Vaše představa......
Re: Vaše představa......
Schumy, mírni se ve svém svatém nadšení! Osobní útoky si nech od cesty.
Mimochodem tyhle žížalovitosti jsou k čemu? Jako městská doprava? Nebo kratší meziměstská? Naprosto nechápu, jak se ta dvojkloubová věc řídí, předjíždí, vyhýbá a vůbec jak to funguje v normálnim provozu.
Mimochodem tyhle žížalovitosti jsou k čemu? Jako městská doprava? Nebo kratší meziměstská? Naprosto nechápu, jak se ta dvojkloubová věc řídí, předjíždí, vyhýbá a vůbec jak to funguje v normálnim provozu.
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Vaše představa......
Podle mě to je stejné jako kloubák normální, akorát se s tím musí trochu jezdit více ze široka.....
Re: Vaše představa......
Záleží na tom, jestli a jak by byly řízené nápravy.Vojta Č. píše:Mimochodem tyhle žížalovitosti jsou k čemu? Jako městská doprava? Nebo kratší meziměstská? Naprosto nechápu, jak se ta dvojkloubová věc řídí, předjíždí, vyhýbá a vůbec jak to funguje v normálnim provozu.
Nedávno jsem byl na prohlídce výrobního závodu DAFu v Eidhovenu. Pro návštěvníky tam mají "vláček", se kterým projíždějí přes výrobní halu. Přestože to má asi 4 vagónky s klasdckou ojí, tak vláček díky řízenám nápravám dokáže dokáže projet i pravoúhlou zatáčkou a nepotřebujhe k tomu více jak cca 0,5 m šířka vozovky navíc.
I takový 12-ti nápravový podvalník s natáčecími koly dokáže neuvěřitelné věci, určitě lépe manévruje než klasický tahačový návěs.
Takže při dobře navržené konstrukci bych se anii dvoukloubáku v městském provozu nebál
Re: Vaše představa......
ex Karosa...to je přesně to, co stačí o této firmě říci a jít dál
Re: Vaše představa......
(jestli je to teda on )
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Vaše představa......
kloubák v tlačném uspořádání (motor vzadu, hnací zadní náprava) je bohužel nerealizovatelný nesmysl - je nutné tlumit dvě točny proti sobě. Což by skončilo zkroucené a zaseklé na první křižovatce za fabrikou... samozřejmě "papír snese všecko", že.
Ta divná divoká elektrická věc jménem ENB23,5 by měla řízenou (vlečenou) zadní nápravu, takže z hlediska průjezdného profilu naprosto ok, mělo by se s tím dát jezdit lépe, než s klasickým tlačným kloubákem a nesrovnatelně lépe, než s dvoukloubákem. Trakčně opět mnohem lepší, neboť hnací by byly druhá i třetí náprava. Vozidlo ale naráží na legislativu, kdy kloubový autobus s dvěma články smí být dlouhý maximálně 18,75 m (capacitaro má u nás homologaci zatím na výjimku, ve zbytku EU už platí trochu jiná pravidla), ing. Černý opět poněkud předbíhá dobu (mmch. jeho poslední realizovanou konstrukcí v karose jsou kloubové sedmistovky, jestli si tady mohu přihřát trochu pálipolíffky ).
Jízdní profil volva B9S je možné vidět tu:
VanHool AGG300 má "výhodu" v řízené nápravě na obou vlecích, což je ovšem náročné na spolehlivost.
V Hamburku, kde se přerostlé děti z Ropidu inspirovali v nasazení dvoukloubáků na lince 5 (jedna z nejvytíženějších linek autobusové MHD v Evropě) a chtějí takovou hračku stůj-co-stůj i v Praze, se jich ovšem snaží zbavit, protože spolehlivé prostě nejsou. A taky je nutné zohlednit, že tam jezdí v podstatě jen na rovině... a taky nemají kvůli své délce a řízeným nápravám obou vleků zpátečku.
Přes pákoví řízené nápravy mají všechny moderní vyhlídkové autovláčky - takže vagonky přesně sledují stopu mašinky.
Jen se člověk za volantem celou směnu modlí, aby náhodou nebouchla guma. Pak je to celkem slušná katastrofa.
Mít ty prachy, tak bych bral takovýto parník:
...ale klidně se spokojím i s krátkým Travegem
Ta divná divoká elektrická věc jménem ENB23,5 by měla řízenou (vlečenou) zadní nápravu, takže z hlediska průjezdného profilu naprosto ok, mělo by se s tím dát jezdit lépe, než s klasickým tlačným kloubákem a nesrovnatelně lépe, než s dvoukloubákem. Trakčně opět mnohem lepší, neboť hnací by byly druhá i třetí náprava. Vozidlo ale naráží na legislativu, kdy kloubový autobus s dvěma články smí být dlouhý maximálně 18,75 m (capacitaro má u nás homologaci zatím na výjimku, ve zbytku EU už platí trochu jiná pravidla), ing. Černý opět poněkud předbíhá dobu (mmch. jeho poslední realizovanou konstrukcí v karose jsou kloubové sedmistovky, jestli si tady mohu přihřát trochu pálipolíffky ).
Jízdní profil volva B9S je možné vidět tu:
VanHool AGG300 má "výhodu" v řízené nápravě na obou vlecích, což je ovšem náročné na spolehlivost.
