Již před svátky jsem i přes několik nedokončených restů neodolal a začal další vozidlo ze série jednodušších modelů v měřítku 1:32. V té době jsem ještě neměl doma tu oranžovou ze SWR 2011.
Začal jsem tradičně koly. Ta mám udělaná současně i na druhý model.
Jedná se o již poměrně známý systém konstrukce s jednoduchým podvozkem bez velkých detailů, takže jsem při práci moc nefotil. Tak alespoň hotový celek podvozku s motorem
Zde s nasucho nasazenými koly
Další celek je nástavba s rámem a plachtou
A opět nasucho položené na podvozku
Při prvním položení nástavby na podvozek jsem zjistil, že mi dva válcové vzduchojemy na pravé straně podvozku nedovolí vystředit plachtu v přední části. Odřízl jsem je z podvozku a trošku vnitřní seřízl. Úprava je na jedné z fotografií vidět.
Vzduchové filtry jsem na podvozek lepil až po položení plachty abych se vyhnul jejich špatnému umístění vůči otvorům v bocích plachty. Zde jsem musel asi o 2 mm zkrátit délku jejich držáků - vycházely mi vysoko nad otvory v plachtě.
Chybí ještě několik detailů na podvozku a pak kabina
Tatra T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: TATRA T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
Pecka, jako vždy. Pěkně zmáknutá navázaná plachta.
Re: TATRA T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
Díky. Tu plachtu jsem oproti testovací stavbě Uweho navázal nití na rám přes předem proražené otvory. Je ale potřeba ji navazovat jako první. Kdyby se nechala až na konec po oblepení hlavní obšívkou nástavby, asi by to byl velký problém.
Ještě malé "rýpnutí". Kdo najde rozdíl?
Ještě malé "rýpnutí". Kdo najde rozdíl?
Re: TATRA T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
vidim vidim. Máš červenej rám
ale čuměl jsem na to 5 minut
Ale stejně je to krásný auto
ale čuměl jsem na to 5 minut
Ale stejně je to krásný auto
Re: Tatra T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
Ano, rám pod plachtou má být červený. Měla by být červená i rubová strana plachty a plechů, ale to už jsem nějak nezvládl.
Dále postupuji kabinou. Opět jsem některé díly vystřihovánky rozřezal a kabinu dělám tak, jak jsem zvyklý.
Ochranný rám posádky lepím do kabiny postupně až mám základ se všemi obvodovými plechy zkompletovaný.
Nyní na takto připravený celek přilepím střechu. Čelní sklo až nakonec.
Dále postupuji kabinou. Opět jsem některé díly vystřihovánky rozřezal a kabinu dělám tak, jak jsem zvyklý.
Ochranný rám posádky lepím do kabiny postupně až mám základ se všemi obvodovými plechy zkompletovaný.
Nyní na takto připravený celek přilepím střechu. Čelní sklo až nakonec.
Re: Tatra T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
Tak mě napadá,jak to nejelegantněji udělat,aby to červené bylo.Něčím to malovat(ať už fixy,vodovky,tempery...)to je tak to rozmočit a konečná?Podlepit barevným papírem?Co takhle tisk červené barvy z druhé strany(ale to je asi to stejné jako vodovky atd.tedy mokrá cesta).Leda snad laser z druhé strany?zvukar píše:... Měla by být červená i rubová strana plachty a plechů...
.
Ale i takhle je to pěkné.Většina laiků si toho ani nevšimne .
Re: Tatra T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
Ta siťka super dival jsem se i na postup a tohle má můj obdiv, když si někdo dá tu práci a dělá plno takových doplňků ručně na koleni. Než kdovíjaké napomoci laserem.
Re: Tatra T815 4x4 DAKAR, SVOBODA TEAM, SWR 2012 / SPIDA / 1
K tomu barvení. Našel jsem tu fotku s pohledem pod plachtu pozdě. Kdybych to měl ještě v ploše, tak by asi nebyl problém to polepit z rubu červeným papírem nebo stříknout barvou, ale u slepeného celku je to horší.
Dokončil jsem kabinu. Ještě před osazením na rám jsem odřízl přední nárazník a slepil ho znova. Zde opět malé doporučení pro ostatní. Nárazník na podvozek lepte až při kompletaci modelu. Když jem na rám osazoval motor s výfuky, filtry a zkoušel pokládat nástavbu, tak se mi při manipulaci podařilo nárazník zlomit. Jeho nalepením až po kabině se tomuto vyhnete.
Takto jsem připravil jednotlivé celky a ty pak postupně nalepil na podvozek. Tím je auto dokončeno.
Až teď vkládám fotky, tak vidím že mi chybí zástěrky. No nic, jdu je najít do skříňě, určitě budou tam, protože jsem je chystal.
Dokončil jsem kabinu. Ještě před osazením na rám jsem odřízl přední nárazník a slepil ho znova. Zde opět malé doporučení pro ostatní. Nárazník na podvozek lepte až při kompletaci modelu. Když jem na rám osazoval motor s výfuky, filtry a zkoušel pokládat nástavbu, tak se mi při manipulaci podařilo nárazník zlomit. Jeho nalepením až po kabině se tomuto vyhnete.
Takto jsem připravil jednotlivé celky a ty pak postupně nalepil na podvozek. Tím je auto dokončeno.
Až teď vkládám fotky, tak vidím že mi chybí zástěrky. No nic, jdu je najít do skříňě, určitě budou tam, protože jsem je chystal.