Ahoj všetci.
Už nejaký čas popri ostatných rozrobených projektoch pracujem aj na tejto tatre. Nie som nejaký odborník na Dakar, ale keď nás na prelome rokov zastihla smutná správa o smrti Karla Lopraisa tak nastal čas aby som si nejakú jeho tatru z dakaru zlepil. Táto iniciativa na počesť Karla Lopraisa beží aj na FB, či na slovenskom fóre a pár ľudí sa do nej zapojilo.
Ja som si vybral model Tatra 815 z dakaru 1986 a teda z prvého Dakaru kde Karel Loprais štartoval.
Model je od Spidamodels, pôvodný offset a samozrejme v mierke 1:32.
Snažím sa postupovať podľa návodu a takto to postupne pribúda. Najprv bol na programe rám. Tam sú nosníky navrhované ako duté, ja som si to trochu upravil a hornú a spodnú hranu som podlepil a lepil natupo.
Pokračoval som podvozkom. Najprv jednotlivé diely skompletované dohromady, následne som ich dal dohromady.
Ďalej prišlo na rad dokončenie podvozku brzdovými bubnami a riadením
Podvozok som nalepil na rám a dorobil som pruženie náprav.
No a v tomto bode by sa patrilo podvozok postaviť na kolesá a tak sa aj stalo. Kolesá doplnené o laserové dezény od Mega Graphic.
Ďalší bol potom nárazník a stúpačky. Na šieťku svetiel som použil sieťku z modelárskeho plota, ktorú som doma našiel. Okrem toho som dorobil aj stúpačky, ktoré ale na auto prídu až s kabínou.
Nárazník v ráme.
Na rad prišiel motor. Tam som bol trochu sklamaný návodom, keď časť dielov vôbec nebola spomenutá v návode. Ja som sa s tým popasoval, ale pre začínajúceho modelára by to mohol byť problém.
Bol som príliš lenivý na to, vyrábať si výfukové zvody z drôtu a tam mi napadla myšlienka, že ich urobím ako v originále obalené alobalom. Vzal som pôvodné papierové zvody a omotal ich alobalom. Výsledok nie je nejako svetoborný, ale čiastočne som s tým spokojný. Určite lepšie ako iba papierové zvody.
No a motor osadený na podvozoku.
Zatiaľ toľko ďalší postup zase pridám. Uvidím kedy sa k tomu opäť dostanem.
Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Loprais
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Legendární auto jsi si vybral na slepení chlape . Budu sledovat , zatím to vypadá moc dobře .
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Zatím moc pěkná práce. Jaký je to rozdíl od RW? Držím palce až do finále
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Super práce...
Mřížka na světla nemá chybu,podle fotek na papermodelers.sk je to nějaký plot pro vláčkaře?
Jen na těch dezénech je něco špatně,jsou všechny na jednu stranu auta.
Na kolech pravé strany vnější kostky vzorku směřují vzhůru,na levé vnější kostky směřují dolů a tak to pravděpodobně být nemá.....
A prohozením kol se to asi nedá změnit.
Mřížka na světla nemá chybu,podle fotek na papermodelers.sk je to nějaký plot pro vláčkaře?
Jen na těch dezénech je něco špatně,jsou všechny na jednu stranu auta.
Na kolech pravé strany vnější kostky vzorku směřují vzhůru,na levé vnější kostky směřují dolů a tak to pravděpodobně být nemá.....
A prohozením kol se to asi nedá změnit.
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Máš to pěkný, ale ty svody by byly lepší z drátku
- martin1807
- Příspěvky: 429
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Ahoj chlapi. Ďakujem za reakcie.
Ale väčšina zo spomenutého je spôsobené tým, že som zvyknutý na iné modely a jedná sa iba o môj názor. .
Tak som konečne dorobil všetky diely na podvozku. Posledné bolo, dorobenie vzduchových filtrov a prepojenie turba s vzduchovými filtrami
Konečne som sa zbavil všetkých čiernych dielov.
Takže niekedy výhľadovo v blízkej, ďalekej dobe budem pokračovať asi kabínou
To ano, ale tentokrát to nechám takto. Aj tak to nebude vôbec vidno pod kabínou.Eggy píše:Máš to pěkný, ale ty svody by byly lepší z drátku
Ano, mriežka je použitá z tohoto plotu.WIKING píše:Super práce...
