Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Připomínáme si narozeniny BaJečného tvůrce a stavíme jeho modely

Moderátor: Standa F.

Odpovědět
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Přejí pěkný den Všem...

Po zaregistrování toho, co se zde chystá, nemohl jsem zůstat stranou. Zvážil jsem tedy své možnosti a po úvaze nad několika možnými adepty padla volba právě na ,,ještěra,, ;) . Už mnohokrát jsem měl v plánu - dnem koupě dotyčného ABC počínaje - se do vozíku pustit. Model vyšel v ABC č.16, v srpnu roku 2001. A tak po necelých dvaadvaceti letech konečně přišla ta správná chvíle :) .

Zde náhled na originál ze kterého budu stavět a první celek - kola.
Obrázek Obrázek

Příště už se vrátím k návodu a uvidíme jak to půjde, s kolečky nebyl problém, vše sedí naprosto perfektně. Za to s papírem je to dost legrace, na řidší lepidlo reaguje ochotným kroucením, jsem zvědav jak půjdou větší části a hlavně zdvihací mechanismus.

Na shledanou příště ;) .
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od khaRel »

to je ten soutěžní Jungheinrich? Já se tehdy chtěl zúčastnit soutěže, ale celé jsem to uspěchanou prací zmršil (bylo mi 12), a stejně jsem si říkal, že se mi to asi nepovede, protože by se mi určitě zkroutily vidle.... Těším se na výsledek, postaveného jsem nikdy neviděl!
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

:arrow: KhaRel: Ano, přesně ten ;) . Myslím že v těch dobách, chtíc se účastnit, neměl bych také co odeslat :D . Toho kroucení se bojím též, no uvidíme...

Spíš by mne teď zajímalo, jak soutěž dopadla :?: . Model se měl odeslat na uvedenou adresu výrobce do konce listopadu. No a při představě, když vím, co Česká pošta dokáže :roll: , jak asi mohlo vypadat startovní pole, či spíše skladovací plocha po přepravě? Výherci měli být uvedeni v některém z následujících čísel ABC po termínu vyhlášení (prosinec 2001)... netuší někdo něco více, či není přímo nějaký účastník mezi námi :?: . Pokud ano, určitě napište ;) .
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný, nedělní večer Všem...

Pokračuji drobnými krůčky vpřed. Základní blok karoserie schne podlepen pod zátěží, několik návazných dílů mám připraveno. Ale jelikož z toho by nebylo nic moc vidět, dnes přidám alespoň malý kousek skládačky, který jsem si připravil dopředu a kde jsem trošku upravoval...volant ;) .

Řekl bych že jsem z něj vyřezal vzduch, ale zde jsem spíše ze vzduchu vyřezal volant :) . Použil jsem pouze sloupek, věnec jsem doplnil z drátku a přidal navíc ,,kouli,, - taktéž z kousku drátku a bužírky.
Obrázek Obrázek

Příště už to snad bude postup trochu větší a tím pádem i zajímavější ;) ...
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od rybak »

Pěkně, tenhle model mi nějak unikl.
Jsem zvědavý na postup.
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Přeji pěkný den...

:arrow: rybak: Tak teď už se tady konečně nějaký ten postup i objeví ;) ...

...po důkladném proschnutí jsem se vrhnul na díl tvořící základ stroje a další prvky. U prodloužení zadní části jsem narazil na problém, kdy mi díl nárazníku nepasoval do výřezu, který jsem tím pádem musel patřičně zvětšit. Nic hrozného, jen bude třeba tuto část ještě trochu doladit a zamaskovat tu díru ;) ...
Obrázek Obrázek

...jinak vše pasuje velice dobře, postupoval jsem dle návodu, kdy před slepením celého dílu je potřeba do vnitřku umístit držáky se dvěma písty a až pak jej uzavřít. Tvarování a skládání mi trochu stěžovalo podlepení, je potřeba počítat s nabýváním papíru ve spojích. Lehce jsem si upravil chlopně ve spoji boku a horního víka v zadní části (postupným překládáním se v jednom místě scházejí tři vrstvy papíru, což bylo vzhledem k podlepení docela dost). Přední blatníky jsem pak lepil k celku částečně na tupo, nejprve boční strany, pak spodek do roviny a nakonec horní části k podlaze a okolí stupačky. Dále jsem připojil nosník zadní části, kde jsem se soustředil hlavně na udržení roviny a kolmosti, takže jsem díl nejprve bodově přilepil a celý spoj doladím až po důkladném vyschnutí ve správné poloze - na druhé fotce je znát nedoléhající čelo k nosníku. Nápravnice je vložena pouze na sucho...
Obrázek Obrázek

