Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- Pospa
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob 21.1.2012 17:32
- Bydliště: Praha, Litoměřice, Pardubice, Česká Lípa
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Ok, no. Už to tak nechám...
Řeším teď problém se zadníma blatníkama. Zkusil jsem je přilepit a docela se mi to tak líbí, ale nevím jestli je nad kolem dost místa pro odpružení. Přeci jen já Tatry vídám leda tak z jedoucího auta a tak se chci zeptat vás... Nemám ty blatníky moc nízko?
Protože podle vyznačených políček na rámu ano, ale když je dám výš, budu mít sice víc místa nad kolem, ale na bocích nic nezískám a ten blatník pak už ne tak hezky kopíruje to kolo, což se mi už nelíbí vizuálně...
Na internetu jsem našel, že ty blatníky jsou výše, ale i takto nízko, tak já fakt nevím. Zase si říkám, že když je nechám takto dole a pak na to příjde nástvba, bude tam zase hrozná díra, ale to bude asi i tak... Díky za rady!
Řeším teď problém se zadníma blatníkama. Zkusil jsem je přilepit a docela se mi to tak líbí, ale nevím jestli je nad kolem dost místa pro odpružení. Přeci jen já Tatry vídám leda tak z jedoucího auta a tak se chci zeptat vás... Nemám ty blatníky moc nízko?
Protože podle vyznačených políček na rámu ano, ale když je dám výš, budu mít sice víc místa nad kolem, ale na bocích nic nezískám a ten blatník pak už ne tak hezky kopíruje to kolo, což se mi už nelíbí vizuálně...
Na internetu jsem našel, že ty blatníky jsou výše, ale i takto nízko, tak já fakt nevím. Zase si říkám, že když je nechám takto dole a pak na to příjde nástvba, bude tam zase hrozná díra, ale to bude asi i tak... Díky za rady!
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
sice nejsem na tatrovky zrovna expert, na to sou tu určitě jiní, ale nechal bych to takhle. Tvarově to rozhodně myslí sedí líp než kdyby se šouply o kousek výš... vždycky můžeš tvrdit že je nádstavba plná písku a tak to trošku sedí dole A jinak sleduju, moc pěkná práce jen tak dál...
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Se zadníma kolama u této Tatry je to tak, že jak je má odpružené vzduchovými měchy tak když stojí tak sa vyfúknů a když se chce někam jet tak se nafouknou, viz fotky:
Nikam se nechystáme
A jedem
Stačí to tak?
Nikam se nechystáme
A jedem
Stačí to tak?
- Pospa
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob 21.1.2012 17:32
- Bydliště: Praha, Litoměřice, Pardubice, Česká Lípa
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Tomáši, díky za vysvětlení!
Přesto jsem nevěděl, jestli to už nechat nebo to ještě zvednout. Nakonec jsem to teda ještě malinko zvedl, rozdíl je naživo znát. Fotky jsou skreslené stínem...
Protože jedu podle návodu, slepil jsem závěs radlice. Nějak jsem při stavbě zapomněl fotit, tak jí mám nafocenou jen osazenou. Oka na závěsu i na podvozku jsem prořezal a s tím mě napadlo udělat ten závěs sundávací, takže je jimi prostrčena špejle. I když nevím, jestli to někdy využiju, sundat to není jen tak...
A teď naposledy jsem stavěl motor. Je škoda, že zezadu je na něm pár detailů, které hold nebudou vidět. Ale důležitejší je ten pocit, že tam jsou Později jsem zjistil, že to výfukové potrubí mělo asi být jinak tvarované, ale už to nešlo sundat, tak je to takhle...
Přesto jsem nevěděl, jestli to už nechat nebo to ještě zvednout. Nakonec jsem to teda ještě malinko zvedl, rozdíl je naživo znát. Fotky jsou skreslené stínem...
