Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Slavíme a lepíme – velká paralelka modelů RV

Moderátor: Standa F.

Odpovědět
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Opět přeji hezký večer všem ;)

Po dokončení hasičské rodinky mi v šuplíku zůstal ,,načnutý" sešit Déček Československých kamionů. A tak bych Vám rád představil stavbu dalšího modelu...

Nebudeme se zdržovat, vzhůru do toho...první odstavec návodu a připravená várka dílů pro tvorbu podvozku. A trochu s předstihem i kol...
Obrázek Obrázek

Budoucí uložení zadních kol v držácích jsem zpevnil vlepením smotaných válečků papíru...Dále vidno hotová kola klasické konstrukce, tedy na tupo, za pomoci vlepených proužků papíru se středy rozepřenými trubičkou a s vlepeným závažím z matiček ;) ...
Obrázek Obrázek

...následně jsem slepil hlavní nosník, který je proti kroucení a pro zvýšení pevnosti vyplněn ,,krabicí" z kartonu...
Obrázek Obrázek

...po slepení jsem výztuhu zastrčil do nosníku a ten uzavřel ;) ...A prozatím zkompletované díly...
Obrázek Obrázek

Zatím vše bez potíží, brnkačka ;) Na shledanou příště...
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Daniel »

Jde ti to parádně - radost koukat :) ! Neměl by jsi prosím nějakou fotku s "rozpracovaným" kolem? Ten pásek je v celé šíři běhounu a bočnice jsou nepodlepené? A kam umistuješ ty matičky?
Uživatelský avatar
mahdy
Příspěvky: 677
Registrován: sob 21.1.2012 11:01
Bydliště: Kyjov

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od mahdy »

A nebudou ty kola něco jako tady?
viewtopic.php?f=70&t=7383" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Daniel »

Aha, díky za tip. Nenapadlo mne nejdříve se podívat do jiného vlákna stejného stavitele :oops:
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Daniel: Ahoj, a díky ;) Bohužel jsem kola u Tatry nevyfotil. Na odkazu od mahdyho jsou kola na PP-27, kde závaží slouží pro zajištění stability při rozloženém rameni a tak jsou vyplněna co to šlo. Ale pro představu to asi stačí. Zde jsou nejvíce podobná těm u Liazu, pouze je v nich více místa a tak jsou v každém kole vlepeny matičky dvě. Tím že jsou kola těžší, podvozek lépe ,,pracuje". Jinak přesně jak píšeš, pásek (nařezaný ze čtvrtky) je po celé šíři, boky jsou pak na tupo nalepeny bez podlepování. No a aby se kola nepromačkávala, je ve středech právě ta rozpěrná trubička, na kterou jsem nasadil matičky - tím se nemusím bát že se někdy nechtěně uvolní ;)

Obrázek
Uživatelský avatar
Daniel
Příspěvky: 1015
Registrován: úte 29.5.2012 8:27
Bydliště: České Budějovice

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Daniel »

Jarda F. > Díky moc za vysvětlení. :)
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

No není za co :)
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Hezký nedělní večer všem...

Jelikož Tatra, alespoň co se stavby týče, dorazila do svého Dakaru, je potřeba zapracovat i zde ;). Jelikož jsem byl rozhodnut, že Tatru vezmu společně s dalšími do Neratovic ( kdo byl, mohl zahlédnout), bylo tempo posledních dní trochu silnější. I přesto jsem se snažil stavbu dokumentovat a zapamatovat si nějaké postřehy z ní...tak popojedeme ;).

