju žádné úpravy oproti návodu, možná nějaké minimální, ale to až když mě něco napadne během stavby.
Začal jsem podle návodu nárazníkem:
Poprvé jsem na retuš černé zkusil použít tuš. Dělá se s tím dobře, perfektně kryje, rychle schne a je krásně černá. Jenom pozor na množství, když je jí moc rozpíjí se a hned může být černé i to, co nemá.
U nárazníku se mi trochu zamlžily skla Paraboly jsem lepil na herkules v domnění, že to neudělá tak jak vteřiňák. V první chvíli jsem byl nadšený a až jsem nárazník zavřel tak začal vystupovat opar.
A stupačku na něho v této fázi určitě lepit nebudu.
Tak třeba bude má stavba nápomocná ostatním uživatelům, upřímně se trochu divím, že ho tady ještě nikdo neprezentoval. Ale na druhou stranu to chápu. Jestli má doma každý tolik modelů co já.. Ale ADčko jsem kupoval s tím, že každopádně bude TEN další
Naposledy upravil(a) Ričmond dne čtv 30.5.2013 17:36, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Těším se, budu sledovat!
K té tuši, opravdu nechceš začít s temperama nebo vodovkama?
K té tuši, opravdu nechceš začít s temperama nebo vodovkama?
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Já tempery i vodovky používám. Jenom jsem doma našel tuš, tak jsem si říkal, proč to nezkusit
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Ahoj modeláři. Jsem tady s malým pokrokem, chtěl jsem si odpočinout od lepení, tak to sem zrovna hodím
Pokročil jsem s rámem, tady jsou fotky:
A měl bych k tomu pár poznámek a jednu radu, myslím, že opravdu užitečnou a důležitou :
-Ještě než začnete kompletovat rám, tak velmi DOPORUČUJI slepit si tubusy pro opěrné nohy (díly 16). Nemusíte je tam lepit, ale zkuste jestli tam vlezou. Protože kdyby tam tak úplně nevlezly rozhodně líp se ve 3 mm silném rámu zvětšuje díra když leží na stole. Já jsem to musel dělat u AD 28 (a tom tam byla jenom díra do U) a myslel jsem, že se osypu. U AD 20 mně chyběl asi 1 mm směrem dopředu (nevím jestli je to vina moje nebo výrobce,je to fuk, ale prostě je lepší nemít to na tuto úpravu slepené ).Podle návodu se tubus řeší až je hotový podvozek i motor.
-pokud budete díru muset zvětšovat, zvětšujte směrem dopředu. Kdybyste to natáhli dozadu je potřeba zkrátit blatníky.
-jinak jsem zvolil trochu jiný postup než je v návodu. Nikomu ho nenutím, ale myslím, že je lepší. Nejdřív jsem si nachystal komplet blatníky i s rubem, pak díly 2f+g (které se měly lepit nejdřív jeden k rámu a pak druhý k němu). Je to celkem velká plocha a líp se to kompletuje na rovném stole, navíc to jde zatížit kdyby se to kroutilo.
-blatníky jsem nejdřív přilepil k nosným dílům a až potom jsem celý rám sesazoval dohromady. Jde tam tak ten blatník daleko líp zatlačit, srovnat a líp se kontroluje, jestli je kolmo k rámu. Zrovna jsem to lepil i s tubusem, aby se mi nestalo, že tam pak vyjde nějak šikmo.
Kdyby se to někomu zdálo nesrozumitelné, pochopí až to bude lepit.
Jinak bych chtěl autorovi pochválit za 1 blatníky-jsou krásné,pevné a rovné a za 2 ložisko otoče. Ještě jsem nelepil model kde je to takto řešené a je to prostě paráda. Někdy v budoucnu stejně vyřeším i otoč na DANĚ a AV15.
Dneska jsem se cosi rozepsal, tak doufám, že to budete považovat za užitečné a s modelem mě nevypískáte
Pokročil jsem s rámem, tady jsou fotky:
A měl bych k tomu pár poznámek a jednu radu, myslím, že opravdu užitečnou a důležitou :
-Ještě než začnete kompletovat rám, tak velmi DOPORUČUJI slepit si tubusy pro opěrné nohy (díly 16). Nemusíte je tam lepit, ale zkuste jestli tam vlezou. Protože kdyby tam tak úplně nevlezly rozhodně líp se ve 3 mm silném rámu zvětšuje díra když leží na stole. Já jsem to musel dělat u AD 28 (a tom tam byla jenom díra do U) a myslel jsem, že se osypu. U AD 20 mně chyběl asi 1 mm směrem dopředu (nevím jestli je to vina moje nebo výrobce,je to fuk, ale prostě je lepší nemít to na tuto úpravu slepené ).Podle návodu se tubus řeší až je hotový podvozek i motor.
