Právě je čtv 4.6.2020 11:50

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 4.6.2019 20:47 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 194
Bydliště: Velká Dobrá
Všem přihlížejícím a účastníkům paralelky zvlášť, přeji opět pěkný večer ;)

Po dokončení CASky jsem se, jak nakonec i návod doporučuje, bez váhání (to už v návodu není :lol: ) pustil i do třetího, nejsložitějšího modelu, který Déčko nabízí a tím je plošina PP 27. Tak doufám že se vše vydaří alespoň tak jako dva předchozí kousky ;)

Za dva večery mám hotovou kabinu včetně nosiče osy, doplňků a dvojice předních kol...Pohodová práce, kromě jednoho majáku navíc stejná jako na cisterně ;)
Obrázek Obrázek

To by bylo krátce na rozjezd vše, příště už nástavba ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 4.6.2019 21:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 20.1.2012 22:23
Příspěvky: 235
Bydliště: Kladno
tyto dvě Tatry jsou moje srdcovka,já sám už jsem je dělal obě třikrát,jak šel čas a unavovaly se ty předchozí.
Ale to se prostě neokouká. :)
Těšim se na další postup.
Radek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: stř 5.6.2019 10:45 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Příspěvky: 1099
Bydliště: Praha
Též jsem tuto potvůrku matlal, z ábíčkovského originálu... sákryš, toto letí, už to je nějakých 17 let... v době předripperworksovské to byla opravdu pecka a jeden z vrcholů, jaké ábíčko mohlo nabídnout.

Ať se daří!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: čtv 6.6.2019 22:28 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 194
Bydliště: Velká Dobrá
:arrow: RadekV: Tak to já doufám, že mi budou stačit jednou :)

:arrow: Standa F.: Tedy stavbu z originálu, nebo alespoň toho mého, Déčkového, si snad ani nedovedu představit...Ikdyž být ten papír o pár let mladší, kdo ví ;) Nicméně jsem moc rád za použitou 190g kopii :)

Včera jsem se na lepení tak těšil, že jsem samou radostí před výkonem usnul :D Dnes jsem si tedy vše snad vynahradil a dal během večera vzniknout korbě...

Zde jsem již narazil na něco málo problémů - prvým bylo špatné označení dílu 88 (chybně je u dílu rámu, na fotce vpravo, uvedeno 28, což je ve skutečnosti obvodový pásek základny plošiny ;) )...No a z čeho budeme vařit? 8-) ...
Obrázek Obrázek

...ještě k dílu 88 - musím tedy říci, vytvořit tuto ,,součástku,, muselo vyžadovat hodně fantazie, chvíli mi trvalo než jsem pochopil, co že to vlastně má vzniknout :lol: Díl rámu jsem pro jistotu vyztužil v místě přilepení nosičů os kartonem a osadil rozpěru pro osu otoče, aby bylo možné spoj později důsledně ,,utáhnout,, bez promáčknutí rámu nebo korby. ;) Při lepení zde došlo kromě pevnostních úprav i na využití nedobových technologií - spojení jsem v ploše provedl za pomoci oboustranné lepicí pásky. :oops: Díky tomu je však korba ,,jako když střelí,, a tak doufám že ortodoxní lepiči mi toto odpustí :)
Obrázek Obrázek

Něco málo nepřesností se vyskytlo právě po spojení horní poloviny korby s rámem...v zadní části bylo vše v pořádku, ale v přední mi nějaký ten materiál přebýval...
Obrázek Obrázek

Po prohlédnutí a porovnání jsem přistoupil k odstranění části materiálu viz. první foto...a díl po úpravě ;)
Obrázek Obrázek

Po dolepení a spojení všech ploch jsem v přední části odstranil ještě asi 1mm dolů přečnívajícího dílu 88, vzadu pak lehce doladil otvory pro opěrné nohy, a základ korby je na světě... ;)
Obrázek Obrázek