...stejně jako zadní nárazník a kola. Ale neodolal jsem a pro představu vše poskládal. Zadní část dolepím na pevno - oproti návodu - pro jistotu až v návaznosti na horní část karoserie ;) .
Obrázek Obrázek

Pokračování zase příště...
Uživatelský avatar
khaRel
Příspěvky: 275
Registrován: sob 21.1.2012 13:17
Bydliště: Věžky
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od khaRel »

tož vypadá to náramně, ta přesnost... hmm, klobouček smekám
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

:arrow: kharel: Díky, dělám co můžu :) .

Dlouho jsem nic nepřidal, ač práce stále pokračují. Navíc jsem se začal už asi před čtrnácti dny věnovat zdvihacímu zařízení, kde tempo dost zpomalilo a dává to trochu víc práce, takže jsem si občas odskočil k přípravě jiných částí, do budoucna snad také potřebných...Páč když nebudou vidle, budu z toho moct udělat leda tak buginu :lol: . Ale k tomu se ještě dostaneme, to bude na trochu delší povídaní asi...

Nicméně než na to došlo, připravil jsem si ,,karoserii s interiérem,, ;) ...zde na detailu je vidět horší kvalita tisku, kdy se čáry jakoby zdvojují a navíc značky ohybů v horní části jsou úplně mimo. Ohyb je třeba vést podle rysky, né podle značky ;) . Vše docela pěkně sedlo, jen tvarování je potřeba věnovat patřičnou pozornost, hlavně v zadní oblé části. Navíc papír je opravdu dosti ,,novinový,, - teď je už pozdě, ale rozhodně by modelu prospěla o něco větší gramáž :idea: .
Obrázek Obrázek

Pro trochu oddechu jsem si sestavil pár drobností. V návodu je uvedeno ,,díly sedadla vhodně podlepte,,...no, opěradlo a sedák jsem tedy vzal 2x čtrtkou, díl 48 (bílý čtverec - navíc ani ne až tak potřebný) jednou čtvrtkou a zbytek nechal v základním provedení. Sedadlo jsem úspěšně sestavil, takže si troufnu tvrdit, že vhodnost jsem odhadl dobře :) . K tomu jsem přidal ještě sloupek volantu a výfuk, mírně upravený záměnou špejle - tvořící horní černou část, za trubičku z černého papíru ;) .
Obrázek Obrázek

A pak jsem spojil ,,interiér s karoserií,,. Práce to tedy byla výživná, ale povedlo se. Díly sedí perfektně, ale jak už jsem psal, papír je zlo. Vše se kroutí, přimáčknout se člověk bojí, s lepidlem se také musí hodně opatrně. K postupu snad jen tolik, že nejprve jsem připojil zadní část vnitřku ke krytu motoru, následně srovnal přední hranu na první dvě chlopně a po zaschnutí opatrně dolepil boční části. Až při tom mě napadlo lepší řešení. Kdybych to dělal znovu, přelepil bych bílou část, kam přijdou nalepit boky (vidno na úplně první fotce), stejným dílem, řekněme z 1 - 1,5mm kartonu a boky pak k tomuto dolepoval na tupo :idea: .
Obrázek Obrázek

Díly výložníku, vidlí a ochranného rámu se mají opět podlepit, zde už uvedeno min. na 1mm...Což perfektně splňuje kombinace originálního papíru, dvou vrstev čtvrtky a jedné vrstvy barevného černého papíru. Díly pak nebude nutno z druhé strany zabarvovat ;) . Pouze díl č.57, horní obvod ochranného rámu (na foto úplně vespod) jsem podlepil pouze jednou vrstvou čtvrtky. A na závěr malá ochutnávka na příště - z tohohle bordelu by mělo vzniknout funkční zdvihací zařízení :twisted: .
Obrázek Obrázek

Držte mi palce :) ...
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný páteční večer všem ;) ...jak jsem psal minule, pustil jsem se do sestavení a zprovoznění pracovní části stroje. Dnes to bude tedy trochu delší a obsáhlejší povídání, úplná procházka to nebyla, ale tak nějak se mi to povedlo. Pokusím se tedy co nejlépe popsat postup pro případ, že by se někdo do tohoto modelu také pustil. A teď už honem ke stavbě, dneska toho bude opravdu hodně :!: .

