Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25 - HOTOVO
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25 - HOTOVO
Historie roku 10/2010 - 2/2011....... Nedávno jsem rozpracovaného Lazika znovu vytáhl na světlo boží a pokusím se ho dodělat. Postup z "novodobé" stavby bude následovat:
Ahoj všem,
po dokončení Kettenkrada jsem měl ještě chuť trochu řezat, což je u mě poměrně neobvyklé. Vánoční dovolená je k tomu jako stvořená. Vybral jsem si "Lazika" a zkusím napsat pár řádků při jeho stavbě.
Něco o předloze (převzato ze serveru valka.cz):
Motor : řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 995 cm3 SV
Výkon : 18kW (24 k)
Náhon : 4x2
Pérování listovými péry
Váha: 720 kg
Rozměry : 3515mm x 1400mm x 1380mm
Rozvor : 2300mm
Rozchod 1200 mm na obou nápravách
Brzdy : hydraulické
Max. rychlost : 85km/hod.
Výzbroj : -
Výroba : PZinž Varšava
Vyráběn v letech 1936 ? 1939 na základě licenčního automobilu Fiat Polski 508 III (v originále FIAT 508 Balila) otevřená karosérie se vyráběla jen pro armádu
Něco o modelu:
Vydavatel: GPM, 2006
Autor: Tomasz Debicki
Měřítko: 1:25
Stupeň složitosti: 3
Začal jsem se zpracováním kol. Konstrukce je zvláštní, ještě jsem se s takovou nesetkal. Běhoun i vnitřní disk se lepí jen na jednu pomocnou šablonu podlepenou kartonem. Plášť pak tvoří vždy dvě kruhové části na každé straně. Neobvyklé, ale zvládnutlené...
508-lazik/20101229193158-99947-n.jpg[/img][/url]
Poté jsem se věnoval podvozku. Zde je vše OK.
Ještě musím napsat, že jsem celou šmiknu nejprve napenetroval nitrolakem. Jednotlivé slepené části pak přebarvuji olejovými barvami od Ježíška. Teď jdu pomalu na motor...
Ahoj všem,
podařilo se mi sestavit motorovou jednotku. Ve šmikně chybí díl 4d, ten je třeba dodělat. Nejprve po sestavení:
Poté šel motor do "lakovny":
No a poté jse ho sesadil s podvozkem. Zde mi to lehce nevycházelo, takže jsem musel posunout podpěrné sloupky, které se mají zapasovat do výstupků podvozkového rámu. Nakonec jsem celkem spokojený:
Tak to je prozatím vše. Teď čeká Lazika převoz 430 km z místa trávení dovolené do místa bydliště, čili do šedivé reality, tak doufám, že to já i on přežijeme ve zdraví .
Ahoj všem,
pokračuju zadní nápravou. Už není tolik času, takže to jde pomalu. Zde se vyskytly malé chybky. Díly 6f a 6g jsou krátké, takže neobepnou torzní tyč. Stejně tak jsou krátké obepínací pásky listových pružin. Je třeba s tím počítat. Jinak je vše OK. Opět bude následovat lakovna a poté kompletace.
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi nainstalovat přední nápravu. Vše bylo v pořádku. Jenom jsem musel lehce naklonit vzpěry, které jsou umístěné vedle listových pružin tak, aby se dotýkaly mechanismů na stranách rámu vepředu.
Poté jsem celý rám lehce zaprášil směsí kříd a jen tak "nasucho" nainstaloval kola. Lazik už je teď na "svých", i když jen provizorně.
Poslední foto poukazuje na lehce "hnutou" geometrii, bohužel v tom jsou namočené moje ruce .
Ahoj všem,
pomaličku pokračuju na karosérii. Zde je zatím vše naprosto OK. Jen když jsem cca před 2 lety dělal Hetzera, tak jsem si říkal, že už nikdy model v kamufláži tří barev. Na to jsem nějak pozapomněl, takže mi to jde vzhledem k retuši pomalu.
Zatím howgh!
Ahoj všem,
po dokončení Kettenkrada jsem měl ještě chuť trochu řezat, což je u mě poměrně neobvyklé. Vánoční dovolená je k tomu jako stvořená. Vybral jsem si "Lazika" a zkusím napsat pár řádků při jeho stavbě.
Něco o předloze (převzato ze serveru valka.cz):
Motor : řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 995 cm3 SV
Výkon : 18kW (24 k)
Náhon : 4x2
Pérování listovými péry
Váha: 720 kg
Rozměry : 3515mm x 1400mm x 1380mm
Rozvor : 2300mm
Rozchod 1200 mm na obou nápravách
Brzdy : hydraulické
Max. rychlost : 85km/hod.
Výzbroj : -
Výroba : PZinž Varšava
Vyráběn v letech 1936 ? 1939 na základě licenčního automobilu Fiat Polski 508 III (v originále FIAT 508 Balila) otevřená karosérie se vyráběla jen pro armádu
Něco o modelu:
Vydavatel: GPM, 2006
Autor: Tomasz Debicki
Měřítko: 1:25
Stupeň složitosti: 3
Začal jsem se zpracováním kol. Konstrukce je zvláštní, ještě jsem se s takovou nesetkal. Běhoun i vnitřní disk se lepí jen na jednu pomocnou šablonu podlepenou kartonem. Plášť pak tvoří vždy dvě kruhové části na každé straně. Neobvyklé, ale zvládnutlené...