Navzdory členitosti a velikosti lepených ploch šlo vše celkem hladce, po drobných korekcích perfektně sedlo a zatím, musím zaklepat, se nic nekroutí. Pokračování zase příště, přeji dobrou noc ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: pát 7.6.2019 7:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Příspěvky: 643
Bydliště: Písek
Jojo, tak tahle plošina byla svého času královnou mé vitrínky s modely.
Máš to krásný. ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: pát 7.6.2019 10:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 3.1.2012 19:27
Příspěvky: 514
Bydliště: Doma
jj, byvala kralovna vystrihovanek z abicka. pamatuju ty inzeraty z abicka typu "shanim vystrihovanku PP-27, dam za ni domaci kolejiste a jednu ledvinu" :-) kdysi kdyz to vyslo sem obdivne koukal na obrazky postaveneho modelu v abicku pac sem si na ni tehdy netroufal.. a dlouha leta sem ji povazoval za nejslozitejsi model, tedy az do doby kdy sem v modelari spatril cernobilou ne moc kvalitni fotku na ktere kterysi modelar prezentoval velkeho Harriera (asi z Maleho Modelarze).

taky sem ji kdysi postavil a jako jeden z mala modelu prezil dodnes a mam ji doma ve vitrnine.. akorat zasunutou az na kraji, protoze kvalita lepeni odpovida memu tehdejsimu veku.. teda ne ze by se to ted po triceti letech nejak kvalita zazracne zvedla :-)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: pát 7.6.2019 14:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Příspěvky: 1569
Bydliště: Brno
Vyztužení plošiny je nutnost, výborně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: pát 7.6.2019 16:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Příspěvky: 1772
Bydliště: Kyjov
Strašně moc se mi líbí jak si hraješ z detaily . Jo to čistá precizní práce . Navíc rozpohybuješ to co jde rozpohybovat plus dokonalý fotonávod . Za mě SUPER !!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 24.9.2019 21:09 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 194
Bydliště: Velká Dobrá
Pánové, děkuji za ohlasy... ;)

Po delší době bych rád zase přidal něco z postupu na Tatře. Po dokončení Liazky jsem si dal menší lepi-prázdniny - přeci jen dovolená, léto, a s ním spojené různé aktivity atd., lepení úplně nepřály. Navíc i druhá Tatra si prošla nehodou (asi prokletej ten papír či co :roll: ), bohužel o něco větší než CASka...Nehoda - dá-li se tak samovolný únik leguána z terária nazvat - měla za následek demolici velké části našeho bytu, kuchyně, jejího vybavení, nádobí, potravin, květin, oblečení a věcí všeho druhu v dosahu přiblblého zvířete, které byly rozbity, rozházeny a důkladně smíchány ve směs střepů, cucků, zbytků a vody ze dřezu, hlíny a bůh ví čeho na zemi...Katastrofa samozřejmě neminula můj pracovní stůl s Tatrou, takže mi zbyl základ rámu, naštěstí odložený na polici dostatečně vysoko. Zbytek věcí byl buďto zmačkaný, roztrhaný, poškrábaný případně ,,označkovaný'' jiným způsobem...Po této události jsem stůl uklidil, umyl a jal se věnovat jiným činnostem, na lepení nebyla chuť, obvzlášť když to znamenalo začít znovu, téměř od začátku... :roll:

Po nějaké době, kdy jsem vychladl, pořídil si nový výtisk kompletního modelu a důkladně se pojistil, že už se podobný exces nebude opakovat (pro milovníky plazů, ještěrů a podobných potvor zdůrazňuji - zvíře zatím stále žije. Pro ty ostatní, kteří by uvítali hezké zelené pantofle, případně kožený futrál na nářadí s hadím vzorem, mám po zaslaní SZ zajímavou nabídku na cca necelý půl metr čtvereční materiálu a porci prý vynikajícího bílého masa k večeři 8-) )...jsem se opětovně pustil do stavby. Doplnění již dříve dokončených částí, kromě oživení vzpomínek na katastrofu, nečinilo žádné potíže...

Po překonání již výše zmíněného, jsem se pustil do výroby čtyř podpěrných nohou...
Obrázek Obrázek

...slepení samotných nohou proběhlo bez problémů, pro jistotu jsem však v místě, kde bude umístěna osa, díly před uzavřením vyztužil válečkem smotaného papíru ;) ...
Obrázek Obrázek

...zesílení se nevyhnulo ani samotným podpěrám - zde 0,5 mm karton. Přeci jen tyto části ponesou celou váhu modelu v ,,akci". Na poslední foto pak hotové podpěry. Vše sedlo, ale i tak jsem byl rád, že tuto část stavby jsem mohl absolvovat pouze jednou...
Obrázek Obrázek