Začal jsem dle návodu tvorbou nosného sloupu, jehož základ tvoří dva tvarované profily. Po pečlivém nastudování jejich tvaru a přípravě dílů jsem nosníky naohýbal a jal se lepit dohromady. Začal jsem od spodního uložení, pokračoval zadní hranou...následovala plocha za prvním ohybem, druhým ohybem...
Obrázek Obrázek

....a vytvoření dutiny a uzavření profilu. Vždy postupně, po částech a s časem na proschnutí. K tvarování jsem využil smrkový nosník průřezu 3x3 mm, který jsem pak také do nosníků zalepil, oproti výplni ze špejle doporučené v návodu ;) . Nakonec díly připravené pro výrobu nosného sloupu. Zde nás návod nabádá ke kompletaci...
Obrázek Obrázek

...jenže já si řekl, že by bylo dobré díly spasovat s druhou, zdvihací částí. Zde tedy díly ke stavbě a nosník ve výrobě. Postup jako u předchozích, jen tvarování a lepení je mnohem zajímavější, neboť zde vzniknou dutiny dvě a spojení dílů dalo trochu více práce. Ale povedlo se. Navíc druhá dutina - čelní - nemá průřez čtverce, ale obdélníku, takže je třeba do prostoru vlepit k liště ze smrku ještě pásek kartonu ;) .
Obrázek Obrázek

Při následném pokusu o sestavení mne opět přepadla nutkavá potřeba přiložit díly k další části, kterou bylo zase třeba nejprve vyrobit. Takže zde tedy díly druhé, posuvné části výložníku. Všechny nosníky, které se měly vyplnit špejlí, jsem vyplnil smrkem. Jen bylo třeba lištu mírně sbrousit, aby se dala do dílů volně vsunout. Stačilo k tomu pár tahu po smirkovém papíře ;) ...
Obrázek Obrázek

...a když už jsem měl třmen výložníku, tak jsem k němu samozřejmě potřeboval i rám a vidle. Zde jsem využil zbytky vyřezané z podlepených dílů a barevného papíru a na vidle doplnil ,,háky,, kterými je připevním k rámu. Kdybych tohle dělal znovu, vidle bych nepodlepoval (již zmíněné kombo díly - 2x čtvrtka - barevný papír), ale vyřezal pruhy ,,napodlepovaného,, papíru patřičné šířky, ty vytvaroval a nakonec polepil díly modelu a začistil konce. Při tvarování se papír v ostrém oblouku dost mačkal a krabatil :? . No, mohlo mě to napadnout :roll: .
Obrázek Obrázek

Nicméně se to podařilo jakž-takž vyžehlit a já mohl vše složit, včetně třmenu a jeho čtyř výztuh, které by jsme, dle návodu, měli zalepovat do základního dílu vloženého uvnitř výsuvné části rámu - což se mi nepozdávalo a ani bych to takto absolvovat nechtěl. Takhle jsem měl přeci jen více místa na práci a upozornění, že kompletní třmen by již do rámu vlepit nešel, naštěstí nebylo tak úplně stoprocentní :twisted: . Na druhé fotce je pak znát upravená čelní plocha třmenu, kdy jsem střední část podlepením vyvýšil, aby bylo možné posouvat vidle po celé ploše ;) . Zkrátka tato křehká, složitá a členitá část modelu prostě potřebovala ještě další funkční prvek :lol: .
Obrázek Obrázek

Před další prací jsem proužky barevného papíru přelepil oranžové plochy, sloužící jako šablony pro výztuhy dílů ze špejlí (smrku), které by na modelu při vysunutí výložníku nepůsobily hezky ;) ...
Obrázek Obrázek

...a barevným papírem jsem přelepil i čela nosníků v místech, kde jsou zalepeny smrkové nosníky ;) . Dále už všechny části zkušebně složené do sebe. Zde je také dobře vidět rozdílný průřez nosníků, o kterém jsem psal výše ;) .
Obrázek Obrázek

Tím byly hlavní díly připraveny, a jelikož výložník a vidle byly hotové, mohl jsem se posunout návodem o krok zpět a složit výsuvnou část rámu. Zkouškou jsem zjistil, že rozteč nosníků, kterou nám udávají tři příčky č.15, je ideální a mohl jsem tak rám složit v celek. Nejprve jsem tedy mezi boční díly vlepil dvě krajní příčky a celek po proschnutí umístil na zadní díl 14. Zde bylo ze zadní strany nutno zaretušovat vzniknuvší prosvítající bílé plochy...
Obrázek Obrázek