Protože jedu podle návodu, slepil jsem závěs radlice. Nějak jsem při stavbě zapomněl fotit, tak jí mám nafocenou jen osazenou. Oka na závěsu i na podvozku jsem prořezal a s tím mě napadlo udělat ten závěs sundávací, takže je jimi prostrčena špejle. I když nevím, jestli to někdy využiju, sundat to není jen tak...
A teď naposledy jsem stavěl motor. Je škoda, že zezadu je na něm pár detailů, které hold nebudou vidět. Ale důležitejší je ten pocit, že tam jsou Později jsem zjistil, že to výfukové potrubí mělo asi být jinak tvarované, ale už to nešlo sundat, tak je to takhle...
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Krásná čistá stavba. Sleduji.
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Skvělý report ze stavby a parádní fotky, no kam se hrabu !!
Jen myslím, že ten výfuk lze ještě trochu natvarovat. Nebo seříznout a podruhé...to se to radí, také to nerad dělám.
Jen myslím, že ten výfuk lze ještě trochu natvarovat. Nebo seříznout a podruhé...to se to radí, také to nerad dělám.
- Pospa
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob 21.1.2012 17:32
- Bydliště: Praha, Litoměřice, Pardubice, Česká Lípa
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Myslíš u toho motoru? No přmýšlel jsem nad tím a dokonc jsem to zkoušel, ale pak jsem zjistil, že se papír začíná dělit na jednotlivý vrstvy a věděl jsem, že to spíš zmrvím než bych to opravil. Asi už to tak nechám...
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Nádherná čistá modelářská práce
Jinak co se týče těch blatníků ty jsou na pevno přidělaný k rámu.
Kola se hejbou pod blatníkama víška kol je taky závislá na tom,
jak má auto seřízené ventyli co dodávají vzduch do měchů,ještě se dají měchy ovládat
ventilama co jsou na držáku mezi zadníma nápravama,ale neviděl jsem,že by to někdo
používal ,většinou je tak zarezlí,že se snima nedá pohnout
O vyrovnávaní měchů se starají ty pružinky co jsou pod měchama.,ale většinou se
blatníky prodřou o kola když je auto bez vzduchu ( jako to TNHáčko na té fotce )
Proto se tam dává ta guma .
Největší problém mi to dělalo když jsem nakládal návěs v pískovně .
Nakladač hodil lžíci písku do návěsu a Tnháčko šlo okamžitě to " rozkleku "
A bylo bez vzduchu musel jsem stát na plynu a nafouknout měchy
Tu výšku blatníku na modelu máš v pohodě
Vážně pěkná čistá práce
Jinak co se týče těch blatníků ty jsou na pevno přidělaný k rámu.
Kola se hejbou pod blatníkama víška kol je taky závislá na tom,
jak má auto seřízené ventyli co dodávají vzduch do měchů,ještě se dají měchy ovládat
ventilama co jsou na držáku mezi zadníma nápravama,ale neviděl jsem,že by to někdo
používal ,většinou je tak zarezlí,že se snima nedá pohnout
O vyrovnávaní měchů se starají ty pružinky co jsou pod měchama.,ale většinou se
blatníky prodřou o kola když je auto bez vzduchu ( jako to TNHáčko na té fotce )
Proto se tam dává ta guma .
Největší problém mi to dělalo když jsem nakládal návěs v pískovně .
Nakladač hodil lžíci písku do návěsu a Tnháčko šlo okamžitě to " rozkleku "
A bylo bez vzduchu musel jsem stát na plynu a nafouknout měchy
Tu výšku blatníku na modelu máš v pohodě
Vážně pěkná čistá práce
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Sleduji pozorně. Musím pochválit pěknou čistou a přesnou práci.
- Pospa
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob 21.1.2012 17:32
- Bydliště: Praha, Litoměřice, Pardubice, Česká Lípa
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Prázdniny si vybírají svou modelářkou daň a tak jsem se moc nedostal ani sem a ani k lepení, ale přeci se mi něco povedlo postavit....
