Ikarus 293 / AmatER / 1:60
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Ikarus 293 / AmatER / 1:60
No potřebuju si odpočinout od námáhavě práce, proto jsem si vybral model Ikarusu 293, upravil jsem na modelu prostředni část, přidal jsem kloub a více kol. Model jsem si nechal vytisknout na formát A3.
Ikarus v roce 1988 vyrobil 22 m dlouhý autobus (nejdelší v Maďarsku), který oficiálně představil na Budapešťském mezinárodním veletrhu. Poté následovaly jízdy hlavně na lince 61E. Řidiči, kteří tento autobus řídili, si stěžovali na lenost, pomalé zrychlení, velké boční vychylování a obtížné zatáčení.
Zkušební jízdy se konaly I v Pětikostelí na lince č. 7, ale bez cestujících, neboť vůz neměl povolení k přepravě osob. Zkušebních jízd se zúčastnil i v zahraničí.
Až do roku 1992 stál v mateřském závodě. V tomto roce prodělal rekostrukci, kdy byl původní motor vyměněn za MAN, z toho důvodu se posunuly 2. dveře blíže k předním, protože bylo potřeba více prostoru pro motor, řízení Csepel a dostal také nový lak. Koupil ho DP Teherán, kam odjel po vlastní ose. Stejné uspořádání dveří měly i vozy řady 280. Ikarus 293 je 22,5 m dlouhý, tříčlánkový s výkonem motoru (D 2156 MT6U) 184 kW. Obsaditelnoist je 229 osob. Na voze jsou 2 odlišné klouby. Je vhodný na linky, které spojují okrajové části města s metrem. Kvůli složitému zatáčení není vhodný do vnitřních částí měst. Proto některé úřady požadují pro provoz těchto autobusů samostatný pás. Na Kubě byly v licency vyráběny vozy Ikarus (nejvíce 280) pod značkou Giron. Bylo vyrobeno i několik 293 se skládacími dveřmi.
Náhled na předlohu:
Náhled na stavebnici:
No a hurá pomalu do stavby.
Ikarus v roce 1988 vyrobil 22 m dlouhý autobus (nejdelší v Maďarsku), který oficiálně představil na Budapešťském mezinárodním veletrhu. Poté následovaly jízdy hlavně na lince 61E. Řidiči, kteří tento autobus řídili, si stěžovali na lenost, pomalé zrychlení, velké boční vychylování a obtížné zatáčení.
Zkušební jízdy se konaly I v Pětikostelí na lince č. 7, ale bez cestujících, neboť vůz neměl povolení k přepravě osob. Zkušebních jízd se zúčastnil i v zahraničí.
Až do roku 1992 stál v mateřském závodě. V tomto roce prodělal rekostrukci, kdy byl původní motor vyměněn za MAN, z toho důvodu se posunuly 2. dveře blíže k předním, protože bylo potřeba více prostoru pro motor, řízení Csepel a dostal také nový lak. Koupil ho DP Teherán, kam odjel po vlastní ose. Stejné uspořádání dveří měly i vozy řady 280. Ikarus 293 je 22,5 m dlouhý, tříčlánkový s výkonem motoru (D 2156 MT6U) 184 kW. Obsaditelnoist je 229 osob. Na voze jsou 2 odlišné klouby. Je vhodný na linky, které spojují okrajové části města s metrem. Kvůli složitému zatáčení není vhodný do vnitřních částí měst. Proto některé úřady požadují pro provoz těchto autobusů samostatný pás. Na Kubě byly v licency vyráběny vozy Ikarus (nejvíce 280) pod značkou Giron. Bylo vyrobeno i několik 293 se skládacími dveřmi.
Náhled na předlohu:
Náhled na stavebnici:
No a hurá pomalu do stavby.
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Ikarus 293 / AmaTER / 1:60
Ta fotka reálné předlohy není náhodou fotomontáž? Nevybavuju si, že by měl tento autobus červenou barvu. Existuje ještě vůbec? Co vím, jezdil potom snad někde v Teharánu.
Re: Ikarus 293 / AmaTER / 1:60
O Teheránu je napsáno v popisu a fotomontáž to asi bude. IK 293 podle všeho neměl takové dveře ani barvu. Možná nám něco prozradí AmaTER.
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
- bedatruhlar
- Příspěvky: 497
- Registrován: pát 20.1.2012 22:36
- Bydliště: kyjovsko
Re: Ikarus 293 / AmaTER / 1:60
NO hrozné
Re: Ikarus 293 / AmatER / 1:60
Škoda, že tvé modely po dokončení vypadají jak po nehodě
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Ikarus 293 / AmatER / 1:60
Kluci, ja se snažím jak to jde,
- Michal Traj
- Příspěvky: 336
- Registrován: pát 20.1.2012 21:51
Re: Ikarus 293 / AmatER / 1:60
Já oceňuju to, že je tvoje téma/vlákno konečně přehledný a že píšeš texty smyslně, bez deseti teček a otazníků. Konečně jsi si zvolil i lepší měřítko a věřím, že ty modely budou vypadat líp. Začínáš se zlepšovat a myslím si že je to na tom modelu vidět. Jen je škoda, že se ti na tom laseru polamal tisk. Jinak dobrý.
Re: Ikarus 293 / AmatER / 1:60
OT: Smyslně
Re: Ikarus 293 / AmatER / 1:60
fotografie je nepovedená fotomontáž ..
Originál Ikarus 293 byl modrý a měl dvoukřídlé dveře nikoli čtyřdílné zhrnovačky
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/r ... us-293.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Po rekonstrukci červeno - žlutý
http://www.autobusovenoviny.cz/image/12 ... us-282.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nechávám původní odkazy z internetu
Ohledně informace o tom že Kubánský Giron vyráběl tříčlánkovou verzy jsem hodně skeptický
To že autobusové karoserie upravoval na železniční podvozky , tvořil z nich návěsy které tahaly převážně Krazy , Taina , Kamazy ale i například Škoda 706 .
Spíš než kloubové autobusy se používala souprava dvou standartních Ikarusů ( ten druhý bez motoru byl upraven k vlečení jako přívěs )
Originál Ikarus 293 byl modrý a měl dvoukřídlé dveře nikoli čtyřdílné zhrnovačky
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/r ... us-293.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Po rekonstrukci červeno - žlutý
http://www.autobusovenoviny.cz/image/12 ... us-282.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nechávám původní odkazy z internetu
Ohledně informace o tom že Kubánský Giron vyráběl tříčlánkovou verzy jsem hodně skeptický
To že autobusové karoserie upravoval na železniční podvozky , tvořil z nich návěsy které tahaly převážně Krazy , Taina , Kamazy ale i například Škoda 706 .
Spíš než kloubové autobusy se používala souprava dvou standartních Ikarusů ( ten druhý bez motoru byl upraven k vlečení jako přívěs )
Re: Ikarus 293 / AmatER / 1:60
Dobrý nápad. Ale málo podkladu a hodně špatný tisk.