-pokud budete díru muset zvětšovat, zvětšujte směrem dopředu. Kdybyste to natáhli dozadu je potřeba zkrátit blatníky.
-jinak jsem zvolil trochu jiný postup než je v návodu. Nikomu ho nenutím, ale myslím, že je lepší. Nejdřív jsem si nachystal komplet blatníky i s rubem, pak díly 2f+g (které se měly lepit nejdřív jeden k rámu a pak druhý k němu). Je to celkem velká plocha a líp se to kompletuje na rovném stole, navíc to jde zatížit kdyby se to kroutilo.
-blatníky jsem nejdřív přilepil k nosným dílům a až potom jsem celý rám sesazoval dohromady. Jde tam tak ten blatník daleko líp zatlačit, srovnat a líp se kontroluje, jestli je kolmo k rámu. Zrovna jsem to lepil i s tubusem, aby se mi nestalo, že tam pak vyjde nějak šikmo.
Kdyby se to někomu zdálo nesrozumitelné, pochopí až to bude lepit.
Jinak bych chtěl autorovi pochválit za 1 blatníky-jsou krásné,pevné a rovné a za 2 ložisko otoče. Ještě jsem nelepil model kde je to takto řešené a je to prostě paráda. Někdy v budoucnu stejně vyřeším i otoč na DANĚ a AV15.
Dneska jsem se cosi rozepsal, tak doufám, že to budete považovat za užitečné a s modelem mě nevypískáte
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
ahoj, zatím to vypadá krásně.
taky se na tuhle Tatru chystám a měl bych jeden dotaz - z čeho máš žárovky v předních světlech? paraboly jsou alobalem potažené původní díly? já to dělal na liazce z konců párátek s kapkou Herkulesu na špičce, ale tohle vypadá mnohem líp.
díky
taky se na tuhle Tatru chystám a měl bych jeden dotaz - z čeho máš žárovky v předních světlech? paraboly jsou alobalem potažené původní díly? já to dělal na liazce z konců párátek s kapkou Herkulesu na špičce, ale tohle vypadá mnohem líp.
díky
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Používám "parabolu" z alobalu, který vymáčknu do "bublin", žárovka z hlavičky kovového špendlíku.
(jo, "bubliny" jsou tadyto: http://office1.cz/sablona-s-kruhy-rumol ... nzova.html" onclick="window.open(this.href);return false; (nebo něco podobnýho))
(jo, "bubliny" jsou tadyto: http://office1.cz/sablona-s-kruhy-rumol ... nzova.html" onclick="window.open(this.href);return false; (nebo něco podobnýho))
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Díky za pochvalu
Já používám hliníkovou pásku, stejnou jako na písty. Podařilo se mi koupit tak tenkou, že na ní nejdou poznat spoje. Slepím původní parabolu a pak třeba na třikrát potáhnu vnitřek tou páskou, klidně ať se překryje a není to vidět. Žárovka je hlavička od špendlíku.
Já používám hliníkovou pásku, stejnou jako na písty. Podařilo se mi koupit tak tenkou, že na ní nejdou poznat spoje. Slepím původní parabolu a pak třeba na třikrát potáhnu vnitřek tou páskou, klidně ať se překryje a není to vidět. Žárovka je hlavička od špendlíku.
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Po delší době se hlásím s drobným postupem. Není teď moc času, končil semestr a tak, ale teď už jenom pár zkoušek a mezitím se čas na lepení vždycky najde
Podvozek:
Na fotce, kde je vidět uchycení listových per si můžete všimnout, že kapsy pro pera jsou krapet větší, ale nevadí to asi ničemu.
Kola:
Lepím to tak, že si z kartonu vykroužím kostru (chce si to jen spočítat průměry) a kroužím. Kdyby to někdo chtěl zkoušet, tak to musím mít 1mm, slabší karton se v tom běhounu zkroutí a nevypne ho. Potom už jenom zhruba vytvaruju a slepím bočnice a nakonec je hodně natřu lepidlem, to změknou, přilepím, dotvaruju a výsledkem jsou opravdu pevná kola
Kdyby se někdo ptal na laser dezény, tak laserové díly nepoužívám, takže ani dezén.