Připravené díly pro tvorbu kabiny...dle návodu jsou nejsložitější částí stupačky. Jejich sestavení chtělo jistou dávku přemýšlení a trpělivosti, ale povedlo se. Při přípravě dílů jsem odstranil dvě chlopně (viz. obrázek), následné slepení na tupo mi přišlo jednodušší ;). Dodávám i několik dalších fotek, kde se dá vykoukat, jak to asi má být...
Obrázek Obrázek

...naohýbané díly a připravený ,,podběh"...
Obrázek Obrázek

...kapsa stupačky na svém místě, a ještě pohled na vyztužený bok kabiny.
Obrázek Obrázek

Dopasování podběhů ke kapse a kabině dalo zabrat, ale nakonec vše sedí. Je třeba lepit postupně a nespěchat ;). Ostatní části kabiny už se lepily na pohodu a za chvíli bylo hotovo ;).
Obrázek Obrázek

Po kabině jsem se přesunul ke korbě. Zde pozor při rýhování, ohyb je třeba vést po rozhraní barvy :!:, nikoliv po lince, která jaksi uhýbá...
Obrázek Obrázek

...oproti návodu jsem nejprve na rozložený plášť nalepil jednotlivé výztuhy bočnic a teprve až pak slepil celou korbu, kromě spodní části. Tu jsem uzavřel až po vlepení dalších výztuh ;).
Obrázek Obrázek

Uzavřená korba a pohled na zpevňující konstrukci...
Obrázek Obrázek

...korba připravená k montáži ;). Vše bez potíží...
Obrázek Obrázek

Při kompletování jsem se návodu moc nedržel. Nejprve jsem spojil kabinu s nosníkem, pak usadil přední nápravu posunutou tak, aby byla kola tam, kde mají být (oproti vyznačené poloze jsem se posunul o nějaký ten milimetr vpřed). Následovala korba, bez větších potíží, a konečně zadní kola, která jsem opatřil podložkou, jelikož mi připadalo, že Tatra poněkud ,,posedává"...
Obrázek Obrázek

...a konečně všechny hlavní části pohromadě ;).
Obrázek Obrázek

V zadní části jsem ještě musel zastřihnout vnitřní díly rámu (díly č.60), vyšly mi poněkud větší. Ale žádný velký problém ;). Pak už jsem mohl přistoupit k dolepování drobností, které jsem si připravil v průběhu stavby. Začal jsem zadní částí vozidla...
Obrázek Obrázek

...samotný nárazník mi vycházel příliš nízko, vyřízl jsem do něj tedy otvory tak, abych ho mohl nasunout na nosníčky pod světly do požadované polohy ;)...
Obrázek Obrázek

...no a pak už to šlo celkem svižně. Opět dávka předpřipravených dílů, tentokrát doplňky rámu...
Obrázek Obrázek

Část ochranného rámu držící světla jsem si při lepení rozdělil na vnitřní a vnější část ;). A poslední dávka doplňků...instalace proběhla téměř bez problémů. Jediné, co jsem upravil, byla délka dílu č.45 (černé části rámu před čelním sklem), které jsem v horní části zkrátil a dolepil k hornímu oblouku rámu na tupo. Jinak už vše sedlo na jedničku a po dolepení středů kol byla Tatra, v pátek nad ránem, připravena na cestu. Jen ne do Dakaru, ale do Neratovic :).
Obrázek Obrázek

Fotky hotového modelu dodám příště, pro dnešek přeji Všem, co dočetli až sem, dobrou noc ;).
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Jak jsem slíbil, tak plním...a výjimečně i celkem brzy :). Zde pár obrázků hotového výtvoru...

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Podvozek v akci :).
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Společně s Lízou a nakonec i kompletní sestava Déčka ;).
Obrázek Obrázek

Patlu zdar a brzy na shledanou ;).
Uživatelský avatar
Standa F.
Administrátor
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Standa F. »

Moc pěkná práce i obrázky, bezva!
Jarda F.
Příspěvky: 260
Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Bydliště: Velká Dobrá
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 6x6 VE Paris - Dakar 1986 / ABC / 1:32

Příspěvek od Jarda F. »

Moc díky Stando ;)
Odpovědět

Zpět na „Richard Vyškovský - 90 let“