K přeživšímu rámu jsem doplnil dle návodu příčky a držáky pro uchycení podpěr - zde je drobná chyba číslování v návodu, kde jsou uvedeny díly držáků 11 a 92, správně je 91 a 92, ale to se dá velice snadno pochopit. Pozor ovšem na správné umístění jednotlivých dílů ;)
Obrázek Obrázek

Následovalo zkusmé osazení podpěr na rám. Pavouk je na světě :)
Obrázek Obrázek

Při zkoušce jsem narazil na dva problémy. Respektive takto - ,,při zkoušce jsem si vytvořil dva problémy" :). Jedním byla svislá vůle v uložení podpěr, druhým úhel kam až se daly podpěry ,,v klidu" dovřít...
Obrázek Obrázek

Zde první podpěra a ingredience k úpravě: Osa, dvě podložky na míru z barevného papíru, špendlík a nejmenší magnet, co u kutila měli ;) ...problém vůle byl jednoduše vyřešen pomocí podložek, po zkoušce přilepených k samotné podpěře...
Obrázek Obrázek

...bod II., poloha při dovření a aretace. Za pomoci částí z nového výtisku jsem zamaskoval magnety, aby nepůsobily rušivě a na vhodné místo v podpěře jsem zalepil špendlík. Ten působí na podpěře jako doraz tak, aby se dovřela vodorovně s hranou korby a zároveň ji díky magnetu bude udržovat v uzavřené poloze ;) ...
Obrázek Obrázek

...zbývalo umístit magnety na svá místa, k čemuž bylo potřeba zvolit jiný nástroj než oblíbenou pinzetu :D
Obrázek Obrázek

Tím jsem se přiblížil k fázi spojení korby s kabinou. Zde jsem si dovolil opět přidat trochu materiálu, aby při zvednutí Tatra smutně nesvěšovala kabinu k zemi.
Obrázek Obrázek

Při stavbě rámu je v návodu uvedeno, že se do něj má vlepit zátěž. Tu jsem vynechal a zalepil ji do plášťů zadních kol. Matičky padly jako ulité, pro jistotu jsem je však proti pohybu zajistil kroužkem z kartonu a k němu kapkou vteřinového lepidla...
Obrázek Obrázek

Balzovou destičku, spojující kabinu s korbou, jsem nahradil sendvičem z kartonu, oblepeným proužky papíru tak, aby přesně padl na své místo. Po přilepení k rámu jsem zabarvil vzniklé bílé plochy po stranách a vše bylo připraveno ke spojení obou celků...
Obrázek Obrázek

Pokračování příště ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: stř 25.9.2019 8:33 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Příspěvky: 1099
Bydliště: Praha
Máš to vymakané a je dobrodružné Tě sledovat... leguán na útěku drtí model! :shock: 8-)

Ano, ty distanční vložky u otočných úchytů čtyř podpěr jsou nutné, též jsem je tam dával.

Matičky v kolech... mrkám, efektní nápad! :shock:

Ať se daří! (... a jen pro případnou referenci, stručný report a obrázky z mé 17 let staré stavby jsou zde)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 1.10.2019 19:24 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 194
Bydliště: Velká Dobrá
:arrow: Standa F.: Stando díky ;). Každopádně budu rád, bude-li stavba nadále už bez dobrodružství :) Na tvůj report jsem se podíval, moc pěkná práce :!: Zvážím doplnění ,,policajtů", vypadá to s nimi pěkně...Stavebně jsem na konci ramene, takže chybky už jsem si prošel, nějako vyřešil, ale vše určitě upřesním v pravý čas...

Co se psaní týče, tak oproti modelu jsem v pěkném skluzu. Popojedeme tedy o kousek dále ;)
U zadního čela jsem si všiml lehce zmáčklého papíru, na foto zmíněné partie výše je možno toto zahlédnout. Ve skutečnosti to až tak do očí nebilo, ale když už jsem byl donucen pořídit náhradní výtisk, zadní čelo jsem ,,přeplátoval" ;) Další pohled je na přilepený a rozpěrami doplněný držák zadních os...
Obrázek Obrázek

