Pěkný začátek nového týdne přátelé.
Jelikož si nedám pokoj, představuji Vám v dalším a snad lepším provedení Mercedes 1936 AK z Dakaru 1987. Posádku tvořili Groine, Nobel a Malferiol. Georges Groine soupeřil s Janem de Rooyem již předešlé ročníky a jeho Mercedes byl jedním z těch, kde úpravy převládaly nad sériovým provedením. Hlavně zaujal svou laminátovou nástavbou s velkým stavitelným křídlem. Groine vlastní i závodní tým, v němž jeho syn dodnes na Dakaru závodí.
To bylo pár slov o předloze a nyní k modelu. Minibox Mercedesu, který jsem jako malý našel na stránkách ABC v roce 1988 mě padl do oka a já netrpělivě mnoho let čekal, jestli se někde objeví i ve větším měřítku. Bohužel se tomu tak nestalo a slabou náplastí byla reedice miniboxu tentokrát s modelovým podvozkem. Teprve o pár let později jsem začal uvažovat o své verzi. Jak mnoho z Vás ví z mých mnoha dřívějších příspěvků, variant tohoto vozu jsem zkoušel již několik v různých formách. Začátky byly těžké a snad i vtipné - použil jsem dokonce jen kabinu liazu a přebarvil, krabičkoidní nástavba na podvozku Liazky mistra Vyškovského. Pokračovala nová nástavba jakž takž krabičková kabina a další a další úpravy a stavby asi 20 verzí Jednu z posledních jste opět mohli vidět zde ve skupině v měřítku 1:53 na upraveném Liazáckém podvozku Romana Hrušky alias Spídi. Avšak dvaatřicetina mě stále lákala. Moje znalosti ohledně 3D programů jsou omezené a vytvořit celý model, je zatím stále nad mé síly a tak jsem si opět vypomohl a půjčil jsem si podvozek opět od Spídi, ale tentokrát z jeho dakarského Manu v 1:32 - za což mu patří velký dík, ten jsem upravil, přebarvil a na jeho základu již sedí moje kompletně čára po čáře překreslená třiapadesátina. Samozřejmě větší měřítko si žádá více úprav, proto jsou vylepšeny přední blatníky, vyndavací vyjížděcí plech z podnárazníku, stavitelné křídlo jako originál, zapuštěný plastický výfuk a mnoho dalšího. Hlavně jsem byl tak říkajíc panic, co se týká bombírování kol, takže i zde jsem poprvé tuto techniku použil. Myslím, že to celý model posunulo zase trochu výš. Model je standardně koncipován do 1:32, ale vzhledem k tomu,že je to moje srdcovka, vytiskl a slepil jsem ho v 1:25.
Teď už tedy dost kecání, díky že jste vydrželi číst můj román až do konce a zde již pár fotek:
Snad se bude líbit, omlouvám se, že je to zase ten Medvěd, ale srdcovka je srdcovka
Zatím se mějte a příště zase ahoj
Příspěvek upraven. moderátor Zrzek
Mercedes - Benz 1936AK Dakar 1987 / vlastní tvorba / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Mercedes - Benz 1936AK Dakar 1987 / vlastní tvorba / 1:3
Vypadá to dobře, ale trochu se na tom podepisuje, že to vychází z menšího měřítka. Ale věřím že do budoucna si ho vylepšíš na úroveň Spíďova Dafu.
Re: Mercedes - Benz 1936AK Dakar 1987 / vlastní tvorba / 1:3
Brzdič: Ahoj, díky. No, rád bych, ale nepřipadá to v úvahu, protože za prvé se vůbec nedají sehnat žádné materiály a za druhé - 3D programy vůbec nejsou můj kamarád a s Photoshopem toho už víc asi nedokážu
Re: Mercedes - Benz 1936AK Dakar 1987 / vlastní tvorba / 1:3
Ahoj,
já můžu říct, že se mi to moc líbí. Možná jednodušší, než jsou místní borci zvyklí, ale oproti první předělávce z Liazu 88 od Vyškovského je tu vidět značný posun. Za mě rozhodně palec nahoru.
já můžu říct, že se mi to moc líbí. Možná jednodušší, než jsou místní borci zvyklí, ale oproti první předělávce z Liazu 88 od Vyškovského je tu vidět značný posun. Za mě rozhodně palec nahoru.
Re: Mercedes - Benz 1936AK Dakar 1987 / vlastní tvorba / 1:3
Zdravím Vás přátelé, tak teď ž vážně poslední tuning. Lépe už to nedovedu.
Děkuji Romanu Hruškovi, že jsem mohl využít jeho částí modelu Mana a hlavně za to, že si tento model můžete stáhnout na jeho stránkách http://www.spidamodels.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A to je vše.
Zatím se mějte a příště zase ahoj
Děkuji Romanu Hruškovi, že jsem mohl využít jeho částí modelu Mana a hlavně za to, že si tento model můžete stáhnout na jeho stránkách http://www.spidamodels.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
A to je vše.
Zatím se mějte a příště zase ahoj