Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek

Odpovědět
Jarda F.
Příspěvky: 261
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný večer všem ;) ...

Od loňska mi tu na stole zbyl jeden stroj, který byl v plánu, ale na který se jaksi nedostalo. Jelikož plán se má plnit, nezbylo nic jiného než se do něj pustit. Začal jsem sice už 4. ledna, jenže pak mi do toho hodil vidle Standa F. s paralelkou pro pana Badalce, čemuž jsem nemohl odolat. A tak se tempo stavby zpomalilo, protože jsem začal pracovat zároveň na dalším kousku - téměř po třech letech od jiného autora. Ale o tom jinde, zpět k Mercedesu ;) .

Náhled na originál a připravenou dávku dílů pro kola - ostatně jako vždy...
Obrázek Obrázek

...už při prohlížení dílů se mi cosi nezdálo a po přeměření bylo jasno. Díly tvořící vnitřní část disku jsou cca o 0,5 mm širší než plášť budoucí pneumatiky. Bude tedy potřeba díl oříznout na patřičnou šířku :!: ;) .
Obrázek Obrázek

Následovala běžná příprava dílů a odvzdušnění disků. Zde jsem zvolil postup sestavení trochu jinak než nabádá návod a částečně si i upravil konstrukci kola samotného. Bohužel při vyřezávání středů jsem díly jak zadního, tak i předního kola ( středy jsou rozdílné v kresbě :!: ) oříznul stejně a to byl problém. Přední ,,loukoť,, měla mít širší lem po obvodu a po mém zásahu tím pádem nepasovala na své místo. Vyřešil jsem to dodatečným omotáním páskem papíru a trochou barvy ;) ...
Obrázek Obrázek

...poté jsem mohl připravené poloviny kol spojit - patrno z obrázku - a obutí bylo připraveno ;) .
Obrázek Obrázek

Oproti originálu jsem středy s paprsky kol podlepil 2x čtvrtkou, protože pouze slepené ze dvou vrstev originálního papíru by nevypadaly dobře. Následně jsem se také rozhodl nelepit celý vnitřní díl kola, ale použít pouze střed, zadní strana by pak byla příliš silná a rozšiřovala celé kolo. Slepil jsem tedy vnější část kola s pláštěm a středem disku a to pak spojil s částí vnitřní s oběma stranami středu ;) . Myslím že z fotek je to jasné. A jelikož jsem mezi tím dal vzniknout i dalším částem vozu, pokračovat budeme příště tvorbou podvozku ;) .
Jarda F.
Příspěvky: 261
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný večer všem...mám tu pokračování ;) .

Pokračoval jsem dle návodu a to tedy stavbou podvozku, kde bylo potřeba se vypořádat se vzduchem...
Obrázek Obrázek

...což jsem vyřešil jeho ,,zabetonováním,, - osvědčená metoda, kdy když nevím jak dál, protože mi konstrukce nedovolí díly odvzdušnit řádně, vyřežu vzduch a nahradím jej výplní ze šedého papíru :) . Při tom jsem díly přední části (4L a 4P) i přes Mourisonův údiv rozdělil a na díl 1 nalepil po částech ;) .
Obrázek Obrázek

Zde již podvozek vcelku, zbavený vzduchu v pérech a doplněný o několik částí pohonného ústrojí.
Obrázek Obrázek

Dále jsem pokračoval dle návodu doplňováním podvozkové části o příčky, hřídele, díly náprav, nádrž a motor. Při lepení motoru jsem si do jeho přední, volné části vlepil pásek papíru, kterým jsem si spojil volný konec a ten se díky tomu při vlepování nerozevíral a držel tvar ;) .
Obrázek Obrázek

Zatím vše sedí perfektně a na rozdíl od předchozích modelů, Mercedes obsahuje detailní ztvárnění podvozku a celkově se skládá ze spousty menších dílů a celků, takže je potřeba hlídat geometrii...a postupně se všemi těmi drobnostmi prokousávat. Tak zase příště ;)
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od rybak »

Máš moc pěkné reporty a stavbu.
Koukám, co to má na Vyškovského dílů na podvozku.
Jarda F.
Příspěvky: 261
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

:arrow: rybak: Ahoj a díky ;) . Oproti předešlým modelům je zde podvozek opravdu nadstandardně vybaven ( v závěru jsem přidal dvě fotky ze spodu). Celkově je model tvořen spoustou drobnějších částí, z větších byl tak základní díl podvozku, kapota, sedadla a střecha...zbytek už byla opravdu spíše drobotina, celkově Mercedes vybočuje ze zaběhnutých kolejí. Každopádně kouzlu Vyškovánky to neubírá ani trochu ;) .

