Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Super...
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Z tvarování kol mám respekt a z úprav laser dezénu teda nadšenej fakt nejsem a co zamrzí tak je plošné vybarvení žlutou. Hlavně u kabiny kde je čená natisklá na žluté to bude vůči bokům korby a jiným čistě černým dílům vidět...
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Tak oproti mně máš výhodu, že už s jistotou víš, jak boky pneumatik natvarovat. Každopádně to není tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát už jen kvůli tomu, jak jsou kola obrovská. Na jedné straně si to pohlídáš, jinde už to zase utíká.
Mimochodem, pokud autor počítá s rozšířením série těchto monster, doporučoval bych je konstruovat přímo v 1:32. Větší měřítko už je naprostý úlet, navíc při přepočtu dochází k nepřesnostem a také není dost dobře možné adekvátně zohlednit sílu papíru. U disků jsem proto také musel dost improvizovat s jednotlivými prstýnky.
Rozdílný odstín černé je fakt, ale na hotovém modelu to myslím tak do očí mlátit nebude. Horší by bylo, kdyby kupř. každá část kabiny měla jiný odstín, což nehrozí. Aspoň máš takto dostatek barevné plochy na opravy a třeba zmiňované prstýnky na disky bez problémů uděláš podle potřeby delší.
Mimochodem, pokud autor počítá s rozšířením série těchto monster, doporučoval bych je konstruovat přímo v 1:32. Větší měřítko už je naprostý úlet, navíc při přepočtu dochází k nepřesnostem a také není dost dobře možné adekvátně zohlednit sílu papíru. U disků jsem proto také musel dost improvizovat s jednotlivými prstýnky.
Rozdílný odstín černé je fakt, ale na hotovém modelu to myslím tak do očí mlátit nebude. Horší by bylo, kdyby kupř. každá část kabiny měla jiný odstín, což nehrozí. Aspoň máš takto dostatek barevné plochy na opravy a třeba zmiňované prstýnky na disky bez problémů uděláš podle potřeby delší.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Na loňských Lužánkách jsem si model pořídil, ty letošní jsou za dveřmi, tedy nejvyšší čas dokončit práci na dílech s číslem 1. S radostí a hlavně s úlevou informuji, že kola mám hotová.
Příště bych samozřejmě všechno dělal jinak a lépe, to si nechávám v záloze na (snad) další kolos z avizované série. Jak jsem ukazoval minule, barvení kol štětcem je nesmysl, tvrdohlavě jsem na to vypatlal skoro dvě lahvičky XF-85 jen abych prokázal, že tato cesta je opravdu slepá. Ale jen blbec nemění své názory, takže jsem se vypravil pro sprej do hobbymarketu.
Pár postřehů pro budoucí následovníky: Dovnitř kol bych doprostřed vložil ještě jednu výztuhu B. Naproti tomu výztuhy A jsou podle mne nadbytečné, když se díl 1u má podlepovat. Pásky 1q, 1r a 1s vyřežte o něco delší a podle potřeby zkraťte. Do vnějšího prstence disku (pásky 1r a 1s) jsem vložil ještě jednu vrstvu. Průměr otvoru v pneumatice je potřeba poměrně výrazně rozšířit, aby vůbec bylo možné disk nasadit.
Pokus o transport taky nevyšel, je to prostě moc velké
Příště bych samozřejmě všechno dělal jinak a lépe, to si nechávám v záloze na (snad) další kolos z avizované série. Jak jsem ukazoval minule, barvení kol štětcem je nesmysl, tvrdohlavě jsem na to vypatlal skoro dvě lahvičky XF-85 jen abych prokázal, že tato cesta je opravdu slepá. Ale jen blbec nemění své názory, takže jsem se vypravil pro sprej do hobbymarketu.
Pár postřehů pro budoucí následovníky: Dovnitř kol bych doprostřed vložil ještě jednu výztuhu B. Naproti tomu výztuhy A jsou podle mne nadbytečné, když se díl 1u má podlepovat. Pásky 1q, 1r a 1s vyřežte o něco delší a podle potřeby zkraťte. Do vnějšího prstence disku (pásky 1r a 1s) jsem vložil ještě jednu vrstvu. Průměr otvoru v pneumatice je potřeba poměrně výrazně rozšířit, aby vůbec bylo možné disk nasadit.
Pokus o transport taky nevyšel, je to prostě moc velké
Naposledy upravil(a) Lukáš dne stř 21.3.2018 21:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Super! Kola jako opravdová
Těším se na další pokračování.
Těším se na další pokračování.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Ty kola jsou fakt luxusní.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Taky se mi hodně líbí tvá kola, super prácička! Mimochodem já taky nebyl spokojený přetírat kola štětcem Tamiya XF85 pořád byly vidět tahy štětcem tak jsem také zvolil nástřik.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Foto s Lízou je super. I kola jsou super, doufám že příští Lužánky neskončí u čísla 2.
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: sob 7.4.2012 14:39
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Este chvylu Lukas a budem mat koplexi menejcenosti
Super praca .ja som tiez po roku sadol k dozeru tak dufam ze nam to pojde od ruky .
Super praca .ja som tiez po roku sadol k dozeru tak dufam ze nam to pojde od ruky .
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Je to radost pohledět. Už jsem se také poučil a všechny kola stříkám a je to možná i rychlejší než je natírat. Zatím by se teda Michalin mohl učit jak dělat pneu. Těším se na pokračování
- martin1807
- Příspěvky: 427
- Registrován: sob 21.1.2012 23:08
- Bydliště: Medzilaborce- SK
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Vdel som, že kolesá sú veľké no netusil som že až tak.
Inak ich spracovanie je paradne. Len tak ďalej.
Inak ich spracovanie je paradne. Len tak ďalej.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
losllanos1 - Díky moc. Jsem rád, že pracuješ na dalším kousku, byť jsem doufal, že to bude zase něco na kolech. Tady jsem dělal kola rok, pásy tipuji tak na tři.
Děkuji i všem ostatním, kteří mne sledují. Vážím si vaší podpory. Začal jsem dělat na rámu a po pár dílech to začíná být výživné.
Děkuji i všem ostatním, kteří mne sledují. Vážím si vaší podpory. Začal jsem dělat na rámu a po pár dílech to začíná být výživné.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Kúpil som tento rok v Brne a tak si sadám to prvej rady a pozorne budem sledovať.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
A co takhle do toho taky střihnout. Ve dvou se to lépe lepí.
Re: Komatsu 830 E-AC / Orlik / 1:32
Už som nad tým aj uvažoval, ale musím najprv nájsť miesto kam by som hotový model uložil. A navyše teraz mám jeden rozrobený model, do mesiaca by mohol byť hotový a potom sa uvidí, aj keď zatiaľ tomu veľkú šancu nedávam.