Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Příspěvek od khaRel »

Nevím, jestli je co prezentovat, ale říkám si, že když model vydržel několikanásobné stěhování a nevyhodil jsem ho, na popud synka jsem se rozhodl ho dostavět. Před cca 18 lety jsem se do něj pustil a zkoušel si první pokusy o retuš. Bíle hrany na rámu nesvítí, ale jinak je to těžká bída. Tehdy jsem chtěl udělat kyvné nápravy a skutečné tlumiče, a na tom jsem se zasekl. V návodu jsem zůstal těsně před montáží řiditelné nápravy, a tam jsem také navázal. Posun v retuši je hezky vidět na částech, které lepím letos. Když přišla řada na kola, rozhodl jsem se staromilsky, podle doby zahájení prací na modelu, nezkusit novoty v podobě kartonových bočnic, pro verzi s trojúhelníčky. Myslím, že se nakonec docela povedl. Ačkoli jsem musel asi o 3 mm zkracovat běhoun.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Někde na internetu jsem narazil i na zmínku, že k této verzi kamionku byl i interiér- je na tom něco pravdy? Docela by ho to totiž oživilo.
yvan
Příspěvky: 975
Registrován: pát 20.1.2012 23:01

Re: Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Příspěvek od yvan »

Kus historie. Už by mě ani nenapadlo, že se dají se zoubky udělat tak pěkná kola.

Roman má na webu interiér k verzi 2005 (VIM-09), teoreticky by nemělo být složité ho přizpůsobit.

https://www.spidamodels.cz/modely/model ... zeni/1-32/
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Příspěvek od khaRel »

Děkuju na kompliment. Kola jsou jen po hraně přetažená štětcem (jakože držadlem), aby byla zaoblenější. S interiérem jsem si trochu naběh, protože nejdřív jsem ho vytiskl na obyč. kanclák s vidinou toho, že to bude krabička dovnitř, ale ono ne, navíc se mi to nedařilo lepit, tak znovu a lépe na 160g/m2, ale to je zase hrubší než vystřihovánka... Snad to nejak dotáhnu do koukatelné podoby. Narozdíl od uweho modelu jsem si nastudoval vzhled interiéru z videí, kterých je sice poskrovnu, ale jsou. Například se ještě nepoužívaly sítě do oken, a sedadla byla černá (aspoň pokud jsem se dobře koukal. Tak mi držte pěsti s dráteničinou, s tou moc zkušeností nemám.

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Příspěvek od khaRel »

Dráty mám jen měděné s bužírkou, práce s tím byla celkem náročná a s výsledkem spopkojený nejsem, ale nestavím to jako výstavního trhače medailí, takže mi to zas tak moc nevadí. Postoupil jsem zase o kousek dopředu.


Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Příspěvek od khaRel »

Během první latentní fáze porodu, která trvala celé pondělí a po kterém se mi narodila dcerka, jsem při posluhování manželce stihl i dokončit kabinku. Postupoval jsem podle návodu, tedy jsem zavíral čelním sklem. Šlo to kupodivu celkem dobře a jediné, co mě mrzí, že mi nevyšlo přilepení folie k rámu okna. Folii se mi povedlo na oboustrnku přilepit trošku našikmo, a na řidičově straně sklo dole prostš chybělo. Odlepit a znovu přilepit nešlo, to bych to celé potrhal, takže jsem trochu zdeformoval rám a teď to drží pohromadě, bohužel esteticky je to celkem výrazné. Předělávat to však už nebudu.
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 4×4 Tomeček 2002 / Vimos No.5 / 1:32

Příspěvek od khaRel »

Využil jsem vánočního času a volných chvilek při starání se o novorozeně, a podle návodu použil prskavkový drát pro úchyt kabiny. Práce se teď na nějakou dobu trochu zpomalí, protože v práci i doma toho zase jaksi přibylo...
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“