Dnes začnu trochou nedostatků. I když, nedostatků...jsou to pouhé drobnosti, ale zmínit to musím. Nalezl jsem zde až nebývalé množství chybějících značek ohybů ( zde díly č.34, 33, 30 a 9), u jiných mi občas přišlo značení čerchovanou čarou zase dost nevýrazné, tím pádem snadno přehlédnutelné ( z použitých obrázku vidno například na dílech č.33, 30, 10). Nicméně s tím si člověk tak nějak poradí v průběhu zpracování dílů ;) .
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Drobné zakopnutí jsem nalezl i v číslování dílů v návodné kresbě a návodu, kdy v textu je zátka chladiče popsána jako díl 88, v návodné kresbě je zátka zakreslena jako díl č.93, v reálu je to však díl 98 ;) . Chybu bych viděl v číslovaní u dílu samotného a v návodné kresbě, zmíněné díly 93 a 98 jsou totiž součástmi střechy, díl 88 mám pocit tím pádem zcela chyběl, leč teď už nemám kde si to ověřit :) . Každopádně to v průběhu stavby nepřinese, myslím, žádný problém, záměna dílů je snad vyloučena. Ještě k zátce samotné - tu jsem se rozhodl trochu vylepšit. Její původní díl jsem podlepil 2x čtvrtkou a vyřezal z něj zátku, kterou jsem nalepil na díl (na foto vlevo) původem z Fordu T z osobního vrakoviště, tam tvořícího krytku kola. Barva a rozměr seděly perfektně ;) ...
Obrázek Obrázek

...zde zátka na svém místě na dokončené kapotě a dolepená podlaha na pracovišti šoféra...tu jsem oproti návodu přilepil již teď, byla s tím lepší práce než po nalepení na podvozek...na závěr jsem doplnil ještě budík, který jsem dopasoval k podlaze jak to mělo být a nějaký ten panel s ,,čímsi,, do středu stěny, podlepený na dvě čtvrtky pro trochu lepší zvýraznění ;) .
Obrázek Obrázek

Spojení kapoty s podvozkem nečinilo problémy, takže po zkusmém nasazení kol (efekt vraku, vytaženého ze stodoly po 100 letech, by mohl být s trochou sena dokonalý :) ), jsem mohl pokračovat tvorbou prostoru pro posádku a cestující...
Obrázek Obrázek

...jedna z větších sestav - sedadla. Připravená, a o chvíli později, již na svých místech...
Obrázek Obrázek

...dále jsem se přesunul k tvorbě blatníků, kteréžto - hlavně ty zadní - byly opravdu lahůdka. Tedy ani né tak stavba, jako jejich následná montáž na vozidlo ;) . U předních jsem musel zkrátit chlopničku ohýbanou do líce, kterou se mají dolepit k bočnici rámu. Na obrázku vidět vyčnívající, nezkrácenou chlopeň v horní části ;) ...
Obrázek Obrázek

...ještě před přilepením blatníků jsem si ovšem dopřipravil několik zbývajících drobností, jako například volant, či startovací kliku (oboje upraveno z vystřihovánky za pomoci drátku s bužírkou)...
Obrázek Obrázek

...tím jsem dal vzniknout stavebnici, kterou stačilo už pouze složit v auto :) . Začal jsem od zadní nápravy, kam jsem mezi osy natáhl odvzdušněný hnací řetěz...
Obrázek Obrázek

...mezi bočnici rámu a bubny jsem ještě vlepil trubičku z barevného papíru, jakožto průchodku pro osu...
Obrázek Obrázek

...a pokračoval výše zmíněnými blatníky. Jejich montáž a vyrovnání bylo opravdu výživné, nicméně podařilo se :) . U předního držáku ovšem neseděla jeho výška, a tak bylo nutno trochu řezat - viz. obrázek. Poté již vše vypadalo uspokojivě...
Obrázek Obrázek

