Historie předlohy modelu:
V roce 1938 zakoupil SSSR licenci na výrobu letadla DC-3. Jeho konstrukce však naprosto nesplňovala požadavky uživatelů. Z tohoto důvodu byl projekt upraven ve firmě Borise Lisunova. Zahrnovalo zpevnění konstrukce draku letadla a jeho přizpůsobení pro přepravu těžších nákladů, změnilo se uspořádání vstupních dveří a snížil se počet nosných ploch. Letadlo dostalo označení PS-84 a koncem roku 1939 byla zahájena jeho výroba ve Wytwórnia Lotnicza č.84 v Chimkách u Moskvy. Výroba skončila na přelomu let 1946-1947.
Model má rozsah 12 stran A3. Autor modelu je Marek Pacyński. Model jsem objednával z Betexy, https://www.betexa.cz/lisunow-li-2p" onclick="window.open(this.href);return false;, samozřejmě jsem dokoupil i laserem vypalovaná žebra a plastová kola.
Začal jsem kokpitem, a kdyby se mi náhodou interiér nezdařil, tak bych nevyřezával a nezasklíval okna. Jako první přišly na řadu sedačky pilotů, přístrojová deska a plynové páky.
čas: cca 6:30 hod.
Lisunow Li-2P Gabrysia /MPModel 94/ 1:33
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Re: Lisunow Li-2P Gabrysia /MPModel 94/ 1:33
Soveti koupili licenci v roce 36, od roku 39 vyrabeli. Zmeny byly zejmena kvuli zabudovani motoru Svecov a zesileni konstrukce pro "sovetsky typ provozu", uzpusobeni vyroby na sovetskou materialni zakladnu, prevod dokumentace na metricky system apod.. Da se rici, ze je Lisunov vlastne od Dakoty dost odlisny. Stejnym zpusobem soveti vyrabeli i dalsi letadla.
Primlovam se za oznaceni "Lisunov" misto "Lisunow" to je dost divny preklad, mozna polonizovany.. protoze v originale byl Boris Pavlovic Lisunov, anglicky preklad je tez Lisunov, u nas se tez pise Lisunov. Priznam se, ze poprve jsem videl "Lisunow" az na tomto modelu.
Primlovam se za oznaceni "Lisunov" misto "Lisunow" to je dost divny preklad, mozna polonizovany.. protoze v originale byl Boris Pavlovic Lisunov, anglicky preklad je tez Lisunov, u nas se tez pise Lisunov. Priznam se, ze poprve jsem videl "Lisunow" az na tomto modelu.
- Jakub112
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte 24.11.2020 16:16
- Bydliště: Mons, Belgie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lisunow Li-2P Gabrysia /MPModel 94/ 1:33
Technické specifikace letadla:
Dokončil jsem kokpit, udělal jsem i část hned za kokpitem. Při jedné přepážce jsem udělal otevřená dvířka. Ze žebry se mi pracuje dobře, zatím jsem nenarazil na žádné velké nepřesnosti, nic není třeba upravovat. Dále mě čeká kabina a 21(?) sedaček.
Na "berany" jsem použil drát z kancelářské spinky, perfektně se hodil tou velikostí. Původně jsem chtěl barvit revell barvou na plasťáky, ale zjistil jsem že drží i permanentka. Rovněž jsem jí barvil i drát u pedálů.
čas: cca 13 hod.
- Posádka - 3 osoby
Zálet - 1939
Roky výroby - 1939-1947
Motory - 2 hvězdicové devítiválcové motory Šveců AŠ-62IR nebo M-62
Výkon - AS-62 - 2x 1000KM
M-62 - 2x 840KM
Rozpětí - 28,83 m
Délka - 19,65 m
Výška - 5,15 m
Nosné plochy - 91,70 m²
Hmotnost - 7150 kg
Vzletová hmotnost - 11 500 kg
Maximální rychlost - 280 km/h
Cestovní rychlost - 220-240 km/h
Minimální rychlost - 108 km/h
Dostup - 5600 km
Dolet - 2400 km
Min. délka vzletové dráhy - 400 m
Min. délka přistávací dráhy - 350 m
Dokončil jsem kokpit, udělal jsem i část hned za kokpitem. Při jedné přepážce jsem udělal otevřená dvířka. Ze žebry se mi pracuje dobře, zatím jsem nenarazil na žádné velké nepřesnosti, nic není třeba upravovat. Dále mě čeká kabina a 21(?) sedaček.
Na "berany" jsem použil drát z kancelářské spinky, perfektně se hodil tou velikostí. Původně jsem chtěl barvit revell barvou na plasťáky, ale zjistil jsem že drží i permanentka. Rovněž jsem jí barvil i drát u pedálů.
čas: cca 13 hod.
- Jakub112
- Příspěvky: 41
- Registrován: úte 24.11.2020 16:16
- Bydliště: Mons, Belgie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lisunow Li-2P Gabrysia /MPModel 94/ 1:33
Video ze stavby je venku, tady: https://www.youtube.com/watch?v=GD75fBDS1No" onclick="window.open(this.href);return false;