...na korbu jsem dle návodu doplnil také skříňky na nářadí a hadice, a také podpěrnou konstrukci ramene. Zde bylo nutno zaretušovat dvě drobné bílé plošky na dílech č.106. Dále mi pak úplně nevycházela poloha pro přilepení stejných dílů k ploše korby (plošky pro přilepení byly asi tak o polovinu mimo nakreslené pozice). Konce jsem oddělil, zakryl jimi vyznačená místa a díly 106 pak dolepil na tupo kam vyšly ;) ...
Obrázek Obrázek

...a zde již zkompletovaný základ Tatřice ;) Spojení proběhlo bez potíží, dokonce sedí na stole na všech deseti, případně čtyřech :)
Obrázek Obrázek

Podvozek je tedy až na drobnosti hotov, přesunul jsem se ke stavbě plošiny. Jelikož jsem zrovna neměl po ruce vhodný materiál k tvorbě základny, řezat a vrstvit kolečka z kartonu se mi nechtělo... za to jsem měl docela dost času :), takže jsem vytvořil točnu tak, jak vidno na foto ;) ...a základ přiložený na korbě...
Obrázek Obrázek

...dále jsem si připravil první pístnici hydrauliky, která bude přilepena k ose, otáčející se ve stěnách základny. Zde jsem ,,kanibalizoval'' zbytky původního modelu a vytvořil si další dvě zarážky (díl č.33) navíc, pro zvýšení tření osy s pístnicí v základně ;)
Obrázek Obrázek

Zhruba v této fázi nás návod navádí k zalepení čepu a připojení celku k rámu podvozku. To jsem prozatím odložil, následná manipulace, zkoušení a sestavování ramen by bylo dost nepohodlné ;) Příště se podíváme na dolní rameno, prozatím pěkný zbytek večera a dobrou noc ;)


Naposledy upravil Jarda F. dne čtv 31.10.2019 21:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 1.10.2019 19:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 3.1.2012 19:27
Příspěvky: 514
Bydliště: Doma
vymazlena krasavice.. uz se tesim na ramena.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: stř 9.10.2019 20:54 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 194
Bydliště: Velká Dobrá
Pěkný večer všem...

Kuba78 :arrow: Díky ;) ...

Poslední dobou jsem zase nějak zpomalil, jak v lepení, tak i v psaní. Ale snažím se, takže po chvilce práce přináším slibovaný popis stavby ramene...

Zde tedy základ první části a připravené výztuhy. Z důvodu šetření hmotnosti jsem se rozhodl rameno vyplnit pouze v místech uchycení pístů a osy. Samotné slepení ramene nečiní problémy, je ovšem nutno lepit opatrně a dbát na to, aby se díl nezkroutil...
Obrázek Obrázek

...k usazení výztuh na místo jsem si do ,,krabic" zalepil špejli tak, abych je mohl pohodlně zasunout a usadit do správné polohy ;) ...Konec ramene, kudy bude procházet osa, jsem navíc vyplnil smotaným válečkem papíru...později se tak nebudu muset bát, že rameno v tomto místě při manipulaci promáčknu a celkově si myslím, že to spoji jen prospěje ;) ...
Obrázek Obrázek

...při vlepování vnitřní části ramene jsem narazil na nepřesnost, která je patrná z fotek...přední část dílu 36 je zhruba o 2 mm širší než samotný díl...
Obrázek Obrázek

...náprava naštěstí není složitá, prostě díl rozřežeme, patřičně upravíme a zalepíme postupně na svá místa ;).
Obrázek Obrázek

Na další problém (jak zmínil i Standa F. u stavby své Tatry) narazíme při pokusu přilepit držák hydrauliky - díl č.37 - u dílu mylně označeno jako 77, viz. foto níže - jehož pozice je na rameni zakreslena obráceně. Samozřejmě jsem Standův report četl až nedávno, a tak jsem na to přišel po nalepení dílu na místo. Takže odříznout, otočit a opatrně nalepit zpět za pomoci vteřinového lepidla...
Obrázek Obrázek

Zde ještě vidno chybné označení dílu č.37 a hotovou spodní část ramene ;) ...
Obrázek Obrázek

...nakonec jsem ještě znovu využil torzo první verze a zhotovil dvě podložky mezi rameno a základnu, aby vše pasovalo a nevznikaly mezery ;). Vše je zatím sesazeno pouze na zkoušku, závěrečná retuš také teprve přijde ke slovu ;) .
Obrázek Obrázek

