Sombold So 344 / Orlik / 1:33 / HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Sombold So 344 / Orlik / 1:33 / HOTOVO
Jsou to již přes dva roky, kdy jsem střihnul do této poletuchy. Po dokončení miniponorky sem se rozhodl tohodle kostlivce dodělat.
Tutaj je původní report na starém DF ....http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen si zde zopáknem základní informace..
Sombold So 344 je jeden z mnoha projektů německého letectva. Konstrukce byla plánovaná ze dřeva. Autorem projektu byl Heinz G. Sombold. Nezvyklý tvar této létající bombě dodávala oddělitelná přední část obsahující nálož, kterou měl pilot oddělit nad cílem. Pohon měl zajišťovat raketový motor Walter. Celý letoun se dostal pouze do stádia dřevěného modelu v měřítku 1:5 prop testy v aerodynamickém tunel a veškeré práce byly ukončeny na začátku roku 1945.
Délka 7m
Rozpětí 5,78m
Výška 2,2m
Doba letu 25-30min.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A nyní k modelu. Vydavatel je Orlik 1/2008 č.045.
vystřihovánka samotného letadla zabírá 2xA4 silného papíru a 1x A4 měkkého papíru s díly na podlepení .
Dále tato vyškubávánka obsahuje tahač Scheuch Schlepper s několika vozíky a různýmy doplňky. Toto zabírá 4x A4 tvrdý papír a 1x A4 měkký papír.
Dál tu máme 8 stran podrobného návodu.
K modelu lze zakoupit hodně velikou sadu Laserů 2xA4, kterou velice doporučuju. Opravdu šetří čas a některé detaily bych ani nevyřezal.
Tak a k samostatné stavbě. vlastně není co psát. stačí se držet návodu a vše de snadno, protože zatím není žádný problém v ničem. Díky Laserům je práce mnohem rychlejší. Pokusně sem si slepil kostru křídel a měl sem hotovo asi za 20 minut. Kdyby sem to podlepoval a řezal, dělám tohle ještě teď.
No a fotky mluví za vše.
A něco malinko sem dnes popáchal.
Tutaj je původní report na starém DF ....http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen si zde zopáknem základní informace..
Sombold So 344 je jeden z mnoha projektů německého letectva. Konstrukce byla plánovaná ze dřeva. Autorem projektu byl Heinz G. Sombold. Nezvyklý tvar této létající bombě dodávala oddělitelná přední část obsahující nálož, kterou měl pilot oddělit nad cílem. Pohon měl zajišťovat raketový motor Walter. Celý letoun se dostal pouze do stádia dřevěného modelu v měřítku 1:5 prop testy v aerodynamickém tunel a veškeré práce byly ukončeny na začátku roku 1945.
Délka 7m
Rozpětí 5,78m
Výška 2,2m
Doba letu 25-30min.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A nyní k modelu. Vydavatel je Orlik 1/2008 č.045.
vystřihovánka samotného letadla zabírá 2xA4 silného papíru a 1x A4 měkkého papíru s díly na podlepení .
Dále tato vyškubávánka obsahuje tahač Scheuch Schlepper s několika vozíky a různýmy doplňky. Toto zabírá 4x A4 tvrdý papír a 1x A4 měkký papír.
Dál tu máme 8 stran podrobného návodu.
K modelu lze zakoupit hodně velikou sadu Laserů 2xA4, kterou velice doporučuju. Opravdu šetří čas a některé detaily bych ani nevyřezal.
Tak a k samostatné stavbě. vlastně není co psát. stačí se držet návodu a vše de snadno, protože zatím není žádný problém v ničem. Díky Laserům je práce mnohem rychlejší. Pokusně sem si slepil kostru křídel a měl sem hotovo asi za 20 minut. Kdyby sem to podlepoval a řezal, dělám tohle ještě teď.
No a fotky mluví za vše.
A něco malinko sem dnes popáchal.
Naposledy upravil(a) Tomys dne pon 8.7.2013 20:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Zajímavá potvůrka. Vidím že čumák s pumou už je odhozen, je také součástí modelu ? Jinak obdivuji ten čistě slepený oblý čumák, jak ty vrstvy na sobě sedí. Vím, že tyhle obliny jsou pěkný žrout času a pěkně zdržujou stavbu. Jak je ten model velký ?
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Bomba je teprve na řadě. Pořád je na letadle co dělat. A rozpětí je necelých 18 cm...
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Jak je to velké? Stačí se podívat na měřítko v názvu a na rozměry v prvním příspěvku a pak si to sám spočítat ....
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
To už je podruhé tento týden, co si myslím, že napíšu do vlákna o fungování fora o přidání tlačítka:
PŘEMÝŠLEJ
Mělo by být hned vedle toho NÁHLED
Tomys si asi koupil nový oblek a kostlivci ze skříně musí pryč - konečně. No pracuj synku, už necelý týden, abys nám něco uvařil za pomoci těch análních šlehačů.
PŘEMÝŠLEJ
Mělo by být hned vedle toho NÁHLED
Tomys si asi koupil nový oblek a kostlivci ze skříně musí pryč - konečně. No pracuj synku, už necelý týden, abys nám něco uvařil za pomoci těch análních šlehačů.
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Odhoditelna vysoce tristiva pultunova bomba dalece pred tezistem, nevyhoditelny pilot dalece za tezistem, pomer delky a rozpeti jak f104.. Raketovy tlacny walther za zadkem.. Fakt by me zajimalo jak se tohle chovalo, kdyz pilot odhodil bombu pri rychlem pruletu formaci liberatoru, jeste pri zaberu motoru, rekl bych ze spocitat letovou obalku tohohle pokusu by byl ukol i pro dnesni osazenstvo skunk works
- Michal Dostál
- Příspěvky: 439
- Registrován: sob 21.1.2012 12:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Pěkné Tomys, jen škoda že ti nedolehl překryt kabiny, proužek papíru by to spravil.
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Taky sem si toho všimnul. To musím poladit.
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Vypadá to velice dobře. jsem zvědav jak se s touhle potvorou poperu já, až dostanu odvahu a chuť zkusit si nějaký to letadýlko. takže určitě budu dál sledovat
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Vykašlal sem se na klapky a křidélka. Byl sem zvědav, jak to vlastně vypadá s pumou na přídi. No, tak jak je to na fotce. Lítající nesmysl
Puma na přídi je krásně sundavací a zas tam dací.
Puma na přídi je krásně sundavací a zas tam dací.
Re: Sombold So 344, vozík a tahač / Orlik / 1:33
Ty jo.. Takhle to vynikne este vic. Ta bomba je skoro pul delky letadla, kridlo ve dvou tretinach.. Myslim ze tahle kocepce dodava pace v kokpitu ktera ma na starosti podelne vyvazeni letadla novy rozmer