A tady už jsou na Tatře:
Na této fotce si můžete všimnout malé mezírky mezi rámem a držákem listových per (ještě tam něco dolepím). Nevím kde nastala chyba, mezera není velká, ale k rámu jsem to lepit nemohl, aby zůstala rovná středová roura. Když jsem zkoušel dát nosník k rámu a k němu lepit rouru neseděla pak místa přilepení roury na nosníky náprav, takže možná malinká chybička u Rippera.
Ještě pár věcí, na které přijde čas později:
Podvozek:
Na fotce, kde je vidět uchycení listových per si můžete všimnout, že kapsy pro pera jsou krapet větší, ale nevadí to asi ničemu.
Kola:
Lepím to tak, že si z kartonu vykroužím kostru (chce si to jen spočítat průměry) a kroužím. Kdyby to někdo chtěl zkoušet, tak to musím mít 1mm, slabší karton se v tom běhounu zkroutí a nevypne ho. Potom už jenom zhruba vytvaruju a slepím bočnice a nakonec je hodně natřu lepidlem, to změknou, přilepím, dotvaruju a výsledkem jsou opravdu pevná kola
Kdyby se někdo ptal na laser dezény, tak laserové díly nepoužívám, takže ani dezén.
A tady už jsou na Tatře:
Na této fotce si můžete všimnout malé mezírky mezi rámem a držákem listových per (ještě tam něco dolepím). Nevím kde nastala chyba, mezera není velká, ale k rámu jsem to lepit nemohl, aby zůstala rovná středová roura. Když jsem zkoušel dát nosník k rámu a k němu lepit rouru neseděla pak místa přilepení roury na nosníky náprav, takže možná malinká chybička u Rippera.
Ještě pár věcí, na které přijde čas později:
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Počasí mi zatím přeje, tak jsem tady s menším postupem. Navíc mi skončilo zkouškové a do práce jdu až ve středu, tak to do té doby snad dokončím celé.
Tady výroba kabiny:
Jak je vidět na třetí fotce, trochu nesedí otvor ve vnitřním dílu stropu, ale nic, co by skalpel nevyřešil.
Tady je můj měděný volant a pár drátků:
Kabina se vším všudy:
Opěrné nohy:
Celé nohy jsem vyztužil kartonem. V základu to nebylo a zdálo se mi to málo, pokud chcete model na nohy postavit já to řeším tak, že vyměním písty v pístnicích za delší a jeřáb drží krásně nad zemí. Kdyby to někdo chtěl zkoušet tak si ještě pořádně vyztužte horní víčko pístnice, nebo se propíchne
Myslím, že geometrie ujde :
Jenom jedna věc mi nejde do hlavy (jak je vidět na předposlední fotce). Nechápu umístění zarážek desek k opěrným nohám tak, aby ta deska zakryla víčko od nádrže. Jakože když chci tankovat musím ještě sundat 20kg železa? Tady vidím chybičku na straně Rippera, bohužel se mi to rozleželo až to tam bylo přilepené
Jinak ale vše krásně sedí a lepí se to samo Zítra začínám dělat na nástavbě. Všem přeju hodně zdaru při práci
A ještě jeden dotaz, co po AD 20? Přemýšlím nad Bumarem (prostě mám rád jeřáby) nebo IS 2.. ?
Tady výroba kabiny:
Jak je vidět na třetí fotce, trochu nesedí otvor ve vnitřním dílu stropu, ale nic, co by skalpel nevyřešil.
Tady je můj měděný volant a pár drátků:
Kabina se vším všudy:
Opěrné nohy:
Celé nohy jsem vyztužil kartonem. V základu to nebylo a zdálo se mi to málo, pokud chcete model na nohy postavit já to řeším tak, že vyměním písty v pístnicích za delší a jeřáb drží krásně nad zemí. Kdyby to někdo chtěl zkoušet tak si ještě pořádně vyztužte horní víčko pístnice, nebo se propíchne
Myslím, že geometrie ujde :
Jenom jedna věc mi nejde do hlavy (jak je vidět na předposlední fotce). Nechápu umístění zarážek desek k opěrným nohám tak, aby ta deska zakryla víčko od nádrže. Jakože když chci tankovat musím ještě sundat 20kg železa? Tady vidím chybičku na straně Rippera, bohužel se mi to rozleželo až to tam bylo přilepené
Jinak ale vše krásně sedí a lepí se to samo Zítra začínám dělat na nástavbě. Všem přeju hodně zdaru při práci
A ještě jeden dotaz, co po AD 20? Přemýšlím nad Bumarem (prostě mám rád jeřáby) nebo IS 2.. ?