Tak...to by byla první část, druhý díl ramene sepíši zase příště ;).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: pát 11.10.2019 10:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Příspěvky: 1569
Bydliště: Brno
Moc pěkné to máš. Počítej s tím, že i s těmito malými výztuhami naroste hmotnost a skladovat model budeš moci jen se složenými rameny. Mně se i při nepodlepování po čase začalo deformovat spojení dlouhých ramen i s tím přepákováním u hydrauliky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tatra 148 PP 27-1 / ABC / 1:32
PříspěvekNapsal: úte 22.10.2019 23:01 
Offline

Registrován: ned 22.1.2012 19:57
Příspěvky: 194
Bydliště: Velká Dobrá
:arrow: Lukáš: Díky Lukáši ;) Hmotnost je problém, při délce ramen působí na spoje a táhla až až. Teď když to vidím, tak bych udělal pár věcí jinak, ale to zmíním dále...a jiné skladování ani nepřipadá v úvahu, na rozloženou potvoru zatím nemám místo :lol:

Všem přihlížejícím přeji pěkný večer, před chvílí jsem douklidil na stole, teď bude třeba pokročit zde ;) A jak jsem slíbil minule, zde je druhá část ramene...a vezmeme to rovnou i se třetí a košem ;)

Připravené díly pro tvorbu druhého ramene...vnitřek jsem vlepil po částech, nejprve vrchní, následně boky ;). Zde bych doporučil vnitřní části bočních stěn podlepit kartonem pro větší tuhost, časem takto zjistíme, že celek neoplývá přehnanou tuhostí a ramena se při pohybu mají tendenci deformovat v místě uložení čepů :idea: ...
Obrázek Obrázek

...nosník je opět vyztužen na koncích a v prostoru úchytu pístnice jako spodní část. Kartonový díl v prostoru držáku pístnice jsem navíc protáhl, jeho pomocí obě části ramene spojil a chlopeň, díl č.46, tak vynechal...Na druhé fotce pak vidno připravené části posledního ramene ;).
Obrázek Obrázek

Ještě se vrátím k sestavě táhel spojující 1. a 2. díl ramen. Zde jsem za použití náhradních dílů uzavřel čela obou táhel a zesílil úchyty pro vymezení vůlí po složení mechanismu ;) ...Vyplnění táhel kouskem balzového nosníku by možná také nebylo na škodu :idea:
Obrázek Obrázek

Další drobností bylo doplnění válečků vymezujících polohu táhel ve středu os tak, aby při pohybu neměla kam uhýbat ;) (materiál opět použit z přebytků, když už je tu mám)...
Obrázek Obrázek

...pohled na složený mechanismus, včetně válečků a dvou podložek pro zvýšení pevnosti a tření ;) .
Obrázek Obrázek

Problémem - který zmiňoval Standa F. ve svém reportu - bylo, že jak nás i návod navádí, není možné v klidové poloze rameno zajistit k zádi vozu. Konec druhého dílu ramene nám to svým tvarem neumožní a to ani při použití síly. Tedy alespoň ne do té míry, než by došlo k deformaci. Možností by bylo posunutí osy spojující obě části, ale jelikož jsem její uložení zpevnil trubičkou, tato možnost nepřicházela v úvahu...
Obrázek Obrázek

...rozhodl jsem se tak pro úpravu tvaru konce druhého dílu ramene, umožňující větší vzájemný pohyb obou částí...její rozsah je vidět na fotkách, nic složitého, k doplnění opět použity trosky původního výtisku (ono se asi vyplatí pořídit kopii rovnou :) ).
Obrázek Obrázek

...A zde výsledný efekt ;)...
Obrázek Obrázek

...s přiblížením ramene k držáku ovšem došlo ke změně úhlu, ve kterém díly dosednou a díl držáku tak úplně nelícoval. Napravil to vložený klínek a trocha retuše ;).
Obrázek Obrázek

Pokračoval jsem doplněním držáku pístu na třetím rameni. Díl je ovšem větší než vyznačený prostor k přilepení, navíc i o dost širší než pístnice samotná...
Obrázek Obrázek

...odzkoušením na sucho jsem zjistil, kam držák umístit a po jeho přilepení odstranil z ramene výztuhu, abych ušetřil nějaký ten gram hmotnosti. To samé jsem měl možná udělat i u druhé části, nadbytečná váha je v těchto místech hodně znát a mechanismus spojující ramena tím dost trpí...Použitím dvou podložek jsem pak vymezil vzniklou vůli mezi pístnicí a jejím držákem ;).
Obrázek Obrázek