508-lazik/20101229193158-99947-n.jpg[/img][/url]
Poté jsem se věnoval podvozku. Zde je vše OK.
Ještě musím napsat, že jsem celou šmiknu nejprve napenetroval nitrolakem. Jednotlivé slepené části pak přebarvuji olejovými barvami od Ježíška. Teď jdu pomalu na motor...
Ahoj všem,
podařilo se mi sestavit motorovou jednotku. Ve šmikně chybí díl 4d, ten je třeba dodělat. Nejprve po sestavení:
Poté šel motor do "lakovny":
No a poté jse ho sesadil s podvozkem. Zde mi to lehce nevycházelo, takže jsem musel posunout podpěrné sloupky, které se mají zapasovat do výstupků podvozkového rámu. Nakonec jsem celkem spokojený:
Tak to je prozatím vše. Teď čeká Lazika převoz 430 km z místa trávení dovolené do místa bydliště, čili do šedivé reality, tak doufám, že to já i on přežijeme ve zdraví .
Ahoj všem,
pokračuju zadní nápravou. Už není tolik času, takže to jde pomalu. Zde se vyskytly malé chybky. Díly 6f a 6g jsou krátké, takže neobepnou torzní tyč. Stejně tak jsou krátké obepínací pásky listových pružin. Je třeba s tím počítat. Jinak je vše OK. Opět bude následovat lakovna a poté kompletace.
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi nainstalovat přední nápravu. Vše bylo v pořádku. Jenom jsem musel lehce naklonit vzpěry, které jsou umístěné vedle listových pružin tak, aby se dotýkaly mechanismů na stranách rámu vepředu.
Poté jsem celý rám lehce zaprášil směsí kříd a jen tak "nasucho" nainstaloval kola. Lazik už je teď na "svých", i když jen provizorně.
Poslední foto poukazuje na lehce "hnutou" geometrii, bohužel v tom jsou namočené moje ruce .
Ahoj všem,
pomaličku pokračuju na karosérii. Zde je zatím vše naprosto OK. Jen když jsem cca před 2 lety dělal Hetzera, tak jsem si říkal, že už nikdy model v kamufláži tří barev. Na to jsem nějak pozapomněl, takže mi to jde vzhledem k retuši pomalu.
Zatím howgh!
Naposledy upravil(a) Bassmimouš dne ned 16.9.2012 15:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
Už dlouho ses s ničím nepochlubil; jsem rád, že v tomto povedeném projektu budeš pokračovat.
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
JJ, dvě malý děcka, k tomu aktivně sport a muzika a ještě přestavuju chatu, takže modelaření bylo teď dlouho v šuplíku. Paradoxně až vykloubený rameno z hokeje mě nakoplo zpátky k Lazikovi . Jen s tou jednou rukou se to dělá celkem naprd. Ale už se to lepší....
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
Chápu, taky modelařinu ani zdaleka nemám jako jedinou náplň života.
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
Konečně se mi podařilo na chvíli usednout k počítači, abych se podělil o nové "zážitky" s Lazikem. Po roce a půl pauzy jsem sfoukl prach a několik hodin vzpomínal jak to vlastně všechno bylo, abych si nakonec nevzpomněl téměř na nic . Zkonstruoval jsem tedy levý blatník (bohužel ne tak pěkně jako pravý v minulosti). Následovala kapota, toho času ještě s jednou rukou, čili jsem si netroufnul na panty a otvíraní. Dále pak palubka, volant a podlaha střední části modelu. Pokračování příště v podobě sedaček.....
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
Olympiáda za námi, pergolu na chatě už jsem taky dodělal, takže jsem mohl trošku postoupit ve stavbě. Dodělal jsem zadní část modelu a osadil kola. Na fotkách prosvítá dost retuš, to budu muset ještě řešit.
Začínám si hrát se závěrečnou "drobotinou" a mám pocit, že po dovolené bych mohl model dokončit. Skoro po dvou letech?? Hmm, zřejmě slušněj oddíl, no.
Začínám si hrát se závěrečnou "drobotinou" a mám pocit, že po dovolené bych mohl model dokončit. Skoro po dvou letech?? Hmm, zřejmě slušněj oddíl, no.
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
Skoro neuvěřitelné se nakonec stalo skutečností a já jsem Lazika dodělal. Model je to zajímavý, bez chyb, přesný, čili nepřesnosti jsou záležitostí mých pracek. Zajímavé je, že u modelu se jen málo dílů podlepuje kartonem. Je to myslím na škodu, modýlek je velmi křehký a špatně se s ním manipuluje.
A zde s ostatními "členy rodiny" ve vitrínce.
Takže zatím howgh!
A zde s ostatními "členy rodiny" ve vitrínce.
Takže zatím howgh!
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
Škoda těch předních blatníků, ty zadní se ti podařili o moc lépe. Když ale uvážím jak je to malý, tak je to pěkná práce.
- Bassmimouš
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 29.1.2012 11:08
- Bydliště: Plzeň
Re: Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25
To máš pravdu. Na ty zadní už jsem zvolil lepší technologii a vyplatilo se. No, chybama se člověk učí. Díky.