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Krásná práce, těším se na finále a ukázku rozloženého jeřábu.
Jeřáby jsou fajn, co takhle AD28?
Jeřáby jsou fajn, co takhle AD28?
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
No mělo to být překvapení na závěr , společné foto AD 28 a AD 20, ale teď s tím musím ven - takže až to bude hotové uvidíte rozloženou AD 28(přes metr) i AD 20.
A děkuji za pochvalu:)
A děkuji za pochvalu:)
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Zasklení se ti tedy vskutku podařilo. Dobrá práce
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
to Lukáš: kabina je zasklená dobře i díky Tobě, ještě jednou děkuji za rady.
Přidávám předposlední fotky, nakonec nestíhám jak jsem myslel, ale už chybí jen pár drobností.
Takže půjdeme na nástavbu:
Písty jsem se rozhodl oproti návodu udělat trochu jinak. Nerez páska je namotaná až na doraz do pístnice, tak aby píst chodil hodně ztuha a doraz jsem vyřešil nití. Zatím to vypadá, že to bude držet
Výložníky s krakorcem:
U krakorce nastal problém. Nevím kde se stala chyba, možná jsem špatně podlepil kladnici, i když to ale na "pouze" podlepení nevypadá:
Bohužel už to bylo v takovém stavu, že mi přišla nereálná oprava bez následků, takže krakorec bude napevno. Ale do poslední chvíle jsem myslel, že ne.
A tady první chyba, o které si myslím, že opravdu není moje :
Jeřáb se mi neotáčí o 360°, vadí umístění podpěry ramene.
Téměř hotovo:
A příště už závěrečné foto se vším všudy i s druhým jeřábem Tak zatím
Přidávám předposlední fotky, nakonec nestíhám jak jsem myslel, ale už chybí jen pár drobností.
Takže půjdeme na nástavbu:
Písty jsem se rozhodl oproti návodu udělat trochu jinak. Nerez páska je namotaná až na doraz do pístnice, tak aby píst chodil hodně ztuha a doraz jsem vyřešil nití. Zatím to vypadá, že to bude držet
Výložníky s krakorcem:
U krakorce nastal problém. Nevím kde se stala chyba, možná jsem špatně podlepil kladnici, i když to ale na "pouze" podlepení nevypadá:
Bohužel už to bylo v takovém stavu, že mi přišla nereálná oprava bez následků, takže krakorec bude napevno. Ale do poslední chvíle jsem myslel, že ne.
A tady první chyba, o které si myslím, že opravdu není moje :
Jeřáb se mi neotáčí o 360°, vadí umístění podpěry ramene.
Téměř hotovo:
A příště už závěrečné foto se vším všudy i s druhým jeřábem Tak zatím
Re: Tatra T815 AD20 / RW / 1:32
Ahoj,
s víčkem nádrže máš asi pravdu, na fotkách jeřábů je vidět, že je podkladová deska mimo vstup.
http://kugr.cz/vozovy-park-ceny/5-autoj ... 5-ad-20-t/" onclick="window.open(this.href);return false;
Co se týče poloměru otáčení nástavby, mělo by to vyjít. Zkušenosti ze stavby má ale zatím asi pouze beta tester.
Chyba může být buď v Tobě (špatně přilepena nástavba na točnici), pak v délce nástavby, nebo délce podvozku.
s víčkem nádrže máš asi pravdu, na fotkách jeřábů je vidět, že je podkladová deska mimo vstup.
http://kugr.cz/vozovy-park-ceny/5-autoj ... 5-ad-20-t/" onclick="window.open(this.href);return false;
Co se týče poloměru otáčení nástavby, mělo by to vyjít. Zkušenosti ze stavby má ale zatím asi pouze beta tester.
Chyba může být buď v Tobě (špatně přilepena nástavba na točnici), pak v délce nástavby, nebo délce podvozku.