Podobně jsem postupoval i v případě držáku pístu a následně i samotného koše...
Obrázek Obrázek

...následovala spousta ladění, usazovaní, broušení a kontrolování geometrie jednotlivých částí. V mezičase jsem se si odběhl k tvorbě zábradlí pracovního koše. U rohových dílů jsem odstranil spodní část s vyznačeným místem pro přilepení, aby lépe dosedly k základně ;) ...
Obrázek Obrázek

...připravené díly zábradlí a hotový koš ;).
Obrázek Obrázek

Při sestavování vodního děla jsem upravil držák proudnice, který byl příliš široký. A to natolik, že i vložení podložek by bylo málo, tak jsem díl rozdělil, zúžil spodní část a opět slepil na tupo vteřinovým lepidlem...
Obrázek Obrázek

...nicméně i podložky zde přišly ke slovu...a na závěr výsledný efekt ;).
Obrázek Obrázek

Po sestavení ramen bylo potřeba vymezit vůle v samotných pístech. To jest realizováno postupným vkládáním proužků papíru do vnitřků pístů a zkoušením jejich tuhosti. Nejvíce práce dalo ,,vyladit" píst mezi 1. a 2. ramenem. Zde bylo potřeba dosáhnout velké tuhosti, která se ukázala větší, než je uložení os táhel a spodního konce středního ramene...proto jsem přistoupil k dodatečnému vyztužení. Každopádně jak jsem zmiňoval výše, bylo by zde dobré podlepit celou vnitřní část :idea:.
Obrázek Obrázek

Pro oddech jsem se přesunul k dokončování drobností. I když, pro oddech...Žebřík pro vstup na plošinu jsem sestavil a při pokusu jej přilepit na vyznačené pozice jsem zjistil, že je příliš široký. Při následném odlepování jsem si i s žebříkem strhl část tisku korby...Co bylo dále nebudu rozvádět, po vydýchání jsem stržený tisk zamaskoval částí z rezervy, žebřík sestavil nový, v rozích ho rozdělil, střední část zkrátil a přilepil zpět na tupo stejně jako dva schůdky ;) ...Další maličkostí bylo vlepení dutinky do držáku posledního dílu ramene, aby se špendlík jistící plošinu v klidu dal bez potíží trefit na místo a nebylo třeba hledat správnou polohu k prostrčení skrz ;).
Obrázek Obrázek

Po dvou dnech ladění geometrie, retuše, zabrušování osiček a zkoušení, jsem mohl konečně sestavit celé rameno ;). Zde pozor, nenechte se nachytat radou v návodu, kdy máme zalepit konce pístů do držáků a při rozevření ramen pak jednotlivé části vložit a zasunout do sebe. To se mi podařilo pouze u prvního pístu, ale u středního a posledního se ani při plném rozevření pístnice ven nevysmeknou. Bylo tedy třeba nejprve nasunout pístnici do těla pístu, následně spojit díly patřičnými osami a až následně zalepit. Pro případ, že by bylo časem potřeba poladit píst u středového mechanismu, jsem jeho osu nechal zasunutou jako jedinou pouze nasucho a spoj tak nechal rozebiratelný :idea: ;) . Poslední, co zbývalo, byla tvorba potrubí, což pokud se člověk probojuje až sem, nečiní již větší potíže. Od dílů potrubí jsem odřezal bílé části chlopní, které po lehkém zbroušení špejlí pak sedly naprosto přesně ;) Usazení potrubí šlo celkem hladce, poslední část pod pracovním košem jsem o kousek zkrátil, aby nebránila v pohybu při rozkládání ramene ;) ...
Obrázek Obrázek

...a po dolepení posledních dílů, kterými byla dnes zpětná zrcátka, mohu říci, že mám konečně HOTOVO, a jak praví návod, složenu modelářskou maturitu :) ...Dnes to tedy bylo vyčerpávající. Doufám, že pokud jste se dočetli až sem, nebudete mi mít za zlé, že na závěr jak vše dopadlo, si budete muset počat zase na příště ;) Dobrou noc...


Naposledy upravil Jarda F. dne čtv 31.10.2019 21:24, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz