Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATEST
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Modeláři jsou sebranka všímavá.
Nic to nemění na tom že je to perfektní a unikátní model.
Nic to nemění na tom že je to perfektní a unikátní model.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Bude opravný set?
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Když mi někdo srozumitelně nakreslí jak to má bejt tak není problém
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Model je celkově fajn. To neříkám.Jen sem chtěl upozornit, že je tam něco nelogicky. Jsou to jen trubky, které pujde celkem jednoduše opravit.
Připojuju schéma jak by to mělo fungovat (je to jen schématicky, ale snad to bude stačit):
Připojuju schéma jak by to mělo fungovat (je to jen schématicky, ale snad to bude stačit):
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
tohle je mi k ničemu. nakresli mi jak to má vypadat přímo v tom modelu
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Teda čučim do toho čučim, ale už to snad chápu. To by mě nikdy nenapadlo.
Ale je fakt, že model je už hotovej a já jenom kopíruju report, kterej je na spidovejch stránkách.
Pokračuju a čekám, na co zase přijdete.
Ještě než se pustíme do karoserie, chci se zastavit u brzd. Roman se rozhodl těmito „válečky“ model doplnit, až jsem ho měl hotový. To už byla těžká práce. Takže teď je vhodná doba. Doporučoval bych udělat napřed kola a potom brzdy. To proto, že je tam všechno natěsno a jak budete brzdy lepit, kolo přiložte, aby vám kolo potom dosedlo (hlavně přední).
Ke stavbě kol se vrátím později, teď jdeme na nárazník.
Podvozek máme hotov, vrháme se do druhé poloviny. Upozorňuju do té náročnější.
Přemýšlel jsem, jak pokračovat, aby postupně všechno navazovalo.
Musíme udělat kabinu.
Začal jsem rámem. Když už jsem byl v tom, udělal jsem i zadní rám. Musím upozornit a to důrazně, udělejte rámy přesně podle nákresu, hlavně zadní!!! Model je náročný na přesnost a budete mít rezervu pár desetin milimetru.
Kabinu začneme od podlahy. Přilepíme přední část.
A vrhneme se do interiéru. Sedadla, přední palubovka.
Doplníme volant. Poslední příležitost intík vylepšit.
Jdeme balit. Nainstalujeme boky s kabinou, je to jeden díl, ale sestavuje se krásně.
Nakonec kabinu zavřeme zadním čelem.
Ještě načančat. Střecha, stěrače, zrcátka a kšilt a kabina je komplet.
Určitě se mnou budete souhlasit, že stavba kabiny byla procházka růžovým sadem.
Navíc tím, že je hodně prosklená vypadá skvěle.
Ale je fakt, že model je už hotovej a já jenom kopíruju report, kterej je na spidovejch stránkách.
Pokračuju a čekám, na co zase přijdete.
Ještě než se pustíme do karoserie, chci se zastavit u brzd. Roman se rozhodl těmito „válečky“ model doplnit, až jsem ho měl hotový. To už byla těžká práce. Takže teď je vhodná doba. Doporučoval bych udělat napřed kola a potom brzdy. To proto, že je tam všechno natěsno a jak budete brzdy lepit, kolo přiložte, aby vám kolo potom dosedlo (hlavně přední).
Ke stavbě kol se vrátím později, teď jdeme na nárazník.
Podvozek máme hotov, vrháme se do druhé poloviny. Upozorňuju do té náročnější.
Přemýšlel jsem, jak pokračovat, aby postupně všechno navazovalo.
Musíme udělat kabinu.
Začal jsem rámem. Když už jsem byl v tom, udělal jsem i zadní rám. Musím upozornit a to důrazně, udělejte rámy přesně podle nákresu, hlavně zadní!!! Model je náročný na přesnost a budete mít rezervu pár desetin milimetru.
Kabinu začneme od podlahy. Přilepíme přední část.
A vrhneme se do interiéru. Sedadla, přední palubovka.
Doplníme volant. Poslední příležitost intík vylepšit.
Jdeme balit. Nainstalujeme boky s kabinou, je to jeden díl, ale sestavuje se krásně.
Nakonec kabinu zavřeme zadním čelem.
Ještě načančat. Střecha, stěrače, zrcátka a kšilt a kabina je komplet.
Určitě se mnou budete souhlasit, že stavba kabiny byla procházka růžovým sadem.
Navíc tím, že je hodně prosklená vypadá skvěle.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Přilepíme kabinu na rám. Zhotovíme přední blatníky a rovněž přilepíme.