V Hamburku, kde se přerostlé děti z Ropidu inspirovali v nasazení dvoukloubáků na lince 5 (jedna z nejvytíženějších linek autobusové MHD v Evropě) a chtějí takovou hračku stůj-co-stůj i v Praze, se jich ovšem snaží zbavit, protože spolehlivé prostě nejsou. A taky je nutné zohlednit, že tam jezdí v podstatě jen na rovině... a taky nemají kvůli své délce a řízeným nápravám obou vleků zpátečku.
Přes pákoví řízené nápravy mají všechny moderní vyhlídkové autovláčky - takže vagonky přesně sledují stopu mašinky.
Jen se člověk za volantem celou směnu modlí, aby náhodou nebouchla guma. Pak je to celkem slušná katastrofa.
Mít ty prachy, tak bych bral takovýto parník:
...ale klidně se spokojím i s krátkým Travegem
Naposledy upravil(a) AmatER dne sob 15.12.2012 19:42, celkem upraveno 1 x.
Re: Vaše představa......
Hmm. Možná je to efektní, ale v Praze bych to nechtěl vidět.
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Vaše představa......
Takže když, špatně zajede, nemá šanci se vrátit...????
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Vaše představa......
Před časem jsem byl v Holandsku , kde jsem narazil na tento bastl , to foto jsem neudělal já , podařilo se mi ho najít na internetu
http://www.flickr.com/photos/davydutchy/5611119444/" onclick="window.open(this.href);return false; Nejspíš se jedná o nějakou přestavbu vw transporter
http://www.flickr.com/photos/davydutchy/5611119444/" onclick="window.open(this.href);return false; Nejspíš se jedná o nějakou přestavbu vw transporter
Re: Vaše představa......
Všechno, co má víc jak jeden "kloub" je pro Prahu naprosto nevhodné. Navíc - vozový park už je tak rozmanitý, že další takovéto "zlepšení" kvality služeb by znamenalo obrovské investice. Stačí, že po novém roce bude dodán další typ "pindibusů" midibusů - tentokrát to budou vozy Solaris.
-
- Příspěvky: 1232
- Registrován: ned 29.1.2012 19:49
Re: Vaše představa......
ČSAD Střední Čechy koupily tři zfundu nové Solarisy do Prahy....
Re: Vaše představa......
Zr. - s tou rozmanitostí vozovýho parku se shodneme v technickým duchu (každých 10 jinak stejných aut je jinak vybavených a s jinými komponenty), ale v případě skladby typů neshodneme - DPP by naopak měl v některých případech zauvažovat nad vyšší diverzifikací, jinak začne přicházet o další linky. Navíc takový úder do zátylku může přijít z celkem nečekaných míst...
O akceschopnosti dílny s takovým i makovým vozovým parkem si po 14 + 1 dnech lítání na voze 4045, kterej má zkříženou přední nápravu (samozřejmě extrémně vymlácenou, jak se na B951E u dý pí sluší a patří), několikrát svařovanej stabilizátor a začíná se lámat v oblasti předních ploten zadní nápravy, nedělám iluze.
Ale samozřejmě dvoukloubák extra na 107ce je čiré zoufalství a šlápnutí do zároveň. Problém téhle linky se dá řešit i bez ultrakapacitních vozidel, jen je potřeba mít dostatečné množství volných vozidel i řidičů, co se nebojí logicky uvažovat a jednat. "Blbé" na tom je jen to, že se to nedá plánovat, což samozřejmě šotodiletantům z ROPIDu vadí.
O akceschopnosti dílny s takovým i makovým vozovým parkem si po 14 + 1 dnech lítání na voze 4045, kterej má zkříženou přední nápravu (samozřejmě extrémně vymlácenou, jak se na B951E u dý pí sluší a patří), několikrát svařovanej stabilizátor a začíná se lámat v oblasti předních ploten zadní nápravy, nedělám iluze.
Ale samozřejmě dvoukloubák extra na 107ce je čiré zoufalství a šlápnutí do zároveň. Problém téhle linky se dá řešit i bez ultrakapacitních vozidel, jen je potřeba mít dostatečné množství volných vozidel i řidičů, co se nebojí logicky uvažovat a jednat. "Blbé" na tom je jen to, že se to nedá plánovat, což samozřejmě šotodiletantům z ROPIDu vadí.
Re: Vaše představa......
To je něco strašného, dvojkloubák. V DPmB na autobosech dělám už 41 let. Couvat s ním na zvedáky nebo kanál by byl zážitek. I s normálním kloubem v plné vozovně je to problém. Museli by se překopat odstavné plochy aby se tam vešli. To nevím jak by to dopadlo při zácpě ve městě když by se muselo couvat v kolonách. Co se týče těch hnacích náprav některé kloubové trolejbusy mají dvě.
P.S. U nás v dopravním klubu vyrábí jeden kluk více kloubáky, jak busů i šalin. Roztříhá několik modelů a pak je spojí. Modelářsky nic moc. Ale je autista a je spokojen.
P.S. U nás v dopravním klubu vyrábí jeden kluk více kloubáky, jak busů i šalin. Roztříhá několik modelů a pak je spojí. Modelářsky nic moc. Ale je autista a je spokojen.