Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Zahajuji stavbu vozu Williams FW30. Vybral jsem verzi z GP Itálie 2008, která byla odjeta za velmi nevlídného počasí a měla překvapivého vítěze Sebastiana Vettela, který vyhrál jak sobotní kvalifikaci, tak i nedělní závod. Jeho krajan Nico Rosberg na voze Williams FW30 si v sobotní kvalifikaci počínal velmi dobře, probojoval se do třetí části, kde nakonec vybojoval páté místo na startovním roštu. V nedělním závodě si až do poloviny závodu počínal také dobře, sváděl krásné souboje s Felipem Massou na Ferrari, ale po problémech v druhé části závodu nakonec dojel do cíle na nebodovaném 14. místě. Pro tým Williams byl závod jubilejní, oslava 500.GP byla připomenuta číslovkou na komíně obou vozů v den závodu.
Jezdec: 7. Nico Rosberg, GER
Tým: AT&T Williams
Vůz: Williams FW30
Motor: Toyota RVX-08 2.4 V8
Převodovka: Williams, 7 stupňů vpřed + zpátečka
Palivo: Petrobras
Pneumatiky: Bridgestone Potenza
Jezdec: 7. Nico Rosberg, GER
Tým: AT&T Williams
Vůz: Williams FW30
Motor: Toyota RVX-08 2.4 V8
Převodovka: Williams, 7 stupňů vpřed + zpátečka
Palivo: Petrobras
Pneumatiky: Bridgestone Potenza
Naposledy upravil(a) Lucas80 dne čtv 2.8.2012 21:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Williams FW30 / N. Rosberg / 1:24 / FT
Zahájil jsem stavbu koly; vybral jsem mokré pneumatiky a model tak odpovídá postavení na startovním roštu. Dokonce i natočení nápisů na předních pneu bude odpovídat pozici, ve které se nacházely před tím, než vůz vyjel za safety carem rovnou do závodu.
Přední + zadní části kol
Zde jedna menší chybka: levé přední kolo mělo iniciály NR v opačné pozici, taková varianta ve šmikajdě není. Je tak možné, že i další kola to měly jinak. Ale je to maličkost, která se dá přehlédnout 8)
Přední + zadní části kol
Zde jedna menší chybka: levé přední kolo mělo iniciály NR v opačné pozici, taková varianta ve šmikajdě není. Je tak možné, že i další kola to měly jinak. Ale je to maličkost, která se dá přehlédnout 8)
Re: Williams FW30 / N. Rosberg / 1:24 / FT
Pokračuji podlahou a difusorem. Trochu jsem poupravil difusor dle této detailní fotky:
Díl 22 sestavený dle návodu dostane hranatý tvar (červeně), po úpravě jsem dostal správný zaoblený tvar (žlutě).
Po slepení tohoto dílu do jednoho celku jsem ho rozstříhnul na dvou místech v rozhraní a střední kanál difusoru (jeho okraje) vytvaroval do obloučku. Zde dávám malý návod:
Díl 22 sestavený dle návodu dostane hranatý tvar (červeně), po úpravě jsem dostal správný zaoblený tvar (žlutě).
Po slepení tohoto dílu do jednoho celku jsem ho rozstříhnul na dvou místech v rozhraní a střední kanál difusoru (jeho okraje) vytvaroval do obloučku. Zde dávám malý návod:
Re: Williams FW30 / N. Rosberg / 1:24 / FT
Díly 84 a 85 jsem natvaroval takto:
Díly 92, 93 a 97 jsem v místě jejich přilepení k podlaze trochu odříznul, aby tam vznikl malý schod (červené šipky) jako v reálu:
U dílů 92 a 93 dělám úchyty z černého karbonu dle předlohy (použil jsem karbon z některého z dílů, které jsou pro jinou verzi).
V kokpitu jsem si pohrál s osou volantu podle této fotky:
Barva ale moc neodpovídá, spíše by to chtělo Revelku 92 - mosaznou metalízu, tu bohužel při ruce nemám...
Takto se mořím s předním křídlem:
Okrově je vyznačený horní díl, červeně mírné prohnutí dílů 114 a 115, dále pak jsou zakroužkované díly, kterými křídlo tuním podle fotek.
Díly 92, 93 a 97 jsem v místě jejich přilepení k podlaze trochu odříznul, aby tam vznikl malý schod (červené šipky) jako v reálu:
U dílů 92 a 93 dělám úchyty z černého karbonu dle předlohy (použil jsem karbon z některého z dílů, které jsou pro jinou verzi).
V kokpitu jsem si pohrál s osou volantu podle této fotky:
Barva ale moc neodpovídá, spíše by to chtělo Revelku 92 - mosaznou metalízu, tu bohužel při ruce nemám...
Takto se mořím s předním křídlem:
Okrově je vyznačený horní díl, červeně mírné prohnutí dílů 114 a 115, dále pak jsou zakroužkované díly, kterými křídlo tuním podle fotek.
Re: Williams FW30 / N. Rosberg / 1:24 / FT
Airbox byl rozdělen přepážkou (znázorňují ji žluté šipky) na menší horní komoru pro přívod vzduchu k převodovce a větší spodní pro přívod vzduchu k motoru:
Ze všech dostupných fotek jsem vypozoroval, že zadní poloosy kol nebyly na FW30 v reálu viditelné, byly zakryté v aerodynamickém pouzdře z karbonu. Proto jsem si pouzdro vyrobil takto:
Pouzdra jsem protáhnu kolem poloos zadních kol a díly 106 a 107 vlepím na své místo (červené šipky), pak k nim pouzdra jednoduše přilepím, takže vznikne jeden delší prvek dílů 106 a 107.