Dál si uděláme zadní nárazník, prahy a zadní blatníky. Nárazník nalepíme na své místo. Prahy spojíme s blatníky. Jak budete tyto části umisťovat na model, nehleďte na fotky. Blatník jsem nalepil na nárazník a to je špatně. Já jsem trochu nezodpovědný modelář a nikdy nečtu návod. Pokud jste stejní, udělejte výjimku. Právě tato pasáž je v návodu popsaná dokonale.
Jistě jste zaregistrovali, že už to taková sranda není. Teď je správný čas dodělat výfuky.
A teď ocení moji radu ti, kteří mají vzduchojemy a kryt baterie v krabičce a ne na modelu. Jdeme instalovat ochranný rám. Musel jsem spodní část, co je pod rámem odcvaknout a rám nasunout z vrchu. Ten odcvaknutý kousek se tam potom dolepí.
Dál si uděláme zadní nárazník, prahy a zadní blatníky. Nárazník nalepíme na své místo. Prahy spojíme s blatníky. Jak budete tyto části umisťovat na model, nehleďte na fotky. Blatník jsem nalepil na nárazník a to je špatně. Já jsem trochu nezodpovědný modelář a nikdy nečtu návod. Pokud jste stejní, udělejte výjimku. Právě tato pasáž je v návodu popsaná dokonale.
Jistě jste zaregistrovali, že už to taková sranda není. Teď je správný čas dodělat výfuky.
A teď ocení moji radu ti, kteří mají vzduchojemy a kryt baterie v krabičce a ne na modelu. Jdeme instalovat ochranný rám. Musel jsem spodní část, co je pod rámem odcvaknout a rám nasunout z vrchu. Ten odcvaknutý kousek se tam potom dolepí.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
no tos mi teda udělal brouka do hlavy
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Vyrobíme filtry. Konstrukci, která filtry drží musí být vodorovně s konci rour sání.
A teď filtry.
Takže prostor motoru máme hotový. Jestli jste to zvládli bez problémů, jste machři.
Musím přiznat, že já jsem se zapotil.
Nyní se vrhneme na kola.
Kdo chce použít dezény, určitě ty dodávané přímo k modelu.
Když jsem model stavěl, tyto dezény nebyly, tak jsem použil dezény od Tea.
Jenže ty jsou kratší a hlavně o 2mm širší. To je problém, hlavně u rezervy. Nemohl jsem tam ani nalepit kryt rezervy (díl č.218), protože jsem ho tam jednoduše nedostal.
Kola natřu barvou, potom nalepím kroužky imitující disky. Je to totiž jednodušší, než se zatajeným dechem opatrně tyto kroužky obmalovávat, a nakonec to i lépe vypadá.
A teď filtry.
Takže prostor motoru máme hotový. Jestli jste to zvládli bez problémů, jste machři.
Musím přiznat, že já jsem se zapotil.
Nyní se vrhneme na kola.
Kdo chce použít dezény, určitě ty dodávané přímo k modelu.
Když jsem model stavěl, tyto dezény nebyly, tak jsem použil dezény od Tea.
Jenže ty jsou kratší a hlavně o 2mm širší. To je problém, hlavně u rezervy. Nemohl jsem tam ani nalepit kryt rezervy (díl č.218), protože jsem ho tam jednoduše nedostal.
Kola natřu barvou, potom nalepím kroužky imitující disky. Je to totiž jednodušší, než se zatajeným dechem opatrně tyto kroužky obmalovávat, a nakonec to i lépe vypadá.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Blížíme se do finiše. Složit kapoty. Rozhodl jsem se je udělat sundavací. To se musí, neudělat to, to by byl hřích. Ta přední je v pohodě.
S tou zadní už to taková brnkačka není. Ale pokud jste pracovali přesně, poradíte si s tím dobře. Já proto že jsem nalepil blatníky na nárazník už jsem si přidělal problémy.
Tak ještě nalepit kola, zástěrky, vstupy sání a výjezdový plech.
HOTOVO!!!
S tou zadní už to taková brnkačka není. Ale pokud jste pracovali přesně, poradíte si s tím dobře. Já proto že jsem nalepil blatníky na nárazník už jsem si přidělal problémy.
Tak ještě nalepit kola, zástěrky, vstupy sání a výjezdový plech.
HOTOVO!!!
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
tak jsem zvědavej jak to spytlikuju já
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Ani mi nemluv.