Takže od začátku:
U-96 byla německá ponorka třídy VII C.
Typ VII C byl mírně modifikovanou verzí úspěšných ponorek VII B. Byl o něco větší, těžší a také pomalejší. Ponorky tohoto typu mohly operovat v hloubce 100 metrů a v případě hladinového útoku se mohly ponořit do hloubky až 200 metrů. Vybaveny byly stejně jako předchozí typy pěti torpédomety. Vyjímku tvořily pouze čluny U-72, U-78, U-80, U-554 a U-555, které měly pouze dva přední torpédomety a čluny U-203, U-331, U-351, U-401, U-431 a U-651, které neměly záďové torpédomety. Ke konci války byly tyto ponorky vybavovány i snorkly pro plavbu na dieselový pohon pod hladinou. Typ VII C byl „tažným koněm“ německých ponorkových sil od roku 1941 až do konce války. První ponorka tohoto typu, U-69 byla uvedena do služby v roce 1940. Ačkoliv akční radius těchto ponorek nebyl tak velký jako u dalšího typu IX, bojovaly ponorky VII C téměř ve všech oblastech, kde německé ponorkové síly operovaly. Tyto ponorky také musely nejvíce čelit stále dokonalejšímu způsobu protiponorkové války spojenců v letech 1943 a 1944. Nejslavnější ponorkou byla právě U-96.
U-96
Stavba byla zahájena 16.09.1939 v loděnicích Germaniawerft A.G., Kiel. Na vodu byla spuštěna 01.08.1940.
Délka maximální 67.1m
Šířka 6.2m
Ponor standard 4.74m
Výtlak vynořená 769 t
Výtlak ponořená 871 t
Maximální ponor ~220m
Výzbroj:
- 5 × TT 533mm (4přední + 1zadní, 14torpéd/26-39min)
- 1 × 88mm
- 1 × 20mm (MG151)
Rychlost na hladině 17.7 uzlů (32,8 km/h)
Rychlost pod vodou 7.6 uzlů (14.1 km/h)
Dosah
- 15,170 km (19 km/h) na hladině
- 150 km (7.4 km/h) pod hladinou
V průběhu své bojové činnosti potopila 28 lodí o celkovém výtlaku 190.094 BRT a poškodila 4 obchodní plavidla (33.043 BRT).
- 11.12.1940 Rotorua (10890 GRT)
11.12.1940 Towa (5419 GRT)
12.12.1940 Macedonier (5227 GRT)
12.12.1940 Stureholm (4575 GRT)
14.12.1940 Western Prince (10926 GRT)
16.01.1941 Oropesa (14118 GRT)
17.01.1941 Almeda Star (14936 GRT)
13.02.1941 Arthur F. Corwin (10516 GRT)
13.02.1941 Clea (7987 GRT)
18.02.1941 Black Osprey (5589 GRT)
22.02.1941 Scottish Standard (6999 GRT)
23.02.1941 Anglo-Peruvian (5457 GRT)
24.02.1941 Linaria (3385 GRT)
24.02.1941 Sirikishna (5458 GRT)
28.04.1941 Caledonia (9892 GRT)
28.04.1941 Oilfield (8516 GRT)
28.04.1941 Port Hardy (8897 GRT)
19.05.1941 Empire Ridge (2922 GRT)
05.07.1941 Anselm (5954 GRT)
31.10.1941 Bennekom (5998 GRT)
19.02.1942 Empire Seal (7965 GRT)
20.02.1942 Lake Osweya (2398 GRT)
22.02.1942 Kars (8888 GRT)
22.02.1942 Torungen (1948 GRT)
09.03.1942 Tyr (4265 GRT)
10.09.1942 Elisabeth van Belgie (4241 GRT)
10.09.1942 Sveve (6313 GRT)
11.09.1942 Delães (415 GRT)
Velitelé ponorky:
- 14.09.1940 - 28.03.1942 Kptlt. Heinrich Lehmann-Willenbrock (Rytířský kříž)
28.03.1942-15.03.1943 Oblt. Hans-Jürgen Hellriegel ( Rytířský kříž)
16.03.1943 - 02.1944 Oblt. Wilhelm Peters
02.1944 - 30.06.1944 Oblt. Horst Willner
1.7.1944 - 02.1945 Oblt. Robert Rix
K modelu:
Model pochází od japonského nadšence. Své modely má k soukromému použití zdarma ke stažení. S jeho laskavým svolením jsem se i já pustil do díla.
Nemám za cíl rozebírat do detailů model, ale budu se snažit ho slepiti hlavně kvalitně a aby bylo na co koukat (uff opravdu zírám a pečlivě sleduji práci zdejších guru, smekám před nimi)
Model obsahuje 19 stran A4 se 307 díly.
Tak a příště již foto ze stavby