...ani ostatní držáky nesedly úplně ideálně na svá vyznačená místa, naštěstí je to věc která nebude vidět. Důležitější bylo chytit tvar a polohu blatníků vůči kolům...v pozadí je vidět osu nápravy, kterou bylo potřeba zatřít šedou barvou, jelikož je na ní pod krytem vidět ;) . A nakonec už vozidlo se všemi blatníky na všech čtyřech. U předních jsem si tvarovaní také užil, no nějak to tam už je ;) .
Obrázek Obrázek

Poslední částí nedotčenou, byla střecha. Zde vidět přečnívající boční díl, stejně větší byl i díl vnitřní. Řešení bylo prostě - zaříznout ;)...
Obrázek Obrázek

...zbytek už seděl přesně. U vnitřní obšívky nám schází jeden díl podhledu. Předpokládám, že v rozsahu dvojstrany s díly nevyšel prostor. V návodu je doporučeno toto místo zabarvit pastelkami - no, pastelkám jsem si dovolil oponovat temperou ;) . Odstín jsem sice moc netrefil, každopádně je vše schováno v temnotě, před zrakem běžného přihlížejícího ;) .
Obrázek Obrázek

Na závěr dnešního reportu dodávám slíbené fotky podvozku. Jak rybak zmínil, na Vyškovánku až nezvykle zařízeného ;) .
Obrázek Obrázek

To by bylo ze stavby vše, příště už se můžete těšit na fotky hotového Meďáka ;) .
Jarda F.
Příspěvky: 261
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Pěkný večer...

Tak konečně se mi podařilo nahrát fotky, když už šla stavba nebývale od ruky, na konci začala stávkovat alespoň technika :x . Co dodat ke stavbě samotné? Nenarazil jsem na žádný závažný problém, několik chybějících značek ohybů a trochu zmatek v číslování, ale jinak nic, co by stálo za řeč. Pro úpravy je zde prostoru minimum, vše se nám tentokrát dostává už v základu. Takže odstranit tu trochu vzduchu z kol a podvozku (což je navíc vidět už na fotce sestaveného modelu u návodu), nahrazení věnce volantu a startovací kliky drátkem a jinak nebylo co vymýšlet ;) . Navíc jsem si tentokrát vedl záznam času stráveného stavbou, kdy jsem se dostal na hodnotu přibližně 57 hodin. No to jen tak pro zajímavost, teď už dost blafání a konečně k těm fotkám,...ať se líbí ;) .

Nejdřív v plné polní...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

...a bez střechy. Původně se mi střecha nelíbila, ale bez ní autu prostě něco chybí. Chtělo by to - když už, tak doplnit nějaký díl se střechou složenou...
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Pár pohledů z blízka a na konec jedna tradiční, celého vozového parku, která už příště bude muset vzniknout jinde, můj fotoprostor dosáhl svých hranic :) .
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

S těmi, co dočetli až sem se těším brzy na viděnou, u nějakého dalšího stroje ;) .
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od kaktusak »

Na té poslední fotce je vidět , že ty vyškovánky mají svoje nezpochybnitelné kouzlo i této době . Krásně se na to kouká .
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od rybak »

Super, tohle se mi moc líbí.
WIKING
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 5.6.2014 11:56
Bydliště: Jihozápadní Čechy

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od WIKING »

Vyškovánky ,to je ryzí krása a nestárnoucí klasika v každé době,něco jako Mona Lisa....
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 122
Registrován: pon 1.9.2014 21:03
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Laďuša »

Vždycky, když vidim takovýdle dílo, tak dostanu chuť si něco takovýho taky postavit. Pak si uvědomim, jak to ale vždycky ode mě dopadlo a zase mi to přejde :mrgreen:
Jarda F.
Příspěvky: 261
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Mercedes Simplex 1902 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Předem Vám všem děkuji za reakce...

:arrow: kaktusak: Díky Zbynďo... myslím že výtvory jsou to nadčasové. Vždyť už ve své době to byly modely s interiérem :).

:arrow: rybak: Díky, to mne těší...

:arrow: WIKING: S tím se nedá než souhlasit ;) .

:arrow: Ladusa: Nesmíš se podceňovat, jen s chutí do toho :!: .
Odpovědět

Zpět na „Veterány“