Podle dalších dvou fotek jsem vytvaroval v rámci možností díl 76, musel jsem pouze odstřihnout chlopně, které jsem tak samostatně nalepil na díly 40, 41. Na poslední fotce je znázorněno, jak jsem se popral s držákem předního křídla, které jsem natřel stříbrnou humbrolkou.
Takhle zatím vypadá můj stav, ale práce je ještě dost:
Ze všech dostupných fotek jsem vypozoroval, že zadní poloosy kol nebyly na FW30 v reálu viditelné, byly zakryté v aerodynamickém pouzdře z karbonu. Proto jsem si pouzdro vyrobil takto:
Pouzdra jsem protáhnu kolem poloos zadních kol a díly 106 a 107 vlepím na své místo (červené šipky), pak k nim pouzdra jednoduše přilepím, takže vznikne jeden delší prvek dílů 106 a 107.
Podle dalších dvou fotek jsem vytvaroval v rámci možností díl 76, musel jsem pouze odstřihnout chlopně, které jsem tak samostatně nalepil na díly 40, 41. Na poslední fotce je znázorněno, jak jsem se popral s držákem předního křídla, které jsem natřel stříbrnou humbrolkou.
Takhle zatím vypadá můj stav, ale práce je ještě dost:
Re: Williams FW30 / N. Rosberg / 1:24 / FT
Pěkně si s tím hraješ. Tuhle snahu přiblížit model ještě víc předloze prostě obdivuju.
Re: Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Nalevo je červená pojistka vypínání elektroniky, které v roce 2008 musely být u každého vozu na pravé straně ve spodní části konstrukce ochranného oblouku pro případ převrácení, musely mít vodorovnou rukojeť s okem, aby se daly vytáhnout i na dálku hákem. Vpravo výfuky, které jsem ale pro lepší vzhled nahradil dutinkami stejného průměru. Musel jsem je však zbarvit pomocí nánosu tenké vrstvy lepidla Kores a poté šminek na oči a poté okraje obou dutinek natřel tmavě modrou metalízou Humbrol 52, abych jim dodal patinu správného zbarvení do modra jako v reálu:
Výfuky v reálu:
Stav před dokončením, zbývá osadit přední křídlo, kameru na airbox, pojistku elektroniky, anténu a kola:
Výfuky v reálu:
Stav před dokončením, zbývá osadit přední křídlo, kameru na airbox, pojistku elektroniky, anténu a kola:
Re: Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Jsem u konce, model jsem se rozhodl nakonec ponechat bez laku:
A ještě foto se stejným strojem, ovšem z Barcelony 2008 (vyšlo jako free od Roberta Blaschke):
Děkuji všem za přízeň, užitečné rady i povzbuzování při stavbě, která trvala celkem 2 měsíce.
Dávám zde i odkazy na fotky reálného vozu Williams FW30, ze kterých jsem studoval detaily a které jsem se snažil přenést na model:
http://www.f1technical.net/forum/viewto ... f=6&t=5429" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/wenny_wu/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/wenny_wu/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/wenny_wu/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/lordmarkus ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://finemodelcars.com/hi-res/gallery ... s_fw30.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukáš
A ještě foto se stejným strojem, ovšem z Barcelony 2008 (vyšlo jako free od Roberta Blaschke):
Děkuji všem za přízeň, užitečné rady i povzbuzování při stavbě, která trvala celkem 2 měsíce.
Dávám zde i odkazy na fotky reálného vozu Williams FW30, ze kterých jsem studoval detaily a které jsem se snažil přenést na model:
http://www.f1technical.net/forum/viewto ... f=6&t=5429" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/wenny_wu/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/wenny_wu/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/wenny_wu/3 ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/lordmarkus ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://finemodelcars.com/hi-res/gallery ... s_fw30.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukáš
Re: Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Fantastická práce. Za ten přístup máš můj obdiv.
Re: Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Nejenže je to krásně a čistě slepeno , ale dokonce upraveno a vylepšeno podle skutečnosti . Ne vždy se tuning podáří udělat tak , aby to nevypadalo, že je tam něco násilně dolepováno .
Tahle stavba se povedla na výbornou . Opravdu hodně dobrý .
Tahle stavba se povedla na výbornou . Opravdu hodně dobrý .
Re: Williams FW30 - N. Rosberg / FT / 1:24
Sice sem nechodím moc často, ale tvoje stavba mě zaujala. Jak už psal Ivan, po celou dobu stavby jsem obdivoval jak předěláváš a přiděláváš každičkou nesrovnalost oproti originálu. Myslím, že to stálo za to, super práce . Přeju takovou výdrž i u dalších modelů...
I když já to moc nepoznám jestli to je košer, protože F1 není střed mého zájmu... Ivan by mohl říct podle čeho jsem rozlišoval jeho sbírku formulek .
I když já to moc nepoznám jestli to je košer, protože F1 není střed mého zájmu... Ivan by mohl říct podle čeho jsem rozlišoval jeho sbírku formulek .