Dělal jsem kabinu. Musím přiznat, že to z mého pohledu není už tak dobrá práce. Za některá místa bych si dal pohlavek, ale zas je to moje 2. kabina Tatry s interiérem. Nejvíc mě tam asi štve ten vodorovný díl před dolní hranou čelního skla, nějak se mi povedlo ho tak zkosit, že by jim tam tající sníh dělal pěkný rybník. Naštěstí to není moc vidět...
A pak jsem jí osazoval vším možným. Zkusil jsem udělat světla, protože ty papírová, podlě mě, model moc modelovatí. Vyrobil jsem si blinkry, světla i majáčky a i když to taky není úplně dokonalé, modelu to hodně prospělo. Světla už zkouším delší dobu a snad už jsem našel optimální způsob - skončil jsem zase u alobalu důležitý je zřejmě způsob rýhování folie. Ale zase - protože jsem je dělal poprvé a musel vychytat mouchy není to zas bůh ví co...
(Omlouvám se za kvalitu fotek, jsou horší než normálně. Fotím na mobil a asi jsem měl zaprášený objektiv )
Ale jinak jsem s tím celkem spokojený, jen mě ještě mrzí, že mi nesedí přední část předního blatníku. Přemýšlím, jestli to ještě opravit, ale bojím se, abych si nekdě něco neurval, tak to asi tak zůstane...
Takže takto zatím můj dosavadní postup
Dělal jsem kabinu. Musím přiznat, že to z mého pohledu není už tak dobrá práce. Za některá místa bych si dal pohlavek, ale zas je to moje 2. kabina Tatry s interiérem. Nejvíc mě tam asi štve ten vodorovný díl před dolní hranou čelního skla, nějak se mi povedlo ho tak zkosit, že by jim tam tající sníh dělal pěkný rybník. Naštěstí to není moc vidět...
A pak jsem jí osazoval vším možným. Zkusil jsem udělat světla, protože ty papírová, podlě mě, model moc modelovatí. Vyrobil jsem si blinkry, světla i majáčky a i když to taky není úplně dokonalé, modelu to hodně prospělo. Světla už zkouším delší dobu a snad už jsem našel optimální způsob - skončil jsem zase u alobalu důležitý je zřejmě způsob rýhování folie. Ale zase - protože jsem je dělal poprvé a musel vychytat mouchy není to zas bůh ví co...
(Omlouvám se za kvalitu fotek, jsou horší než normálně. Fotím na mobil a asi jsem měl zaprášený objektiv )
Ale jinak jsem s tím celkem spokojený, jen mě ještě mrzí, že mi nesedí přední část předního blatníku. Přemýšlím, jestli to ještě opravit, ale bojím se, abych si nekdě něco neurval, tak to asi tak zůstane...
Takže takto zatím můj dosavadní postup
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Ten přední blatník je dobrej, jestě jsem neviděl tatru kde by seděl uplně na milimetr. Třeba tu a co bych ja dal za takovouhle kabinu.
- Pospa
- Příspěvky: 24
- Registrován: sob 21.1.2012 17:32
- Bydliště: Praha, Litoměřice, Pardubice, Česká Lípa
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Já myslel, že mi nesedí úplně ta přední část blatníku, ten kousek od stupaček. Přijde mi, že to na té tvé fotce ta Tatra vůbec nemá. Ale to je taky možnost, prostě to uříznout a je to
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
Aha, tak to jsme si nerozuměly. Ja měl za to, že mysliš pravě přechod mezi kabinou blatníkem toho jsem si ani nevšiml.
- Tom911turbo
- Příspěvky: 28
- Registrován: stř 25.12.2013 20:27
- Bydliště: Kósek od Olomóca
Re: Tatra 815 NTH 6x6 s posypovou nástavbou SYKO-5M / PMHT /
moc krásná práce