Tak jó, tak jó...říkal jsem, že si dám chvíli oddech, ale když ono to nějak nejde .
Přeji pěkný den všem, kdo sem zavítají...Při prolézání archivu a vymetání kostlivce z krabice mi nějak ujel skalpel, a tak tu mám dalšího veterána z Mistrových rukou. Stavba šla pěkně od ruky a nebýt práce a občas lenosti, za týden by bylo hotovo. Navíc jsem se, pohlcen lepením, nerozhoupal ani k vytvoření galerie, vlákna či postupu, a tak tedy jednou předložím vše naráz - od začátku až do konce .
Náhled na originál a na začátek pár nesrovnalostí, na které jsem během stavby narazil. Díly stupaček mají shodné označení ,,32,,...správně by mělo být 32 a 33. Zelená sedí, červená špatně ...
...dále pak v detailu návodné kresby je prohozeno číslo řídících pák, díl č.37...díl č.34 je šablona pro volantovou tyč. Takže nesrovnalosti naštěstí spíše administrativní .
Pro rozjezd jsem začal opět koly a jejich vylepšením, spočívajícím v tradičním vykuchání modrého z nebe...slepeno za pomoci smotaných pásků, střed podlepen kartonem a vnitřní část disku doplněna z torza PP-27 - tisk modelu svítil méně než barevný papír, na fotce je to i tak docela vytažené, skutečnost se tváří celkem nenápadně.
Bačkory máme hotové, mohl jsem se tedy pustit do karoserie. Zde jsem zvolil trochu odlišný postup pro spojování jednotlivých částí, než doporučuje návod...a stěnu chladiče dodatečně podlepil kartonem, měla tendenci se prohýbat...
...připravené díly pro zadní část karoserie. A opět trochu jiný postup v lepení...návod doporučuje zadní část zkompletovat a lepit k přední části nalepené na rám podvozku. Já nejprve připojil ,,obšívku,, vnější části k přednímu celku a následně vlepil složenou část zadního interiéru...
...spojené části karoserie...
...kterou jsem teprve teď, po důkladném proschnutí, připojil k podvozkové části a doplnil bočními díly rámu .
...v zadní části mi moc nevyšel držák zavazadel, horní strana sedí přesně ke zbytku, dole se mi však tisk po prořezání nesešel a bylo nutno trochu barvit. Ale kdo by se na to díval zespodu, od toho mám větší auta, a tam je také lepší nelézt .
V mezičase jsem si po různu připravoval drobnosti jako světla, volant...
...a svou pozornost přesunul k tvorbě blatníků. Zde jsem si opět razil vlastní cestu, co se týče postupu lepení. Ke karoserii jsem nejprve přilepil stupačky/bedny č.32 a 33 - zmíněné v úvodu - a k nim pak natvarované díly blatníků. Následně jsem za použití mírného násilí dolepil na své místo zadní oblouk, doplnil držáky pod nášlap a lepení zakončil přední částí . Tedy na rozdíl od návodu, kde je postup nejprve zkompletovat blatník se vším všudy, a pak připojit k vozu. Takhle jsem měl větší kontrolu nad usazováním jednotlivých částí a možnost postupně korigovat geometrii.
Posledním, netknutým celkem, byla střecha. Zde jsem na chlopni pozoroval špatně uvedené číslo návazného dílu (viz. foto ), a také drobnost, v podobě stejných vzpěr střechy. Po slepení nám vyjdou obě na jednu stranu. Chlopeň jsem oddělil, dolepil na pozici a vzpěru samotnou pak dolepil natupo tak, jak bylo potřeba . Opět naštěstí nic závažného...
...zbývalo vyrobit čelní štít, samozřejmě zasklený tenkou fólií. Tu jsem sice narýhoval, nicméně tvorba ohybu nebyla úplně příjemná, lepší by bylo fólii v místě ohybu rozdělit . Ve spodní části pod oknem jsem pak štít podlepil, abych tak vyrovnal jeho tloušťku se zasklením . Tím byly díly vystřihovánky vyčerpány a po doretušování karoserie a vysypání připravených součástek z krabičky jsem mohl začít vše skládat v auto...
...přední náprava z trubiček smotaného barevného papíru. Ke slovu přišly i původní zákolníky . Trochu problém nastal při lepení a osazování střechy. Svislou vzpěru jsem musel mírně přihnout, aby dosáhla k přední, šikmé. Následkem toho po osazení střechy na vozidlo nevychází poloha zmíněné svislé vzpěry na vyznačené místo. Odhozením střechy do větru se dá problém snadno vyřešit, ale když už si s tím dá jeden tu práci ...
...přitom je vše na svých místech, chtělo by to delší šikmé vzpěry. Při posunutí svislých by byly sice rovné, ale i tak by nevyšly na svá místa na karoserii. Posunutím šikmých by zase nevycházely háky na okno, bylo by potřeba zvětšit ohyby a zkrátit převis střechy. Myslím, že se s tím ale dá v klidu žit . Posledním doladěním bylo přihnutí konců háků do středu vozidla, na šířku vycházely velmi přesně a střecha se vysmekávala do stran . U střechy mi v hlavě kolovala věta, kterou jsem si nemyslel, že kdy řeknu, ale...zlatá Fordka .
A zde už konečně výsledek. Thomas Flyabout z roku 1909 ...
...nakonec ještě bez střechy .
To by bylo z dnešní rychlovky vše, uff . Příště už budu podávat hlášení raději pravidelně a po částech. Brzy na viděnou .
Thomas Flyabout 1909 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Thomas Flyabout 1909 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
Klobouk dolů. parádní práce
-
- Příspěvky: 262
- Registrován: ned 22.1.2012 19:57
- Bydliště: Velká Dobrá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Thomas Flyabout 1909 / ABC, Richard Vyškovský / 1:32
dwarfik: Díky .