...přečnívající plochu pro přilepení spodní příčky 15 bylo potřeba zaříznout. Úpravu vyžadoval i vrchní díl 16, který bylo potřeba zkrátit a sestavu rámu na něj nalepit tak, aby na sebe přesně navazovaly pozice pro přilepení dílů 17...
Obrázek Obrázek

...které se drobné úpravě také nevyhnuly. Posunutím ohybu jsem je snížil a po přilepení jejich vnitřní části ještě zatřel černou barvou...
Obrázek Obrázek

...při zachování původní velikosti by totiž překážely v zasunutí do spodní části rámu. Tím byla výsuvná část mechanismu hotova a já do ní konečně mohl vložit třmen. Původně jsem měl v plánu nechat volnou dolní příčku 15 a třmen nasunout spodem. Během zkoušení jsem ale zjistil že by to šlo i jinak...
Obrázek Obrázek

...myslím že z fotek je jasné jak ;) . První stranu nasunout, druhou s citem přitlačit a zaskočí to skoro samo. Hlavně pozor na správnou orientaci dílů :!: ;) . Rozebírat a otáčet byste to nechtěli :) .
Obrázek Obrázek

A tím se dostáváme dál na začátek, k pevné části rámu a dokončení jeho bočních dílů. Před sestavením bylo třeba doplnit dvě špejle na vyznačená místa, které jsem se ovšem rozhodl nahradit trubičkami smotanými z černého papíru a do nich umístit dva písty, tvořené zmíněnou špejlí olepenou hliníkovou folií ;) . Oba sloupy jsem nasadil na výsuvný díl a chystal se je spojit. Bylo ovšem třeba díly k tomu určené zkrátit...tedy alespoň spodní příčku, včetně smrkem vyplněných dílů dolepených později...
Obrázek Obrázek

...u dalších dílů jsem zvolil úpravu podlepenímm a tedy doplněním chybějícího materiálu. K využití opět došly zbytky z dříve podlepených částí modelu.
Obrázek Obrázek

U horního dílu to bylo trochu složitější, nicméně povedlo se, spodní byl v pohodě...
Obrázek Obrázek

...ke spodnímu jsem následně dolepil uchycení pro písty a tím byla celá sestava připravena na finále ;) . Dvě vedle ležící příčky jsem si nechal pro jistotu volné, kdyby bylo třeba něco ladit. Nakonec to ale nebude třeba ;) .
Obrázek Obrázek

Práce to byla tedy výživná a nakonec si myslím, že se můj obrácený postup montáže vyplatil. Ač to vedlo k té strašné hromadě věcí, která byla vidět na posledním obrázku minulého příspěvku. Některé fotky v postupu se prolínají s pozdějšími, případně dřívějšími fázemi, to proto, že zkoušení a ladění vzájemných poloh a rozměrů bylo opravdu hodně. Každopádně doufám že pro vysvětlení, nasměrování a pochopení postupu to nebude na překážku. Co se rozhodně vyplatí je pořízení smrkového nosníku, díly velmi dobře zpevní a vytvaruje, za což - vzhledem k tomu kolikrát je během stavby vezmete do ruky - budete rádi. Ač se to nezdá, do sestavy padla téměř celá jedna lišta :!: . A to by bylo pro dnešek vše ;) - uff!. Všem, co u čtení usnuli, přeji dodatečně dobrou noc; těm, co dostali hlad dobrou chuť; a nakonec těm nejvytrvalejším, kteří tenhle elaborát dočetli až sem...se hluboce omlouvám a slibuji, že příště to bude už jen stručně, rychle a věcně...a navíc zase trochu barevně :) .

Pokračování zase příště ;) .
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný večer všem, dnes už o poznání stručněji ;) . Během stavby pracovní části stroje jsem si odbíhal pro částečný oddech od černé ke stavbě kabiny...

...zde díl tvořící čelo karoserie, palubní desku a podlahu interiéru zároveň. Bílou část, která se měla lepit pod palubní desku, jsem odřízl a podlahu pak dolepil pouze k její spodní hraně, po její kompletaci. Nebyl jsem si úplně jistý správným natvarováním dílu. Spodní část podlahy jsem ještě dodatečně vyztužil kouskem kartonu pro vyšší pevnost při další práci...
Obrázek Obrázek

...a tady už prozatím dokončená přední část připravená na spojení se zbytkem. Zde zjistíme, že pozice pro přilepení dílu je vyznačená ve větší míře, než je potřeba - zatřít a hotovo ;) .
Obrázek Obrázek

Pokračoval jsem doplněním a sestavením ochranného rámu. Nejprve bočnice na zadní stranu...
Obrázek Obrázek

...ke kterým jsem po zaschnutí dotvaroval a přilepil přední část s palubní deskou. Pozor na kroucení sestavy :!: . Pak jsem mezi díly na tupo vlepil vrchní mříž a doplnil obvod rámu, který jsem si rozdělil a také lepil na tupo.
Obrázek Obrázek

K dokončení mi scházely ovládací páky, tvořené špendlíkem s hlavami z Herkulesu a pedály, které jsem podlepil barevným papírem a upravil. Díly tvořené trojúhelníkovým profilem se mi nezdály, vytvořil jsem tedy díly do tvaru ,,L,, ;) .
Obrázek Obrázek

A zde již dokončená horní část kabiny...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na závěr ještě detail na pracoviště řidiče a části modelu připravené k sestavení.
Obrázek Obrázek

Díly došly, příště kompletace ;) ...
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Kompletace...

...k té bohužel nemám moc obrázků, věnoval jsem se více sestavování než focení. Spojení horní části kabiny s podvozkem mi dalo docela zabrat. Nejprve jsem vlepil zadní nápravu a jal se doplnit zadní nárazník. Od čehož jsem následně upustil a nejprve k podvozku dolepil sestavu kabiny. Postupoval jsem od přední části mezi blatníky, prostorem kolem stupačky, a pak postupně jeden a druhý bok a zakončil zadní částí. Vzhledem k vlastnostem papíru bylo potřeba postupovat velmi opatrně, i tak se mi bohužel podařilo v zadní části stroj dosti ,,opotřebovat,, :roll: . Následně - ve stručnosti- jsem doplnil zadní nárazník, zadní kola, usadil zdvihací zařízení do čepů, dolepil rám s vidlemi a zakončil stavbu doplněním předních kol. Níže tedy ještě pár slov a obrázků pořízených ještě před tím, než mne stavba zaměstnala naplno ;) .

Před přilepením horní části jsem potřeboval ještě doladit zadní nárazník, kde jsem v začátku zvětšil otvor pro tažné zařízení, které mi výškově nepasovalo. Otvor v dílu jsem zaslepil barevným papírem, při případném pohledu nepůsobí toto tak rušivě jako původní ,,ďoura, ;) . Pak jsem ovšem různými pokusy dospěl k tomu, že dolepím nejprve horní část ke zbytku a až nakonec nárazník. Ten tím pádem potřeboval další úpravu, aby bylo možné jej vlepit dodatečně...
Obrázek Obrázek

...což se mi ovšem také nedařilo k mé spokojenosti, a tak jsem nakonec odřezal celou horní část uřčenou ke spojení, nárazník v hraně nasílil a po dotvarování na své místo vlepil na tupo. Ještě jedna drobnost k zabarvování dílů. Kdybych to v začátku věděl, patrně bych díl také podlepil na barevný papír, protože při přetírání i za použití velmi ,,suché,, barvy se papír strašně ochotně kroutí. Od této chvíle je v mém podání další postup nevhodný pro děti, mladistvé a slabší povahy,...podívejme se raději na výrobu jednoho malého doplňku :) . Vstupní materiál balsa 0,8 (snesla by ještě ztenčit - tak příště :idea: ) a 3mm...
Obrázek Obrázek

...a nakonec po cca půl hodince jedna domácí mini eurovka :) .
Obrázek Obrázek

A příště už konečně finále :!: ;) .
Jarda F.
Příspěvky: 262
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Vysokozdvižný vozík DFG/TFG 25 / ABC / 1:24

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný večer. Tak konečně nafoceno a tím i definitivně hotovo ;) . Ať se líbí...

Stroj v klidu...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

...vidle v akci...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

...a také výložník ;) .
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Procházka růžovou zahradou to úplně nebyla, výložník mi dal celkem zabrat. Aby vše sedělo a fungovalo, bylo třeba dost ladit a zkoušet. Drobné chyby se našly, ale nebylo to nic zásadního. Co by si model každopádně zasloužil, by byl silnější papír, originál se nechová úplně přátelsky a dokáže zařídit nejednu horkou chvilku. Nicméně je to pěkný, neokoukaný kousek, který v poličce rozhodně nezapadne a za tu snahu určitě stojí :!: ;) .
Odpovědět

Zpět na „Ladislav Badalec - 75 let“