Mřížka na světla nemá chybu,podle fotek na papermodelers.sk je to nějaký plot pro vláčkaře?
Popravde ma vôbec nenapadlo zamýšlať sa nad tým. A ako som sa pozrel na fotky tak to vyzerá, že takto to bolo aj na reálnom aute. Myslím si, že na Dakare by asi nebolo úplne dobré ťahať zo sebou ľavé, alebo pravé rezervy. Ale neviem nie som odborník, možno by o tom vedel povedať viac niekto iný.WIKING píše: Jen na těch dezénech je něco špatně,jsou všechny na jednu stranu auta.
Na kolech pravé strany vnější kostky vzorku směřují vzhůru,na levé vnější kostky směřují dolů a tak to pravděpodobně být nemá.....
A prohozením kol se to asi nedá změnit.
No rozdiel oproti RW?. Nooo ako by som to povedal. Je to každopádne hlavne veľký nezvyk. Pri niektorých častiach sa mi zdá byť ten použitý papier dosť tenký. Návod nie je úplne podrobný. Napríklad pri motore tam niekoľko dielov vôbec nebolo spomenutých. Niektoré diely sú navrhnuté inak ako som zvyknutý a trochu s tým bojujem. Je to ale pekný model a tieto veci sú skôr drobnosti a hlavne sa jedná o model staršieho data.MatesHK píše:Zatím moc pěkná práce. Jaký je to rozdíl od RW? Držím palce až do finále
Ale väčšina zo spomenutého je spôsobené tým, že som zvyknutý na iné modely a jedná sa iba o môj názor. .
Díkykaktusak píše:Legendární auto jsi si vybral na slepení chlape . Budu sledovat , zatím to vypadá moc dobře .
Tak som konečne dorobil všetky diely na podvozku. Posledné bolo, dorobenie vzduchových filtrov a prepojenie turba s vzduchovými filtrami
Konečne som sa zbavil všetkých čiernych dielov.
Takže niekedy výhľadovo v blízkej, ďalekej dobe budem pokračovať asi kabínou
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Díky za info o mřížce,už jsem vygůglil a objednal
Také mám v plánu se do ní ,až čas dovolí ,pustit.
Co se vzorku týká,také nejsem odborník.
Ale jak dokazují fotky, ač je to s podivem,opravdu tak byly pneumatiky namontovány ....
Afričtí dopraváci to asi neřeší....
Je vidět,že autor modelu i dezénů si dali záležet a pečlivě studovali podklady a to je dobře.
Držím palce ,ať stavba pokračuje i nadále úspěšně ,je parádní.
Také mám v plánu se do ní ,až čas dovolí ,pustit.
Co se vzorku týká,také nejsem odborník.
Ale jak dokazují fotky, ač je to s podivem,opravdu tak byly pneumatiky namontovány ....
Afričtí dopraváci to asi neřeší....
Je vidět,že autor modelu i dezénů si dali záležet a pečlivě studovali podklady a to je dobře.
Držím palce ,ať stavba pokračuje i nadále úspěšně ,je parádní.
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
supr.
ano model je to č.2 který jsem spáchal, takže už je to opravdu hodně dlouho a navíc ještě kreslené bez pomoci 3D programů. Jsem Rád že se ještě lepí
ano model je to č.2 který jsem spáchal, takže už je to opravdu hodně dlouho a navíc ještě kreslené bez pomoci 3D programů. Jsem Rád že se ještě lepí
Re: Tatra 815 6x6, Dakar 1986 / Spidamodels/ 1:32 - K. Lopra
Takže síťka dorazila a prostým porovnáním jsem zjistil,že tu samou už doma mám,jen trochu většího rozměru ....
V oknech proti hmyzu.Rozměry ok i materiál sedí naprosto přesně.
Takže další zájemci, neshánět v model obchodech, ale v domácích potřebách.
V oknech proti hmyzu.Rozměry ok i materiál sedí naprosto přesně.
Takže další zájemci, neshánět v model obchodech, ale v domácích potřebách.